MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Kos
Andre 3000 - MF DOOM 7-16

beide geen finalemateriaal wat mij betreft.

MAS
Andre 3000 - MF DOOM 8-16

En lever dalijk ook mijn bijdrage aan het Greatest Hits Outkast topic.

9-16 ik snap de finale maar ze zijn niet mijn top 2 MCs

Andre 3000 - MF DOOM 9-17

https://images.genius.com/5815d7f7ae232dd64ace634964f52448.650x430x1.jpg

MuMe heeft gesproken! Na een hete strijd van 128 MCs, en een aantal gevallen MuMe soldaten, is de undisputed GOAT niemand minder dan de villain zelf, MF DOOM!

Het was een mooie reis met een duidelijke winnaar. Ben je het er niet mee eens? Laat dan weten wat jouw top 5 is de komende dagen.

Dit weekend lijkt het me tof om de producers editie te beginnen, dus ga alvast nadenken wie op de nominatielijst moet komen. Pete, als je stiekum meeleest, activeer je account weer en join ons!

panjoe (moderator)
Mooie winnaar, wel eentje voor de nerds maar daar hoor ik ook bij.

Mijn topvijf zou op dit moment zijn:
1. billy woods (beste teksten, beste inhoud, beste beatkeuzes - sorry Pete)
2. MF DOOM (beste discografie, beste wordplay en rhymes)
3. Rakim (beste flow, beste legacy, beste pre-2000 rapper)
4. Danny Brown (na woods de beste rapper van het afgelopen decennium)
5. Mr. Lif (na DOOM beste rapper van het decennium daarvoor)

Als het volledige pakket (rappen/producen) mee zou tellen zou JPEGMAFIA op 1 of 2 staan.

JPEGMAFIA in de top 2 zou crazy zijn! Verder wel mooi lijstje

Mooie winnaar hoor!

Ik reken MF DOOM ook tot mijn favorieten. Evenals Aesop Rock, Mos Def, Del the Funky Homosapien, Billy Woods en Danny Brown. Dan wil ik Vast Aire nog even noemen: op The Cold Vein vind ik hem eigenlijk gewoon de beste rapper ooit, alleen is hij daarna zwaar afgegleden in kwaliteit, naar mijn mening.

En als producen meetelt, zou El-P bij mij op 1 of 2 staan

Glitch
Mijn top 5:

1. Scarface
2. Nas
3. Sean Price
4. MF DOOM
5. Redman

En dan voel ik me wat lastig omdat 2Pac, Chuck D en Kool G Rap er niet in staan.

Als het over recentere rappers/muziek gaat: Billy Woods, Westside Gunn en Bones.

Favoriete rapper/producer-in-1 is volgens mij Pimp C.

1. Kool Keith
2. MF DOOM
3. Kool G Rap
4. Mos Def
5. 2pac

Kort daarachter:
- Rakim
- Pharoahe Monch
- Billy Woods

Slug, DOOM, Q-Tip, Black Thought en Aesop is wat mij nu te binnen schiet. Slug op één. Verder vind ik Cam’ron altijd erg tof, maar top-5 materiaal… nee.

Tof trouwens, DOOM op één, past wel hier op MuMe. Al blijft het ook deels willekeurig, zie André 3K die, volgens mij, bij niemand in de top-5 staat.

Was een leuk spelleke, dank allen.

Top 5 vind ik niet te doen, kan elke dag wel anders zijn. Nas wel op 1 sowieso. Daarna in willekeurige volgorde zou ik vandaag kiezen voor Ghostface Killah, Sean Price, Evidence en Black Thought.

Top 3 sowieso K-Dot, Aes Rizzle en Sluggo. Vier en vijf zijn denk ik voor Dessa en GZA.

Ghost
Doom
Aesop
Woods
Sean P

Bonus: andre 3k, posdnuos, danny brown, rakim

Nas
Kool Keith
MF DOOM
Freddie Gibbs
The Notorious B.I.G.

Eervolle vermeldingen: Roc Marciano, KA, Ghostface Killah, Slick Rick, Blu, Murs, Cise Star, Vast Aire & Saafir

Biggie
Kool G Rap
Q-Tip
Big L
KA

Op de voet gevolgd door oa Rakim, Posdnuos en Billy Woods.

Silky & Smooth schreef:
Al blijft het ook deels willekeurig, zie André 3K die, volgens mij, bij niemand in de top-5 staat.

Nou, ik kan tenminste één top 5 noemen met Three Stacks: 'It goes: Reggie, Jay-Z, 2Pac and Biggie, André from OutKast'.

Silky & Smooth schreef:
Al blijft het ook deels willekeurig, zie André 3K die, volgens mij, bij niemand in de top-5 staat.

Had gedacht dat Andre geluk had met de lotingen, maar hij heeft toch wel een paar bazen weten te verslaan. Cube was blijkbaar nog zijn makkelijkste loting en die heb ik toch wel aan de top van de westcoast staan.

Road to the final Andre:
Del the Funky Homosapien 17-12
Masta Ace 16-10
Redman 12-8
Sean Price 12-11
Ice Cube 18-6
Ghostface Killah 13-12

Top 5 dead or alive is sowieso MF DOOM, Common, Ghostface, Biggie en Sticks in onwillekeurige volgorde voor mij. K-Dot en Black Thought halen ook zeker m'n top 10. En natuurlijk Kanye en Dr. Dre, mad underrated rappers

Three Stacks won maar heel nipt van Ghostface, die had ik het nog meer gegund al is André ook een kapot harde rapper.

Mijn top 3 is G Rap, Reggie en Biggie. Vroegah was mijn favoriete MC altijd DMX met Redman en Sticky Fingaz op 2 en 3 (Alle drie leren kennen door de Def Jam games geloof ik) . Later zijn X en Sticky dus verdwenen uit mijn top 3, Reggie zal er altijd wel inblijven. Die stem alleen doet het al voor mij, bovendien brengt hij een geweldige combinatie van harde rhymes en een super gevoel voor humor.

MAS
Een top 5 ga ik eens goed over nadenken. In ieder geval bedankt voor het regelwerk Pete en Flipm0de

Als ik nog even 5 favo MC's mag droppen, dan kom ik uit bij MF DOOM (Uniek, speels, en vol karakter), billy woods (prachtige teksten en eigenzinnige flows), Pharoahe Monch (Technisch sterk en met intense delivery), Aceyalone (heerlijk speels, verhalende flows), Redman (robuust en altijd humoristisch)

Thx pete en flipmode

Buiten Nas en DOOM verschilt mijn top 5 MCs verschilt bijna dagelijks, vandaag zou ik deze namen noemen: Nas (storytelling, 30 jaar aan sterke lyrics, Illmatic, beste all-round MC), MF DOOM (uniek, humor, crazy rijmschema's, creatieve teksten), Big Daddy Kane (beste flow en stem in Hip Hop, enorm charisma), Sage Francis (grijs gedraaid in de jaren '00, sleept je mee in persoonlijke verhalen, maar rapt je favoriete MC eruit als het moet), en in de laatste jaren word ik vaak weggeblazen door KA.

1. Rakim
2. Nas
3. The Notorious B.I.G.
4. KRS-One
5. Kool Keith
Gedeeld 6. Big Daddy Kane/Kool G Rap

Hoe dope de finalisten ook waren, mijn inziens geen GOAT-materiaal.

Shoutout naar Pete voor de organisatie en Flipmode voor de afronding ervan!

https://images.iflyer.tv/1_42knb67vjuuhufjg1kspk.jpg

Na een uiterst succesvolle GOAT MC debat is het nu de tijd om een GOAT PRODUCER te kronen.
Opzet is hetzelfde, iedereen mag 4 namen nomineren totdat we een lijst van 128 producers die gaan strijden.

Eerste ronde van nominaties loopt tot woensdag 12:00 's middags. Mochten we dan nog niet op 128 zitten, dan volgt ronde twee en mag iedereen die al nominaties heeft ingediend nogmaals 4 namen toevoegen.

Voeg je nominatie toe aan de lijst zodat iedereen kan zien wie al genomineerd is.

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA

Brand los!

Vorige keer had ik de winnaar voorgesteld
Mijn lijstje voor deze keer:

- J Dilla
- Kanye West
- Ant
- Black Milk

1. J Dilla
2. Kanye West
3. Ant
4. Black Milk
5. Nujabes
6. Metro Boomin
7. Just Blaze
8. The Bomb Squad

panjoe zou jij de titel van het topic kunnen veranderen naar: De MuMe-GOAT Producer editie

Alvast bedankt!

1. J Dilla
2. Kanye West
3. Ant
4. Black Milk
5. Nujabes
6. Metro Boomin
7. Just Blaze
8. The Bomb Squad
9. Dr. Dre
10. 9th Wonder
11. SouthSide
12. DJ Premier

1. J Dilla
2. Kanye West
3. Ant
4. Black Milk
5. Nujabes
6. Metro Boomin
7. Just Blaze
8. The Bomb Squad
9. Dr. Dre
10. 9th Wonder
11. SouthSide
12. DJ Premier
13. RZA
14. Large Professor
15. Madlib
16. Timbaland

Gast
geplaatst: vandaag om 10:26 uur

geplaatst: vandaag om 10:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.