Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)
zoeken in:
0
geplaatst: 16 januari 2011, 12:33 uur
De afleveringen moeten nog worden gemaakt, dus dat zal het wel niet worden.
0
geplaatst: 16 juni 2011, 20:42 uur
Om 23.15 op Canvas: When You're Strange (2009) - MovieMeter.nl
Met veel zeldzaam vertoond archiefmateriaal schetst "When You're Strange" de opkomst en ondergang van The Doors, de band die in zijn korte bestaan een gezicht gaf aan een tijdperk. De documentaire combineert archiefmateriaal van The Doors, de Vietnamoorlog, de moord op de Kennedy’s en alle andere belangwekkende gebeurtenissen uit de periode 1965-1971 met een voice-over, ingesproken door Doors-fan Johnny Depp. De zanger was halfgod Jim Morrison, de charismatische voorman van de band die op zijn zevenentwintigste stierf in een badkuip in Parijs.
0
geplaatst: 17 juni 2011, 21:54 uur
Ik weet niet of dit al een gepost is hier, maar BBC 4 heeft de vrijdagavond en -nacht geprogrammeerd als muziekavond. Echt een aanrader voor de bezitters van digitale tv. Zo zag ik daar al o.a. docu's over Roy Orbison, Thin Lizzy, Dylan etc. Ook Flight 666 van Maiden, Roy Orbison en Friends en diverse concerten zijn al voorbijgekomen. NIet elke avond is de moeite waard, maar voor de gemiddelde muziekliefhebber is er meestal wel wat moois te vinden.
0
geplaatst: 18 juni 2011, 01:57 uur
Volgens de programmering van BBC 4 staat de hele avond in het teken van Glastonbury.
0
geplaatst: 18 juni 2011, 13:05 uur
BBC4 is voor muziekliefhebbers echt een topzender.
Overigens ook Cultura24 in de gaten houden. Die hebben vorig weekeinde de complete optredens op Pinkpop van de Foo Fighters en Kings Of Leon uitgezonden, Coldplay vrijwel in zijn geheel en verder heel veel andere fragmenten.
Overigens ook Cultura24 in de gaten houden. Die hebben vorig weekeinde de complete optredens op Pinkpop van de Foo Fighters en Kings Of Leon uitgezonden, Coldplay vrijwel in zijn geheel en verder heel veel andere fragmenten.
0
geplaatst: 18 juni 2011, 15:07 uur
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 juni 2011, 15:42 uur
Hm, maar dan moet je op de pc kijken (wat al niet zo fijn is). Streamen is altijd flut, en ik heb geen tv-kaart in de pc.
0
geplaatst: 18 juni 2011, 15:47 uur
Het is gewoon een soort uitzendinggemist.uk, Graf. Maar vaak kun je die dingen alleen in het land zelf bekijken, vandaar de tweede link.
Moet zeggen dat ik het probleem van streamen van Stijn niet heb (voor mij is het prima). Bovendien is TV geen alternatief, want BBC4 kan ik zelf ook niet ontvangen.
Moet zeggen dat ik het probleem van streamen van Stijn niet heb (voor mij is het prima). Bovendien is TV geen alternatief, want BBC4 kan ik zelf ook niet ontvangen.
0
geplaatst: 18 juni 2011, 16:08 uur
Inderdaad, ik ben ook een van de gelukkige die de zender kan ontvangen. Het is het mekka voor de muziekliefhebber.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:15 uur
Komend weekeinde veel Glastonbury op alle BBC zenders, met name BBC4.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:19 uur
Running On Empty schreef:
Plus Pinkpop '81 met o.a. Fischer Z, U2 en Ian Dury!
0
geplaatst: 24 juni 2011, 23:14 uur
Zit nu live U2 op Glastonbury te kijken op BBC 2 en ze beginnen nu het 4e nummer van Achtung Baby en dit is dus pas het 4e nummer. Erg goed. Lijkt een volledige best of set te worden.
Overigens enorm kloteweer daar want het plenst onafgebroken.
Overigens enorm kloteweer daar want het plenst onafgebroken.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 13:23 uur
Gisteren rond 22:45 was zowel op BBC2 (U2), BBC 3 (Mumford & Sons) en BBC 4 (Morrissey) Glastonbury te zien. Daar kan de Nederlandse tv dus nog heel veel van leren!
Zoals Running aangaf begonnen ze met een blok Achtung Baby (ivm 20 jarig bestaan van dit album)
Even Better Than The Real Thing
The Fly
Mysterious Ways / Independent Women (snippet)
Until The End Of The World
One
Where The Streets Have No Name
I Will Follow
I Still Haven't Found What I'm Looking For
Stay (Faraway, So Close!)
Beautiful Day
Elevation
Get On Your Boots
Vertigo
Sunday Bloody Sunday
Bad
Pride (In The Name Of Love)
Encore(s):
With Or Without You
Moment of Surrender
Out Of Control
Zoals Running aangaf begonnen ze met een blok Achtung Baby (ivm 20 jarig bestaan van dit album)
Even Better Than The Real Thing
The Fly
Mysterious Ways / Independent Women (snippet)
Until The End Of The World
One
Where The Streets Have No Name
I Will Follow
I Still Haven't Found What I'm Looking For
Stay (Faraway, So Close!)
Beautiful Day
Elevation
Get On Your Boots
Vertigo
Sunday Bloody Sunday
Bad
Pride (In The Name Of Love)
Encore(s):
With Or Without You
Moment of Surrender
Out Of Control
0
geplaatst: 25 juni 2011, 13:37 uur
vigil schreef:
Gisteren rond 22:45 was zowel op BBC2 (U2), BBC 3 (Mumford & Sons) en BBC 4 (Morrissey) Glastonbury te zien. Daar kan de Nederlandse tv dus nog heel veel van leren! ....
Gisteren rond 22:45 was zowel op BBC2 (U2), BBC 3 (Mumford & Sons) en BBC 4 (Morrissey) Glastonbury te zien. Daar kan de Nederlandse tv dus nog heel veel van leren! ....
Jammer wel dat het concert van U2 werd uitgesmeerd over 3 BBC zenders en dat je bleef zappen om het gehele concert te kunnen blijven volgen en dat tijdens de eerste onderbreking de BBC commentator zijn arrogante gelul niet een beetje kon beperken.
Maar verder fantastisch natuurlijk. De Nederlandse televisie kan hier zeker wat van leren. Ik kan mij een festival herinneren in Engeland (Live8 meen ik) dat door Claudia De Breij op de NOS echt helemaal verkloot werd doordat ze gewoon haar vreselijk domme wanna be grappige gelul moest etaleren. Toen was ook de BBC met Jonathan Ross de grote redder.
Gisteren wel een topset van U2 op de Pyramid Stage. Zolang de band zich concentreert op de muziek in plaats van kitscherige en protserige licht en beeldshows en Bono ook zijn stomvervelende preken voor zich kan houden is het gewoon een topband.
Vanavond weer Glastonbury zappen op de diverse BBC zenders met o.a Coldplay.
In 2012 kennelijk geen Glastonbury vanwege een tekort aan mobiele toiletten.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 13:39 uur
Ja na de "verzetting" van 2 naar 4 moest er inderdaad een ventje op een berg wel een heel lang verhaal vertellen over hoe geweldig het allemaal wel niet was... Maar goed verder weinig te klagen.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 14:23 uur
In 2012 staan alle wc's in Londen voor de Olympische Spelen.
U2 klonk inderdaad goed gisteren, al heb ik de Achtung Baby-nummers aan het begin helaas gemist. Ik had verder graag nog wat meer Primal Scream gezien, want die twee nummers van Screamadelica klonken echt fantastisch. Zelfs Bono was onder de indruk.
Sowieso wel jammer dat tot aan een uur of 1 eigenlijk alleen maar U2 werd uitgezonden, temeer ik vanavond niet kan kijken en ik graag ook nog wat meer andere bands had gezien.
U2 klonk inderdaad goed gisteren, al heb ik de Achtung Baby-nummers aan het begin helaas gemist. Ik had verder graag nog wat meer Primal Scream gezien, want die twee nummers van Screamadelica klonken echt fantastisch. Zelfs Bono was onder de indruk.

Sowieso wel jammer dat tot aan een uur of 1 eigenlijk alleen maar U2 werd uitgezonden, temeer ik vanavond niet kan kijken en ik graag ook nog wat meer andere bands had gezien.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 15:19 uur
Dat was zeker genieten gisteren van Glastonbury, mooie set van U2 en Morrissey en ik ben ook wel benieuwd naar het concert van Elbow vanavond. Geweldige zender toch die BBC. 

0
geplaatst: 23 juli 2011, 01:18 uur
Net genoten van Het uur van de wolf: Jimmy Page, The Edge en Jack White: It might get loud.
Mooie docu, en het werd me duidelijk dat ik Jack White altijd onderschat heb.
Ik wist dat hij een goede muzikant was, maar dat hij met gemak Page en The Edge weg speelde, had ik niet verwacht.
Onderschat talent; misschien wel een van de grootste muzikanten uit deze tijd.
Mooie docu, en het werd me duidelijk dat ik Jack White altijd onderschat heb.
Ik wist dat hij een goede muzikant was, maar dat hij met gemak Page en The Edge weg speelde, had ik niet verwacht.
Onderschat talent; misschien wel een van de grootste muzikanten uit deze tijd.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 juli 2011, 11:22 uur
Heb ook een stukje gezien. Vind White wel een wat stijve en hakkerige gitarist.
0
geplaatst: 23 juli 2011, 11:51 uur
Hmm, Jack White vind ik zelfs op alle vlakken beter dan The Edge en Page. Niet alleen kwaliteiten op de gitaar (ken de docu niet, maar van White Stripes) maar ook in het schrijven van nummers ed.
0
geplaatst: 23 juli 2011, 11:56 uur
Ik vind het geluid van White niet echt mooi maar stijf en hakkerig zou ik het zeker niet willen noemen. Puur op kwaliteit is Page verreweg de beste. De nummers die hij schrijft heeft met je eigen smaak te maken en dan kan je het ene beter vinden dan het andere maar als je puur naar kwaliteit en kunde kijkt lijkt het mij wel duidelijk.
The Edge is een zeer gemiddeld gitarist die toevallig goed met de pedalen en echo kan omgaan want anders had hij nu ergens in de supermarkt gewerkt vrees ik.
The Edge is een zeer gemiddeld gitarist die toevallig goed met de pedalen en echo kan omgaan want anders had hij nu ergens in de supermarkt gewerkt vrees ik.
0
geplaatst: 23 juli 2011, 11:58 uur
Tja, ik zie wat beelden van die docu, en na een paar minuten worden ze er beiden echt uitgespeeld door White
Had ik niet echt verwacht, zo makkelijk. Vanavond maar eens de docu volledig kijken.
Had ik niet echt verwacht, zo makkelijk. Vanavond maar eens de docu volledig kijken.
0
geplaatst: 23 juli 2011, 12:00 uur
Nu is Page ook al bijna 70 natuurlijk, vergelijk hem eens toen ze net zo oud waren 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 juli 2011, 12:02 uur
Page is altijd al een beetje een momenten gitarist geweest. Hij kan er ook lelijk naast zitten en extreem slordig spelen. In 2007 heeft hij z'n vinger ook eens gebroken, dacht ik. Lijkt me ook niet zo fijn als gitarist.
White heeft weinig vingervlugheid en soepelheid in z'n spel. Ik zag 'm wat bluesstukjes spelen, en de essentie zit er ergens nog wel in, maar ik vind 't niet echt vloeiend en mooi klinken.
White heeft weinig vingervlugheid en soepelheid in z'n spel. Ik zag 'm wat bluesstukjes spelen, en de essentie zit er ergens nog wel in, maar ik vind 't niet echt vloeiend en mooi klinken.
0
geplaatst: 23 juli 2011, 12:05 uur
Weinig vingervlugheid
Maar eens White Stripes gaan luisteren
Al is hij vaak wel een man met de liedjescompositie waar hij welleens een spetterende solo doorheen speelt.
Dit vond ik wel een erg mooi stukje, Page die tegen White zegt hoe cool het riffje van Seven Nation Army is, en hoe Page en White elkaar op sleeptouw nemen terwijl Edge maar een beetje staat aan te klooien
Maar eens White Stripes gaan luisteren
Al is hij vaak wel een man met de liedjescompositie waar hij welleens een spetterende solo doorheen speelt. Dit vond ik wel een erg mooi stukje, Page die tegen White zegt hoe cool het riffje van Seven Nation Army is, en hoe Page en White elkaar op sleeptouw nemen terwijl Edge maar een beetje staat aan te klooien

* denotes required fields.