MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Stemdatum is vervroegd zie ik. Probeer het toch.
Chuck D - Rico 15-11
Levende legende. Snap werkelijk niet dat Rico zoveel stemmen krijgt. Zal een generatiekloof zijn.
Lloyd Banks - Mick Jenkins 10-7
Pas. Lloyd vind ik ruk, de ander ken ik niet.
One Be Lo - Quelle Chris 14-10
One Be Lo is dope as fuck, check Sonogram!
Dizzee Rascal - Sticks 3-22
Buiten dat Dizzee niet echt hiphop is, wint Sticks dit easy. Complete mc, en dat in het Nederlands.

Maakte niets meer uit, de strijd was al gestreden. Loketten waren al dicht idd. Ik ben oprecht blij dat de schande van Rico die Chuck D uitschakelt ons bespaard is gebleven.

Tijd voor de laatste 4 van de eerste ronde! Mijn stemmen erbij en de deadline is 11-7-2023 om 23.59.59

Hier zijn de pair-ups en mijn stem er alvast bij:

- Kool Keith - Apathy 1-0
Weinig MC's die meer andere rappers hun imago of stijl heeft gebirth. Kool Keith is een van de meest invloedrijke MCs als je het door de geschiedenis heen gaat. Heeft ook nog eens schijt en mad charisma. Ik zou hem boven iedereen verkiezen, zelfs Rakim zou eraan geloven. Deze man heeft veel mindere dingen uitgebracht. Zijn invloed, charisma en het superieure deel van zijn catalogus maken hem voor mij #1
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 0-0
Allebei kut, dus geen stem.
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 0-1
Ik zou Talib gestemd hebben als die niet zo'n enorme dickhead was. Wat ik bij 99/100 rappers niet als reden zou aandragen btw. Iig: je eigen fans nazi's noemen als ze het niet met je eens zijn, stalken, en vele andere vervelende persoonlijke dingen die hij heeft gedaan bij fans. Deze man is een absolute gruwel die het niet verdient... Mensen die op Kweli stemmen, zouden zich sowieso achter hun oren moeten krabben.
- Westside Gunn - Riko Dan 0-1
Al ken ik Riko Dan niet, het lijkt me met zo'n naam ook een uiterst dubieuze rapper, ik stem wel op hem. Eigenlijk is het een stem tegen die schreeuwlelijk met zijn domme adlibs en kutteksten. Ik vrees echter dat hij heel ver gaat komen deze competitie.

Tagjes: -SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, JRLA, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN (ik tag je stiekem toch), mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Silky & Smooth, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf

- Kool Keith - Apathy 2-0
Keith, no contest.
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 0-1
Als rapper is Lamar veruit de betere.
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 1-1
Zelfs zonder me achter mijn oren te krabben, Talib.
- Westside Gunn - Riko Dan 1-1
Als het aan mij lag zou er geen van de 2 terug in de lijst komen, maar WSG vliegt er de volgende ronde sws uit.

- Kool Keith - Apathy 2-0 pas
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 0-2
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 1-2
- Westside Gunn - Riko Dan 1-1 pas

- Kool Keith - Apathy 3-0
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 0-3
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 1-3
- Westside Gunn - Riko Dan 2-1

zaaf
- Kool Keith - Apathy 4-0
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 0-4
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 2-3
- Westside Gunn - Riko Dan 3-1
zonder schaamte

JRLA (crew)
- Kool Keith - Apathy 4-1
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 0-5
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 3-3 (Maar moeilijk, Talib gekozen omdat hij wel dope albums heeft gemaakt)
- Westside Gunn - Riko Dan 4-1 (WSG is geen goeie rapper maar kiest wel dope Beats en zijn stem werkt verslavend)

- Kool Keith - Apathy 5-1
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 0-6
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 3-4
- Westside Gunn - Riko Dan 5-1

Apathy kan ik op z'n tijd waarderen, maar nooit iets uitgebracht dat ik echt de moeite vond. Bij Kool Keith in ieder geval een enkele plaat die ik goed vind, al is het meestal niet mijn stijl.
Kendrick zonder twijfel. Een van de weinigen die kan concurreren met velen van eerdere generaties.
Los van gedrag is Royce als MC voor mij consistenter dan Talib.
Laatste battle heb ik meer met Westside Gunn, maar in een beste MC wedstrijd zou hij eigenlijk niet moeten verschijnen.

Glitch
- Kool Keith - Apathy 5-1 pas
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 1-6
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 4-4
- Westside Gunn - Riko Dan 5-1 pas

Ken Keith niet genoeg om te stemmen. Peggy wint van Kendrick, maar beiden zijn mijn ding niet. Ik hoop absoluut dat WSG wint, een van de beste mc’s van de laatste jaren. Maar ken Riko Dan niet genoeg om een score te geven.

Talib vs Royce is een leuke battle. Royce is een beest op de mic, maar heb Talibs muziek hoger zitten. Ook al lijkt hij mij inderdaad geen leuke jongen te zijn.

- Kool Keith - Apathy 6-1
Oef, Apathy is toch weel een favoriet hier, hoewel een beetje uit het oog verloren. Maar moet het toch wel afleggen tegen Kool Keith
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 1-7
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 5-4
Deze is ook lastig, maar Talib Kweli wint deze toch wel door zijn ontzettend sterke albums.
- Westside Gunn - Riko Dan 6-1

- Kool Keith - Apathy 5-1 pas
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 1-7
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 6-4
- Westside Gunn - Riko Dan 6-1

Ik denk dat de juiste standen nu dit zijn:

- Kool Keith - Apathy 6-1
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 1-8
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 6-4
- Westside Gunn - Riko Dan 7-1

- Kool Keith - Apathy 7-1
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 1-9
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 7-4
- Westside Gunn - Riko Dan 8-1

panjoe (moderator)
- Kool Keith - Apathy 7-1 pas
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 2-9
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 7-5
- Westside Gunn - Riko Dan 9-1

- Kool Keith - Apathy 8-1 duidelijk KK maar Apathy is wel een goede rapper. Released alleen veel te veel waardoor alles op elkaar lijkt. KK veel meer variatie en door tracks.
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 2-10 die eerste kom op zeg, KL heeft 2 hele dope albums gemaakt en daarna was hij het een beetje kwijt naar mijn mening.
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 8-5, TK. Royce beste tracks zijn beter dan die van TK, maar het zijn er wel veel minder. Kwa teksten vind ik TK wel een betere mc maar Royce heeft veel meer swagger en delivery. Beetje moeilijke dit, maar TK edged hem.
- Westside Gunn - Riko Dan 9-1 pas, beide kut.

- Kool Keith - Apathy 8-1 (pas)
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 2-11
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 8-6
- Westside Gunn - Riko Dan 10-1

- Kool Keith - Apathy 9-1
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 2-12
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 9-6
- Westside Gunn - Riko Dan 11-1

- Kool Keith - Apathy 10-1
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 2-13
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 9-7
- Westside Gunn - Riko Dan 12-1

Enige lastige keus was TK vs. Royce. Als het over discografie gaat, dan wint TK vrij makkelijk, maar puur als MC luister ik veel liever naar Royce. En hij heeft Boom op zijn naam staan...

- Kool Keith - Apathy 10-2
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 2-14
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 10-7
- Westside Gunn - Riko Dan 13-1

- Kool Keith - Apathy 11-2
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 2-15
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 11-7
- Westside Gunn - Riko Dan 13-1 pas

Zonder persoonlijke sentimenten, als slechts de muziek spreekt:
- Kool Keith - Apathy 12-2
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 2-16
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 12-7

- Kool Keith - Apathy 13-2
- JPEGMAFIA - Kendrick Lamar 2-17
- Talib Kweli - Royce Da 5'9'' 13-7

De dooie lijn is over. Dit waren de laatste 4 van de eerste ronde. Ik ga verder loten als ik terug ben van mijn tour de kringleaup!

Volgende ronde is geloot, ik vond overigens niets bij de kringlopen voor diegene die zich dat afvroegen.

De eerste 4 van de 2de ronde volgen zo. De stemloketten gaan dicht op Vrijdag 14-7 om 17.59.59

Sean Price - Cam’ron 1-0
Forfait overwinning, geen verdere uitleg!
Talib Kweli - MF DOOM 0-1
Kwalib Kwali is al een ronde te ver gekomen, dit lijkt me een duidelijke zaak! Geen verdere uitleg!
Redman - Killer Mike 1-0
Idem, dit is duidelijk, geen verdere uitleg!
2pac - Ice Cube 0-1
Dit is ook duidelijk, Pac stelde mij alleen teleur na zijn eerste 2 albums en het Thug Life album. Cube heeft superieure albums en mad classic joints plus hij is superieur technisch en tekstueel. Easy rider... Eigenlijk had dit ook geen verdere uitleg nodig!

Even het getag nog (ik als voormalig aspirant graffitischrijver, tag nog steeds graag):
-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, JRLA, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN (ik tag je stiekem toch), mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Silky & Smooth, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf

Sean Price - Cam’ron 2-0
Talib Kweli - MF DOOM 0-2
Redman - Killer Mike 2-0
2pac - Ice Cube 0-2

Helemaal eens met Pete!

Sean Price - Cam’ron 3-0
Talib Kweli - MF DOOM 0-3
Redman - Killer Mike 3-0
2pac - Ice Cube 1-2

zaaf
Sean Price - Cam’ron 4-0
Talib Kweli - MF DOOM 0-4
Redman - Killer Mike 4-0
2pac - Ice Cube 1-3

Sean Price - Cam’ron 5-0
Talib Kweli - MF DOOM 0-5
Redman - Killer Mike 5-0
2pac - Ice Cube 1-4

Glitch
Sean Price - Cam’ron 6-0
Talib Kweli - MF DOOM 0-6
Redman - Killer Mike 6-0
2pac - Ice Cube 2-4

Glitch
Johnny Marr te laat

Gast
geplaatst: vandaag om 22:06 uur

geplaatst: vandaag om 22:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.