MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
- 50 Cent - Raekwon 0-5
- Inspectah Deck - Kool Keith 1-4
- Method Man - Akrobatik 4-1
- The Notorious B.I.G. - Slug 3-2

- 50 is nostalgie, maar geen groot rapper.
- Beide meestal niet helemaal mijn smaak, maar Keith is veel interessanter.
- Zelden (nooit) iets slechts van Method Man gehoord. Akrobatik (de rapper) hou ik maar even vol…
- Sluggo is mijn favoriete rapper in vele opzichten.

- 50 Cent - Raekwon 1-5
- Inspectah Deck - Kool Keith 2-4
- Method Man - Akrobatik 5-1
- The Notorious B.I.G. - Slug 4-2

panjoe (moderator)
- 50 Cent - Raekwon 1-6
- Inspectah Deck - Kool Keith 3-4
- Method Man - Akrobatik 6-1
- The Notorious B.I.G. - Slug 4-3

- 50 Cent - Raekwon 1-7
- Inspectah Deck - Kool Keith 4-4
- Method Man - Akrobatik 7-1
- The Notorious B.I.G. - Slug 5-3

- 50 Cent - Raekwon 1-8
- Inspectah Deck - Kool Keith 5-4
- Method Man - Akrobatik 8-1
- The Notorious B.I.G. - Slug 6-3

- 50 Cent - Raekwon 1-9
- Inspectah Deck - Kool Keith 6-4
- Method Man - Akrobatik 9-1
- The Notorious B.I.G. - Slug 7-3

50 Cent - Raekwon 1-10
Te makkelijk, de een heeft poep simpele rhymes en de ander is een killer

Inspectah Deck - Kool Keith 6-5
Lastig maar van alle Wu Tang Clan members is ID geen top 3 voor mij. KK is niet heeeel veel beter maar krijgt wel mijn stem.

Method Man - Akrobatik 9-2
MM is heel goed in combinatie met andere rappers, heeft een interessante stem maar ik vind het kwa tekst en solo werk niet altijd heel tof. Ben ook wel verbaasd over de score, Akrobatik heeft lyrics, vette delivery en een goede stem altijd makkelijk te horen wat hij spit. Ook veel meaningful lyrics. MM meer de bekende naam maar is hij de betere MC???

The Notorious B.I.G. - Slug 8-3
No contest, BIG is veeeel beter. Slug is een leuke rapper maar kan echt niet tippen aan Biggie.
Ook komen zijn teksten wat geforceerd ingewikkeld over, waardoor het niet altijd lekker loopt met de delivery.

Trouwens is niemand verbaasd dat Guru wint van Jeru??? Ik bedoel Guru is een leuk deel van een hele vette groep Gangstarr maar solo is het toch geen hele goede mc? Of zelfs in Gangstarr. Vrij monotone stem, geen lyrische hoogstandjes en een delivery die alleen past bij producties van dj premier. Jazzmatazz was best leuk aangezien vele acts hebben geprobeerd jazz en hiphop te combineren en niet altijd succesvol maar jazzmatazz vind ik meer geslaagd vanwege de guest appearances en de producties, niet vanwege de geweldige rap skills van Guru.
Jeru, heeft een prima flow, goede delivery, hele sterke teksten, is echt creatief ook met wordplay.
Op Sun Rises in The East klonk hij anders dan op wrath of the math, dus heeft variatie in stem geluid maat levert altijd. Het is de wat onbekendere naam, maar ik ben toch wel verbaasd.

Geen kritiek op keuzes maar ik vond het toch wel opmerkelijk, en even extra prop aan Jeru toch veelal ondergewaardeerd waar ik ondanks dat ik verre van een Guru hater ben, ik die laatste veelal overgewaardeerd vind.

50 Cent - Raekwon 1-11
Inspectah Deck - Kool Keith 6-6
Method Man - Akrobatik 10-2
The Notorious B.I.G. - Slug 8-4

Glitch
50 Cent - Raekwon 1-12
Inspectah Deck - Kool Keith 6-6 pas
Method Man - Akrobatik 11-2
The Notorious B.I.G. - Slug 9-4

Jammer van 50 Cent, maar leek me wel te verwachten dat hij deze ronde ging uitvallen. Zeker als je Raekwon voor je hebt. Bij Kool Keith en Deck pas ik, Keith ken ik niet genoeg en Deck voel ik niet meer zo. Er zijn betere Wu-lieden.

Over betere Wu-lieden gesproken: Method Man is een simpele, ondanks zijn gebrekkig solo-werk. GOAT-kandidaat tot Redman er is. Biggie en Slug is een leuke battle, beiden helemaal anders. Ik ga hier wel voor Biggie. Hoe leuk ik Atmosphere ook vind, als mc scoort Slug doorsnee bij mij.

50 Cent - Raekwon 1-13
Inspectah Deck - Kool Keith 6-7
Method Man - Akrobatik 12-2
The Notorious B.I.G. - Slug 9-5

Shelter schreef:
Trouwens is niemand verbaasd dat Guru wint van Jeru???
Niet zozeer verbaasd maar ben het wel eens met je betoog - daarom ook mijn stem voor Jeru terwijl ik veel vaker naar de albums van Gang Starr luister dan die van Jeru. Niettemin vind ik dat eigenlijk beide rappers vooral goed zijn dankzij Premier en tot hun recht komen in dienst van zijn producties. Grappige battle dus wel.

In deze set battles trouwens een wat ongelukkige loting voor Inspectah Deck. Die ben ik inmiddels meer gaan waarderen dan Method Man (wat helemaal in het begon juist mijn Wu-favo was) en vind ik ook een sterkere rapper dan Raekwon, maar Kool Keith vind ik buitencategorie in flow, creativiteit, veelzijdigheid, etc.

50 Cent - Raekwon 1-14
Inspectah Deck - Kool Keith 6-8
Method Man - Akrobatik 13-2
The Notorious B.I.G. - Slug 9-6

50 Cent - Raekwon 1-15
Inspectah Deck - Kool Keith 6-9
Method Man - Akrobatik 14-2
The Notorious B.I.G. - Slug 9-7

50 Cent - Raekwon 1-16
Inspectah Deck - Kool Keith 7-9
Method Man - Akrobatik 15-2
The Notorious B.I.G. - Slug 10-7

JRLA (crew)
50 Cent - Raekwon 1-17
Inspectah Deck - Kool Keith 8-9
Method Man - Akrobatik 16-2
The Notorious B.I.G. - Slug 10-7 (Ok dit doen we echt? Mijn twee favoriete MC’s nu al tegenover elkaar zetten? Dat dwingt mij tot een PAS! Slug heeft een indrukwekkende discografie, BIG door zijn onfortuinlijke dood heeft die discografie natuurlijk niet maar is hands down nog altijd THE GOAT)

50 Cent - Raekwon 1-18
Inspectah Deck - Kool Keith 8-10
Method Man - Akrobatik 17-2
The Notorious B.I.G. - Slug 11-7

Shelter schreef:
Trouwens is niemand verbaasd dat Guru wint van Jeru??? Ik bedoel Guru is een leuk deel van een hele vette groep Gangstarr maar solo is het toch geen hele goede mc? Of zelfs in Gangstarr. Vrij monotone stem, geen lyrische hoogstandjes en een delivery die alleen past bij producties van dj premier. Jazzmatazz was best leuk aangezien vele acts hebben geprobeerd jazz en hiphop te combineren en niet altijd succesvol maar jazzmatazz vind ik meer geslaagd vanwege de guest appearances en de producties, niet vanwege de geweldige rap skills van Guru.
Jeru, heeft een prima flow, goede delivery, hele sterke teksten, is echt creatief ook met wordplay.
Op Sun Rises in The East klonk hij anders dan op wrath of the math, dus heeft variatie in stem geluid maat levert altijd. Het is de wat onbekendere naam, maar ik ben toch wel verbaasd.

Geen kritiek op keuzes maar ik vond het toch wel opmerkelijk, en even extra prop aan Jeru toch veelal ondergewaardeerd waar ik ondanks dat ik verre van een Guru hater ben, ik die laatste veelal overgewaardeerd vind.

Ik denk dat je de lyrical prowess van Guru schromelijk onderschat. Gevarieerd en geen te kinderlijke of obvious rijmpjes. Naar mijn mening is Guru eerder ondergewaardeerd. Mensen die alleen kijken naar de stem. Heb je wel eens gehoord hoe hij kan flowen. Ondanks dat ik Jeru massively dope vind, gaat hij dit niet winnen... Guru heeft zo ongeveer het 3voudige aan onderwerpen aangesneden die Jeru heeft gedaan. Lang niet elke MC kan zomaar op elke soort productie vlammen. Premier haalde het beste in Guru naar boven, wat IMHO heel veel was. Nare loting gewoon!

50 Cent - Raekwon 1-19
Inspectah Deck - Kool Keith 8-11
Method Man - Akrobatik 18-2
The Notorious B.I.G. - Slug 12-7

ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Ik denk dat je de lyrical prowess van Guru schromelijk onderschat. Gevarieerd en geen te kinderlijke of obvious rijmpjes. Naar mijn mening is Guru eerder ondergewaardeerd. Mensen die alleen kijken naar de stem. Heb je wel eens gehoord hoe hij kan flowen. Ondanks dat ik Jeru massively dope vind, gaat hij dit niet winnen... Guru heeft zo ongeveer het 3voudige aan onderwerpen aangesneden die Jeru heeft gedaan. Lang niet elke MC kan zomaar op elke soort productie vlammen. Premier haalde het beste in Guru naar boven, wat IMHO heel veel was. Nare loting gewoon!

Nogmaals ik vind Guru geen slechte mc maar als ik naar zijn lyrics kijk zie ik geen opmerkelijk goede teksten, geen toffe word play, en door die stem die aan de ene kant zo herkenbaar is maar aan de andere kant weinig variatie kent.
Serieuze vraag, welke variatie doel je op puur de topics van teksten of de creativiteit in de teksten zelf? Eens dat kwa variatie in topics hij wel wat voor elkaar heeft gekregen maar naar mijn mening niet op een niveau dat ik zeg wow.
Trouwens ik heb volgens mij duidelijk uitgelegd op welke elementen van het rappen ik hem niet top vind en dus niet puur zijn stem.
Juist het flowen vind ik niet super top, dus ja ik heb hem wel eens horen flowen maar dat gedeelte vind ik hem juist wat minder.
Ik ben een gangstarr liefhebber vanaf hun eerste album dus hoor Guru regelmatig flowen, en nogmaals het is niet slecht of zo en zelfs wel goed maar dat hij een geweldige flow heeft nee dat niet. Nas heeft een geweldige flow, black thought heeft een geweldige flow, KRS one heeft een geweldige flow, gift of gab etc. Guru zit daar kwa flow wel een niveau onder. Jeru heeft wellicht minder onderwerpen aangesneden (al heb ik daar ook mijn twijfels over) maar zijn word play is het 4 voudige van Guru en zijn delivery is ook veel gevarieerder. Helemaal eens dat de combi Primo/Guru fire is, net als dat Jeru/Primo fire is.
Gangstarr is een van de beste duo's in hiphop historie, dus zeker props aan Guru maar die eind score, Ik vond het opmerkelijk hahaha

MAS
50 Cent - Raekwon 1-20
Inspectah Deck - Kool Keith 8-12
Method Man - Akrobatik 19-2
The Notorious B.I.G. - Slug 13-7

50 Cent - Raekwon 1-21
Inspectah Deck - Kool Keith 8-13
Method Man - Akrobatik 20-2
The Notorious B.I.G. - Slug 14-7

Kos
50 Cent - Raekwon 1-2
Inspectah Deck - Kool Keith 9-13 (gekke uitslag)
Method Man - Akrobatik 21-2
The Notorious B.I.G. - Slug 15-7

Ha kos laat Raekwon een tweede rondje om 50 heen rennen

50 Cent - Raekwon 1-23
Inspectah Deck - Kool Keith 10-13
Method Man - Akrobatik 22-2
The Notorious B.I.G. - Slug 15-8 (ik snap hoe Biggie allicht beter is puur als MC, maar mijn punt moet naar Slug..)

Shelter schreef:
(quote)

Nogmaals ik vind Guru geen slechte mc maar als ik naar zijn lyrics kijk zie ik geen opmerkelijk goede teksten, geen toffe word play, en door die stem die aan de ene kant zo herkenbaar is maar aan de andere kant weinig variatie kent.
Serieuze vraag, welke variatie doel je op puur de topics van teksten of de creativiteit in de teksten zelf? Eens dat kwa variatie in topics hij wel wat voor elkaar heeft gekregen maar naar mijn mening niet op een niveau dat ik zeg wow.
Trouwens ik heb volgens mij duidelijk uitgelegd op welke elementen van het rappen ik hem niet top vind en dus niet puur zijn stem.
Juist het flowen vind ik niet super top, dus ja ik heb hem wel eens horen flowen maar dat gedeelte vind ik hem juist wat minder.
Ik ben een gangstarr liefhebber vanaf hun eerste album dus hoor Guru regelmatig flowen, en nogmaals het is niet slecht of zo en zelfs wel goed maar dat hij een geweldige flow heeft nee dat niet. Nas heeft een geweldige flow, black thought heeft een geweldige flow, KRS one heeft een geweldige flow, gift of gab etc. Guru zit daar kwa flow wel een niveau onder. Jeru heeft wellicht minder onderwerpen aangesneden (al heb ik daar ook mijn twijfels over) maar zijn word play is het 4 voudige van Guru en zijn delivery is ook veel gevarieerder. Helemaal eens dat de combi Primo/Guru fire is, net als dat Jeru/Primo fire is.
Gangstarr is een van de beste duo's in hiphop historie, dus zeker props aan Guru maar die eind score, Ik vond het opmerkelijk hahaha

De diepte van de teksten en de variatie bedoel ik. En wordplay, ja dat gaat naar Jeru... Die ik misschien wel beter vind, maar Guru werd hier overrated genoemd... Dat gaat me een paar stappen te ver. iIk denk dat objectief Jeru ook de betere MC is, maar ik zet liever Jazzmatazz en Gang Starr op over het algemeen... Het gaat echter om voorkeuren, we zijn hier niet om proberen aan te wijzen wie er objectief beter is... Dus misschien had ik die titel niet moeten laten aanpassen...

ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

De diepte van de teksten en de variatie bedoel ik. En wordplay, ja dat gaat naar Jeru... Die ik misschien wel beter vind, maar Guru werd hier overrated genoemd... Dat gaat me een paar stappen te ver. iIk denk dat objectief Jeru ook de betere MC is, maar ik zet liever Jazzmatazz en Gang Starr op over het algemeen... Het gaat echter om voorkeuren, we zijn hier niet om proberen aan te wijzen wie er objectief beter is... Dus misschien had ik die titel niet moeten laten aanpassen...

Overrated wat ik zelf overigens ook gebruikte is ook maar relatief, aangezien iedereen daar een eigen definitie aan kan vast koppelen. Overrated op basis van wat en op musicmeter, in de hiphop wereld (en welke mag dat zijn) etc. Dus inderdaad ik kan me voorstellen dat het gebruiken van die term stof doet opwaaien. Nogmaals, my bad too hahaha.

En voor de duidelijkheid, mijn intentie was niet om het ongelijk van andere kiezers aan te wijzen. Verre van zelfs. Maar dacht tussen de lijstjes door wellicht leuk om wat discussies te hebben over resultaten.

50 Cent - Raekwon 1-24
Iemand heeft 50 een stem gegeven
Inspectah Deck - Kool Keith 10-14
Ondanks dat Deck classis verses heeft op de eerste Wu albums, gaat mijn keuze naar de MC met de meeste alter ego’s. Al 35 jaar de meest originele lyrics en rijmschema’s, zowel solo als met Ultra.
Method Man - Akrobatik 23-2
The Notorious B.I.G. - Slug 16-8
Flow, vocal presence, lyrics, poetic value. Noem het allemaal op, Biggie had het!

Tijd voor de volgende 4 (17-20) van de 2de ronde.

- Cise Starr - Scarface 1-0
Scarface heeft een veel indrukwekkendere catalogus, is ook meer charismatisch qua stem en (misschien wel) de betere rapper. Cise Starr brengt zoveel positiviteit en vrolijkheid met zich mee, no brainer voor mij!
Pusha T - Tyler, the Creator 0-0
Allebei tamelijk oninteressant, blanco
Little Simz - Common 0-1
Kom op zeg, het is al een schande dat Little Simz er nog in zit als je kijkt naar de loting van de eerste ronde... Weg ermee. Common heeft 4 misschien 5 albums die beschouwd worden door veel mensen als klassieker. Lyrically unmatched door het lichtgewicht Little Simz die gewoon eruit getouwtyft moet worden wat mij betreft!
Westside Gunn - Sticks 0-1
Alles behalve W$G

Even de tagjes: -SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, JRLA, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN (ik tag je stiekem toch), mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Silky & Smooth, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf

Cise Starr - Scarface 1-1
Pusha T - Tyler, the Creator 1-0
Little Simz - Common 1-1
Westside Gunn - Sticks 0-2

panjoe (moderator)
Cise Starr - Scarface 2-1
Pusha T - Tyler, the Creator 1-1
Little Simz - Common 2-1
Westside Gunn - Sticks 0-3

Op de eerste na een makkie.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.