MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
Één album dat je erg kan aanraden?

Persoonlijk vind ik I'll Sleep When You're Dead beter dan Fantastic Damage. Veel verschil zit er wel niet tussen

panjoe (moderator)
Fantastic Damage is wat ruwer en ongepolijster, maar daardoor ook wat chaotischer en lastiger te luisteren. I'll Sleep When You're Dead is next level imho .

El-P is trouwens wel een artiest die je de kans moet geven. Omdat het vaak nogal chaotisch, melancholisch en zwaar is voor hiphop moeten velen het leren luisteren en waarderen (of juist niet, kan ook). Ik vond het niks in het begin maar dat had ik ook met de Wu en Opge .

Ik heb Fantastic Damage al een tijdje opstaan (half uurtje/drie kwartier) en kan het ERG waarderen! De MC is niet erg slecht, maar die beats!

Can Ox > El-P, dat wel. Of trouwens, zij gebruikten op Cold Vein ook El-P beats, toch? Anders is het een beetje een onnodige vergelijking. XD

The Cold Vein heeft El-P idd volledig geproduceerd.

Nas – The Don

Vinnie Paz wordt steeds dikker, ook een aankomend project.

Komt op de nieuwe van Killer Mike en El-P:

panjoe (moderator)
Heb de 2 nummers van Killer Mike en The Full Retard inmiddels helemaal kapotgedraaid na een paar jaar rust wordt 2012 weer het jaar van El-P!

Vooral The Full Retard, toen ik hem de eerste keer hoorde dacht ik al gelijk: "I will repeatedly pump this shit in the future" .

Ik zou zeggen, na vorig jaar al een goed album te hebben uitgebracht komt hij dit jaar met een waarschijnlijk nog veel beter album. Killer Mike, een van de beste rappers van de laatste jaren.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Moet nu 13 maart uitkomen. Het wordt overigens waarschijnlijk geen dubbelalbum meer.
Update nummer zoveel: het album moet deze maand nog uitkomen (volgens Priest al binnen een aantal dagen) en het wordt gelukkig wél een dubbelalbum zoals dat ook altijd was gepland.

Van Murs a.s. graphic novel (geïllustreerd door Jose Garcia, geschreven door Josh Blayloc) en album (10 nieuwe Murs tracks): Yumiko: Curse Of The Merch Girl

Meer info over de release hier.

Vette track. Alle blabla die erbij komt laat ik rustig passeren.

Die van $40 is erg aanlokkelijk... Als ik veel geld had.

Vette track! Ik moet echt eens meer van Murs luisteren... Ik luister alleen soms.

panjoe (moderator)

Ik zeg ja!

Lekker nummertje ook van Murs trouwens.

Ik had hem al op de artiestenpagina van Slum Village gezet omdat ik niet zeker wist of het nummer op een album zou komen, maar het blijkt dus op een project van Mick Boogie te komen. Is dat een producer of een DJ oid?

Van wikipedia: Mick Boogie is a "DJ and mixtape composer".
Zoals bij de YouTube video staat is die geproduceerd door Young RJ. Niet verkeerde track, maar het weet me ook niet echt te trekken...

panjoe (moderator)
Volgens mij wordt het gewoon een album van SV, misschien dat hij het aan elkaar praat of afmixt... Ik vind deze track ook niet speciaal maar wel erg fijn - en het is altijd goed om nieuw materiaal van De La te horen .

panjoe (moderator)
Speaking of which...

The First Serve album tells the story of two dreamers in a basement struggling to start their musical career, the battles they face, through to the point that they eventually release their debut single, ‘make it big’ and their hard work and persistence finally pays off. As we know that is rarely where the story ends and the story of First Serve is no different. Taking place in an animated world that could have been imagined by Hawley Pratt on Magic Mushrooms, the high spirited and often hilarious journey is pure old school hip-hop; skits, disco, beats, funk, quips, burns and hustlin’ all included.

Meer info hier, directe downloadlink naar de introductoire The Goon Mixtape (gratis en legaal via soundcloud): klik.

'The Only Number That Matters is Won' komt deze zomer uit.

Eindelijk!

He$$el_01 schreef:
'The Only Number That Matters is Won' komt deze zomer uit.

Eindelijk!

Eerst zien dan geloven

Just announced at Pitchfork, Aesop Rock will be releasing his next album Skelethon July 10th on Rhymesayers! Genaamd Skelethon

Harderwiek schreef:
Just announced at Pitchfork, Aesop Rock will be releasing his next album Skelethon July 10th on Rhymesayers! Genaamd Skelethon

Oow

panjoe (moderator)
De cover ziet er al vet uit

(afbeelding)

Hmmm..

Off Chino XL's upcoming project, RICANstruction: The Black Rosary, dropping April 17th.

Buried in Vocabulary

Vooral die laatste verse is zo fuckin ziek.

Die gasten van Horseshoe G.A.N.G mogen trouwens ook wel met een echt album komen. Vond ze op hun mixtape ook al sterk rappen, alleen het was een typische mixtape en dus niet heel geweldig.

Ik heb er nog niks van gezien hier, maar ik dacht, lijkt me niet onbelangrijk.
Aesop Rock gaat een solo album droppen bij Rhymesayers!
Rhymesayers Entertainment :: Posts

Kijk even een drietal posts boven je...

Gast
geplaatst: vandaag om 01:11 uur

geplaatst: vandaag om 01:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.