Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juli 2007, 15:57 uur
Ik weet niet of het al was gemeld maar het album Streetwise van J Rock wordt ook opnieuw uitgebracht dit jaar. Het album kwam oorspronkelijk uit in 1991. J Rock stond bekend als een goede vriend van DJ Premier maar na de release van zijn debuut ging hij de gevangenis is, sindsdien is het stil rondom de "beste" man. Misschien wel interessant voor iedereen die open staat voor het echte old school gevoel. Paar producties van Premier zelf en daarnaast nog één Easy Mo Bee track.
0
raffael77
geplaatst: 5 juli 2007, 18:42 uur
Hij is vorig jaar ook al uitgebracht alleen dat ding is bijna nergens te krijgen. Wilde hem bestellen en zeggen ze dat hij niet meer geleverd kon worden.
0
geplaatst: 12 juli 2007, 01:33 uur
Nieuwe album van Big Shug heeft ook 3 Premier producties overigens, maar het grootste deel van het album wordt geproduceerde door ene Moss, mij onbekend. Daarnaast gastoptredens van o.a. Sean Price, Termanology en Singapore Kane.
0
geplaatst: 12 juli 2007, 20:39 uur
raffael77 schreef:
Hij is wannabee Timo maar jij hebt dat niet in de gaten.
Common is ook niet meer zo goed dan dat hij was en zeker net nu hij ook awards wil halen.
Ik zij ook dat sommige nummer ok zijn maar het meeste niet.
Wat betreft Rakim die is allang dood voor mij. Dat was hij eigenlijk al toen hij weg ging bij Eric B.
Als Ultra kent van Critical Beatdown en je hoor ineens Best kept secret dan ga je toch huilen.
Dat bedoel ik nou met Rakim en soms KRS ook.
Hij is wannabee Timo maar jij hebt dat niet in de gaten.
Common is ook niet meer zo goed dan dat hij was en zeker net nu hij ook awards wil halen.
Ik zij ook dat sommige nummer ok zijn maar het meeste niet.
Wat betreft Rakim die is allang dood voor mij. Dat was hij eigenlijk al toen hij weg ging bij Eric B.
Als Ultra kent van Critical Beatdown en je hoor ineens Best kept secret dan ga je toch huilen.
Dat bedoel ik nou met Rakim en soms KRS ook.
Ik vind best kept Secret juist wel okay van Ultra. Het is een grote parodie op de vele fake videorappers van nu! Check die vet lelijke vrouwen in die clips, dat kan toch niet echt zijn? Check die rapstijl die ze terugbrengen naar de stijl van hustler convention op enkele nummers. verder zitten er best wel een aantal okay nummers op. Alleen jammer dat Moe Love niet meer beats heeft gemaakt.
0
raffael77
geplaatst: 12 juli 2007, 23:12 uur
Dat bedoelde ik ook. De beats zijn zo slecht en zeg nou eerlijk je koopt toch niet alleen een album omdat je de tekst goed vind. De muziek moet toch ook kloppen. Het geheel moet een zijn.
0
raffael77
geplaatst: 21 juli 2007, 00:27 uur
Risskant komt weer met een lekker album. Is al uit en erg goed.
0
geplaatst: 21 juli 2007, 20:58 uur
http://www.nalden.net/?p=233#more-233
Nieuwe PP&P aangekondigd, eindelijk... en tijdens de tour komen ze langs Deventer, ik ben van de partij
Nieuwe PP&P aangekondigd, eindelijk... en tijdens de tour komen ze langs Deventer, ik ben van de partij

0
raffael77
geplaatst: 30 juli 2007, 15:22 uur
Percee P - 'Perserverance'
Oh No - 'Dr. No's Oxperiment (Instrumental cd)
DJ Alibi - 'One Day' (Instrumentals)
AZ - 'The Memphis Sessions'
Copperpot ft. KRS-One, Truth Enola, Masta Ace, EDO.G, Prince Po, Psalm One, Braintax.
Frank-N-Dank - 'European Vacation (CD + DVD)'
C-Rayz Walz - 'Chorus Rhyme (LIMITED EDITION)'
Wise Intelligent (of PRT) - 'The Talented Timothy Taylor'
Public Enemy - 'How You Sell Soul To A Souless People Who Sold Their Soul? (CD + DVD)'
Allemaal nieuwe releases vanf 31-7 t/m 14-8
Oh No - 'Dr. No's Oxperiment (Instrumental cd)
DJ Alibi - 'One Day' (Instrumentals)
AZ - 'The Memphis Sessions'
Copperpot ft. KRS-One, Truth Enola, Masta Ace, EDO.G, Prince Po, Psalm One, Braintax.
Frank-N-Dank - 'European Vacation (CD + DVD)'
C-Rayz Walz - 'Chorus Rhyme (LIMITED EDITION)'
Wise Intelligent (of PRT) - 'The Talented Timothy Taylor'
Public Enemy - 'How You Sell Soul To A Souless People Who Sold Their Soul? (CD + DVD)'
Allemaal nieuwe releases vanf 31-7 t/m 14-8
0
geplaatst: 30 juli 2007, 19:03 uur
Die van Copperpot vind ik een matig album. Die van Oh No is dope, lekkere instrumentals.
Andere releases:
Kruse - True Stories Dope album
Sharkey & C-Rayz Walz - Monster Maker
Robust - El Foto Grande
Brother Reade - Rap Music
Blockhead - Uncle Tony's Coloring Book
Andere releases:
Kruse - True Stories Dope album
Sharkey & C-Rayz Walz - Monster Maker
Robust - El Foto Grande
Brother Reade - Rap Music
Blockhead - Uncle Tony's Coloring Book
0
geplaatst: 31 juli 2007, 16:44 uur
Ik heb ook nog een paar album's toegevoegd... de nieuwe Rob Sonic, Prince Ali, Grayskul, Aceyalone, Sixtoo en Guilty Simpson, in de gaten houden, zijn allemaal groepen/artiesten die in het verleden indruk hebben weten te maken.
0
geplaatst: 31 juli 2007, 16:56 uur
Ze moeten nog geaccepteerd worden maar ik hoop dat ze eerdaags op de site staan... duurt altijd zo verrekte lang.
0
geplaatst: 31 juli 2007, 21:41 uur
waxs schreef:
Ik heb ook nog een paar album's toegevoegd... de nieuwe Rob Sonic, Prince Ali, Grayskul, Aceyalone, Sixtoo en Guilty Simpson, in de gaten houden, zijn allemaal groepen/artiesten die in het verleden indruk hebben weten te maken.
Rob Sonic ben ik wel benieuwd naar. Sixtoo is al gelekt, ook goede instrumentals. Minder eentonig dan zijn vorige albums.
Verder las ik dat Aceyalone's album Reggae/dance hall invloeden zullen bevatten. Ik ben daar beetje skeptisch over.
0
geplaatst: 31 juli 2007, 21:44 uur
Jah dat had ik ook gelezen op HHV, ik ben benieuwd hoe het uitpakt.
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 23:03 uur
Naast de nieuwe Little Brother CD (zonder 9th Wonder) komt er ook nog een solo project van 9th. Vervolg op het Dream Merchant project. Het nummer Sunday kun je al beluisteren op ze MySpace.
0
raffael77
geplaatst: 7 augustus 2007, 09:17 uur
De Lords Of The Underground zijn terug.
Lords Of The Underground - 'House Of Lords'
Komt op 21-08-2007 uit zie meer op www.Ughh.com
Lords Of The Underground - 'House Of Lords'
Komt op 21-08-2007 uit zie meer op www.Ughh.com
0
Artifact
geplaatst: 7 augustus 2007, 12:53 uur
Waar ik persoonlijk op wacht is de samenwerking tussen Saigon en DJ Premier. Na de commotie rond de rechten van een sample wil zijn debuut maar niet uitgebracht worden. De ruzie met Just Blaze is ondertussen bijgelegt en ze proberen samen naar een oplossing te zoeken. Ondertussen wil Saigon een ''straatalbum'' (let op! GEEN mixtape dus) op de markt brengen, dat volledig door Primo geproduceert wordt. Verder ben ik benieuwt naar de nieuwe albums van producers als Blockhead, 9th Wonder en Kanye West. Eens kijken of hij na het tegenvallende Late Registration toch kan laten zien dat hij tot de top gerekend kan worden. Maar boven dit alles is het wachten voor mij op de nieuwe Heltah Skeltah, P's solo en tevens laatste album Mic Tyson en de collabo met Black Milk. Dat wordt smullen voor mij 

0
geplaatst: 8 augustus 2007, 14:58 uur
Het is geen nieuwe cd weliswaar, maar op 18 september wordt A Constipated Monkey van Kurious uit '94 heruitgebracht.
Deze kleine classic was heel lang out of print en erg prijzig. Vanaf september kan hij dus weer gewoon besteld worden voor een normale prijs!
Veel productie van The Beatnuts en Prime Minister Pete Nice. Kurious is bij de meesten, denk ik, bekend van zijn feature op ' ? ' van op MF DOOM's debuut "Operation: Doomsday".
Deze kleine classic was heel lang out of print en erg prijzig. Vanaf september kan hij dus weer gewoon besteld worden voor een normale prijs!
Veel productie van The Beatnuts en Prime Minister Pete Nice. Kurious is bij de meesten, denk ik, bekend van zijn feature op ' ? ' van op MF DOOM's debuut "Operation: Doomsday".
0
geplaatst: 8 augustus 2007, 16:21 uur
0
raffael77
geplaatst: 8 augustus 2007, 17:51 uur
@P Jay: Thx voor het goede nieuws. Die ga ik direct bestellen dan.
0
geplaatst: 8 augustus 2007, 18:22 uur
Hopelijk staat de b-side van 'I'm Kurious', Mansion and a Yacht er nu ook op als bonustrack! 
Vette track met Sadat X en Mike G van Jungle Brothers!

Vette track met Sadat X en Mike G van Jungle Brothers!
0
geplaatst: 8 augustus 2007, 19:37 uur
@P Jay: Die heb ik al eeuwen. Hehe.
Die I'm Kurious track, ik vraag me nog steeds af wie er eerst was Kurious - I am Kurious of Paris - the days of old. Zelfde beat namelijk.
Owja wie Kurious dus relaxed vind moet ook eens Rob O - rhyme pro checken.
Die I'm Kurious track, ik vraag me nog steeds af wie er eerst was Kurious - I am Kurious of Paris - the days of old. Zelfde beat namelijk.
Owja wie Kurious dus relaxed vind moet ook eens Rob O - rhyme pro checken.
0
Social_Mask
geplaatst: 8 augustus 2007, 20:58 uur
Ik weet nog niet...Jah, ik heb 2 albums uit 06 in m'n top10. Waarvan eentje er binnenkort wel uitgaat. Maar ergens vind ik dit jaar wel wát beter. Niet echt erg veel.
0
geplaatst: 8 augustus 2007, 21:26 uur
Noem eens wat albums van dit jaar die jullie zo goed vinden?
* denotes required fields.