MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
We zeggen vaarwel tegen vier grootheden en gaan door naar de HALVE finales!

Wie had gedacht dat Andre 3000 na alle controversie hier nog zou staan en zelfs goede kans maakt op een finale plek!? Is Ghost wel echt top 4 materiaal of heeft hij geluk gehad met zijn lotingen? Kan Nas nog op veel stemmen rekenen van de hip hop heads ondanks zijn gelikte albums met Hit-Boy? Of wordt het toch MF DOOM met zijn gekke rhymes en al zijn weird ass alter ego's?

Laat je horen!

Andre 3000 - Ghostface Killah 0-0
MF DOOM - Nas 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA

Deadline is zaterdag ochtend om 10:00 en bij gelijkspel telt de eerste vote na de deadline.

Andre 3000 - Ghostface Killah 0-1
MF DOOM - Nas 1-0

Ik denk dat niemand Andre 3K op nummer 1 zou hebben en velen zouden hem buiten hun top-5 laten (incl. ik). Toch cool dat hij zover komt – misschien zelfs wat ten onrechte – maar hier houdt het op voor hem. En Illmatic is een classic en Nas blijft dope, maar ik zet veel sneller DOOM op!

Andre 3000 - Ghostface Killah 1-1
MF DOOM - Nas 2-0

Wat hebben jullie trouwens met geiten? Stelletje boerenkinkels.

Andre 3000 - Ghostface Killah 2-1
MF DOOM - Nas 2-1

3 stacks mag van mij naar de finale.

Kiezen tussen DOOM en Nas is bijna niet te doen. Heb zelfs mijn hond naar DOOM vernoemd, maar Nas is degene geweest waardoor mijn liefde voor hip hop is gaan branden.

Andre 3000 - Ghostface Killah 3-1
MF DOOM - Nas 2-2

Andre 3000 - Ghostface Killah 3-2
MF DOOM - Nas 2-3

JRLA (crew)
Andre 3000 - Ghostface Killah 3-3
MF DOOM - Nas 3-3

Andre 3000 - Ghostface Killah 3-4
MF DOOM - Nas 4-3

Wutang forever t/m bulletproof wallets era ghostface vind ik denk ik de beste rapper ooit.
Doom heeft heel veel hele goede albums. My 2 ct.

Andre 3000 - Ghostface Killah 3-5
MF DOOM - Nas 5-3

Glitch
Andre 3000 - Ghostface Killah 3-6
MF DOOM - Nas 6-3

Ongelooflijk dat er een battle is waarin ik niet voor Nas zou kiezen. Die mocht voor mij de finale zijn.

Andre 3000 - Ghostface Killah 4-6
MF DOOM - Nas 6-4

Andre 3000 - Ghostface Killah 5-6
MF DOOM - Nas 7-4

Andre 3000 - Ghostface Killah 6-6
MF DOOM - Nas 8-4

Andre 3000 - Ghostface Killah 6-7
MF DOOM - Nas 9-4

Andre 3000 - Ghostface Killah 7-7
MF DOOM - Nas 10-4

Maakt mij weinig uit of Andre of Ghost doorgaat. Ghost heeft meer tof werk, Drieduizend wint het op originaliteit en creativiteit, geen van de twee zou in mijn halve finale staan. Ik ga voor gelijkspel.

Dat Doom en Nas zo ver zouden komen was geen verrassing, maar zijn tegelijkertijd ook wel erg veilige keuzes. Nas is, veruit, de meest getalenteerde van het stel. Jammer dat hij nooit een 2de Illmatic heeft kunnen maken, want zijn flow, storytelling en wordplay is daar echt belachelijk goed. Hoe goed ik hem destijds vond, hoe weinig hij me tegenwoordig doet. It Was Written en The Lost Tapes smaakten ook prima maar waren toch echt al een pak minder, wat daarna kwam was veelal flink ondermaats voor iemand met zo’n talent. Wat dat betreft heeft Doom een veel interessanter en consistenter oeuvre, maar vraag me soms af of zijn cult-status niet iets te ver is doorgeslagen. Toch mijn stem voor hem.

Andre 3000 - Ghostface Killah 8-7
MF DOOM - Nas 11-4

Andre 3000 - Ghostface Killah 8-8
MF DOOM - Nas 11-5

Andre 3000 - Ghostface Killah 8-9
MF DOOM - Nas 12-5

panjoe (moderator)
Andre 3000 - Ghostface Killah 8-10
MF DOOM - Nas 13-5

Andre 3000 - Ghostface Killah 8-11
MF DOOM - Nas 14-5

Kos
Andre 3000 - Ghostface Killah 9-11
MF DOOM - Nas 14-6

Nondeju, munne favoriet gaat sneuvelen in de halve finale

Als de finale voorbij is ben ik ook wel erg benieuwd naar ieders eigen nummer 1

Glitch
Klopt, persoonlijke lijstjes zouden interessant zijn hier!

Andre 3000 - Ghostface Killah 10-11
MF DOOM - Nas 15-6

Andre 3000 - Ghostface Killah 10-12
MF DOOM - Nas 15-7

MAS
Andre 3000 - Ghostface Killah 11-12
MF DOOM - Nas 16-7

Ongelofelijk dat de GOD MC eruit vliegt. MF Doom is dope hoor (ik heb alles van ‘m), maar hij redt het niet qua skills t.o.v. Rakim. Dat gezegd hebbende en Pete’s geest op zijn topic een stem te hebben gegeven:

Andre 3000 - Ghostface Killah 12-12
MF DOOM - Nas 16-8. Ook hier weer. Als je kijkt naar de meest complete mc met de best geëquipeerde skillset, wint Nas. Ik beoordeel niet op het aantal goede albums (wint MF Doom), maar op vaardigheden.

Andre 3000 - Ghostface Killah 13-12
MF DOOM - Nas 16-9

Gast
geplaatst: vandaag om 05:10 uur

geplaatst: vandaag om 05:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.