MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / East Coast Rap, West Coast Rap, Dirty South Rap of Mid-West Rap.

zoeken in:
Kos
satéprikker schreef:

Zoals ik al zei PUTS.
Beetje karig lijstje maar oke.

Niet echt een westcoast sound vind je ook niet? Al helemaal niet de westcoast sound waar iedereen hier zo mee wegloopt.

eazyfan
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Nee, mafkezen bedoel ik. Onserieuze. En discrimineren? Ga nalezen wat je over Just Allah zei...
idd daar zei die sateprikker serieus verkeerde dingen, ik ben zelf moslim, ik weet hoe dat is, die kerel niet, MJ laat hem gewoon, die kerel kan alleen slap lullen

Kos schreef:
(quote)
Beetje karig lijstje maar oke.

Niet echt een westcoast sound vind je ook niet? Al helemaal niet de westcoast sound waar iedereen hier zo mee wegloopt.

vandaar de vraag SOUND OF AREA??

maargoed, Hieroglyphics, Living Legends, Swollen Members, J5....omdat je zo aandringt.

sound of area??

eazyfan
pff man die die jij noemt , zijn nog lang niet beter die ik noemde .

Kos
satéprikker schreef:

vandaar de vraag SOUND OF AREA??

maargoed, Hieroglyphics, Living Legends, Swollen Members, J5....omdat je zo aandringt.

sound of area??
Oke, fair enough.

Gaat om area dus. Maar dit soort crews zijn er op de east coast natuurlijk ook. En het is eerder een east dan westcoast stijl die ze hebben.

De hele discussie over dat de beats in het westen zoveel beter zijn en 'dat er meer aandacht aan besteed wordt' etc. van de vorige pagina slaat dan ook nergens op als je met dit soort artiesten aankomt.

inderdaad.

Kos schreef:
(quote)
Oke, fair enough.

Gaat om area dus. Maar dit soort crews zijn er op de east coast natuurlijk ook. En het is eerder een east dan westcoast stijl die ze hebben.

De hele discussie over dat de beats in het westen zoveel beter zijn en 'dat er meer aandacht aan besteed wordt' etc. van de vorige pagina slaat dan ook nergens op als je met dit soort artiesten aankomt.

Swollen Members komen trouwens uit Canada dus valt niet in een coast in te delen

ach, westen van canada toch? Vancouver?

Kos
satéprikker schreef:
ach, westen van canada toch?
.

Kos schreef:
(quote)
Oke, fair enough.

Ho ik was degene die zei dat Westcoast beats diepgaander zijn. en dat is ook zo, er zit meer in en geloof maar dat daar wat extra uurtjes in gaan zitten, oftewel meer aand8 aan besteed. Zeg dan ook weer niet per definitie dat Eastcoast Beats slecht zijn, maar vaak zijn ze leger, stiller en minder diepgaand. Dat is voor mij de beste manier om het verschil in beats uit te leggen.

Hoe weet jij nou hoelang producers erover doen om een beat te maken

En nu geef jij je mening als feit door te zeggen dat ze diepgaander zijn, wat ik niet vind. Maargoed jij kent bij lange na niet alle eastside beats, want anders zul je zoiets niet zeggen. Ze zijn gewoon anders, hiphop bestaat niet alleen maar uit party-tracks. Jij vind de westside beats beter en denkt daarom dat er meer aandacht aan wordt besteed. Nou dan kan ik het tegenovergestelde denken, want ik vind de eastside beats beter. En hoezo eigenlijk diepgaander, dat is meestal bij teksten. Gedetaileerd bedoel je?

Kos
Misty44 schreef:

Ho ik was degene die zei dat Westcoast beats diepgaander zijn. en dat is ook zo, er zit meer in en geloof maar dat daar wat extra uurtjes in gaan zitten, oftewel meer aand8 aan besteed. Zeg dan ook weer niet per definitie dat Eastcoast Beats slecht zijn, maar vaak zijn ze leger, stiller en minder diepgaand. .
Ik snap er helemaal niks van. Wat mij betreft volledig uit de lucht gegrepen.

Ik denk dat een beat voor Come Clean van Jeru bijvoorbeeld wel even wat ingewikkelder in elkaar zit dat Dre producties.

Jup, Premier is zowiezo veel beter dan Dre vind ik.

MJ_DA_MAN schreef:
Hoe weet jij nou hoelang producers erover doen om een beat te maken

En nu geef jij je mening als feit door te zeggen dat ze diepgaander zijn, wat ik niet vind. Maargoed jij kent bij lange na niet alle eastside beats, want anders zul je zoiets niet zeggen. Ze zijn gewoon anders, hiphop bestaat niet alleen maar uit party-tracks. Jij vind de westside beats beter en denkt daarom dat er meer aandacht aan wordt besteed. Nou dan kan ik het tegenovergestelde denken, want ik vind de eastside beats beter. En hoezo eigenlijk diepgaander, dat is meestal bij teksten. Gedetaileerd bedoel je?

Ja dat weet ik wel. Kayne trekt een kleine 80 uur uit voor een beat. Dre telt er ongeveer 100 tot 200 voor uit, ligt een beetje aan hoe en wat zijn klant wilt.

Ik maak zelf ook beats, maar kan daar niet meer als een avondje in de week aan besteden.
Eentje is alleen nog maar een intro met een klein stukje van wat het verloop van de rest van het nummer moet worden, alleen daar benk al zo`n 8 uurtjes zoet mee geweest.
De andere is al in een wat verder stadium, maar is meer een beat die relaxed is om op te freestylen, er zit weinig in ( qua afwisseling en verschil in tonen) maar toch al een kleine 20 uur werk mee gehad.
Hoe gecompliceerder de geluiden zijn, hoe meer er onder de hoofdbeat ligt en hoe meer de strings of pianolijntjes worden afgewisseld hoe langer het duurt. Alleen al de rouwe beat maken duurt na schatting zo`n 50 uur, en dan ga je pas afmixen/uitbalanceren/volume wisellingen toevoegen en fade outs toe passen. geloof mij, de beat van Still Dre als voorbeeld. Constant wisseld het pianolijntje af, er zitten denk ik nog zo`n 6 tot 8 ondertonen achter de hoofdbass ( van simpele tikjes tot wisselingen met de bass en piano etc.) echt waar, STill Dre is productief gezien echt een gecompliceerd nummer, daar verkijk je je eigen op. Das gewoon een Dre beat van 200 uurtjes werk denk ik.
Ma zo is het met veel westcaost nummers hoor, die beats zijn gewoon iets verder uitgewerkt, er zit meer diepgang in (met diepgang bedoel ik net iets meer gekeken, van: oh hier een tikje, daar de strings laten wisselen van volume of vorm, hier een extra bass) tis gewoon allemaal net iets uigebreider.
Zeg niet dat ze bij de eastcoast zulke beats niet hebben, integendeel, ze zijn er wel maar wel in veel mindere mate. ze gaa toch vaak voor het iets meer laidback, iets minder uitgebreid.

Ja dat zal allemaal wel, ik heb dat ook niet ontkent (en Still Dre is gewoon een commerciel nummertje dat niet veel voorstelt), maar hoe weet jij nou hoelang bijv. Premier over een beat doet? Of Stoupe?

Ow Misty toch, wat een moeite doe jij om ook maar gelijk te krijgen, nu wil ik je niet op de kast jagen, maar het gaat hier niet om de beste producer, het gaat om de aandacht aan de beat. Jij doet net alsof ze in china minder aandacht besteden aan hun eten, omdat ze elke dag rijst eten.

Kos schreef:

Ik denk dat een beat voor Come Clean van Jeru bijvoorbeeld wel even wat ingewikkelder in elkaar zit dat Dre producties.

Bovendien heeft Dre ontzettend veel van zijn melodiën compleet gejat van obscure plaatjes die vrijwel niemand kent. Hij laat ze zelfs compleet intact.

CaliLove
MJ_DA_MAN schreef:
Ja dat zal allemaal wel, ik heb dat ook niet ontkent (en Still Dre is gewoon een commerciel nummertje dat niet veel voorstelt), maar hoe weet jij nou hoelang bijv. Premier over een beat doet? Of Stoupe?

Still Dre gwn een commercieël nummertje dat niet veel voorstelt??? Laughin' My Fuckin' Ass Out
Mij dan een standaard hip-hopper noemen, en jij dan?

Ja, gewoon een commerciele standaard-klassieker (vindikdan). O ja en wie noemt When I'm Gone, Window Shopper en Hustler's Ambition de topnummers van 2006. Wie is nu de standaard-hiphopper?

En waarom ben ik standaard als ik Still Dre niet geweldig vind? Dan ben ik juist eerder geen standaard-hiphopper

CaliLove
MJ_DA_MAN schreef:
Ja, gewoon een commerciele standaard-klassieker (vindikdan). O ja en wie noemt When I'm Gone, Window Shopper en Hustler's Ambition de topnummers van 2006. Wie is nu de standaard-hiphopper?

En waarom ben ik standaard als ik Still Dre niet geweldig vind? Dan ben ik juist eerder geen standaard-hiphopper

Welke (hip-hop)nummers van 2006 waren dan wel beter volgens jou?

MJ_DA_MAN schreef:

Als je goed je best doet kan je dat opzoeken, het heeft ook ooit op Juize gestaan, van kayne. Van Dre weet ik het uit een intervieuw.

C Changes schreef:
Ow Misty toch, wat een moeite doe jij om ook maar gelijk te krijgen, nu wil ik je niet op de kast jagen, maar het gaat hier niet om de beste producer, het gaat om de aandacht aan de beat. Jij doet net alsof ze in china minder aandacht besteden aan hun eten, omdat ze elke dag rijst eten.

In principe is dat dan toch ook zo, als je minder ingredienten gebruikt en het simpel klaar maakt besteed je er minder aandacht aan, das net zo logisch als 1+1=2.
Ja precies gaat het om de aandacht aan de beat, hoe jij bij producers komt weet ik ook niet, maar daar heb ik niks over gezegd. Alleen dak het van die twee toevallig weet, ma jij hebt natuurlijk nog nooit geprobeerd een beat te maken, valt best tegen en kost heel veel tijd.
Hoezo moeite om gelijk te krijgen? het gaat hier over vraag/antwoord oen.
Ma jij vind natuurlijk dat ze in de eastcoast betere beats hebben, dat kan je ook gewoon zeggen hoor, is een mening. Ma over het algemeen vind ik dat westcoast beats gewoon een stuk meer inhoud hebben dan die van de East.

Ik heb ook een tijdje beats gemaakt en ik vind het helemaal niet tegenvallen. Ik had ze snel af, maar ben ook iemand die snel werkt. En zijn ze niks dan verwijderde ik ze gewoon.

Maar ik weet eigenlijk nog steeds niet wat je met inhoud bedoeld. Dat westside beats wat drukker zijn bedoel je misschien en dat je daar meer van houdt? Dat vind ik logisch klinken, zeker nadat je had gezegd meer van party-nummers te houden.

Melle K
Misty44 schreef:

Ja dat weet ik wel. Kayne trekt een kleine 80 uur uit voor een beat. Dre telt er ongeveer 100 tot 200 voor uit, ligt een beetje aan hoe en wat zijn klant wilt.

Geloof je nou echt dat Dre 200 uur aan 1 beat besteed?
Als hij de juiste samples heeft (in het vinden daarvan gaat nog de meeste tijd zitten) knutselt hij hem zo in elkaar hoor..

Volgens mij zei Misty 100 tot 200 uur, hij zal inderdaad niet elke keer 200 uur per beat besteden. Maar tussen de 100 en 200 uur geloof ik wel. Dre heeft altijd de dopeste beats, kwaliteitbeats, daar kunnen Premier en die ene Stoupe nog heel wat van leren.

MJ_DA_MAN schreef:

Je doet volgens mij je uiterste best om geen standaard hiphopper te zijn. Kom op zeg, still dre geen goed nummer? Die beat is gewoon te ziek. Klinkt simpel, maar ligt super lekker in het gehoor. Alsof alle premier beats zo enorm gecompiceerd zijn, hij maakt zelf ook gebruik van die ''obscure samples'', niks mis mee vind ik hoor, als het maar lekker klinkt. Heb wel medelijden met gastjes die maar aan die midden jaren 90 NY stijl blijven vast houden terwijl er veel meer is.

"Heb wel medelijden met gastjes die maar aan die midden jaren 90 NY stijl blijven vast houden terwijl er veel meer is."

Daar kan ik opzich nog mee leven, ik heb juist een hekel aan die gastjes die denken dat het nog steeds cool is om westcoast muziek af te kraken en commerciele muziek bij voorbaat rommel te noemen...EN er dan ook alles aan doen om toch ooooh zoooooo underground mogelijk over proberen te komen, en dan stiekem toch 2Pac bumpen als hun matties er niet zijn....owh wacht ik denk dat Vincent dat bedoelde met zijn eerste zin...

Vincent! schreef:
(quote)

Je doet volgens mij je uiterste best om geen standaard hiphopper te zijn. Kom op zeg, still dre geen goed nummer? Die beat is gewoon te ziek. Klinkt simpel, maar ligt super lekker in het gehoor

Ik heb niet gezegd dat het geen goed nummer is lees maar na. Maar ik vind het geen klassieker en ik aanbid hem ook helemaal niet zo. Het is een vrij leuk nummer, meer niet. Ik vind daarintegen Forgot About Dre veel beter, nog steeds een van mijn favo hiphopnummers

En achja sateprikker (geldt ook voor Vincent) wat moet ik nog over jou zeggen. JULLIE KENNEN ME NIET, JULLIE WETEN NIET WAT IK DRAAI, ik weet dat je mijn stijl niks vind (sate), en achja, mijn leven is wel meer dan de tijd doden op een forum (aan sateprikker). O ja ook nog is het feit dat hier in mijn woonplaats verder geen hiphopvrienden heb, dus hoef voor niemand stoer te doen, alles is persoonlijk. En hoezo zit ik in de midden jaren 90 NY stijl vast? Ten eerste is het wel de muziek die ik het meest luister, simpel, omdat ik dat gewoon de beste hiphopjaren (net als velen andere) vind. Ook is nog eens dat ik hiphop van alle jaren luister, van 1986 tot 2006. En wie zegt dat ik op zijn tijd geen westcoast luister. Mijn voorkeur is east, maar ik heb geen enkele keer gezegd dat ik westcoast slecht vind. The Chronic heeft zelfs een vast plekje in mijn top 10. En ga mijn albumlijst en stemmen maarja en zul je zien dat het nog wel meevalt met de midden jaren 90 NY ''ziekte''

Kos
Forgot about Dre vind ik nou juist suf. Lijkt wel een Storch productie.

Still DRE daarentegen roeleert .

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.