Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie
zoeken in:
0
Glitch
geplaatst: 2 juni 2023, 21:50 uur
KRS-One - Little Simz 4-4
Moor Mother - JID 0-6
Big Boi - Roc Marciano 5-3
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 8-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 7-1
2Pac - Benny the Butcher 6-2
Sean Price - Sadistik 7-1
Buckshot - Black Thought 0-8
Butterfly - Big L 0-8
Steele - Daveed Diggs 7-1
Your Old Droog - Ka 4-4
Conway the Machine - Hex One 4-3
Sage Francis - El-P 0-7
Busdriver - Z-Ro 5-3
Nas - Mr. Lif 5-3
Charizma - Aesop Rock 1-7
Buckshot vs Black Thought, da's een jammere. Buckshot is geweldig, maar vind ik net dat tikje minder dan de echte top-mc's (zoals Black Thought). Dat KRS en Little Simz gelijklopen is een mooi compliment voor Simz, maar voor mij moeilijk te vatten. Daveed Diggs is geweldig, maar heeft nog geen goede muziek uitgebracht die zich niet in musicals of muzikale films afspeelt. En dan moet hij nog eens tegen Steele ook.
Hoe goed Big Boi ook is, Roc Marciano is een classic moderne mc. Ook al meer dan tien jaar bezig, maar toch, "modern".
Blij met de twee andere stemmen voor Z-Ro ook, liefde.
Moor Mother - JID 0-6
Big Boi - Roc Marciano 5-3
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 8-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 7-1
2Pac - Benny the Butcher 6-2
Sean Price - Sadistik 7-1
Buckshot - Black Thought 0-8
Butterfly - Big L 0-8
Steele - Daveed Diggs 7-1
Your Old Droog - Ka 4-4
Conway the Machine - Hex One 4-3
Sage Francis - El-P 0-7
Busdriver - Z-Ro 5-3
Nas - Mr. Lif 5-3
Charizma - Aesop Rock 1-7
Buckshot vs Black Thought, da's een jammere. Buckshot is geweldig, maar vind ik net dat tikje minder dan de echte top-mc's (zoals Black Thought). Dat KRS en Little Simz gelijklopen is een mooi compliment voor Simz, maar voor mij moeilijk te vatten. Daveed Diggs is geweldig, maar heeft nog geen goede muziek uitgebracht die zich niet in musicals of muzikale films afspeelt. En dan moet hij nog eens tegen Steele ook.
Hoe goed Big Boi ook is, Roc Marciano is een classic moderne mc. Ook al meer dan tien jaar bezig, maar toch, "modern".
Blij met de twee andere stemmen voor Z-Ro ook, liefde.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 juni 2023, 22:43 uur
KRS-One - Little Simz 5-4
Moor Mother - JID 1-6
Big Boi - Roc Marciano 6-3
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 9-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 8-1
2Pac - Benny the Butcher 7-2
Sean Price - Sadistik 8-1
Buckshot - Black Thought 0-9
Butterfly - Big L 0-9
Steele - Daveed Diggs 7-2
Your Old Droog - Ka 4-5
Conway the Machine - Hex One 5-3
Sage Francis - El-P 0-8
Busdriver - Z-Ro 5-4
Nas - Mr. Lif 5-4
Charizma - Aesop Rock 2-7
Moor Mother - JID 1-6
Big Boi - Roc Marciano 6-3
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 9-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 8-1
2Pac - Benny the Butcher 7-2
Sean Price - Sadistik 8-1
Buckshot - Black Thought 0-9
Butterfly - Big L 0-9
Steele - Daveed Diggs 7-2
Your Old Droog - Ka 4-5
Conway the Machine - Hex One 5-3
Sage Francis - El-P 0-8
Busdriver - Z-Ro 5-4
Nas - Mr. Lif 5-4
Charizma - Aesop Rock 2-7
0
lambfv4.0
geplaatst: 2 juni 2023, 22:49 uur
KRS-One - Little Simz 5-5
Moor Mother - JID 1-7
Big Boi - Roc Marciano 6-3 (geen stem)
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 10-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 9-1
2Pac - Benny the Butcher 7-3
Sean Price - Sadistik 9-1
Buckshot - Black Thought 0-10
Butterfly - Big L 0-10
Steele - Daveed Diggs 7-2 (geen stem)
Your Old Droog - Ka 4-5 (geen stem)
Conway the Machine - Hex One 5-3 (geen stem)
Sage Francis - El-P 1-8
Busdriver - Z-Ro 5-5
Nas - Mr. Lif 6-4
Charizma - Aesop Rock 3-7
Moor Mother - JID 1-7
Big Boi - Roc Marciano 6-3 (geen stem)
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 10-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 9-1
2Pac - Benny the Butcher 7-3
Sean Price - Sadistik 9-1
Buckshot - Black Thought 0-10
Butterfly - Big L 0-10
Conway the Machine - Hex One 5-3 (geen stem)
Sage Francis - El-P 1-8
Busdriver - Z-Ro 5-5
Nas - Mr. Lif 6-4
Charizma - Aesop Rock 3-7
0
geplaatst: 2 juni 2023, 22:52 uur
lambfv4.0 schreef:
We zijn helemaal K-The-I?? vergeten!
We zijn helemaal K-The-I?? vergeten!
En LL Cool J
https://bestanimations.com/media/happy-dance/769126424happy-dance-animated-gif-image-4-2.gif
2
geplaatst: 2 juni 2023, 22:59 uur
Glitch schreef:
Dat KRS en Little Simz gelijklopen is een mooi compliment voor Simz, maar voor mij moeilijk te vatten.
Dat KRS en Little Simz gelijklopen is een mooi compliment voor Simz, maar voor mij moeilijk te vatten.
Ja, daar kan ik ook echt niet bij.
2
geplaatst: 3 juni 2023, 08:29 uur
Het ontbreken van Big Punisher in de lijst, hoe dan? Als je het hebt over een technisch complete mc, stembeheersing, flow, dan blies hij driekwart van onze lijst compleet omver. En dat met 400kg pure vet
0
geplaatst: 3 juni 2023, 09:04 uur
KRS-One - Little Simz 6-5
Moor Mother - JID 1-8
Big Boi - Roc Marciano 7-3
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 11-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 9-2
2Pac - Benny the Butcher 8-3
Sean Price - Sadistik 10-1
Buckshot - Black Thought 0-11
Butterfly - Big L 0-11
Conway the Machine - Hex One 6-3
Sage Francis - El-P 1-9
Busdriver - Z-Ro 5-6
Nas - Mr. Lif 7-4
Charizma - Aesop Rock 3-7 (geen stem)
Moor Mother - JID 1-8
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 11-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 9-2
2Pac - Benny the Butcher 8-3
Buckshot - Black Thought 0-11
Butterfly - Big L 0-11
Sage Francis - El-P 1-9
Busdriver - Z-Ro 5-6
Nas - Mr. Lif 7-4
Charizma - Aesop Rock 3-7 (geen stem)
1
geplaatst: 3 juni 2023, 09:06 uur
Ik kan er dan weer niet bij dat Big K.R.I.T. ontbreekt. De beste rapper van de vorige generatie als je het mij vraagt!
1
geplaatst: 3 juni 2023, 09:15 uur
Yestsida schreef:
Ik kan er dan weer niet bij dat Big K.R.I.T. ontbreekt. De beste rapper van de vorige generatie als je het mij vraagt!
Heb nog getwijfeld tussen Fiddy en krit... ik sta bij je in het K.R.I.T...
2
geplaatst: 3 juni 2023, 11:38 uur
Heel cool topic! Ik join helaas iets te laat om nog MCs te kunnen inbrengen, maar het is een mooie lijst geworden. Ben blij verrast dat Deca en Your Old Droog meegenomen zijn! Tevens verrassend om te zien dat we bijna Black Thought vergeten waren, haha.
Paar namen die de "honourable mention" in deze lijst het zeker nog waard waren zijn mijns inziens Blu, Eyedea, Qwel en eventueel RA the Rugged Man - allen allicht geen kanshebbers voor de nr. 1 spot maar zeker in de top-128!
Edit - zal ook maar meteen mee stemmen:
KRS-One - Little Simz 7-5
Moor Mother - JID 1-9
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 12-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 10-2
2Pac - Benny the Butcher 9-3
Buckshot - Black Thought 0-12
Butterfly - Big L 0-12
Steele - Daveed Diggs 7-3
Your Old Droog - Ka 5-5
Sage Francis - El-P 1-10
Busdriver - Z-Ro 5-6
Nas - Mr. Lif 7-5
Charizma - Aesop Rock 3-8
Paar namen die de "honourable mention" in deze lijst het zeker nog waard waren zijn mijns inziens Blu, Eyedea, Qwel en eventueel RA the Rugged Man - allen allicht geen kanshebbers voor de nr. 1 spot maar zeker in de top-128!
Edit - zal ook maar meteen mee stemmen:
KRS-One - Little Simz 7-5
Moor Mother - JID 1-9
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 12-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 10-2
2Pac - Benny the Butcher 9-3
Buckshot - Black Thought 0-12
Butterfly - Big L 0-12
Steele - Daveed Diggs 7-3
Your Old Droog - Ka 5-5
Sage Francis - El-P 1-10
Busdriver - Z-Ro 5-6
Nas - Mr. Lif 7-5
Charizma - Aesop Rock 3-8
0
geplaatst: 3 juni 2023, 12:25 uur
Paar hele lastige keuzes meteen.
KRS-One - Little Simz 7-6
Moor Mother - JID 2-9
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 13-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 11-2
2Pac - Benny the Butcher 9-4
Buckshot - Black Thought 0-13
Butterfly - Big L 1-12
Steele - Daveed Diggs 7-4
Your Old Droog - Ka 5-6
Sage Francis - El-P 1-11
Busdriver - Z-Ro 6-6
Nas - Mr. Lif 7-6
Charizma - Aesop Rock 3-9
KRS-One - Little Simz 7-6
Moor Mother - JID 2-9
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 13-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 11-2
2Pac - Benny the Butcher 9-4
Buckshot - Black Thought 0-13
Butterfly - Big L 1-12
Steele - Daveed Diggs 7-4
Your Old Droog - Ka 5-6
Sage Francis - El-P 1-11
Busdriver - Z-Ro 6-6
Nas - Mr. Lif 7-6
Charizma - Aesop Rock 3-9
0
geplaatst: 3 juni 2023, 12:26 uur
Glitch schreef:
Daveed Diggs is geweldig, maar heeft nog geen goede muziek uitgebracht die zich niet in musicals of muzikale films afspeelt.
Daveed Diggs is geweldig, maar heeft nog geen goede muziek uitgebracht die zich niet in musicals of muzikale films afspeelt.
Onbegrijpelijke uitspraak. Vrijwel alles wat hij met clipping. heeft uitgebracht is vele male beter
en interessanter dan zijn werk in musicals of films. Live ook 1 v/d beste performances die ik ooit heb gezien.
1
geplaatst: 3 juni 2023, 14:48 uur
Ik wel! Oprecht respect voor zijn legacy enzo, maar ik die schoolmeesterraps… Little Simz over KRS anyday!
Ik vind Charizma vs. Aesop weer verrassend. Een stem op Charizma is dus puur gebaseerd op één - geweldig - album? Tegenover een bijzonder goede en ook nog eens zeer stabiele carriere van ruim 25 jaar?
1
Glitch
geplaatst: 3 juni 2023, 16:47 uur
Koenr schreef:
Onbegrijpelijke uitspraak. Vrijwel alles wat hij met clipping. heeft uitgebracht is vele male beter
en interessanter dan zijn werk in musicals of films. Live ook 1 v/d beste performances die ik ooit heb gezien.
Ik ging ook wel ernstig kort door de bocht. Maar hoe OK ik clipping ook vind, ik wil Diggs gewoon in volle vaart op droge, niet-experimentele hiphopbeats horen. Wat minder artsy dan wat hij gebruikelijk doet.(quote)
0
geplaatst: 3 juni 2023, 20:00 uur
Silky & Smooth schreef:
Ik wel! Oprecht respect voor zijn legacy enzo, maar ik die schoolmeesterraps… Little Simz over KRS anyday!
Ik vind Charizma vs. Aesop weer verrassend. Een stem op Charizma is dus puur gebaseerd op één - geweldig - album? Tegenover een bijzonder goede en ook nog eens zeer stabiele carriere van ruim 25 jaar?
(quote)
Volgens mij heb ik als een van de weinige, of misschien wel enige, nog ietwat van uitleg gegeven. Als jullie zeggen dat jullie die Shakespeariaanse teksten van Aesop Rock allemaal snappen, lach ik jullie allemaal recht in jullie gezicht uit! Niet voor mij... Maar val iemand anders zijn keuze aan (ja, ik ben niet de enige...maar wel de enige die uitleg gaf!) die dubieuze keuzes maakt... Ik kan wel wat absurdere keuzes vinden hiertussen.
0
Glitch
geplaatst: 3 juni 2023, 20:43 uur
Ik versta geen enkele rap-tekst. Dat maakt het muziekluisteren gemakkelijker.
Behalve bij Billy Woods, verdikkie.
Behalve bij Billy Woods, verdikkie.
0
geplaatst: 3 juni 2023, 21:08 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Als jullie zeggen dat jullie die Shakespeariaanse teksten van Aesop Rock allemaal snappen, lach ik jullie allemaal recht in jullie gezicht uit!
Als jullie zeggen dat jullie die Shakespeariaanse teksten van Aesop Rock allemaal snappen, lach ik jullie allemaal recht in jullie gezicht uit!
Canibus *kuch*
3
panjoe (moderator)
geplaatst: 3 juni 2023, 21:21 uur
Ik heb zeer zeker niets tegen Aesop, objectief gezien kan je Charizma ook niet echt met hem vergelijken, maar ik luister gewoon veel liever naar Big Shots dan naar mijn toptien Aesop Rock nummers.
Wel gaaf dat Mr. Lif (persoonlijke favoriet nominatie) zo goed weerstand biedt tegen Nas (legacy nominatie).
Wel gaaf dat Mr. Lif (persoonlijke favoriet nominatie) zo goed weerstand biedt tegen Nas (legacy nominatie).
0
geplaatst: 3 juni 2023, 22:36 uur
Glitch schreef:
(quote)
Ik ging ook wel ernstig kort door de bocht. Maar hoe OK ik clipping ook vind, ik wil Diggs gewoon in volle vaart op droge, niet-experimentele hiphopbeats horen. Wat minder artsy dan wat hij gebruikelijk doet. Dat klinkt al een stuk logischer. Zelf ga ik wel heel erg goed op de experimentele/industriële beats van clipping. Dat de sound ook live zo ontzettend strak was, heeft die waardering enkel groter gemaakt.
ForWhomThePeteTolls schreef:
Volgens mij heb ik als een van de weinige, of misschien wel enige, nog ietwat van uitleg gegeven. Als jullie zeggen dat jullie die Shakespeariaanse teksten van Aesop Rock allemaal snappen, lach ik jullie allemaal recht in jullie gezicht uit!
(quote)
Volgens mij heb ik als een van de weinige, of misschien wel enige, nog ietwat van uitleg gegeven. Als jullie zeggen dat jullie die Shakespeariaanse teksten van Aesop Rock allemaal snappen, lach ik jullie allemaal recht in jullie gezicht uit!
Alles willen snappen is overrated.
Get Out of the Car is overigens 1 van de meeste emotionele hiphop nummers ooit, en wel vlot te snappen.
0
geplaatst: 3 juni 2023, 23:54 uur
Overdreven post even weggehaald en uit proberen te leggen waarom wel Canibus en geen Aesop Rock. Of, trouwens... Nee, ik heb al meerdere malen uitgelegd op deze site waarom Canibus speciaal is voor mij. Doe ermee wat je wilt. Goedkoop trouwens om op die manier je gelijk te willen halen, maar ook dat zal wel weer aan mij liggen!
0
geplaatst: 4 juni 2023, 00:23 uur
Huh? Ik geef alleen maar aan dat mijn liefde voor Aesop los staat van of ik z'n teksten wel of niet (volledig) begrijp.
1
geplaatst: 4 juni 2023, 01:15 uur
Koenr schreef:
Huh? Ik geef alleen maar aan dat mijn liefde voor Aesop los staat van of ik z'n teksten wel of niet (volledig) begrijp.
Hij was aan iemand anders gericht, en die heb ik ter goede orde een PM gestuurd.
1
geplaatst: 4 juni 2023, 18:08 uur
Johnny Marr schreef:
Ik wil nog stemmen.
Ik wil nog stemmen.
Vrijdag gaan de bussen pas dicht, ik wil iedereen alle tijd geven.
0
lambfv4.0
geplaatst: 4 juni 2023, 23:12 uur
Is het een idee om de volgende stemronde (dus de stemmen na vrijdag) iets minder groot te maken? Snap dat het de eerste knock-outs zijn, maar we hoeven er wat mij betreft niet met een sneltreinvaart doorheen en wat minder artiesten per stemming zou wat mij betreft iets relaxter zijn.
0
geplaatst: 5 juni 2023, 00:12 uur
KRS-One - Little Simz 7-7
Moor Mother - JID 3-9
Big Boi - Roc Marciano 8-3
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 14-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 12-2
2Pac - Benny the Butcher 10-4
Sean Price - Sadistik 11-1
Buckshot - Black Thought 0-14
Butterfly - Big L 2-12
Steele - Daveed Diggs 7-5
Your Old Droog - Ka 5-7
Conway the Machine - Hex One 7-3
Sage Francis - El-P 1-12
Busdriver - Z-Ro 7-6
Nas - Mr. Lif 7-7
Charizma - Aesop Rock 3-10
Moor Mother - JID 3-9
Big Boi - Roc Marciano 8-3
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 14-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 12-2
2Pac - Benny the Butcher 10-4
Sean Price - Sadistik 11-1
Buckshot - Black Thought 0-14
Butterfly - Big L 2-12
Steele - Daveed Diggs 7-5
Your Old Droog - Ka 5-7
Conway the Machine - Hex One 7-3
Sage Francis - El-P 1-12
Busdriver - Z-Ro 7-6
Nas - Mr. Lif 7-7
Charizma - Aesop Rock 3-10
1
geplaatst: 5 juni 2023, 02:35 uur
lambfv4.0 schreef:
Is het een idee om de volgende stemronde (dus de stemmen na vrijdag) iets minder groot te maken? Snap dat het de eerste knock-outs zijn, maar we hoeven er wat mij betreft niet met een sneltreinvaart doorheen en wat minder artiesten per stemming zou wat mij betreft iets relaxter zijn.
Koel, dan worden het er 8 of 4, afhankelijk van de verdere feedback hierop

* denotes required fields.