MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:

Wordt ik niet heel blij van.

Refrein is kut inderdaad. Beat matig. Verse van method en INS eigenlijk ook niet heel indrukwekkend (zo op het eerste gehoor). Alleen GZA is echt goed, en dan vooral tekstueel. Hele vette teksten (metaforen).

Connecticut Casual van Apathy wordt geen EP maar een album en verschijnt 3 juni! Best veel zin in, Honkey Kong vind ik nog steeds een sterk album!

En zal naast producties van Apathy zelf (die het grootste deel voor zijn rekening neemt) ook beats bevatten van Da Beatminerz, The Doppelgangaz, Teddy Roxpin en Smoke the World. Harry Fraud en Snowgoons hebben ook meegewerkt aan wat dus eerst een EP zou moeten worden maar hun namen worden niet vermeld.

Oef! Dus geen C-Lance? Geen Snowgoons? Dit kan mooi worden! Nu nog een Evidence beat (Check to Check was heerlijk) en ik ben helemaal blij. Ik kijk ernaar uit! Aan de beschrijving te zien krijgen we lekker veel concepttracks.
Honkey Kong wás ook inderdaad een vet album!

MJ_DA_MAN schreef:
En zal naast producties van Apathy zelf (die het grootste deel voor zijn rekening neemt) ook beats bevatten van Da Beatminerz, The Doppelgangaz, Teddy Roxpin en Smoke the World. Harry Fraud en Snowgoons hebben ook meegewerkt aan wat dus eerst een EP zou moeten worden maar hun namen worden niet vermeld.

Is dat de officiële cover? Die is wel echt heel erg vet namelijk.

Staat ook op zijn facebook, ik neem zelf dus aan van wel.

Een stuk beter dan Killmatic of Konkey Kong, eigenlijk

Dat is de cover ja.

Érg veel AotP/AotP-gerelateerd/voormalig AotP overigens de komende tijd:

- King Syze - Union Terminology (25 maart)
- Army of the Pharaohs - In Death Reborn (22 april)
- Apathy - Connecticut Casual (3 juni)
- Army of the Pharaohs - n.n.b. (november)

- Apathy & Celph Titled - Will Sing for Vengeance (2014)
- Outerspace - Lost in Space (2014)
- Blacastan & Stu Bangas - Watson x Holmes (2014)
- Block McCloud - The Book of Ishmael (2014)
- King Magnetic - n.n.b. (2014)
- King Magnetic - Everything's a Gamble Vol. 4 (mixtape) (2014)
- Reef the Lost Cauze - The Hand That Feeds (2014)

- Vinnie Paz - The Cornerstone of the Corner Store (n.n.b.)
- Celph Titled - The Fresh Prince of Hell's Lair (n.n.b.)
- Outerspace - n.n.b. (geproduceerd door Stu Bangas en Vanderslice) (n.n.b.)
- Doap Nixon - Sour Diesel 2 (n.n.b.)
- Block McCloud & Blacastan - The Black Blocks (n.n.b.)
- Blacastan & Reef the Lost Cauze - n.n.b. (geproduceerd door Stu Bangas en Vanderslice) (n.n.b.)
- King & The Cauze (King Magnetic en Reef the Lost Cauze) - King & The Cauze (n.n.b.)

- Jus Allah - MMA (Meanest Man Alive) (2014)
- Chief Kamachi - Radio Raheem (2014)
- Heavy Metal Kings (Ill Bill en Vinnie Paz) - Black God White Devil (2014)
- CZARFACE (7L & Esoteric en Inspectah Deck) - CZARFACE 2 (2014)
- Juju Mob (Reef the Lost Cauze, Chief Kamachi, Charon Don en State Store) - n.n.b. (n.n.b.)

Hij moet naar RZA luisteren en zijn mond houden. Wu-Tang is allang niet meer de hardste groep in de game - iets waar Raekwon een redelijke steen aan heeft bijgedragen. Een stijlswitch kan een verrassend goed uitpakken. Wu-Block vond ik cool omdat ze hun achtergrond en stijl niet echt verloochenden, maar achteraf gezien vind ik het ook geen geweldig, baanbrekend album o.i.d. Daarbij vind ik dat RZA één van de weinige leden is die zich is blijven door ontwikkelen en het in zich heeft om een nog een 'great last album' te produceren/leiden.

In RZA heb ik ook geen vertrouwen meer. Heeft na 8 Diagrams (bijna) niks overtuigends meer uitgebracht. De enige leden van Wu die me nog boeien zijn Method Man en U-God.

Ik vind vrijwel al zijn producties en ook gastbijdrages van de laatste jaren juist de moeite waard. The Man with the Iron Fists is onder zijn leiding ook een fijne plaat geworden. Het 'ontwikkelen' leidt dan niet altijd tot de beste muziek, maar een gebundeld eindresultaat kan goed uitpakken. Madlib heeft afgelopen jaren ook behoorlijk wat gekloot, maar zijn beats op Pinata zijn een soort samenvatting van zijn Medicine Show serie. Ik denk dat RZA het wel in zich heeft. Method Man is inderdaad ook één van degene waarin ik ook veel vertrouwen heb. Jammer dat Ghost wat passief bezig is dan...

Twelve Reasons to Die is het enige recente wu-album dat ik nog echt luister.

En dat is voor het grootste deel te danken aan Adrian Younge.

Yep, ik ben nooit een fan van Ghostface ben geweest, zelfs niet in het begin. Ik was een Wu-fan maar snapte de hype rond Ghostface nooit. Lelijke stem, niet mijn type flow en zijn teksten zijn ook niet bepaald diepgaand te noemen. BInnen Wu werkte het wel maar solo vond ik er weinig aan. Dat ik 12 Reasons to Die wel grijs heb gedraaid komt 100 procent door de sfeer die Adrian Younge weet neer te zetten...

Kom op, de storytelling en het creëren van een karakter is toch erg cool gedaan door Ghost? Niets te nadele van Adrian Younge, maar de bijdrage van Ghost is toch ook erg sterk? En Cappadonna vind ik elke luisterbeurt ook weer positief opvallen.

Ghostface is mijn favoriete Wu-lid, denk ik. Hij klinkt heel eigenzinnig, alleen jammer dat hij de beats niet altijd mee heeft.

Ik vind Ghostface na GZA denk ik de beste rapper. Een van de weinige die ook echt meerdere goede solo projecten heeft afgeleverd. Ik vind zijn verhalende teksten altijd erg vet. Diepgaand is het niet op de manier waarop GZA diepgaand is (metaforen enzo), maar hij kan dingen altijd heel helder vertellen.

Ik heb wel eens iemand zien schrijven of horen zeggen dat hij of zij het idee heeft dat de verses van Ghostface vaak gewoon random zinnen of woorden achter elkaar zijn. Vond ik altijd wel een grappige opmerking. Ghostface heeft soms wel een bepaalde stijl waarbij hij eigenlijk alles in meerdere woorden uitlegt, of in ieder geval vaak meer woorden gebruikt dan eigenlijk nodig zijn, waardoor het soms als verhaal een beetje random kan gaan klinken. Maar juist die gedetailleerde teksten over wat hij doet of denkt of wat dan ook vind ik vaak wel vet aan hem.

Silky & Smooth schreef:
Kom op, de storytelling en het creëren van een karakter is toch erg cool gedaan door Ghost? Niets te nadele van Adrian Younge, maar de bijdrage van Ghost is toch ook erg sterk? En Cappadonna vind ik elke luisterbeurt ook weer positief opvallen.

Dat.
Daarnaast klonk hij ook heel erg vet daar en was het toch zeker door hem dat het me echt gepakt heeft. Ik denk niet dat een andere MC zich beter uit de voeten had gemaakt met die instrumentatie. En zeker niet een van wu.

Plus: het is wel degelijk een positief iets van Ghost dat hij goede beats gebruikt en dat hij met iemand anders een vet verhaal en een goede sfeer neerzet. Ik bedoel, dat heb ik GZA, RZA, Rae of Meth de laatste tijd niet horen doen.

De CL/Sadistik/Aesop Rock track klinkt erg goed trouwens!

Eerste single van Apathy. Ik heb het gevoel dat de beat en de raps niet helemaal bij elkaar passen, maar Apathy doet het goed.

Die track van Cunninlynguists is erg vet trouwens. Wat een line up ook.

Die Ap track zou ik net ook delen hier. =]

De beat is gewoon wat irritant en hoor je niet overheen te rappen. Het voicesample is te divers en te aanwezig om niet te storen tijdens het rappen. Jammer, dat.
Ap doet het heel goed inderdaad. Zet je alleen de drums onder zijn vocalen met een dope bassline en je zou een veel vettere track hebben. Die vocalen lenen zich juist goed voor een minimalistische beat. Maar ach. Hopen dat de rest beter wordt.

Damn, dat nummer van CL!

Misschien ligt het aan de overvloed aan tijd die ik de laatste tijd alleen thuis heb, maar ik kom langs zoveel nieuwe muziek de laatste tijd...

Black Milk EP: Glitches In The Break | Black Milk - blackmilk.bandcamp.com
Track met Guilty Simpson klinkt op het eerste gehoor best dope!

Die Dying Breed track van CL is trouwens geproduceerd door Thomax, die kerel met zijn geniale remixes. Wat mij betreft gaat die man produceren voor mensen die Niet al heerlijke producties gebruiken: AotP etc. Niet CunninLynguists. Die hebben al dope beats... Eerlijke redistributie.

Wow ik zou gezworen hebben dat het een beat van Kno was... Beide tracks klinken erg lekker. Ik kijk toch uit naar die CL tape. Tot nu toe stonden die Strange Journey's garant voor een handvol ijzersterke tracks maar ontbrak de samenhang die je op de betere CL albums wel hebt (eigenlijk hebben ze alleen maar goeie albums, Oneirology was minder dan de rest maar zeker niet wack).

De officiële releasedatum is 1 april, maar Strange Journey Volume Three van CunninLynguists is al volledig te beluisteren via de Bandcamp van de heren.

thgryda schreef:
Yep, ik ben nooit een fan van Ghostface ben geweest, zelfs niet in het begin. Ik was een Wu-fan maar snapte de hype rond Ghostface nooit. Lelijke stem, niet mijn type flow en zijn teksten zijn ook niet bepaald diepgaand te noemen. BInnen Wu werkte het wel maar solo vond ik er weinig aan. Dat ik 12 Reasons to Die wel grijs heb gedraaid komt 100 procent door de sfeer die Adrian Younge weet neer te zetten...

Ghostface is de beste en zijn albums ontvangen ook altijd goede reviews. Enige member die dat voor elkaar heeft gekregen.

Oef! J-Live zegt heel netjes wat er mis is met HEEL VEEL hiphop van dope MC's dezer dagen.
SoundCloud - Hear the world?s sounds

Oke, RZA en Cilvaringz hebben hun creatieve brein weer eens aan het werk gezet en zijn wel met een heel gruwelijk idee gekomen:

Why Wu-Tang Will Release Just One Copy Of Its Secret Album - Forbes

Producties op het dubbelalbum zijn allemaal verzorgd door onze eigen Cilvaringz

Ralph. schreef:
(quote)

Ghostface is de beste en zijn albums ontvangen ook altijd goede reviews. Enige member die dat voor elkaar heeft gekregen.

Fijn dat jij dit even voor mij verduidelijkt, je hebt ook helemaal gelijk. Vooral Ghostdini was een meesterlijke plaat... In tegenstelling tot jou, verkondig ik mijn mening niet als waarheid. Jij vindt het dan ook nog eens nodig om een paar draken van Ghostface over het hoofd te zien.

Zoals ik al zei: ik snap dat er heel wat mensen Ghost de beste MC vinden van het collectief. Maar IK ben nooit echt fan van Ghostface zijn stemgeluid geweest, ik vind hem zeker geen slechte MC maar binnen Wu heb ik het meer voor Method Man & GZA (en INS maar hij heeft geen goeie solo albums uitgebracht). Voorts heb ik meer gehad aan de albums van ODB en Raekwon dan aan die van Ghostface. Maar ik vond 12 reasons to die geniaal en dat komt door de prachtige producties van Adrian Younge...

Gast
geplaatst: vandaag om 05:35 uur

geplaatst: vandaag om 05:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.