MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Dirrrrty South

zoeken in:

Dr.Greenthump
Thanks MJ ik heb er blijkbaar overheen gekeken dan

Dr.Greenthump
Wie kan mij nog wat albums van rappers uit het 'zuiden' aanraden. Stereotyp Dirty South of toch de alternatieve artiesten als Devin en Outkast. Het maakt niet uit, show me what u got. Misschien een nieuwe release? Ben in ieder geval benieuwt naar dé nieuwe UGK.

Akonner
Ken alleen van die standaard artiesten als T.I. en Young Buck... Maar om die nou aan te raden

Dr.Greenthump
Was daar niet echt naar opzoek, maar wat meer 'onbekende' artiesten hier in Nederland die toch best een reputatie hebben opgebouwt in de VS. Ik neem Dem Franchize en Rick Ross als voorbeeld.

mes-one
Lil' Wayne!!!!!!

Maar dat is op MuMe weer vloeken in de heilige hiphopkerk.

dus ehh...

Killer Mike, heeft vorig jaar nog een heel aardig straatalbum uitgebracht.

3-6 Mafia, lekker ignorant.

Rich Boy, lekker geproduceerd album, standaard rapper.

Raekwon the chef
Killer Mike kan ik enigzins nog wel snappen, wat ik van hem gehoord heb was best goed.
maar 36 Mafia vind ik dan weer helemaal niks.

Raekwon the chef
Word_Play schreef:
(quote)

Iedereen wil geld verdienen. Niet iedereen wil er misschien mee te koop lopen, maar iedereen moet eten.

Dat is zo, uiteindelijk wil iedereen een goed belegde boterham op de plank hebben liggen maar ik denk ook dat dat dus ook meteen de enige reden is dat die Dirty South gasten (ik doel niet op iedereen) doen wat ze doen. Uitzonderingen als Scarface laat ik hier even buiten.
Je kunt gewoon aan de muziek horen dat het in een paar minuten in elkaar geflanst is om gewoon een dikke hit te maken.
Kijk, op zich is dat allemaal prima, zolang je je passie erin verwerkt en gewoon goede hiphop maakt hoor je mij niet zeuren. Het hoeft niet altijd over iets diepzinnigs te gaan, maar artiesten als Paul Wall en Lil Jon &Eastside Boyz, dat vind ik nou echt pure kutbagger.
Ik kan moeilijk geloven dat die artiesten 's'avonds thuiskomen en neerploffen op de bank en zeggen tegen hun vrouw van: ,,ik heb me nu toch een prachtnummer gemaakt."

Kijk, als je ervan houdt vind ik dat prima. het is alleen dat ikzelf er helemaal niets van moet hebben, ik erger me er echt dood aan.

|Joël|
^ Mee eens.
Daar komt bij dat er ook nog zoiets als "liefde voor hiphop" bestaat bij een aantal artiesten en die doen het dus echt niet voor het geld.

Harco
http://www.youtube.com/watch?v=8o8gMJcgvGU

...was toch wel een heel dik Three 6 nummer.

rico-bballer
muaa gaat wel.

raffael77
Op een paar na is Southside Ucked Up. Crunkshit is wack slechte beats, slechte flows, slechte tekst en slechte rappers met hele irritante stemmen.

Voor diegene die anti zijn check rappers die al moesten stoppen. heb daar nog meer van die namen bij gezet

Harco
T.I. en UGK zijn de enigen die ik nog luister.

Geef mij maar 5th Ward Boyz, Crooksters, Geto Boys, Street Military i.p.v. die shit van nu.

Goede Dirty South:

Uit Houston:

Geto Boys
Ganksta Nip
Too Much Trouble
5th. Ward Boyz
Big Mello
Willie D.
Face Mob
DMG
FWC
5th.Ward Juvelnilez
K. Rino
Point Blank

Uit Memphis:

Three 6 Mafia
Project Pat
Koopsta Knicca
Gangsta Blac
Manson Family
Tommy Wright III
T. Rock
K. Rock
M-Child
Kamakaze
Project Playaz
La Chat
Taylor Boyz
Prophet Posse

Verder nog:
B Legit
E-40

Wil je trouwens al die Dirty South artiesten horen, luister dan op donderdag 20:00-22:00 naar The Beats op www.berkelstroom.nl

[ ... Nu ter vergelijking Dirty South, grills, pimps, hostlin, ho's, dollah's en meer van dit soort onzinnige onderwerpen waar alleen maar een imago mee wordt gezet geen onderwerp, geen boodschap, denk daar maar eens over na voordat je zo'n domme reactie plaatst met een denigrerende slaap-emotion, peuter

...en dan heb ik het nog niet eens over het muzikale gebied gehad van Dirty South wat ook alles behalve orgineel is, allemaal 1 pot nat met hier en daar een kleine uitzondering.[/quote]

Juist. Daar gaat we weer. Gangsta Rap gaat alleen over hoes, pimps, hustlaz en shit. Hoe vaak ik dat nou wel niet gehoord heb. Ik ben 32 jaar, luister mijn hele leven naar hiphop, en steeds hoor ik hetzelfde commentaar. Dirty South rap is geweldig om naar te luisteren, lyrisch zijn ze meestal superslecht, maar de sfeer die ze scheppen is echt Dirty South. Bier is ook slecht, maar daar ga je je ook lekkerder door voelen.

Raekwon the chef
woord dat je zoekt is tekstueel, is trouwens ook niet het enige wat er scheelt aan Dirty South (uitzonderingen daargelaten)

raffael77
didacticus schreef:
[ ... Nu ter vergelijking Dirty South, grills, pimps, hostlin, ho's, dollah's en meer van dit soort onzinnige onderwerpen waar alleen maar een imago mee wordt gezet geen onderwerp, geen boodschap, denk daar maar eens over na voordat je zo'n domme reactie plaatst met een denigrerende slaap-emotion, peuter

...en dan heb ik het nog niet eens over het muzikale gebied gehad van Dirty South wat ook alles behalve orgineel is, allemaal 1 pot nat met hier en daar een kleine uitzondering.

Juist. Daar gaat we weer. Gangsta Rap gaat alleen over hoes, pimps, hustlaz en shit. Hoe vaak ik dat nou wel niet gehoord heb. Ik ben 32 jaar, luister mijn hele leven naar hiphop, en steeds hoor ik hetzelfde commentaar. Dirty South rap is geweldig om naar te luisteren, lyrisch zijn ze meestal superslecht, maar de sfeer die ze scheppen is echt Dirty South. Bier is ook slecht, maar daar ga je je ook lekkerder door voelen.[/quote]

Leuk man eindelijk een oudje erbij.
Maar ik vind dirty south en vooral nu de tijd erg slecht.
Kut sounds en kut teksten die nergens overgaan. Bovendien komen veel van die gasten gewoon uit een normale buurt en niet de geto

Harco
Oh, wat is die nieuwe UGK toch hard.

didacticus schreef:
Goede Dirty South:

Verder nog:
B Legit
E-40

Bay Area shit, vriend.

En iedereen die van oude Memphis shit houdt: http://www.musicmeter.nl/album/76476

Naja ik zet heel soms eventjes Young Jeezy op, dat valt op sommige momenten wel goed, omdat hij op sommige nummers nog iets persoonlijks wilt laten horen. Voorderest heb ik weinig met de Dirty South beweging.

Hypno
didacticus schreef:
Goede Dirty South:

Uit Houston:

Geto Boys
Ganksta Nip
Too Much Trouble
5th. Ward Boyz
Big Mello
Willie D.
Face Mob
DMG
FWC
5th.Ward Juvelnilez
K. Rino
Point Blank

Uit Memphis:

Three 6 Mafia
Project Pat
Koopsta Knicca
Gangsta Blac
Manson Family
Tommy Wright III
T. Rock
K. Rock
M-Child
Kamakaze
Project Playaz
La Chat
Taylor Boyz
Prophet Posse

Verder nog:
B Legit
E-40

Kijk jij weet, alleen ik zou de namen die jij noemt niet echt DIRTY South durven noemen

Improvision
Cunninlynguists is toch ook van 'The South'?

Hypno
We kunnen Z Ro natuurlijk ook niet vergeten.

Harco
Die man is erg.

Z ro is ook zeker de moeite waard om te melden.
Hoewel hij wel veel van die softe nummers maakt, maar z'n stem blijft ok.
en dat is het, die stemmen en accenten uit de dirty south zijn tof, dat snappen velen niet.

Hypno
Z Ro z,n nieuwe shit is inderdaad veels te commercieel en snap Echt niet waarom ie het in z,n hoofd heeft gehaald om een album Met Lil Flip te maken maar hij heeft wel echt hele dope echte Albums gedropt hoor.

KSPR
Rappers als Lil' Wayne, Ludacris en Chamillionaire vind ik gewoon slecht. Ook al kijk ik stiekem wel uit naar z'n nieuwe album, z'n bedoelingen lijken goed te zijn.

Dingen als Devin zijn dan weer dope. Maar hedendaagse Dirty South, voornamelijk op tv, boeit me dan weer geen flikker.

raffael77
Idd KSPR. Allemaal van die wanna be rappers met slechte raps en zeker hele slechte beats. De meeste wonen gewoon in een nette buurt ook nog.

Ludacris is veel beter dan Lil' Wayne en Chamillionaire. Hij kan nog wel een een goede lyric droppen en heeft flow.

Devin is gewoon de shit .

Artifact
Toch begrijp ik wel waarom Lil Wayne zo ''hot'' is hoor

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.