MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / East Coast Rap, West Coast Rap, Dirty South Rap of Mid-West Rap.

zoeken in:
Kos
Ik dacht dat de term 'Dirty South' meer gericht was op de nieuwe Lil Jon-stijl figuren, niet de oude Outkast, geto Boys etc.

Ja, hoewel die term zeker een aantal keer op een album als Aquemini voorbij komt.

Tegenwoordig staat het zo ongeveer synoniem voor die zooi van Lil' Jon enzo, hoewel dat eigenlijk weer crunk is. Een term die Outkast en Timbo ook wel eens willen gebruiken.

De term Dirty South komt trouwens van een nummer van de Goodie Mob. Ook Outkast en Timbaland willen wel eens de "dirty south" representen.

En Ciara noemden ze weer crunk'n'b

Word_Play schreef:
(quote)

Lil Jon werkt gewoon in de club, simpel maar effectief. Daarom verkoopt het.

Voor de betere zuidelijke hiphop moet je bij artiesten als Scarface, Devin the Dude, UGK, Juvenile, Clipse, Petey Pablo, Nappy Roots en Chamillionaire kijken. Een welkome afwisseling van de droge pofbeats uit de eastcoast.

En hier sluit ik me bij aan! Simpel mar effectief, meer heb je als artiest toch ook niet nodig? Gek dat de Eastcoast dat kopiert, het verkoopt en dat telt in deze wereld, geld...

Over dat album van Nas, bij Def Jam loopt het ook niet zo lekker laatste tijd en dat komt meer door dat zij artiesten willen pushen om iets te doen wat ze zelf niet eens willen ( aldus enkele vertrokken artiesten), en tsja die titel zegt een heleboel en ik ben eigenlijk toch heel benieuwd wat er mee word bedoeld, want kan goed zijn dat wij het met zijn allen helmaal verkeerd interpeteren, cker als def jam er nog zeggenschap in heeft. EN dan de tracks, daar gaat erg veel nieuwsgierigheid naar uit, want wat voor soort tracks moet je nou verwachtten op een album met deze naam? iets als... in the early days, when hip hop was still real... of zoiets. Maar goed, een zeer aansprekende en vattende albumnaam... die ga ik toch wel checken al benk niet zo`n fan van Nas.

Misschien dat een paar artiesten uit de eastcoast het ''kopiëeren'' (al zou ik niet weten welke), maar in de eastcoast zitten nog wel steeds de échte rappers die niet commerciel willen worden en underground blijven en zo (naar mijn mening) de vetste hiphop maken van dit moment (Jedi Mind Tricks, Immortal Technique en Canibus (zijn album Rip The Jacker is nog steeds zowat het beste rap-album van de 21e eeuw naar mijn mening dan he)). Dat vind ik wel klasse.

Komt ook denk ik omdat nieuwe rappers aan de westcoast meteen helemaal gehyped worden en al bekend zijn voordat ze ook nog maar wat hebben kunnen maken:

- The Game (enorme hype, reden voor de enorme verkoop)
- Spider Loc (onder veel bombarie naar g-unit, maar nog steeds geen album)
- Bishop Lamont (zit weer flinke tijd bij Aftermath, maar een album laat nog altijd op zich wachten)

En dit zijn natuurlijk maar een paar voorbeelden...

Ja geldt ook voor Stat Quo... Hoelang duurt het nog voordat Statlanta komt, die zal er al een jaar moeten zijn ofzo.

Conway Twitty schreef:
Komt ook denk ik omdat nieuwe rappers aan de westcoast meteen helemaal gehyped worden en al bekend zijn voordat ze ook nog maar wat hebben kunnen maken:

- The Game (enorme hype, reden voor de enorme verkoop)
- Spider Loc (onder veel bombarie naar g-unit, maar nog steeds geen album)
- Bishop Lamont (zit weer flinke tijd bij Aftermath, maar een album laat nog altijd op zich wachten)

En dit zijn natuurlijk maar een paar voorbeelden...

Ja dat benk wel met je eens, ma ja hypen doen andere stiekem net zo goed aan, al is het maar met een opstootje of whatever, nieuws is nieuws.

The Game werd mijns inziens niet voor niets gehyped, hij is ook goed.

Spider Loc, dat ie geen album hebt vink niet gek. Bij G-Unit hebben ze teveel mensen in 1 keer aangetrokken, waardoor het merendeel telkens moet wachtten op hun beurt om een album te mogen gaan droppen. En daarom denk ik dat in kamp g-unit binnen de kortste keren beef gaat ontstaan, of dat mensen ontevreden vertrekken.
NU is Hot Rod weer het nieuw protege wat gehyped gaat worden volgens de geruchten moet hij de vervanger voor Game zijn...

Bishop Lamont zit ik niet met smart op te wachtten, G.A.G.E en nog een andere nieuwe die zitten nog niet lang bij aftermath, die moeten ook maar mooi wachtten, Eerst mogen Game en Dre een album droppen, daarna komt de rest wel een keer aan de beurt, anders weet ik cker dat sowieso Dre`s nieuwe album weer word uitgesteld en daar hebben we al lang genoeg op moeten wachtten vink.

Misty44 schreef:
(quote)

Ja dat benk wel met je eens, ma ja hypen doen andere stiekem net zo goed aan, al is het maar met een opstootje of whatever, nieuws is nieuws.

The Game werd mijns inziens niet voor niets gehyped, hij is ook goed.

Spider Loc, dat ie geen album hebt vink niet gek. Bij G-Unit hebben ze teveel mensen in 1 keer aangetrokken, waardoor het merendeel telkens moet wachtten op hun beurt om een album te mogen gaan droppen. En daarom denk ik dat in kamp g-unit binnen de kortste keren beef gaat ontstaan, of dat mensen ontevreden vertrekken.
NU is Hot Rod weer het nieuw protege wat gehyped gaat worden volgens de geruchten moet hij de vervanger voor Game zijn...

Bishop Lamont zit ik niet met smart op te wachtten, G.A.G.E en nog een andere nieuwe die zitten nog niet lang bij aftermath, die moeten ook maar mooi wachtten, Eerst mogen Game en Dre een album droppen, daarna komt de rest wel een keer aan de beurt, anders weet ik cker dat sowieso Dre`s nieuwe album weer word uitgesteld en daar hebben we al lang genoeg op moeten wachtten vink.

Ik zit meer op Bishop te wachten dan op Gage of Spider loc, die hele G-Unit interesseert me eigenlijk niet meer

MJ_DA_MAN schreef:
Misschien dat een paar artiesten uit de eastcoast het ''kopiëeren'' (al zou ik niet weten welke), maar in de eastcoast zitten nog wel steeds de échte rappers die niet commerciel willen worden en underground blijven en zo (naar mijn mening) de vetste hiphop maken van dit moment (Jedi Mind Tricks, Immortal Technique en Canibus (zijn album Rip The Jacker is nog steeds zowat het beste rap-album van de 21e eeuw naar mijn mening dan he)). Dat vind ik wel klasse.

Die echte rappers waar jij over praat zitten overal dat heeft meer met Concious Rap(bewuste rap) te maken. Overal zitten echte artiesten die niet voor commercieel succes gaan, ook in the South, alleen je kent de bovenlaag waardoor je je niet wil verdiepen in de onderste laag. Er zijn natuurlijk wel slechte voorbeelden in Houston, maar er zullen ongetwijfeld ook daar echte rappers zitten. En verder, niet om je aan te vallen, ik zou het meer zien dat de Beste Underground die wij hier op MuMe kennen, uit de Eastcoast komt.

C Changes schreef:
(quote)

Die echte rappers waar jij over praat zitten overal dat heeft meer met Concious Rap(bewuste rap) te maken. Overal zitten echte artiesten die niet voor commercieel succes gaan, ook in the South, alleen je kent de bovenlaag waardoor je je niet wil verdiepen in de onderste laag. Er zijn natuurlijk wel slechte voorbeelden in Houston, maar er zullen ongetwijfeld ook daar echte rappers zitten. En verder, niet om je aan te vallen, ik zou het meer zien dat de Beste Underground die wij hier op MuMe kennen, uit de Eastcoast komt.

Mooi gesproken! Die onderste laag is ook moeilijker te bereiken, cker hier in NL. Zelfs het nieuwe album van Cube is nog niet verkrijgbaar bij onze plaatselijke platenwinkels.

Normaal luister ik vooral Eastcoast maar ik hoorde laatst een Lil Jon met een beat waar je echt niet bij stil kan blijven staan, ik weet alleen niet hoe die track heet, verder vind ik al die crunk en rappers met van die simpele beats tegenwoordig niks

ik hoorde laatst get it poppin..Fat Joe feat. Nelly. Op dat nummer kan je gewoon niet stil blijven staan!

BoordAppel schreef:
Tegenwoordig staat het zo ongeveer synoniem voor die zooi van Lil' Jon enzo, hoewel dat eigenlijk weer crunk is. Een term die Outkast en Timbo ook wel eens willen gebruiken.

De term Dirty South komt trouwens van een nummer van de Goodie Mob. Ook Outkast en Timbaland willen wel eens de "dirty south" representen.

Crunk is de term voor de dirty south uit Atlanta, zoals Lil Jon en T.I. De dirty South uit Houston wordt weer 'screwed' genoemd. Mike Jones, Paul Wall, Scarface, Chamillionaire, Slim Thug, UGK komen weer uit die area. Tip om eens te kijken is de Houston Mic Pass. kan je gewoon op Youtube zien. Ik weet nioet hjoe ik hierbvan een snellink moet maken

herbertwest schreef:
(quote)

Crunk is de term voor de dirty south uit Atlanta, zoals Lil Jon en T.I. De dirty South uit Houston wordt weer 'screwed' genoemd. Mike Jones, Paul Wall, Scarface, Chamillionaire, Slim Thug, UGK komen weer uit die area. Tip om eens te kijken is de Houston Mic Pass. kan je gewoon op Youtube zien. Ik weet nioet hjoe ik hierbvan een snellink moet maken

Zo, vet filmpje Alleen mis ik Mike Jones en Paul Wall erin.. want mike jones was wel bij die shoot met al die houston gasties.. paul wall niet dus dat is dan wel te begrijpen.

Rame schreef:
Normaal luister ik vooral Eastcoast maar ik hoorde laatst een Lil Jon met een beat waar je echt niet bij stil kan blijven staan, ik weet alleen niet hoe die track heet, verder vind ik al die crunk en rappers met van die simpele beats tegenwoordig niks

Get Crunk?

Rame schreef:

Met simpele beats bedoel je Eastcoast?
Of Crunk en Dirty south?
want wat je zegt is nogal vaag...

@ C Changes, nope, dit is em niet, de beat was veel sterker

@ Misty44 nee niet eastcoast, ik houd juist van RZA/Premier en die producers hun beats, ik bedoel meer beats waar de ying yang twins, Bow Wow en artiesten van hun soort over rappen

ik zou het echt niet weten, maarjah iemand nog een suggestie?

haha nee al is die wel erg dope, ik luister normaal ook geen lil jon maar dat ene nummer was gewoon lekker

Rame schreef:
haha nee al is die wel erg dope, ik luister normaal ook geen lil jon maar dat ene nummer was gewoon lekker

Get Low, ma die zal het ook wel niet zijn.
Snap Yo fingers? ma das niet te hopen.
Step Yo Game Up, is feautering snoop dogg.

Improvision
ik hoop niet dat je Real Nigga Roll Call bedoelt

nee, allemaal niet, het was een vrij nieuw nummer denk ik, maarja ik kom er vanzelf wel een keer achter, toch bedankt

What You Gon' Do feat Lil Scrappy?

of I Don't Give A Fuck

nope, zijn het ook niet, ik zal de artiest die het nummer draaide eens proberen te benaderen via mail ofzo

Misschien was het gewoon een geremixte versie.

Eastcoast hiphop, liefde van m'n leven..

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.