MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
FlyLo is een Vlaming. Ik zeg "dan ik" en "dan mij" ook door elkaar.

In Nederland gebeurt dat net zo hard hoor .

Is echt één van de weinige fouten die ik continu blijf maken. Ik maak ook zelden onderscheid tussen "dan" en "als", maar naar het schijnt is dat onderscheid er ook maar kunstmatig gekomen en zijn ze beide correct.
Nogal off-topic natuurlijk.

Ik denk niet dat ze allebei mogen eigenlijk, je moet de zin kunnen vervolledigen dacht ik... dus luieren dan ik (ben). Als is denk ik enkel in gebruik in de zin van indien... Maar idd erg off topic maar on topic: thx voor die bsbd snippets, klinkt erg goed maar ik heb nog nooit iets gechecked van deze heren

"Even groot als .." tov "Ik ben groter dan .." is de klassieke juiste vorm
Maar: Groter als / dan - taaladvies.net

panjoe (moderator)
Het is gewoon ´groter dan´ en ´even groot als´, vind het apart dat die website zegt dat ´groter als´ door velen niet meer wordt afgekeurd... Simpele kwestie van de regel eenmaal goed kennen en consequent toepassen.

Off-topia.

Harco
panjoe schreef:
Het is gewoon ´groter dan´ en ´even groot als´, vind het apart dat die website zegt dat ´groter als´ door velen niet meer wordt afgekeurd... Simpele kwestie van de regel eenmaal goed kennen en consequent toepassen.

Als genoeg incapabele mensen het fout doen, wordt het op den duur vanzelf goedgekeurd. Zo gaat dat met deze kuttaal.

Harco
Devolutie!

FightForMore
Ik ben enorm benieuwd naar dat project die jullie de laatste berichten aan het bespreken zijn. Lekker rauwe hip-hop van de straat, daar ben ik altijd benieuwd naar.

Ja, dat project loopt dan een vuurtje, het was dan bij toverslag tot stand gekomen.
Het staat dan een paal boven water dat het over een maand dropped.

Hell Razah is ook nog een bezig met een album samen met Shyheim genaamd The Verazano. Goed dat hij weer de draad heeft opgepakt na zijn hersenbloeding.

En Outerspace's nieuwe album My Brothers Keeper heeft een releasedatum: 23 augustus.

Holyshitmacmiller

Maxmus
Wat maakt die Mac Miller zo bekend eigenlijk?
hij heeft miljoenen views, maar zijn flow of lyrics is niks speciaals.

FightForMore
Eindelijk iemand die me snapt, ik vind het maar een irritante rapper.

panjoe (moderator)
Who the fuck is Mac Miller?

panjoe schreef:

²

panjoe schreef:

Idem... Clip gekeken en ik vind er ook niet veel aan eigenlijk

Twitter is waardevol, ik kreeg deze waardevolle clip toegestuurd:

Ik verwacht veel goede dingen van deze mannen de komende tijd, dus be on the kijk uit.

panjoe (moderator)
Ik dig het.

I just came to dance, Lady Gaga!

Shit is aan vriend.

FlyLo schreef:
Is echt één van de weinige fouten die ik continu blijf maken. Ik maak ook zelden onderscheid tussen "dan" en "als", maar naar het schijnt is dat onderscheid er ook maar kunstmatig gekomen en zijn ze beide correct.
Nogal off-topic natuurlijk.

Dat onderscheid is er niet kunstmatig gekomen; woorden als 'mij' en 'als' zijn simpelweg aan veranderingen onderhevig (geweest) die maken dat ze nu voor meer en meer mensen net zo logisch of zelfs logischer klinken dan 'ik' en 'dan' op dezelfde plekken. Taal, panjoe, heeft niks te maken met bewust regels naleven. Die taaladviessite begrijpt dat. Taal is niets meer dan automatisme gedreven door gevoel. Dus als je een taal op moedertaalniveau beheerst, en je gevoel zegt dat iets kan, dan kan niemand je zeggen dat je iets fout deed.

Ik zeg niet voor niets niks over het niet voldoen aan de taalconventies van veel rapteksten. De enige reden die ik daarvoor als iemand die gevrijwaard is van taalkundige achterlijkheid zou kunnen hebben, is dat er status is verbonden aan bepaald taalgebruik. En natuurlijk, ik kan als mens, als sociaal wezen, niet om een statusallocator heen. Maar omdat rappers zich toch niet richten op academici, politici, intellectuelen of de sociaal-economische bovenlaag in het algemeen, zou deze reden om kritiek te leveren op rappers alsnog bespottelijk zijn.

panjoe (moderator)
Dat ben ik bijna helemaal met je eens. Hoe je je uitdrukt is natuurlijk voor een heel groot deel afhankelijk van je taalgevoel, maar dat wil niet zeggen dat je het met taalgevoel alleen redt. Natuurlijk heeft taal wel ergens te maken met het bewust naleven van regels, en bij de 'dan / als' kwestie doen heel veel Nederlandstaligen het gewoon consequent fout. Je kan taalgevoel ook niet losmaken van de vele regels die onze taal rijk is, vind ik. Ik ben sowieso niet iemand die voor taalfouten gaat muggenziften op een forum, in een raptekst of in m'n alledaagse sociale interacties, maar als iemand 'beter als mij' zegt schuurt dat wel een beetje.

Eens en niet eens, als jij vindt: iets kost duur, dat klinkt wat mij betreft juist dan mag je dat vinden, maar ik vind het nog steeds niet kloppen en achterlijk klinken

Deze zomer dropt Crooks zijn solo-album Absentie, hier de eerste track:

Hard 2.0.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:13 uur

geplaatst: vandaag om 04:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.