MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Ik vrees vooral voor nog onfortuinlijkere battles, gezien de iconen die nog niet zijn langsgekomen.

MAS
Jonwayne - Hi-Tek 1-18
Big Ghost Ltd - Knxwledge 6-10
The Hitmen - Deca 6 -10
Aesop Rock - Kanye West 5-15
Godfather Don - Larry Smith 8-2
The Bomb Squad - Marley Marl 6-13
Timbaland - Blockhead 11-9
Animoss - Cecil Otter 5-3

Ik zie dat ik niet op Timbaland vs Blockhead had gestemd terwijl ik hun werk wel ken. Toch nog even gedaan .

Toch wel opmerkelijk dat Timbaland wint, meer en deel toch R&B tracks geproduceerd op wat losse tracks van Jay Z na, Missy Elliott albums en Bubba Sparxxx als ik het goed heb.

Vind ik niet echt opmerkelijk. Timbaland is best een zeer grote naam binnen R&B en hip hop en heeft een aantal classic beats op zijn naam staan! Maar close call want Blockhead is ook een goede producer

Jonwayne - Hi-Tek 1-19
Big Ghost Ltd - Knxwledge 6-11
The Hitmen - Deca 7-10
Aesop Rock - Kanye West 5-16
Godfather Don - Larry Smith 9-2
The Bomb Squad - Marley Marl 7-13
Timbaland - Blockhead 12-9
Animoss - Cecil Otter 6-3

Moeilijkste keus was tussen Bomb Squad en Marley Marl en erg jammer dat een van de twee nu al naar huis moet.

Timbaland is heel dope. Direct herkenbaar, heerlijke drums. De ideale crossover producer tussen Hip Hop en R&B.

Cecil Otter weinig bekend mee en kon ook niet heel veel vinden. Animoss heeft samen met KA veel vette dingen gedaan.

Kos
Jonwayne - Hi-Tek 1-19 (pas)
Big Ghost Ltd - Knxwledge 6-11 (pas)
The Hitmen - Deca 8-10
Aesop Rock - Kanye West 5-17
Godfather Don - Larry Smith 9-2 (pas)
The Bomb Squad - Marley Marl 8-13
Timbaland - Blockhead 13-9
Animoss - Cecil Otter 6-3 (pas)

5713Finest schreef:
Vind ik niet echt opmerkelijk. Timbaland is best een zeer grote naam binnen R&B en hip hop en heeft een aantal classic beats op zijn naam staan! Maar close call want Blockhead is ook een goede producer
(embed)

Ja meer en deel in R&B dat is ook meer het punt aangezien we op de beste producer in hiphop stemmen niet in R&B en hiphop.
Timbaland naar mijn mening meer een goede R&B producer, in Hiphop toch niet heel veel geleverd. Bubba Sparxxx is toch niet geweldig, Missy is randje hiphop/R&b, verder wat losse tracks voor Jay z. Verder kom ik niet.
Maar ik vind alles best, ik vond het alleen opmerkelijk

Shelter schreef:
(quote)

Ja meer en deel in R&B dat is ook meer het punt aangezien we op de beste producer in hiphop stemmen niet in R&B en hiphop.
Timbaland naar mijn mening meer een goede R&B producer
ik snap je punt! Heb gewoon een zwak voor Timbaland beats

We nemen afscheid van grote nominaties als The Bomb Squad, Blockhead, en The Hitmen en gaan door naar de volgende stemming.

Een aantal grootheden deze ronde, die op het eerste gezicht een stuk eenzijdiger lijkt te zijn. Of zijn er stiekum allemaal Hit-Boy fans hier die voor een stunt gaan zorgen?

Deadline donderdag om 11:59.

Swizz Beats - BodyBag Ben 0-0
Hit-Boy - DJ Premier 0-0
Butterfly - Erick Sermon 0-0
Rick Rubin - KAYTRANADA 0-0
Inflo - Q-Tip 0-0
J Dilla - DJ Muggs 0-0
Delic - Double K 0-0
Just Blaze - T-Ray 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls

Swizz Beats - BodyBag Ben 1-0
Hit-Boy - DJ Premier 0-1
Butterfly - Erick Sermon 0-1
Rick Rubin - KAYTRANADA 1-0
Inflo - Q-Tip 0-1
J Dilla - DJ Muggs 1-0
Delic - Double K 1-0
Just Blaze - T-Ray 1-0

Deze was makkelijk!

Swizz Beats - BodyBag Ben 2-0
Hit-Boy - DJ Premier 0-2
Butterfly - Erick Sermon 0-2
Rick Rubin - KAYTRANADA 2-0
Inflo - Q-Tip 0-2
J Dilla - DJ Muggs 1-1
Delic - Double K 2-0
Just Blaze - T-Ray 2-0

Swizz Beats - BodyBag Ben 3-0
Hit-Boy - DJ Premier 0-3
Butterfly - Erick Sermon 0-3
Rick Rubin - KAYTRANADA 2-1
Inflo - Q-Tip 0-3
J Dilla - DJ Muggs 2-1
Delic - Double K 3-0
Just Blaze - T-Ray 3-0

JRLA (crew)
Swizz Beats - BodyBag Ben 4-0

Geen fan van beide heren.. Maar soms levert Swizz nog wel een harde beat af, zeker in het begin van zijn carrière.

Hit-Boy - DJ Premier 0-4

Shit-Boy is echt wel een van de slechtste producers ooit.. Wat een bagger zoals hij voor Nas produceert, alleen Magic was OK.

Butterfly - Erick Sermon 0-4
Rick Rubin - KAYTRANADA 3-1
Inflo - Q-Tip 0-4
J Dilla - DJ Muggs 3-1

Dilla en Muggs, met alle respect voor Muggs, maar die mag Dilla zijn veters nog niet strikken. De 90's Muggs was wel erg dope, maar de laatste 10 jaar is het niet veel.

Delic - Double K 4-0

Lelijke Battle van Double K is wel erg dope, maar ja Delic...

Just Blaze - T-Ray 3-1

T-Ray is onbekend, maar veel DITC gerelateerde dingen geproduceerd.

Kos
Swizz Beats - BodyBag Ben 5-0
Hit-Boy - DJ Premier 0-5
Butterfly - Erick Sermon 0-5
Rick Rubin - KAYTRANADA 4-1
Inflo - Q-Tip 0-5
J Dilla - DJ Muggs 4-1
Delic - Double K 5-0
Just Blaze - T-Ray 3-1 (pas)

Swizz Beats - BodyBag Ben 6-0
Hit-Boy - DJ Premier 0-6
Butterfly - Erick Sermon 0-6
Rick Rubin - KAYTRANADA 5-1
Inflo - Q-Tip 0-6
J Dilla - DJ Muggs 4-2
Delic - Double K 6-0
Just Blaze - T-Ray 4-1

JRLA schreef:
Shit-Boy is echt wel een van de slechtste producers ooit.. Wat een bagger zoals hij voor Nas produceert, alleen Magic was OK.

De beste man heeft toch wel een aantal enorme tracks op zijn naam staan buiten de Nas series: Sicko Mode, N*ggas in Paris, Backseat Freestyle, 1Train, Goldie, Clique...

Persoonlijk vind ik al de Nas albums ook dikke prima, maar snap dat het voor velen te gepolijst is.

JRLA (crew)
Flipm0de schreef:
(quote)

De beste man heeft toch wel een aantal enorme tracks op zijn naam staan buiten de Nas series: Sicko Mode, N*ggas in Paris, Backseat Freestyle, 1Train, Goldie, Clique...

Persoonlijk vind ik al de Nas albums ook dikke prima, maar snap dat het voor velen te gepolijst is.

Ja ik vind het echt verschrikkelijk.. die rare snelle snares

Swizz Beats - BodyBag Ben 6-1
Hit-Boy - DJ Premier 0-7
Butterfly - Erick Sermon 0-7
Rick Rubin - KAYTRANADA 6-1
Inflo - Q-Tip 0-7
J Dilla - DJ Muggs 5-2
Delic - Double K 6-1
Just Blaze - T-Ray 4-2

BodyBag Ben is wel heel impopulair hier, deze score verbaast mij wel. Geen Swizz Beats fan, verre van. BBB heeft enkele zware bangers geproduceerd de laatste jaren.
Preemo is dan wel een one-trick-pony imo (wel goed at that) maar dit is een walk in the park
Erick Sermon sowieso een van de meest underrated op het productievlak ooit!
Rick Rubin wint dit ook makkelijk, ondanks dat zijn trackrecord echt niet zo geweldig is imo. KAYTRANADA is teveel van poppy moderne dingen kwam ik net achter.
Q-Tip kreeg een bye deze ronde, das best aardig! Inflo heeft qua Hip Hop alleen Little Simz geproduceerd, en laat dat me nou helemaal niet liggen...
J Dilla, ik ben geen fanatieke fanboii zoals velen, nooit geweest. Muggs maakt tegenwoordig 98% poep, die is wel van zijn sokkel gevallen. In ieder geval mad respect en genieten van de Jay Dee producties die ik ekt ekt dope vind. Qua skills had hij nog zoveel meer in huis, dat klinkt wel door in zijn producties. Variëren had hij meer mogen doen qua sound. Rust in vrede, James!
Delic die Double K zo naar huis stuurt, ik kan niet anders dan Double K mijn stem geven. Delic is heel dope en heeft een eigen sound die toch niet verveelt of altijd het zelfde klinkt. Double K deed de productie voor PUTS wat hem sowieso al wel een paar stemmen had moeten opleveren...
T-Ray kende ik van naam niet, heb er toch op gestemd toen ik zag wat hij geproduceerd had. Just Blaze moet het vooral van poppy garbage hebben (dit is een mening), waar T-Ray toch meer in mijn straatje past over het algemeen.

Swizz Beats - BodyBag Ben 7-1
Hit-Boy - DJ Premier 0-8
Butterfly - Erick Sermon 0-8
Rick Rubin - KAYTRANADA 7-1
Inflo - Q-Tip 0-8
J Dilla - DJ Muggs 6-2
Delic - Double K 7-1
Just Blaze - T-Ray 5-2

Swizz Beats - BodyBag Ben 8-1
Hit-Boy - DJ Premier 0-9
Butterfly - Erick Sermon 0-9
Rick Rubin - KAYTRANADA 8-1
Inflo - Q-Tip 0-9
J Dilla - DJ Muggs 7-2
Delic - Double K 8-1
Just Blaze - T-Ray 6-2

Verwacht dat dit veruit de makkelijkste stemming is.

Swizz is een hit-or-miss producer, maar als 'ie raakt is het vaak wel een shot in de roos. De combo met DMX is natuurlijk fantastisch, maar ook zijn werk met The LOX, Jay-Z, en Cassidy is goed te pruimen.

Just Blaze valt een beetje in dezelfde groep als Swizz. Alleen door Exhibit C zou hij al ver moeten komen in dit spel, maar ook mijn favoriete Jay-Z track staat op zijn conto. Als je het over jaren '00 bangers hebt kan je wel terecht bij JB.

Preemo, Dilla, Erick Sermon, Rick, Q-Tip, en Delic zijn allemaal no-brainers.

Swizz Beats - BodyBag Ben 9-1
Hit-Boy - DJ Premier 0-10
Butterfly - Erick Sermon 0-10
Rick Rubin - KAYTRANADA 9-1
Inflo - Q-Tip 0-10
J Dilla - DJ Muggs 8-2
Delic - Double K 9-1
Just Blaze - T-Ray 7-2

Swizz Beats - BodyBag Ben 10-1
Hit-Boy - DJ Premier 0-11
Butterfly - Erick Sermon 0-11
Rick Rubin - KAYTRANADA 10-1
Inflo - Q-Tip 0-11
J Dilla - DJ Muggs 8-3
Delic - Double K 9-2
Just Blaze - T-Ray 7-2 pas

Premo, Erick Sermon en Qtip zij no Brainers voor mij. Rick Rubin heeft schitterende platen met Beastie Boys, Run DMC en Jay Z.
People under the Stairs is ook heel geapprecieerd hier. Rip Double K

Ik houd enorm van J Dilla maar de eerste 4 albums van Cypress Hill en zijn soul assains werk vind ik heel goed dus ga ik voor DJ Muggs. Dilla wint toch dus wat maakt het uit terwijl ik het typ twijfel ik alweer dusja

panjoe (moderator)
Swizz Beats - BodyBag Ben 10-1 pas
Hit-Boy - DJ Premier 0-12
Butterfly - Erick Sermon 1-11
Rick Rubin - KAYTRANADA 10-2
Inflo - Q-Tip 0-12
J Dilla - DJ Muggs 9-3
Delic - Double K 10-2
Just Blaze - T-Ray 7-2 pas

Glitch
Swizz Beats - BodyBag Ben 11-1
Hit-Boy - DJ Premier 0-13
Butterfly - Erick Sermon 1-12
Rick Rubin - KAYTRANADA 10-2 pas
Inflo - Q-Tip 0-13
J Dilla - DJ Muggs 10-3 arme Muggs
Delic - Double K 10-2 pas
Just Blaze - T-Ray 7-3

Swizz Beats - BodyBag Ben 12-1
Hit-Boy - DJ Premier 0-14
Butterfly - Erick Sermon 1-13
Rick Rubin - KAYTRANADA 11-2
Inflo - Q-Tip 0-14
J Dilla - DJ Muggs 11-3
Delic - Double K 11-2
Just Blaze - T-Ray 8-3

Swizz en BodyBag Ben heel anders. Beiden in hun eigen stijl genoeg toffe losse tracks. Hele albums van Swizz zn beats word ik wel tureluurs van, BodyBag Ben vind ik op den duur vaak weer niet opvallend genoeg en wat saai worden. Ga toch voor Swizz, daar zijn in ieder geval wat tracks van in m'n hoofd blijven zitten.

Premier, Erick Sermon, Rick Rubin en Q-Tip hoef ik niet over na te denken met deze loting.

Dilla en Muggs heb ik beiden hoog zitten en zijn voor mij allebei top 10 producers. Hoewel Muggs in jaren 90 heel veel goei spul heeft gedropt, is het inmiddels echter niet meer echt consistent te noemen. Zijn onlangs verschenen Soul Assassins 3 vond ik wel hard, maar alles bij elkaar toch wel meer Dilla liefhebber. Daar ken ik weinig slecht werk van.

DoubleK is dope. Delic hoort niet in deze competitie thuis, maar vond ik zo goed dat ik m hier laat winnen. Een beetje zoals Sticks bij de MC battle.

Just Blaze vs T-Ray lastig, maar de jaren nul als jeugdsentiment helpen Just Blaaaaaaze aan mijn stem.

Swizz Beats - BodyBag Ben 13-1
Hit-Boy - DJ Premier 0-15
Butterfly - Erick Sermon 1-14
Rick Rubin - KAYTRANADA 12-2
Inflo - Q-Tip 0-15
J Dilla - DJ Muggs 12-3
Delic - Double K 12-2
Just Blaze - T-Ray 9-3

Swizz Beats - BodyBag Ben 13-1 pas
Hit-Boy - DJ Premier 0-16
Butterfly - Erick Sermon 1-15
Rick Rubin - KAYTRANADA 12-2 pas
Inflo - Q-Tip 0-16
J Dilla - DJ Muggs 12-4
Delic - Double K 13-2
Just Blaze - T-Ray 9-3 pas

Wel sneu dat een aantal uitstekende producers kansloos ten onder gaan aan legende. Ondanks dat, wel gewoon terecht.

Swizz Beats - BodyBag Ben 13-1 pas
Hit-Boy - DJ Premier 0-17
Butterfly - Erick Sermon 2-15
Rick Rubin - KAYTRANADA 13-2
Inflo - Q-Tip 0-17
J Dilla - DJ Muggs 13-4
Delic - Double K 14-2
Just Blaze - T-Ray 9-4

Ik heb een pleurishekel heb aan de producties van Swizz Beats en ben te onbekend ben met het werk van BodyBag Ben om er iets zinnigs over te zeggen, pas. Erick Sermon heeft een veel grotere staat van dienst en is een top producer, toch gaat mijn stem naar Butterfly die in deze competitie gewoon pech heeft; enerzijds de loting met E Double, anderzijds zijn vermoedelijk onbekendere naamsbekendheid hier. Was hij vermeld geweest als Ishmael Butler - drijvend kracht achter Digable Planets en Shabazz Palaces - dan had de score misschien anders uitgepakt (al had Erick dan waarschijnlijk nog steeds gewonnen). Muggs mag ook best meer credits krijgen, want die levert nog steeds puike beats af, helaas te vaak met rappers waar ik weinig om geef. Double K heeft ook pech (had wel willen zien dat ie bv tegen Rick Rubin had gestaan) en T-Ray is een baas.

JayM schreef:
Ik heb een pleurishekel heb aan de producties van Swizz Beats

Je gaat me niet vertellen dat je stil kan blijven zitten tijdens de Ruff Ryders' Anthem?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:27 uur

geplaatst: vandaag om 05:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.