MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:

1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 1-0
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 0-1
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 1-0
4. Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 1-0

1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 1-1

Deze is erg lastig, boombap met hele vette lyricism (valt me nu pas echt op, kwa dubbelrijm en zo) tegen een wat meer unieke productie met dope scratch werk en hele vette flows. Nipt naar Get It Together voor mij, want die laatste is een van mijn favoriete hiphop tracks ooit en heeft meer replay waarde voor mij.

2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 0-2

Die eerste vind ik nog steeds dope as fuck, maar de replay waarde is wel beduidend minder. Gravediggaz heeft dat duidelijk niet maar is eigenlijk kwa track an sich de mindere. Toch ga ik voor de laatste.

3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 1-1

Bij deze vind ik 3 Tha Hard Way beduidend beter omdat alles lekker klinkt, de productie, de smooth overloop van rappers, de flows. OC is meer een luister MC je moet heel aandachtig luisteren en dan heb je door hoe goed de man is. Maar kwa productie is het duidelijk kariger en ik heb niet altijd het geduld om heel aandachtig te luisteren.

4. Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 1-1

Die laatste match up is meer een "realization".
Na zoveel keer Live at the Barbecue te luisteren vind ik die track veel minder dope als wanneer ik de titel hoor. Het neemt flink af in kwaliteit en repeat play, het is zelfs zo erg dat ik het nu een vergetelijke track vind die klinkt als ieder ander in die tijd. Bij Wu heb ik dat veel minder plus de lyrics zijn über dope.

Trouwens shout out naar de profile picture van Spray It hahaha.
Ik vergeet het steeds te melden maar steeds als ik het voorbij zie komen denk ik, "clever". Hahaha

zaaf
1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 1-2
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 0-3
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 2-1
4. Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 1-2

JRLA (crew)
1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-2
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-3
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 3-1
4. Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 1-3

1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-3
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-4
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 4-1
4. Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 1-4

Eerst battle is het moeilijkst. Nipt naar The Beasties. Maar echt heel moeilijk kiezen.

1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-4
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-5
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 4-2
4. Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 1-5

Eerste battle vond ik niet zo moeilijk. Vind Godfather Don wel tof hoor, maar hoor niet het onderscheidende dat anderen horen. Get It Together is ontzettend groovy en tijdloos wat mij betreft.
Tweede battle is ook niet zo moeilijk. Hoe sympathiek Rematch ook is, 1-800-Suicide pakt mij al in zodra de eerste rap invalt met die grimmige en zwoele productie eronder. En als het nummer iets dreigt in te kakken komt de RZArector met een energie-injectie. Heel fijne track.
Battle 3 was meest close voor mij. Stem gaat naar Bahamadia dankzij die uiterst soepele afwisseling tussen de verschillende femc's. Stiekem ook gewoon een van de beste Premo-producties ooit. Wint het dus van het eveneens geweldige Time's Up.
Live at the BBQ kan wedijveren met Chessboxin' voor zover Nas aan het woord is. Alles daarna is net ff klasse lager.

Kos
1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-5
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-6
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 5-2
4. Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 1-6

1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-6
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-7
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 6-2
4. Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 1-7

1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-7
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-8
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 7-2
4. Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 1-8

1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-8
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-9
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 8-2
4. Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 2-8

Verrassend dat Lord Finesse vs. Percee P zover gekomen is. Voelt meer aan als een soort freestyle-achtige sessie, dan een echte track... Verder vrij makkelijke keuzes. Main Source en Wu-Tang zijn mij om het even. Compleet verschillende stijlen. Puntje voor Live At The BBQ om de spanning er in te houden ( ).

1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-9
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-10
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 9-2
4. Main Source ft. Nas - Live at the BarbeQue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 2-9

Eerste is gelijk lastig; oude favoriet tegen nieuwe. Stem toch tegen eigen nominatie in aangezien ik momenteel volle bak geniet van de nieuwe.

Nergens heeft de RZA zo goed geklonken als op 6ft Deep. 1-800-Suicide is daar niet het beste voorbeeld van (Nowhere To Run vind ik veel doper), maar prima track die vooral shinet door het productiewerk van Prince Paul. Qua rapwerk wint Finesse & Percee P het, alleen deel de mening dat Rematch niet aanvoelt als een song - hun tijd zit erop.

OC mag van mij langer blijven, wat een baas is het toch.

Hoewel ik Breaking Atoms heel hoog heb zitten, overheerst bij mij het gevoel dat Live At The BBQ toch overhyped is door de deelname van Nas, ja die is tof, maar er staan genoeg tracks op die ik veel toffer vind. Daarom het punt naar de gasten uit Shaolin met hun uberklassieker.

1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-10
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-11
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 9-3
4. Main Source ft. Nas - Live at the BarbeQue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 2-10

MAS
1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-11
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-12
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 10-3
4. Main Source ft. Nas - Live at the BarbeQue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 2-11

Alleen even ingelogd om te kijken of het Chino album al op de site stond...

Ik stem niet eens, allemaal al beslist...en ik heb geen meer in alle emotie die sommige van mijn posts bij andere en vooral voortbrengen op wat voor termijn dan ook. Ik kom terug als het Chino album erop staat, en geef dan mijn mening. Ik ben mijn plezier hier kwijt. Niemand die ik de schuld zou hoeven, willen, of kunnen geven. Ik pas duidelijk niet op dit forum. Mijn recensie op het Chino album zal het laatste zijn wat julllie zullen vernemen. Ik kan wel invullen wat er gedacht wordt... Nou, als je dat denkt: veel plezier zonder mij, want dat is toch wat je wilde

1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-12
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-13
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 11-3
4. Main Source ft. Nas - Live at the BarbeQue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 2-12

1. Godfather Don - Stuck of The Realness vs. Beastie Boys ft. Q-Tip - Get It Together 2-13
2. Lord Finesse vs Percee P- Rematch In The Patterson Projects vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 2-13
3. O.C. - Time's Up vs. Bahamadia - 3 Tha Hard Way 12-3
4. Main Source ft. Nas - Live at the BarbeQue vs. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ 3-13

Dat waren klaarblijkelijk vier makkelijke keuzes. Lukte me zelf even niet om te stemmen, maar was ook voor de Beasties en O.C. gegaan. Gravediggaz en Wu-Tang had ik persoonlijk laten verliezen, maar de overwinningen voor die tracks zijn ook overduidelijk.

Misschien dat de volgende vier keuzes meer keuzestress veroorzaken:

1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door
2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader
3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters
4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On

Deadline is donderdag om 18.00u.

-SprayIt-, 3dwardVan3, aerobag, berend94, Chrisseh, Ernie, Flipm0de, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glitch, Gyzzz, Harderwiek, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Koenr, Kos, MAS, MJ_DA_MAN, niels94, Osiris Apis, overmars89, principal2000, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, waxs, zaaf, JRLA, Niek, ForWhomThePeteTolls, JLjuju, Yestsida, Kondoro0614, Frank West, Glaciers of Ice, gweah, Kill_illuminati, KILLERBEE99, LarsHiphop, lowieke, madmadder, Silky & Smooth, Arrie, Ralph.

1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door 0-1
2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader 0-1
3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters 1-0
4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On 0-1

Om te voorkomen dat ik weer een stemronde mis, meteen maar even de aftrap gedaan.
Gekozen voor de tracks die ik nu het liefst zou opzetten. Kick in the door heb ik zelf genomineerd, maar vind ik achteraf wat te makkelijk. Het verschil met hoe ik ervan geniet ten opzichte van Red light green light is echter te groot om er niet op te stemmen.
Runnin' is een classic (ook te makkelijk wat mij betreft), maar heb ik te veel geluisterd. Follow the leader wint 'm voor mij nu makkelijk.
De derde vind ik lastig, maar raak iets sneller uitgekeken op Black helicopters dan op Dead Presidents II. Jay-Z in topvorm is goud.
Thuggin' vind ik heel dope, maar ook zo vaak geluisterd dat ik meer opveer bij de OK joint nu.

1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door 0-2
2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader 1-1
3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters 2-0
4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On 1-1

Kos
1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door 0-3
2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader 1-2
3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters 2-1
4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On 1-2

1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door 1-3
2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader 1-3
3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters 3-1
4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On 2-2

1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door 2-3

Moeilijk maar ik vind die delivery en flow van Charizma erg vet, ook is het een track die wat meer anders is dan normaal. Die van Biggie is een track waarvan hij er veel heeft gemaakt, zeker dope maar niet duidelijk anders van het andere werk en daardoor minder opvallend.

2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader 2-3

Close maar toch naar Runnin. Zou niet weten waarom het een "te makkelijke" keuze zou zijn, dat geeft toch alleen aan hoe dope die track is.
Replay value is niet slecht maar ook niet enorm hoog, maar dat is die van Follow The Leader ook niet. Die oldschool vibe is tof maar ik moet er wel meer voor in de mood zijn, daarom nipt naar Pharcyde.

3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters 4-1

Al eens gezegd maar ik vind die Black Helicopters track echt heel doorsnee. Zet het nooit zelf op. De rappers hebben geen flow, het is meer de tekst spitten achtereen zonder enige intonatie of originaliteit aanbrengen. Er zijn wel wat tracks van Non Phixion die ik wel wat beter vind maar door die manier van rappen komt het vooral aan op de productie en die is te karig om het heel vet te vinden.
Jay z het briljante hoor ik nog steeds niet, maar de track is wel een stuk beter dan die van NP.

4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On 2-3

Lastig omdat beide tracks me weinig doen, maar dan vind ik Bring It On wel beter.

1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door 3-3
2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader 3-3
3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters 5-1
4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On 3-3

Voor beide eerste tracks geldt: lekker nummer, maar er zijn zoveel betere nummer (op dat album). Red Light Green Light doet mij dan net iets meer. Follow The Leader is natuurlijk een classic, alleen is Runnin' gewoon één van mijn all-time favorites. Had er ook op gestemd als het niet mijn inbreng was. De beat van Dead Presidents II is zo verslavend... en dan ook die soepel flowende Jay-Z erover. Moeilijk te verslaan. Sowieso mag Black Helicopters er wel uit. Sterke raps, maar een bijzonder matige beat (zeker nu naast Dead Presidents). En als laatst was ik er van overtuigd dat de anthem Bring It On mijn punten kreeg, maar na een paar luistersessies moet ik toch erkennen dat ik Thuggin' fijner vind om naar te luisteren en ook sneller op zou zetten.

1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door 3-4
2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader 4-3
3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters 6-1
4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On 3-4

1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door 4-4
2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader 5-3
3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters 6-2
4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On 3-5

zaaf
1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door 5-4
2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader 5-4
3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters 6-3
4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On 4-5

Zal ook eens een duit in het zakje doen. Weer met plezier alle tracks beluisterd, leuke selecties mensen.

1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door 5-5
Vandaag gaat ie naar Biggie, morgen wellicht Charizma. Maar als het gaat om GOAT best track komt eerstgenoemde iets meer in de buurt voor mij. Heb op dat album van C&PBW duidelijk andere favorieten ook.

2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader 6-4
Runnin' is 1 van mijn favs, geen lastige keuze, al is Follow The Leader ook echt sterk.

3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters 6-4
Niet een heel groot fan van Jay en ik vind deze track van Non Phixion erg lekker, hij verveelt niet na meermaals beluisteren.

4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On 4-6
Beide sterke tracks, maar Bring it On krijgt me altijd hyped, heerlijke track.

1. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. The Notorious B.I.G. - Kick in the door 5-6
2. The Pharcyde - Runnin’ vs. Eric B. & Rakim - Follow The Leader 7-4
3. Jay-Z - Dead Presidents II vs. Non Phixion - Black Helicopters 6-5
4. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' vs. Organized Konfusion - Bring It On 5-6

Gast
geplaatst: vandaag om 08:04 uur

geplaatst: vandaag om 08:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.