Genres / Hip-Hop / Dirrrrty South
zoeken in:
0
Dr.Greenthump
geplaatst: 22 november 2006, 23:45 uur
De teksten waren ''vroeger'' niet ALTIJD zo veelzijdig nee, maar vaak waren ze nieuw voor die tijd en dus orgineel. Toch denk ik dat de hiphop zich alleen maar positief heeft ontwikkeld. Tegenwordig zijn er veel meer verschillende stijlen en sounds. Het grote verschil is alleen de ''hits'' die in de jaren '90 op tv kwamen (denk aan MTV Yo Raps) veel beter zijn dan wat er nu op de televisie komt. Maar volgens mij is de ''underground-scène'' niet meer of minder dan toen. Het lijkt nu dus dat de kwaliteit enorm aan het afnemen is, maar dat valt opzich wel mee. Hoewel in zekere zin de jaren '90 praktisch wel de gouden jaren van hiphop zijn.
Over Dirty South zelf ben ik zelf best te spreken al blijft beperkt natuurlijk. Crunk vind ik bijvoorbeeld troep en heeft integenstelling tot Dirty South geen lekkere sound en mist een bepaald sfeertje. Wat maakt het dit laatst genoemde genre nou zou bijzonder zul je denken. Vaak erg lekkere catchy/pompende beats, terwijl er heel rustig op wordt geflowt. Ik moet toegeven dat ik het grotendeels kwalitatief gezien een stuk minder vind dan wat ik voornamelijk luister, maar echt ''slecht'' is het niet. Ludacris levert bijvoorbeeld vaak pakkende lines:
I'm never goin nowhere so don't try me
My music sticks in fans veins like an IV
Flows poison like Ivy, oh they grimy
Already offers on my 6th album from labels tryin to sign me
Respected highly, HIIII MR. O'REILLY
Hope all is well, kiss the plantiff and the wifey
Drove through the window, the industry super sized me
Now the girls see me and a river's what they cry me
I'm on the rise, so many people despise me
Got party ammunition for those tryin to surprise me (surprise!)
It's a celebration and everyone should invite me
Roll with the crew or meet the bottom of our Nikes (blaow!)
Explorer like Dora these swipers can't swipe me
My whole aura's so MEAN in my white tee
Nobody light-skinded reppin harder since Ice-T
You disagree, take the Tyson approach and bite me!
Dit in combinatie met de beat moet maar eens een aantal keer uit de speakers komen, een lust voor 't oor. Ook Rick Ross met nummers als Hustlin' en On Some Real Shit had mij te pakken, maar zijn album is verder niks bijzonders. Het komt erop neer dat ik het zo nu en dan wel kan waarderen en ik het soms liever aanhoor dan die pop-achtige shit.
Over Dirty South zelf ben ik zelf best te spreken al blijft beperkt natuurlijk. Crunk vind ik bijvoorbeeld troep en heeft integenstelling tot Dirty South geen lekkere sound en mist een bepaald sfeertje. Wat maakt het dit laatst genoemde genre nou zou bijzonder zul je denken. Vaak erg lekkere catchy/pompende beats, terwijl er heel rustig op wordt geflowt. Ik moet toegeven dat ik het grotendeels kwalitatief gezien een stuk minder vind dan wat ik voornamelijk luister, maar echt ''slecht'' is het niet. Ludacris levert bijvoorbeeld vaak pakkende lines:
I'm never goin nowhere so don't try me
My music sticks in fans veins like an IV
Flows poison like Ivy, oh they grimy
Already offers on my 6th album from labels tryin to sign me
Respected highly, HIIII MR. O'REILLY
Hope all is well, kiss the plantiff and the wifey
Drove through the window, the industry super sized me
Now the girls see me and a river's what they cry me
I'm on the rise, so many people despise me
Got party ammunition for those tryin to surprise me (surprise!)
It's a celebration and everyone should invite me
Roll with the crew or meet the bottom of our Nikes (blaow!)
Explorer like Dora these swipers can't swipe me
My whole aura's so MEAN in my white tee
Nobody light-skinded reppin harder since Ice-T
You disagree, take the Tyson approach and bite me!
Dit in combinatie met de beat moet maar eens een aantal keer uit de speakers komen, een lust voor 't oor. Ook Rick Ross met nummers als Hustlin' en On Some Real Shit had mij te pakken, maar zijn album is verder niks bijzonders. Het komt erop neer dat ik het zo nu en dan wel kan waarderen en ik het soms liever aanhoor dan die pop-achtige shit.
0
Pauper
geplaatst: 23 november 2006, 02:24 uur
sn@ke schreef:
Gelukkig waren de teksten vroeger zo veelzijdig
.
@ MJ DA MAN : je kraakt dirty south af op teksten maar vindt de laatste snoop een goed album .... Klopt ergens niet.
Gelukkig waren de teksten vroeger zo veelzijdig
.@ MJ DA MAN : je kraakt dirty south af op teksten maar vindt de laatste snoop een goed album .... Klopt ergens niet.
Nee maar vaak was er wel over na gedacht en waren de onderwerpen orgineel. Neem een Big L (wellicht niet het beste voorbeeld als het gaat om aparte onderwerpen maar wel een straatdichter) of om nog een bekende variant te noemen; Biggie. Die met Ready to Die dé Hip-Hop klassieker aller tijden heeft gemaakt, zelfmoord, geboorte, ruzie, liefde, depressie alles staat erop.
Nu ter vergelijking Dirty South, grills, pimps, hostlin, ho's, dollah's en meer van dit soort onzinnige onderwerpen waar alleen maar een imago mee wordt gezet geen onderwerp, geen boodschap, denk daar maar eens over na voordat je zo'n domme reactie plaatst met een denigrerende slaap-emotion, peuter
...en dan heb ik het nog niet eens over het muzikale gebied gehad van Dirty South wat ook alles behalve orgineel is, allemaal 1 pot nat met hier en daar een kleine uitzondering.
0
geplaatst: 23 november 2006, 08:54 uur
Pauper schreef:
Nee maar vaak was er wel over na gedacht en waren de onderwerpen orgineel. Neem een Big L (wellicht niet het beste voorbeeld als het gaat om aparte onderwerpen maar wel een straatdichter) of om nog een bekende variant te noemen; Biggie. Die met Ready to Die dé Hip-Hop klassieker aller tijden heeft gemaakt, zelfmoord, geboorte, ruzie, liefde, depressie alles staat erop.
Beetje makkelijk om RtD op te noemen, dan zet ik met het grootste gemak een Aquemini daar tegenover die dat ook allemaal heeft.
Pauper schreef:
Nu ter vergelijking Dirty South, grills, pimps, hostlin, ho's, dollah's en meer van dit soort onzinnige onderwerpen waar alleen maar een imago mee wordt gezet geen onderwerp, geen boodschap.
Nu ter vergelijking Dirty South, grills, pimps, hostlin, ho's, dollah's en meer van dit soort onzinnige onderwerpen waar alleen maar een imago mee wordt gezet geen onderwerp, geen boodschap.
Laten we eerlijk zijn: waar gaat het bij Mobb Deep over? Of bij Papoose? Een Jay-Z misschien? Jedi Mind Tricks?
Juist. Bij Dirty South is het meer gericht op entertainment. Verschil met het overgrote deel van de andere rappers en liefhebbers uit bijv. de oostkust is dat zij er openlijk voor uit komen dat entertainment het belangrijkste doel is van hiphop. Dat geldt natuurlijk muziek in zijn geheel, maar er zijn artiesten die zich wel heel erg verheven voelen omdat ze toevallig een verwijzing naar het echte leven maken in hun teksten.
0
Dr.Greenthump
geplaatst: 23 november 2006, 08:57 uur
Pauper schreef:
Nu ter vergelijking Dirty South, grills, pimps, hostlin, ho's, dollah's en meer van dit soort onzinnige onderwerpen waar alleen maar een imago mee wordt gezet geen onderwerp, geen boodschap, denk daar maar eens over na voordat je zo'n domme reactie plaatst met een denigrerende slaap-emotion, peuter
Daar komt bij dat zowel Big L als Biggie Smalls naast de de onderwerpen die jij noemt ook deze (pimps, ho's, dollars) onderwerpen aansnijden. Het komt er dus op neer dat deze twee heren over verschillende onderwerpen kunnen praten en dus niet continue in herhaling vallen. Iets wat niet al te vaak in de scène voorkomt die vandaag representatief is voor de hiphop. En daar kan niet omheen worden gedraaid of ben je soms te naïef snake. Maar om even terug te koppelen op het topic ''Qua teskten, kan dat'' kan ik zeggen dat het per definitie niet eens zo slecht hoeft te zijn. Ben niet echt in de mood om dit weer toe telichten dus kijk zelfs maar in dat topic. Oja Snoop Dogg heeft met zijn album Doggystyle allang bewezen dat hij een betere artiest is dan de gemiddelde Dirty South rapper, al is hij dat tegenwordig met mindere mate.
0
Pauper
geplaatst: 23 november 2006, 11:52 uur
Word_Play schreef:
Beetje makkelijk om RtD op te noemen, dan zet ik met het grootste gemak een Aquemini daar tegenover die dat ook allemaal heeft.
Laten we eerlijk zijn: waar gaat het bij Mobb Deep over? Of bij Papoose? Een Jay-Z misschien? Jedi Mind Tricks?
Juist. Bij Dirty South is het meer gericht op entertainment. Verschil met het overgrote deel van de andere rappers en liefhebbers uit bijv. de oostkust is dat zij er openlijk voor uit komen dat entertainment het belangrijkste doel is van hiphop. Dat geldt natuurlijk muziek in zijn geheel, maar er zijn artiesten die zich wel heel erg verheven voelen omdat ze toevallig een verwijzing naar het echte leven maken in hun teksten.
(quote)
(quote)
echt een bijdehand kut verhaal
0
geplaatst: 23 november 2006, 15:18 uur
Ik kan dus echt niet tegen mensen die meteen alles veroordelen. Of extreem tegen iets zijn, en helemaal niets ervan moeten weten.. Kijk, ik hou van de zogenaamde klassiekers, illmatic, wu-tang, ready to die enz
Maar betekend dat dat ik niet meer die ongelovelijke mongolen uit het zuiden leuk mag vinden? Jaaaaa het gaat nergens over. De beats kunnen zeer irritant zijn. Maar wees nou eerlijk, het kan ook heerlijk zijn. Soms heb ik echt geen zin in Illmatic, wil ik gewoon commerciele troep horen. Klaar. Lekker meezingen, dansen enz. Dus? Gaan we nu haten op mensen die geld met entertainen verdienen? Laat hun lekker. Je kan er toch niks aan doen, het toont alleen dat de meeste mensen aan dat soort muziek behoefte hebben op dit moment, en dat verandert ook weer in de jaren. De 'echte' mcs blijven toch wel doen wat ze doen, omdat ze de passie ervoor hebben.
Hier wil ik ook nog aan toevoegen dat niet ALLES uit het zuiden hetzelfde is. Daar heb je ook een underground, met 'normale' mcs met ander soort beats etcetera.
Maar betekend dat dat ik niet meer die ongelovelijke mongolen uit het zuiden leuk mag vinden? Jaaaaa het gaat nergens over. De beats kunnen zeer irritant zijn. Maar wees nou eerlijk, het kan ook heerlijk zijn. Soms heb ik echt geen zin in Illmatic, wil ik gewoon commerciele troep horen. Klaar. Lekker meezingen, dansen enz. Dus? Gaan we nu haten op mensen die geld met entertainen verdienen? Laat hun lekker. Je kan er toch niks aan doen, het toont alleen dat de meeste mensen aan dat soort muziek behoefte hebben op dit moment, en dat verandert ook weer in de jaren. De 'echte' mcs blijven toch wel doen wat ze doen, omdat ze de passie ervoor hebben. Hier wil ik ook nog aan toevoegen dat niet ALLES uit het zuiden hetzelfde is. Daar heb je ook een underground, met 'normale' mcs met ander soort beats etcetera.
0
geplaatst: 23 november 2006, 15:23 uur
0
Pauper
geplaatst: 23 november 2006, 17:04 uur
...juist ja, nou blijf lekker dromen over dat ik deze muziekstroming haat, dan moet je misschien bril kopen of leren lezen want je leest niet eens wat ik zeg geldt ook voor Cath
0
geplaatst: 23 november 2006, 17:32 uur
sn@ke schreef:
@ MJ DA MAN : je kraakt dirty south af op teksten maar vindt de laatste snoop een goed album .... Klopt ergens niet.
(quote)
Waar doe ik dat?
0
geplaatst: 23 november 2006, 18:49 uur
Pauper schreef:
...juist ja, nou blijf lekker dromen over dat ik deze muziekstroming haat, dan moet je misschien bril kopen of leren lezen want je leest niet eens wat ik zeg geldt ook voor Cath
euhm, mijn bericht was niet specifiek gericht naar jou hoor. Dus voel je alsjeblieft niet aangesproken
Ik was het ook wel eens met wat jij zei hoor. Ik ben alleen veelzijdig, en ja, soms een beetje onbegrijpelijk in mijn smaak.
0
geplaatst: 23 november 2006, 19:58 uur
belachelijke muziek voor het grootste deel....
luda en cham gaan nog maar verder wil ik er niets van horen.
doe mij maar echte hiphop
luda en cham gaan nog maar verder wil ik er niets van horen.
doe mij maar echte hiphop

0
Relax
geplaatst: 23 november 2006, 20:19 uur
Word_Play schreef:
Shiz hoe slecht is dit ?
Bij DIRTY SOUTH gaat het om geld verdienen en nog eens geld verdienen, ze willen rijk worden er bestaat niet zoiets als entertainment in rap en dat dat het belangrijkste onderdeel is in Hip Hop is ook bullshiz.
Dirty South rappers rappen zeker weten niet voor de lol en de lol voor de andere mensen, ze willen gewoon fans hebben en geld hebben en natuurlijk de "bitches".
Ze zeggen ook nog eens dit zelf in die zogenaamde teksten van hun, en nog steeds zo'n slapgelul verhaal maken.
Kerel, je zegt ook nog eens dat dit de waarheid is, maar dat is het dus voor 101% zeker weten NIET, oh sry 1% teveel zekerheid.
0
Improvision
geplaatst: 23 november 2006, 20:36 uur
Ze willen uiteindelijk allemaal geld verdienen...
0
geplaatst: 23 november 2006, 21:17 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Die snowman noemt zijn idd soutside artieste, maar the ''Dirty south'' va ntegenwoordig is echt ongelofelijk slecht. Altijd in elke video dezlefde soort beats, autos die ze niet kunnen betalen, zeer slegte tekste (bitches, hoes, money, clubs) en altijd in een feest of club met alleen
bijna naakte vrouwen (bitches volgens hun) nee nee totaal nix, ben blij dat bijna iedere hiphopper hier naar goede hiphop luistert, en niet naar deze neppers
Die snowman noemt zijn idd soutside artieste, maar the ''Dirty south'' va ntegenwoordig is echt ongelofelijk slecht. Altijd in elke video dezlefde soort beats, autos die ze niet kunnen betalen, zeer slegte tekste (bitches, hoes, money, clubs) en altijd in een feest of club met alleen
bijna naakte vrouwen (bitches volgens hun) nee nee totaal nix, ben blij dat bijna iedere hiphopper hier naar goede hiphop luistert, en niet naar deze neppers
MJ DA MAn : bericht zegt genoeg , niet ?
Pauper : Life after Death ging 60 percent over bitches and hoes ...... Big L bracht ene gangsterlyric na andere uit , enkel zonder de blings. Best ook zwak om 2 van de meest gerespecteerde hiphopartiesten van de laatste 15 jaar erbij te betrekken. Nooit geluisterd naar anderen ? Wat jij niet wil zien is dat de hiphop uit de jaren 90 voor de helft bestond uit die oppervlakkige onderwerpen ....daar hoor ik je niet over klagen. Kortzichtigheid ten top.
greenthump : k denk da jij eerder naief bent op dat gebied greenthump ..... als je denkt dat het vroeger allemaal veelzijdige artiesten waren die de scene uitmaakten.
0
Dr.Greenthump
geplaatst: 23 november 2006, 22:05 uur
sn@ke wil je voortaan wat beter lezen voordat je dit soort uitspraken doet. Ik gaf namelijk het volgende aan:
Ik denk dus helemaal niet dat het vroeger allemaal veelzijdige artiesten waren die de scène uit maakte.
Hiermee bedoel ik het beeld wat men van hiphop heeft en de media die de hiphop een identiteit geeft. Vroeger in de tijd van MTV 'Yo Raps' waren het onder andere KRS1, Biggie, Dr.Dre, Nas, Diamond D, Public Enemy, Wu-Tang Clan en Cypress Hill die representatief waren voor de scène. Een aardig verschil dus met wat er nu voorbij komt op de televisie.
Daarnaast geef ik zelfs toe dat ik die Dirty South stijl in zekere zin wel kan waarderen en dat heb ik dan ook meerdere malen aangegeven.
De teksten waren ''vroeger'' niet ALTIJD zo veelzijdig nee, maar vaak waren ze nieuw voor die tijd en dus orgineel.
Ik denk dus helemaal niet dat het vroeger allemaal veelzijdige artiesten waren die de scène uit maakte.
Iets wat niet al te vaak in de scène voorkomt die vandaag representatief is voor de hiphop.
Hiermee bedoel ik het beeld wat men van hiphop heeft en de media die de hiphop een identiteit geeft. Vroeger in de tijd van MTV 'Yo Raps' waren het onder andere KRS1, Biggie, Dr.Dre, Nas, Diamond D, Public Enemy, Wu-Tang Clan en Cypress Hill die representatief waren voor de scène. Een aardig verschil dus met wat er nu voorbij komt op de televisie.
Daarnaast geef ik zelfs toe dat ik die Dirty South stijl in zekere zin wel kan waarderen en dat heb ik dan ook meerdere malen aangegeven.
0
Relax
geplaatst: 23 november 2006, 22:12 uur
Improvision schreef:
JAaaaaaaa maar sommige hebben toch lol in dit vak en die willen ook natuurlijk geld maar ze maken dan ook prachtige albums.
Daar moet je ook aandenken

(ik heb het niet over Dirty South)
0
Pauper
geplaatst: 24 november 2006, 00:05 uur
sn@ke schreef:
Pauper : Life after Death ging 60 percent over bitches and hoes ...... Big L bracht ene gangsterlyric na andere uit , enkel zonder de blings. Best ook zwak om 2 van de meest gerespecteerde hiphopartiesten van de laatste 15 jaar erbij te betrekken. Nooit geluisterd naar anderen ? Wat jij niet wil zien is dat de hiphop uit de jaren 90 voor de helft bestond uit die oppervlakkige onderwerpen ....daar hoor ik je niet over klagen. Kortzichtigheid ten top.
Ehh..
Komt ie aan met ze Life After Death, terwijl ik het over Ready to Die had...
0
geplaatst: 24 november 2006, 08:14 uur
Relax schreef:
Shiz hoe slecht is dit ?
Bij DIRTY SOUTH gaat het om geld verdienen en nog eens geld verdienen, ze willen rijk worden er bestaat niet zoiets als entertainment in rap en dat dat het belangrijkste onderdeel is in Hip Hop is ook bullshiz.
Shiz hoe slecht is dit ?
Iedereen wil geld verdienen. Niet iedereen wil er misschien mee te koop lopen, maar iedereen moet eten.
Relax schreef:
er bestaat niet zoiets als entertainment in rap en dat dat het belangrijkste onderdeel is in Hip Hop is ook bullshiz.
er bestaat niet zoiets als entertainment in rap en dat dat het belangrijkste onderdeel is in Hip Hop is ook bullshiz.
Wat bestaat er dan wel? Wat is dan het belangrijkste doel van hiphop en rapmuziek?
Relax schreef:
Dirty South rappers rappen zeker weten niet voor de lol en de lol voor de andere mensen, ze willen gewoon fans hebben en geld hebben en natuurlijk de "bitches".
Oke, sorry. Ik was vergeten dat de Grote Boze Slavenrappersdrijver ze dwingt om te rappen.
Relax schreef:
Ze zeggen ook nog eens dit zelf in die zogenaamde teksten van hun, en nog steeds zo'n slapgelul verhaal maken.
Kerel, je zegt ook nog eens dat dit de waarheid is, maar dat is het dus voor 101% zeker weten NIET, oh sry 1% teveel zekerheid.
Wou je zeggen dat andere rappers dat niet doen?
"You know I - thug em, fuck em, love em, leave em
Cause I don't fuckin need em
Take em out the hood, keep em lookin good
But I don't fuckin feed em
First time they fuss I'm breezin
Talkin bout, "What's the reasons?"
I'm a pimp in every sense of the word, bitch
Better trust than believe em"
- Jay-Z
"When it comes to sex, I'm similar to the thriller in Manila
Honeys call me Bigga the condom filler
Whether it's stiff tongue or stiff dick
Biggie squeeze it to make shit fit, now check this shit"
- Notorious B.I.G.
I rest my case.
0
geplaatst: 24 november 2006, 14:19 uur
Dirty south,West East maakt me niet uit, er zitten overal wel goeie rappers.
Dirty South: Lil Wayne, Young Jeezy, Lil Jon, Yung Joc, ludacris,Field mob, Trick Daddy, Master P, Trick Daddy
West Coast: 2 Pac, Snoop Dogg, The Game, Eazy E, Ice Cube
East Coast: Run DMC, Big Daddy Kane, Biggie, ll cool j, Jay Z
En nog veel meer.
Dirty South: Lil Wayne, Young Jeezy, Lil Jon, Yung Joc, ludacris,Field mob, Trick Daddy, Master P, Trick Daddy
West Coast: 2 Pac, Snoop Dogg, The Game, Eazy E, Ice Cube
East Coast: Run DMC, Big Daddy Kane, Biggie, ll cool j, Jay Z
En nog veel meer.
0
geplaatst: 26 november 2006, 14:23 uur
Pauper schreef:
Ehh..
Komt ie aan met ze Life After Death, terwijl ik het over Ready to Die had...
(quote)
Ehh..
Komt ie aan met ze Life After Death, terwijl ik het over Ready to Die had...We hebben het hier over Biggie in het algemeen. het was "vroeger" ( voor de conservatieven onder ons : Pauper ) juist dezelfde context en teksten. En toen had je artiesten die iets meer te zeggen hadden en nu heb je die ook , al zijn ze niet representatief voor het genre. Maar dat waren ze in de jaren 90 ook niet. Jay Z , Biggie , Pac waran afwisselend in thema's maar de hele resem gangsta-rappers in hun zog niet en maakten de muziek evenzeer voor het geld.
0
Relax
geplaatst: 26 november 2006, 16:18 uur
Word_Play schreef:
Iedereen wil geld verdienen. Niet iedereen wil er misschien mee te koop lopen, maar iedereen moet eten.
Wat bestaat er dan wel? Wat is dan het belangrijkste doel van hiphop en rapmuziek?
Oke, sorry. Ik was vergeten dat de Grote Boze Slavenrappersdrijver ze dwingt om te rappen.
- Jay-Z
- Notorious B.I.G.
I rest my case.
(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
- Jay-Z
- Notorious B.I.G.
I rest my case.
Als jij per Aliniea gaat reageren ontkracht je mijn bericht, dat is dus fake, net als die Dirty South's.
0
geplaatst: 26 november 2006, 16:46 uur
Relax schreef:
Als jij per Aliniea gaat reageren ontkracht je mijn bericht, dat is dus fake, net als die Dirty South's.
precies (y)
0
Pauper
geplaatst: 26 november 2006, 18:14 uur
sn@ke schreef:
We hebben het hier over Biggie in het algemeen. het was "vroeger" ( voor de conservatieven onder ons : Pauper ) juist dezelfde context en teksten. En toen had je artiesten die iets meer te zeggen hadden en nu heb je die ook , al zijn ze niet representatief voor het genre. Maar dat waren ze in de jaren 90 ook niet. Jay Z , Biggie , Pac waran afwisselend in thema's maar de hele resem gangsta-rappers in hun zog niet en maakten de muziek evenzeer voor het geld.
(quote)
We hebben het hier over Biggie in het algemeen. het was "vroeger" ( voor de conservatieven onder ons : Pauper ) juist dezelfde context en teksten. En toen had je artiesten die iets meer te zeggen hadden en nu heb je die ook , al zijn ze niet representatief voor het genre. Maar dat waren ze in de jaren 90 ook niet. Jay Z , Biggie , Pac waran afwisselend in thema's maar de hele resem gangsta-rappers in hun zog niet en maakten de muziek evenzeer voor het geld.
We hebben helemaal niet over Biggie in het algemeen, ik had het over Ready to Die
0
geplaatst: 26 november 2006, 21:55 uur
Relax schreef:
Whatever, dude.

0
Relax
geplaatst: 26 november 2006, 22:28 uur
Word_Play schreef:
Whatever
Whatever
Dus jij wilt deze discussie sluiten ?
Word_Play schreef:
dude.
dude.

Ja ik ben een kerel

0
Dr.Greenthump
geplaatst: 26 november 2006, 22:37 uur
Die verse van Jay-Z en Bigge zijn overigens een klein voorbeeld van de onderwerpen die deze rappers aansnijden. Het verschil met veel artiesten uit de Dirty South is dat het hierbij blijft en ze zo in herhaling vallen. Het grootste verschil is nog wel hoe het gebracht wordt. Je ziet zelf dus ook hoe dope iemand kan rappen over ho's en bitches. Zo kan het dus ook in plaats van elk woord laten rijmen op ''Ho'' en dergerlijke. Het is gewoon TE vaak voorspelbaar en in dat opzicht distantiëren Biggie en Jay-Z zich van bepaalde groepen artiesten!
0
geplaatst: 27 november 2006, 00:56 uur
Ik kan écht niet luisteren naar dit ge-crap; met ludacris als uitzondering op de regel (sommige nummers zijn best grappig, lollig, leuk om nr te luisteren...) vind ik heel dat dirty south-gedoe barstslecht. Inhoudelijk trekt het op niets, en hun beats zijn ondertussen een beetje afgezaagd hoor...
0
geplaatst: 27 november 2006, 09:09 uur
sn@ke schreef:
greenthump : k denk da jij eerder naief bent op dat gebied greenthump ..... als je denkt dat het vroeger allemaal veelzijdige artiesten waren die de scene uitmaakten.
(quote)
Dat bericht is ook alweer een hele tijd geleden die je quotte maar ik ben het er nog steeds mee eens. Misschien begrijp jij jij het woord heden niet. En die vergelijkingen gaan ook absoluut nergens over. Als in een nummer van Biggie dezelfde woorden voorkomen als in een Dirty South zijn ze dan meteen hetzelfde qua lyric?
En het nieuwe Snoop-album die ik ''goed'' vind (vermakelijk meer). Als je mijn beoordeling leest kun je misschien begrijpen waarom, en ik beoordeel die plaat niet op de teksten. Want dan doe ik niet altijd, zo lang het entertaiment-niveau bovengemiddeld is. Maar HEDEN Dirty
South vind ik gewoon ook niet goed klinken (vaak) en Snoop's album bevat meer een westcoast-sound die me veel keer beter in het oor ligt. Ik weet niet of je nu opnieuwe oude koeien uit de sloot gaat halen, maar als je dat wel doet kom ik wel weer met een antwoord.
0
rico-bballer
geplaatst: 4 december 2006, 21:36 uur
ik vindt dirrthy south wel lekker klinken je moet het ook luisteren op de juiste plekken als jij egt muziek luisterd dan heb ik geen zin in een droge tekst over ho,s do en escalade,s maar jij gaat me nj vertellen dat jij als je uitgaat naar immortal technique of nas gaat luisteren je moet gewoon los gaan op die muziek en de flow van rappers als paull wall en mike jones is best aardig
* denotes required fields.