MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Kalikula schreef:
LOTU maakt met Keepers of the Funk een meer dan solide album. Maar Here Come the Lords van de ondergrondse heren was natuurlijk veel vetter.
En dan treft het een Keith en Don in topvorm, vergezeld door Percee P en Bobbito.
Ik was destijds zelf (maanden, een half jaar geleden?, time flies when your having fun) door mijn eigen nominaties heen, maar was blij dat ik Pete er nog op kon attenderen. Die schat dit album ook op waarde.
Ik ben ook blij dat ik het album zelf op vinyl heb.
Terechte winst voor deze underground-klassieker!
Wederom props naar de organisatoren.

The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) - Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) 8-3

Ik dacht dat JayM me attendeerde, maar ik ben oud en vergeetachtig...

ForWhomThePeteTolls schreef:
Ik dacht dat JayM me attendeerde, maar ik ben oud en vergeetachtig...
Ik was hem vergeten en heb alleen bevestigd dat het een mooie toevoeging aan de nominaties zou zijn, alle credits naar Kalikula en jou.

Het 'MuMe-GOAT hip hop nummer' hadden we nog niet toch? Misschien leuk voor een volgende editie (als iemand weer zin heeft om te hosten)?

Silky & Smooth schreef:
Het 'MuMe-GOAT hip hop nummer' hadden we nog niet toch? Misschien leuk voor een volgende editie (als iemand weer zin heeft om te hosten)?

Volgens mij hebben we nu deze gehad:

- Beste MC (MF DOOM)
- Beste Album (36 Chambers)
- Beste Producer (DJ Premier)
- Meest Underrated Album (The Cenobites LP)

GOAT nummer is nog niet langs gekomen.

Ik ben met een nieuw spel wel weer van de partij, maar het hosten laat ik dit keer aan iemand anders over. Komende maanden druk bezig het verhuizen naar Nederland dus wat minder MuMe tijd

Dank voor afgelopen tijd Flipm0de! En succes met verhuizen .

MuMe-GOAT hiphop featervers lijkt me ook nog wel leuk een keer (AZ in Life's a Bitch, Masta Killa in Mystery of Chessboxin (of was ie nou toch officieel Wu? ), Rebel INS op Above the Clouds, Drake of Poetic Justice of komt er een verrassing..?). Maar beste nummer is wel een logische volgende spel nu

Niek schreef:
Dank voor afgelopen tijd Flipm0de! En succes met verhuizen .

MuMe-GOAT hiphop featervers lijkt me ook nog wel leuk een keer (AZ in Life's a Bitch, Masta Killa in Mystery of Chessboxin (of was ie nou toch officieel Wu? ), Rebel INS op Above the Clouds, Drake of Poetic Justice of komt er een verrassing..?). Maar beste nummer is wel een logische volgende spel nu

Het is toch al sinds jaar en dag unaniem besloten dat dit R.A. The Rugged Man op Uncommon Valor is?

Silky & Smooth schreef:
(quote)

Het is toch al sinds jaar en dag unaniem besloten dat dit R.A. The Rugged Man op Uncommon Valor is?

De hip hop goden hebben mij verteld dat het Nas op Live At The BBQ is

Flipm0de schreef:
(quote)

De hip hop goden hebben mij verteld dat het Nas op Live At The BBQ is

Kleine Viezerik op Doag van Great Minds…

Christina Aguilera on ICP- Real Slim Shady Shut The Fuck Up (Eminem diss)

Clearly!

Niek schreef:
Masta Killa in Mystery of Chessboxin (of was ie nou toch officieel Wu? )
Die discussie kunnen we makkelijk afsluiten: hij is gewoon officieel lid. Maar als Killah Priest niet had liggen slapen tijdens die opname sessie was dat anders gelopen (en dat had ik veel toffer gevonden).

Silky & Smooth schreef:

Dat wordt echt mad standaard, Shook Ones ish enzo, jwz.

ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Dat wordt echt mad standaard, Shook Ones ish enzo, jwz.

Verwacht ook dat er weinigen verassingen zullen zijn.

Als we iets minder standaard tracks willen, kunnen we een max Spotify listens / YouTube views vaststellen. Alleen nominaties onder 500k ofzo.

MAS
Silky & Smooth schreef:
(quote)

Eens!

MAS
Een waardige winnaar, waarvan ik blij ben dat ik deze heb ontdekt dankzij dit topic!

Bedankt voor het hosten Flipm0de!

JRLA (crew)
Thanks Flipm0de

Flipm0de schreef:
(quote)

Verwacht ook dat er weinigen verassingen zullen zijn.

Als we iets minder standaard tracks willen, kunnen we een max Spotify listens / YouTube views vaststellen. Alleen nominaties onder 500k ofzo.

Gedoe allemaal, haha. Maar uitslag zal redelijk voorspelbaar zijn inderdaad. Idee van gastoptredens is creatiever (al kan ik die ook wel aardig uittekenen, denk ik).

Storytellingtracks is al geweest volgens mij toch? Anders is dat misschien wat...

Tuurlijk zou een beste hip hop track er eentje worden die we allemaal kennen, maar wat is verschil met beste hip hop album of producer? Zou het Shook Ones II worden of toch iets als T.R.O.Y., NY state of Mind of meer verrassend Hip 2 da Game of Thieves in the Night?

Ook weer waar! En er is altijd een kans dat Shook Ones tegen TROY komt in een battle.

Precies. Zo vast ligt alles nog niet, lotingsschema en kwaliteit van nominaties spelen ook een rol.

Ik ben dan toch wat meer voor tracks die onder een bepaald aantal plays op Spotify of (liever, vanwege meer keuze) Youtube staan, om een grens te trekken en om niet alle usual suspects hier te krijgen. En waarschijnlijk behoorlijk wat nieuwe tracks te leren kennen!

Voor als meer mensen het leuk vinden om het lekker moeilijk te maken: je kan wel gewoon tracks als Shook Ones nomineren maar het aantal stemmen in het spel gegeven wordt gedeeld door het aantal stemmen dat het album waar de track op staat op MuMe heeft. Als Shook Ones dan tegen Hamvraag moet en met 8-3 wint, dan wordt het eigenlijk 0,0098 tegen 0,0146 en gaat Hamvraag door

(ik verwacht niet dat dit voorstel wordt aangenomen...)

Niek schreef:
Voor als meer mensen het leuk vinden om het lekker moeilijk te maken: je kan wel gewoon tracks als Shook Ones nomineren maar het aantal stemmen in het spel gegeven wordt gedeeld door het aantal stemmen dat het album waar de track op staat op MuMe heeft. Als Shook Ones dan tegen Hamvraag moet en met 8-3 wint, dan wordt het eigenlijk 0,0098 tegen 0,0146 en gaat Hamvraag door
Ik heb al medelijden met degene die dat zou hosten (en met de participanten wanneer Drank & Drugs zou winnen van Protect Ya Neck).

Niek schreef:

(ik verwacht niet dat dit voorstel wordt aangenomen...)

Hahaha vet, wel next level muzieknerdshit.

JRLA (crew)
We zouden ook gewoon decennia kunnen kiezen.. Beste tracks en dan binnen met 2013 - 2023 dan 2002 - 2012 en dan 1991 - 2001... Pak je alle goeie Hiphop jaren en voorkom je dat Shook Ones het verliest van Lil' Poopy poop. en je leert een hoop nieuwe tracks kennen.

Veel dank Flipm0de voor het organiseren!

JRLA schreef:
We zouden ook gewoon decennia kunnen kiezen.. Beste tracks en dan binnen met 2013 - 2023 dan 2002 - 2012 en dan 1991 - 2001... Pak je alle goeie Hiphop jaren en voorkom je dat Shook Ones het verliest van Lil' Poopy poop. en je leert een hoop nieuwe tracks kennen.

De autist (ik ben het echt, dus geoorloofd) in mij kan dit niet handelen. Een decennium is 10 jaar lang, niet 11.. 2014-2023 zou het dan zijn, gevolgd door 2004-2013 en 1994-2003. Sorry voor dit gemierenneukerij. Wel een tof idee... Maar ik hoop dat we een idee kunnen vinden om de te geëikte nummers te voorkomen...

Ik zou het niet te ingewikkeld maken. Hoogstens met max. aantal plays dan. Ik hoef niet perse kennis te maken met under-underground nummers, maar ik snap ook wel de voor de hand liggende nummers minder interessant zijn (al blijft de uitkomst ongewis). En ik verwacht niet dat Lil Poopy Poop of Big Plassie Plas hier enige kans maakt (en anders is het democratisch gekozen, dunkt mij).

Zijn er überhaupt mensen die zich geroepen voelen om te hosten?

Hiphop nummer hebben we recent nog Verkozen toch

Gast
geplaatst: vandaag om 09:51 uur

geplaatst: vandaag om 09:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.