Genres / Hip-Hop / East Coast Rap, West Coast Rap, Dirty South Rap of Mid-West Rap.
zoeken in:
0
geplaatst: 25 augustus 2006, 23:39 uur
Dat nummer van Lil Jon is Stop Fucking With Me, al klinkt de beat nu wat minder, ik zal hem eens een keer wat harder draaien
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 11:24 uur
sugaliciousz schreef:
Eastcoast hiphop, liefde van m'n leven..
Eastcoast hiphop, liefde van m'n leven..
satéprikker schreef:
westcoast hiphop, liefde van m'n leven..
westcoast hiphop, liefde van m'n leven..
Sorry, maar dat vind ik nergens op slaan, om de volgende redenen:
1. Niet Alle Westcoast/Eastcoast is hetzelfde.
2. Er zit ook veel rotzooi bij beide.
3. Het is niet een bepaalde stijl, westcoast is niet per definitie G-Funk en Eastcoast niet per definitie Concious Rap.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 11:37 uur
natuurlijk zit er veel rotzooi bei beide, maar bij de westcoast hiphop net 80 procentpunt meer.
en natuurlijk is niet alle westcoast hetzelfde, maar dat neemt niet weg dat het toch zeker wel de liefde van mijn leven is. Mijn vrouw is ook de liefde van mijn leven, maar ook niet elke vrouw is hetzelfde. vrij logisch lijkt me. Maar kan mijn vrouw daarom niet de liefde van mijn leven zijn?? Als jij dat nergens op vind slaan...tsja...
en natuurlijk is niet alle westcoast hetzelfde, maar dat neemt niet weg dat het toch zeker wel de liefde van mijn leven is. Mijn vrouw is ook de liefde van mijn leven, maar ook niet elke vrouw is hetzelfde. vrij logisch lijkt me. Maar kan mijn vrouw daarom niet de liefde van mijn leven zijn?? Als jij dat nergens op vind slaan...tsja...
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 11:48 uur
satéprikker schreef:
natuurlijk zit er veel rotzooi bei beide, maar bij de westcoast hiphop net 80 procentpunt meer.
Is jouw mening, geen feit.
0
Melle K
geplaatst: 26 augustus 2006, 12:11 uur
Even offtopic is er iemand die een definitie van de term 'backpacker' kan geven?
Ik lees die term steeds vaker en ik snap wel wat er mee bedoelt wordt maar waar komt deze term vandaan en waar slaat het precies op, want dat is mij vooralsnog een raadsel.
Ik lees die term steeds vaker en ik snap wel wat er mee bedoelt wordt maar waar komt deze term vandaan en waar slaat het precies op, want dat is mij vooralsnog een raadsel.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 15:45 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
inderdaad en nu?
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 15:47 uur
maakt niet uit waar vandaan de muziek komt, is het dope dan is het dope... het valt alleen wel op dat ik eastcoast toch wat meer digg dan wat anders....
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 15:49 uur
dutchboi schreef:
maakt niet uit waar vandaan de muziek komt, is het dope dan is het dope... het valt alleen wel op dat ik eastcoast toch wat meer digg dan wat anders....
maar waarom dan? daar ben ik wel benieuwd naar.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 15:54 uur
ik meer van de lyrical artiesten als GZA, Rakim en Nas.
dat gangsta gedoe boeit me niet echt
dat gangsta gedoe boeit me niet echt
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 15:58 uur
dat gangsta gedoe is juist zo meesterlijk. Alle juweeltjes zijn ook gansternummers. Als ik diepgaande lyricale teksten wil horen dan ga ik wel naar een lezing van Gerardus Bolland of Leo Apostel.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:01 uur
nou 'niks' is misschien het verkeerde woord. Maar ze zijn toch zeker wel waardeloos.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:03 uur
pfff... heb je weleens goed geluisterd?
maar wat vind jij van mijn top 10 dan wel goed?
1. Nas - Illmatic (1994)
2. GZA - Liquid Swords (1995)
3. Big L - Lifestylez Ov da Poor & Dangerous (1995)
4. Canibus - Rip the Jacker (2003)
5. Sadat X - Experience & Education (2005)
6. Afu-Ra - Body of the Life Force (2000)
7. Mobb Deep - The Infamous (1995)
8. Zion I - True & Livin' (2005)
9. Tonedeff - Archetype (2005)
10. Chino XL - Poison Pen (2006)
maar wat vind jij van mijn top 10 dan wel goed?
1. Nas - Illmatic (1994)
2. GZA - Liquid Swords (1995)
3. Big L - Lifestylez Ov da Poor & Dangerous (1995)
4. Canibus - Rip the Jacker (2003)
5. Sadat X - Experience & Education (2005)
6. Afu-Ra - Body of the Life Force (2000)
7. Mobb Deep - The Infamous (1995)
8. Zion I - True & Livin' (2005)
9. Tonedeff - Archetype (2005)
10. Chino XL - Poison Pen (2006)
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:10 uur
lang genoeg, ik hou het niet echt bij eigenlijk. Toch zeker wel wat jaartjes. hoezo?
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:11 uur
omdat ik ook vaak zat zulke discussies heb gehad met wat amerikaanse mensen en die luisterden net 3 maanden naar g-unit... vandaar
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:12 uur
ik luister langer dan 3 maanden rap, do not worry. Ik weet waar ik over praat.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:16 uur
ja ok.... ik luister het nu zo'n 6jaar e ik ben begonnen met eminem (marshall mathers lp) en xzibit (resless) en pas sinds afgelopen jaar ben ik echt gaan zoeken naar andere artiesten en dat heeft me echt een groet collectie onbekende pareltjes van albums opgeleverd
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:20 uur
De top 10 van je, dat zijn dus de onbekende pareltjes van je?
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:22 uur
satéprikker schreef:
nee, dat zijn er maar 3-4 van geloof ik...
mar ga naar FRS en vraag maar eens om Chino XL...
ik weet zeker dat ze vragen waar je last van hebt....
of the devilz rejects, insight, zion-i zowat niemand kent ze hier in nederland (ook hier niet echt gezien het aantal stemmen...)
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:26 uur
en er is ook een reden voor waarom bijna niemand ze kent hier.....
omdat ze wack zijn.
hallelujaaaaa, amen.
omdat ze wack zijn.
hallelujaaaaa, amen.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:27 uur
geen commerciele first single omdat ze hun ziel niet willen verkopen en goede promotie... in amerika kennen de meeste echte hiphop fans ze wel
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:31 uur
Alleen op het Sway & Tech Album met die Dj Revolution heeft Chino XL een paar aardige nummertjes staan.
Niks om over naar huis te schrijven.
Niks om over naar huis te schrijven.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:31 uur
satéprikker schreef:
omdat ze wack zijn.
hallelujaaaaa, amen.
omdat ze wack zijn.
hallelujaaaaa, amen.
nee, omdat platenmaatschappijen als def jam alleen platen van ne-yo en rihanna promoten in de plaats van een method man album bijvoorbeeld
ik vind g-unit (en vele andere mensen die van hiphop houden vinden dat ook) wack, maar omdat ze door het top40 publiek aanbeden worden omdat ze kogels hebben gevangen en een mooie auto hebben zijn ze bekend, en zelfs met alle gepromoot worden verkopen de g-unit artiesten (behalve 50) slecht
dat zegt ook wel wat
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:35 uur
Jeru the Damaja heeft er een leuk nummer over geschreven op Wrath of Math
ik zal wel eens naar de tekst zoeken
ik zal wel eens naar de tekst zoeken
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:37 uur
http://www.lyricsdepot.com/jeru-the-damaja/tha-bullshit.html
^ dat is al in 1996 geschreven en het klopt zelfs nu nog.... zo is hiphop geworden, hij bekritiseert het
^ dat is al in 1996 geschreven en het klopt zelfs nu nog.... zo is hiphop geworden, hij bekritiseert het
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 18:44 uur
dutchboi schreef:
wat mens eigen is als ze zelf geen reet hebben...
* denotes required fields.