MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Natuurlijk was DOOM al zo populair, en is MuMe de perfecte afspiegeling daarvan. Ik weet dat je je er niets van aantrekt maar op FB, Twitter en meerdere sites her en der is DOOM nooit zo geidoliseerd als hij schijnbaar hier al werd. Verder is dat wel degelijk met grote sprongen meer geworden sinds zijn overlijden... Maar MuMe is de graadmeter heb ik gehoord. En over andere woorden gebruiken, een goed verstaander zou ook in dit geval aan een half woord genoeg moeten hebben. Maar goed, ik ga stoppen met dit heen en weer gezanik. Het is de manier waarop men hier dingen uit. Misschien moet ik eens wat zuurder en sarcastischer posten om op dezelfde PH graad als de gemiddelde user hier te komen.

Oké maar de aanname dat ik het enkel over MuMe heb is van jou. Ik heb MuMe nooit genoemd, dat is je eigen invulling.

Gyzzz schreef:
Voor mij zijn er ladingen sterke hiphopplaten met zwakke teksten die grotendeels gedragen worden door de beats. Group Home is inderdaad een goed voorbeeld, net als ongeveer de complete Death Row records discografie. Van het omgekeerde, dus een tekstueel sterke plaat met matige beats, kan ik niet een voorbeeld bedenken dat ik regelmatig luister. Beats dus inderdaad aanzienlijk belangrijker dan lyrics

Helemaal mee eens!

Big2? For real? Lol

Arrie schreef:
(quote)

Helemaal mee eens!

Aanzienlijk niet maar idd wel groter belang. Maar om een artiest echt vet te vinden vind ik het wel belangrijk dat er beide is, met Sinterklaas rijmpjes op toffe beats gaat het toch irriteren

Tsja meestal luister ik daar gewoon voorbij, de sinterklaasrijmpjes vallen me dan niet eens op. Ik heb wel bijv met die een na laatste plaat van Eminem dat de teneur van de lyrics me dan tegenstaat, daar is het me dan net wel opgevallen. Nou zijn de beats daar ook niet veel soeps en zijn flow ook niet.

Dat brengt me bij het punt: ja, beats zijn belangrijker dan teksten maar niet belangrijker dan de raps (stemgeluid, intonatie, flow, etc). Dat is voor mij ook een soort instrument.

Shelter schreef:
Maar om een artiest echt vet te vinden vind ik het wel belangrijk dat er beide is, met Sinterklaas rijmpjes op toffe beats gaat het toch irriteren

Ik kijk jou aan, Killer Mike.

(quote)

Natuurlijk was DOOM al zo populair, en is MuMe de perfecte afspiegeling daarvan. Ik weet dat je je er niets van aantrekt maar op FB, Twitter en meerdere sites her en der is DOOM nooit zo geidoliseerd als hij schijnbaar hier al werd. Verder is dat wel degelijk met grote sprongen meer geworden sinds zijn overlijden... Maar MuMe is de graadmeter heb ik gehoord. En over andere woorden gebruiken, een goed verstaander zou ook in dit geval aan een half woord genoeg moeten hebben. Maar goed, ik ga stoppen met dit heen en weer gezanik. Het is de manier waarop men hier dingen uit. Misschien moet ik eens wat zuurder en sarcastischer posten om op dezelfde PH graad als de gemiddelde user hier te komen.

Doom was altijd immens populair onder vele hiphop liefhebbers en voornamelijk in de underground scene. Als je dat gemist hebt, ben je wellicht of meer van de mainstream of toch oogkleppen op. Ik heb nou niet het idee dat het intens meer werd na zijn overlijden, maar ongetwijfeld wel wat meer zoals met velen.
Meerdere sites her en der is overigens ook maar een leeg statement, want ligt er ook maar net aan waar je kijkt. Ik zat waarschijnlijk alleen maar op sites waar Doom werd verheerlijkt zoals HIJS, ML, State om de Nederlandse te noemen maar rapreviews en golden legacy etc werd hij ook vereerd. In de bladen, source, xxl ook allemaal positief over doom.
Ik zou niet zuurder posten hoor, daar ben je al een koning in sowieso met je vertrek om niks, je zak er maar in statement en nu een discussie killen omdat meneer niet de crowd meekrijgt in zijn gedachte gang. Ineens is het heen en weer gezanik lol.
Maar wel gewoon blijven voor de producer topic hoor, is wel zo gezellig en een beetje zuurdere posts is toch entertaining

Misschien moet ik eens wat zuurder en sarcastischer posten om op dezelfde PH graad als de gemiddelde user hier te komen.

Ik voel me compleet niet aangesproken, want ik ben basisch en based.

panjoe (moderator)
Gyzzz schreef:
Voor mij zijn er ladingen sterke hiphopplaten met zwakke teksten die grotendeels gedragen worden door de beats. Group Home is inderdaad een goed voorbeeld, net als ongeveer de complete Death Row records discografie. Van het omgekeerde, dus een tekstueel sterke plaat met matige beats, kan ik niet een voorbeeld bedenken dat ik regelmatig luister. Beats dus inderdaad aanzienlijk belangrijker dan lyrics

Grotendeels mee eens, maar een goede delivery, flow, stemgeluid, charisma kan van een ok beat een banger maken en van een goede beat een klassieker.

Dit ben ik de afgelopen jaren wel meer en meer gaan waarderen, vroeger was het voor mij, op een enkele uitschieter (zoals DOOM) na, 90% de productie die de track maakte.

Absoluut mee eens! Dingen als flow en stem vind ik ook stukken belangrijker dan de lyrics. In de eerste plaats gaat het mij om het samenspel tussen beat en flow, waarbij de teksten hooguit bonus zijn. Slechts een handvol rappers onderscheiden zich in mijn beleving echt door hun teksten.

WVTRVE
Stelletje pagans hier.

Arrie schreef:
(quote)

Oké maar de aanname dat ik het enkel over MuMe heb is van jou. Ik heb MuMe nooit genoemd, dat is je eigen invulling.

Dit is 100% waar, maar daar ik ook op andere media zit heb ik het zelf zien gebeuren. Of dat mijn beleving is of een objectieve waarneming zal nooit helemaal duidelijk zijn.

Shelter schreef:
Obade en niets dan steekhoudende argumenten

Ik zie dat ik een fan heb, ik ga er dan ook maar niet meer op in. Kusjes

Edit: Sorry voor deze reactie, ik hoop erop dat eenieder die mijn reacties een beetje wil begrijpen mijn post in het ASS-topic wil lezen. Ik zal het even linken: ASS - MusicMeter.nl

Hoe zit het trouwens met groepen?
Beastie Boys, Souls of Mischief en Digable Planets produceerden hun eigen platen. Mag je hen hier als groep opvoeren?
En kan er iemand nog ergens J-Zone, Count BassD en Cold187um (the true founder of G-funk) infietsen?

Kalikula schreef:
Hoe zit het trouwens met groepen?
Beastie Boys, Souls of Mischief en Digable Planets produceerden hun eigen platen. Mag je hen hier als groep opvoeren?
En kan er iemand nog ergens J-Zone, Count BassD en Cold187um (the true founder of G-funk) infietsen?

Je bent iets te laat Kali. De lijst was tot 128 namen (7 rondes) en staat dus al vast. Iets later vandaag gaat de eerste ronde van start.

De kaarten zijn gedeeld, de battles staan klaar, dus in de woorden van rapper Sjors - yeah let's go!

Voordat we van start gaan een paar basis richtlijnen om het hier leuk te houden voor iedereen:

1. Dit spel is volledig subjectief. Iedereen heeft andere criteria om te bepalen wie hij/zij beter vindt. Dat Jan-Piet uit Sexbierum objectief slechter is dan DJ Premier snapt iedereen, maar we hebben het hier over de 128 beste producers in ons mooie Hip Hop landschap.

2. Verdedig je favoriete producers, je helden, maar wordt niet woest als Scott La Rock eruit wordt geknikkerd door Metro Boomin of vice versa. Respecteer de MuMe democratische beslissing!

3. Ken je de producer niet? Doe dan de kleine moeite om wat te checken op YouTube, Wiki, o.i.d. voordat je gaat stemmen. Geen tijd voor? Skip dan de stem.

4. Laat iedereen in zijn waarde. Maak elkaar niet belachelijk. Respecteer elkaars mening. Niet zo moeilijk doen, het is maar een spel.

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA

De eerste ronde gaan we 8 battles doen, vanaf ronde twee gaan we over naar 4 battles. Anders duurt het allemaal zo lang... wel geef ik iets meer tijd om te stemmen.

Deadline is maandag om 12:00 's middags. Bij een gelijkspel telt de eerste vote na de deadline.

Dela - Kutmasta Kurt 0-1
Black Milk - The Beatnuts 1-0
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 1-0
Jazz Spastiks - London on da Track 1-0
Daz Dillinger - J Swift 1-0
Damu the Fudgemunk - Edan 1-0
Uyama Hiroto - Southside 1-0
Dan the Automator - BBZ Darney 1-0

Dela - Kutmasta Kurt 1-1
Black Milk - The Beatnuts 2-0
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 2-0
Jazz Spastiks - London on da Track 2-0
Daz Dillinger - J Swift 2-0
Damu the Fudgemunk - Edan 1-1
Uyama Hiroto - Southside 2-0
Dan the Automator - BBZ Darney 2-0

Dela - Kutmasta Kurt 1-2
Black Milk - The Beatnuts 2-1
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 2-0 (blanco)
Jazz Spastiks - London on da Track 3-0
Daz Dillinger - J Swift 2-1
Damu the Fudgemunk - Edan 1-2
Uyama Hiroto - Southside 3-0
Dan the Automator - BBZ Darney 3-0

Dela - Kutmasta Kurt 2-2
Black Milk - The Beatnuts 3-1
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 2-1
Jazz Spastiks - London on da Track 4-0
Daz Dillinger - J Swift 2-2
Damu the Fudgemunk - Edan 1-3
Uyama Hiroto - Southside 4-0
Dan the Automator - BBZ Darney 4-0

Dela - Kutmasta Kurt 2-3
Black Milk - The Beatnuts 3-2
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 3-1
Jazz Spastiks - London on da Track 4-0
Daz Dillinger - J Swift 3-2
Damu the Fudgemunk - Edan 2-3
Uyama Hiroto - Southside 5-0
Dan the Automator - BBZ Darney 5-0

Dela - Kutmasta Kurt 2-3 (pas)
Black Milk - The Beatnuts 4-2
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 4-1
Jazz Spastiks - London on da Track 4-1
Daz Dillinger - J Swift 4-2
Damu the Fudgemunk - Edan 2-3 (pas)
Uyama Hiroto - Southside 5-1
Dan the Automator - BBZ Darney 5-0 (pas)

Kos
Dela - Kutmasta Kurt 2-4
Black Milk - The Beatnuts 5-2
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 5-1
Jazz Spastiks - London on da Track 4-1 (pas)
Daz Dillinger - J Swift 5-2
Damu the Fudgemunk - Edan 3-3
Dan the Automator - BBZ Darney 5-0 (pas)

panjoe (moderator)
Dela - Kutmasta Kurt 2-4 (pas)
Black Milk - The Beatnuts 6-2
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 5-2
Jazz Spastiks - London on da Track 4-1 (pas)
Daz Dillinger - J Swift 5-3
Damu the Fudgemunk - Edan 3-4
Uyama Hiroto - Southside 5-1 (pas)
Dan the Automator - BBZ Darney 6-0

We zijn Uyama Hiroto en SouthSide kwijtgespeeld, Kos en panjoe!

Hier zitten er wel wat tussen die ik ff moet opzoeken hoor. Gelukkig heb ik nog even.

Damu vs Edan is gelijk een hele vervelende.

Dela - Kutmasta Kurt 2-5
Black Milk - The Beatnuts 7-2
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 6-2
Jazz Spastiks - London on da Track 5-1
Daz Dillinger - J Swift 5-4 (Bizarre Ride II The Pharcyde, hallo)
Damu the Fudgemunk - Edan 4-4
Uyama Hiroto - Southside 6-1
Dan the Automator - BBZ Darney 7-0

Dela - Kutmasta Kurt 2-5 pas
Black Milk - The Beatnuts 7-3
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 6-2 pas
Jazz Spastiks - London on da Track 5-1 pas
Daz Dillinger - J Swift 6-4
Damu the Fudgemunk - Edan 4-5
Uyama Hiroto - Southside 7-1
Dan the Automator - BBZ Darney 8-0

Dela - Kutmasta Kurt 2-5 pas
Black Milk - The Beatnuts 8-3
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 6-3
Jazz Spastiks - London on da Track 5-2
Daz Dillinger - J Swift 7-4
Damu the Fudgemunk - Edan 4-6
Uyama Hiroto - Southside 7-2
Dan the Automator - BBZ Darney 9-0

Glitch
Dela - Kutmasta Kurt 3-5
Black Milk - The Beatnuts 8-4
Big K.R.I.T. - Tyler, the Creator 7-3
Jazz Spastiks - London on da Track 5-2 pas
Daz Dillinger - J Swift 8-4
Damu the Fudgemunk - Edan 5-6
Uyama Hiroto - Southside 8-2
Dan the Automator - BBZ Darney 9-0 pas

Gast
geplaatst: vandaag om 10:27 uur

geplaatst: vandaag om 10:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.