MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
Lees net dat de EP van Hopsin en Travis Baker bijna klaar is. Niet veel vertrouwen in eigenlijk...

Harderwiek schreef:
Oke, RZA en Cilvaringz hebben hun creatieve brein weer eens aan het werk gezet en zijn wel met een heel gruwelijk idee gekomen:

Why Wu-Tang Will Release Just One Copy Of Its Secret Album - Forbes

Producties op het dubbelalbum zijn allemaal verzorgd door onze eigen Cilvaringz

Ook gehoord ja. Beetje vreemd dat ze een Wu-associate alles hebben laten produceren voor dat SUPER speciale album.

Geen stom idee, maar een beetje jammer om 40-50 te moeten betalen om eenmalig een stel tracks te beluisteren die waarschijnlijk niet eens zo ZEER interessant zijn...

Komt omdat het idee van Cilvaringz zelf kwam en RZA er daarmee mee ingestemd heeft. Het idee erachter is inderdaad goed, maar heel andere muziek dan gewend zijn van Wu-Tang zal het vast niet worden...

Of die tracks heel speciaal zijn weet je niet natuurlijk, maar ik betwijfel het ook. Of het album moet, naast deze unieke manier van releasen, een heel vet thema hebben dat het echt een samenhangend geheel maakt, dan zou het kunnen werken. Maar dat is denk ik lastig met een album dat zo lang is en waar zo veel verschillende artiesten aan mee doen.

Maar het idee is vet en ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk zal werken. Ik had het meer een idee voor Jay Electronica gevonden trouwens.

Niet dat ik heel bekend ben met de beste man, maar Shabaam Sahdeeq komt 22 april met een nieuw album genaamd Keepers of the Lost Art, uitgebracht door ons eigen Nederlandse label Below System. Ongeveer de helft van de producties zal verzorgd worden door Lewis Parker en o.a. Skyzoo en Tragedy Khadafi leveren gast bijdrages. De eerste single Tranquilo (met Harry Fraud) vind ik in ieder geval wel erg lekker! Doorklikken naar het album kan hier en wie zich afvraagt wie de mooie tekening heeft gemaakt, dat was ik. Peace en groetjes.

SoundCloud - Hear the world?s sounds
Nieuwe Sage Francis van het nieuwe album! Klinkt erg lekker!

Omdat er nog geen echte pagina voor het album is (er is nog geen officiële tracklist, dacht ik), stel ik de vraag maar hier.
Ik wil graag de cassette en de instrumental CD. Nu is er geen optie om dat te doen (lastig om te verzenden, schijnt. Zal vast wel buitensporig veel kosten), en ik heb ernaar gevraagd, dus lijkt het niet alsof het slechts een foutje is. Dus, is er iemand hier die alleen de CD wil en geen problemen ermee heeft om samen met mij te bestellen? Dan bestel ik de CD met instrumentals en de cassette, dan berekenen we even hoe we de kosten het beste kunnen splitten en dan stuur ik de CD naar jou als ik hem binnen heb (of jij de cassette en instru CD naar mij, wat maar beter uitkomt). Dus... iemand?

Elohim schreef:
(er is nog geen officiële tracklist, dacht ik)
Jawel, dus doe maar toevoegen.

Edit: hij staat ook al op iTunes.

Nieuwe Bop Alloy met Cise Starr. Klinkt erg fijn!

Elohim schreef:
Nieuwe Bop Alloy met Cise Starr. Klinkt erg fijn!

Heel het album is gewoon fijntjes!

Aesop Rock komt vrijdag met een gratis mixalbum van ongebruikte beats.

FelipeGutiérrez
Mac Miller dropt een nieuwe mixtape op moederdag.

Weet eigenlijk niet of dit al ergens staat , maar iets van Shabazz Palaces is altijd wel interessant.

Chimurenga Renaissance - riZe vadZimu riZe (Tendai Maraire)

Chimurenga Renaissance: riZe vadZimu riZe | Album Reviews | Pitchfork

Kan hem nu even niet toevoegen, maar de nieuwe Blueprint, 'Respect the Architect' is al eventjes uit en hij is zeker beter dan verwacht!

Erg fijn samplegebruik, wat anders geflipt dan je vaak gewend bent. Blueprint flowt érg fijn, en de teksten zijn ook erg lekker. Is nu voor 'Name your price' te vinden op weightless.net
Is de gratis download toch echt wel waard.

DJ Mustard komt met debuutalbum genaamd 10 summers. Dat kan een ongelofelijk hard album worden, wat een beats kan die man maken! Aan de andere kant kan het natuurlijk ook helemaal flut worden.

Het nieuwe album van Sadistik, genaamd Ultraviolet, komt 1 juli uit.

Harderwiek schreef:
DJ Mustard komt met debuutalbum genaamd 10 summers. Dat kan een ongelofelijk hard album worden, wat een beats kan die man maken! Aan de andere kant kan het natuurlijk ook helemaal flut worden.

Als de andere nummers een beetje op 'Vatos' lijken wordt het gewoon keihard!

MJ_DA_MAN schreef:
Het nieuwe album van Sadistik, genaamd Ultraviolet, komt 1 juli uit.
Kijk ik erg naar uit!

Cormega's nieuwe album Mega Philosophy komt op 22 juli uit en is volledig geproduceerd door Large Professor. Beluister hier het nummer Industry.

Ugh... ik ben benieuwd hoe filosofisch dat album gaat worden... Sage zegt het op een van die nieuwe tracks van hem heel goed. Ik weet het niet precies meer, dus dit is een parafrasering, maar toch: "And I don't talk metaphysics, cause I'm not a metaphysicist". En zo hoort het ook, vind ik. Ben je een gangster, praat je lekker daar over, sta je elke vrijdag in de disco, praat je over dat, maar als al je filosofische kennis van Canibus, K-Rino en Beast1337 komt, dan ben je geen metafysicus, dus praat je daar niet over. Geen metaphysical pinnacles, geen spiritual miracles en dus ook geen philosophical oracles.

Verder klinkt die track Industry niet zo slecht hoor.

Smakelijk om je bericht gelachen, Elohim. Hiphop en het nauwkeurig navolgen van betekenissen van termen is inderdaad een bijzonder slecht huwelijk. Zelf stoor ik me daar alleen niet aan. Ik hou namelijk veel van het creatieve taalgebruik dat onlosmakelijk verbonden is met rap, omdat kunst- en vliegwerk nu eenmaal goed van pas komt bij het zo treffend mogelijk vullen van allerhande metrums en de (aanzetten tot) slagzinnen die daarin verwerkt zijn. Dit maakt dat associatieve woordkeuzes zonder meer zijn toegestaan en bombastisch-fantasierijke zinnen en titels evenmin wenkbrauwen doen fronsen. En dat zijn dingen waarin ik, als pietlut met nood aan afwisseling, de schoonheid graag zie. Dingen die dus niet samengaan met vastpinnende precisie.

Je bezwaar klopt mijns inziens dus niet. Er zit ook niet toevallig een zekere ironie in; filosofie alsook metafysica zijn op zichzelf al erg wiebelig omlijnde begrippen. Waar dus moeilijk tegen te zondigen is. Wat in 's hemelsnaam is een metafysicus überhaupt? Ongeveer: iemand die nadenkt over de werkelijkheid/natuur in bovenzinnelijke zin, dus spit naar de natuur omvattende doch niet zintuiglijk waarneembare zaken om de werkelijkheid/natuur in haar ware essentie te vatten. Nu voldoet geen rapper hieraan, lijkt me. Aan de legitimiteit van iets als 'my verse makes the world spin: metaphysical madness' doet deze vaststelling echter niets af. Filosofie is nog diffuser qua betekenis dan metafysica. En Cormega zal heus niet serieus denken dat hij met zijn album in een lijstje met allemaal vrolijke Duitsers en inmiddels wel heel erg oude Grieken terecht gaat komen.

Overigens vind ik Cormega niet al te snugger, dus waar je ergernis vandaan komt, kan ik me indenken. Er gaat alleen domweg niemand teleurgesteld zijn dat hij geen diepzinnig-contemplatieve inzichten overhoudt aan 'Mega Philosophical' en domweg niemand kan een monopolie claimen op betekenis. Al met al vind ik dit alles nogal futiel en is het onbegrijpelijk dat ik hier zo'n lang verhaal voor neertik. Nou ja, je moet wat als de Goebbels van de Procrastinazi's.

Wat is een metafysicus? Iemand die zich met de metafysica bezig houdt. Filosofie van de natuurwetenschappen is voornamelijk metafysica, bijvoorbeeld. Dan houd je je bezig met de richting van tijd, of wat 'ruimte' is. Zeer simpel.

Nu hoeft iemand die over metafysica praat in hip-hop echt geen metafysicus te zijn, hoeft echt geen professor aan de UVA te zijn, oid. Wat ik wel graag heb in mijn muziek, is dat mensen de woorden begrijpen die ze uitbrengen. Misschien is dat een te grote eis voor de meeste muziek, maar ik luister graag naar mensen die snappen wat ze zeggen. Mensen die claimen metaphysical pinnacles te zijn, en dan verwijzen naar Canibus voor hun 'filosofische' training, mogen van mij weer rustig over dikke konten en disco's rappen.

Futiel is het sowieso, dat realiseer ik me, alhoewel we dat ook kunnen laten afhangen van wat we überhaupt 'nuttig' willen noemen.

Maar even serieus, is dat echt teveel gevraagd? Muzikanten die praten over wat ze kennen? Ik wil niet zeggent dat mensen het niet mogen doen, excuses als het zo over komt. Wat ik slechts wil zeggen is dat ik het heel sneu vindt als het gebeurt. Zo heb ik mijn interesse verloren in veel MC's na hun teksten beter te beluisteren... Zoveel onzin...

Kom op zeg, dit gaat allemaal nergens over. Het is muziek, geen literatuur of wetenschap. Als je rappers zo serieus wilt nemen en daarmee jezelf automatisch ook zo serieus wilt nemen blijft er bijzonder weinig relevants over in de hiphopscene qua MC's.

hahaha

Laten we erover ophouden.

Eerlijk, ben ik echt in de minderheid als ik verwacht dat een rapper snapt waar hij het over heeft?

Yep.

Ik wil gewoon G-unit

Weet ik dat ook weer

Nobody's Smiling van Common komt op 22 juli uit en wordt dus volledig geproduceerd door No I.D.

Delars schreef:
Ik wil gewoon G-unit

Vooral dat.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:37 uur

geplaatst: vandaag om 11:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.