Genres / Hip-Hop / MC v.s. MC: The Battle
zoeken in:
0
raffael77
geplaatst: 30 april 2007, 18:29 uur
1-1 ik ga voor Louis Logic, vind hem gewoon beter dan Cage.
0
Relax
geplaatst: 30 april 2007, 19:39 uur
Louis Logic heeft niet echt verhaaltjes over iemand maar eerder verhalen over wat hij dat moment zogenaamd meemaakt.. Cage is wannabee Eminem.
3-1
3-1
0
geplaatst: 30 april 2007, 23:00 uur
1 stemmetje heeft niet mee getelt... even voro de duidelijkheid, tussenstand:
4-3
4-3
0
geplaatst: 1 mei 2007, 13:23 uur
Van mij mag het zelfs een wannabee Vanilla Ice zijn, als hij maar doorgaat met maken van nummers als Stripes, Agent Orange en Leak Bro's.
0
geplaatst: 1 mei 2007, 14:53 uur
Conway Twitty schreef:
Van mij mag het zelfs een wannabee Vanilla Ice zijn, als hij maar doorgaat met maken van nummers als Stripes, Agent Orange en Leak Bro's.
Shoot Frank vind ik ook nog wel een noemwaardige track

0
geplaatst: 1 mei 2007, 15:12 uur
waxs schreef:
(quote)

Ja ik kon heel Hell's Winter en half MFTB noemen, maar ik denk een paar voorbeeldjes

0
geplaatst: 1 mei 2007, 15:13 uur
Ik durf zelf niet echt te stemmen, vind ze namelijk nogal erg close, puur kwestie van smaak.
0
geplaatst: 2 mei 2007, 14:19 uur
rakim de koning van het flowen? IMO niet
what about B.i.G en JAY ??
0
Social_Mask
geplaatst: 2 mei 2007, 14:33 uur
Dat meen je niet ^
Biggie heeft nog wel flow. Best goede. Maar Jay-Z niet. Alleen op zn debuut album een beetje.
Biggie heeft nog wel flow. Best goede. Maar Jay-Z niet. Alleen op zn debuut album een beetje.
0
Improvision
geplaatst: 2 mei 2007, 14:54 uur
Social_Mask schreef:
Best goede. Maar Jay-Z niet. Alleen op zn debuut album een beetje.
Best goede. Maar Jay-Z niet. Alleen op zn debuut album een beetje.
Een beetje? Politics as Usual, D'Evils, zijn flow is gewoon zalig op die tracks.
En op zijn andere albums vind ik hem ook wel flow hebben, minder dan op Reasonable Doubt inderdaad, maar nog steeds wel goed. Je moet een rapper niet gaan afbreken omdat hij bekend is.
0
geplaatst: 2 mei 2007, 14:56 uur
Ilyasse15 schreef:
(quote)
Iemand die de complete op top 3 van deze site een 0.5* heeft gegeven kun je niet serieus nemen.
0
Social_Mask
geplaatst: 2 mei 2007, 15:02 uur
Improvision schreef:
Een beetje? Politics as Usual, D'Evils, zijn flow is gewoon zalig op die tracks.
En op zijn andere albums vind ik hem ook wel flow hebben, minder dan op Reasonable Doubt inderdaad, maar nog steeds wel goed. Je moet een rapper niet gaan afbreken omdat hij bekend is.
(quote)
Ow wacht even, geloof me, ik breek hem niet af. Vind het een goede rapper. Heb 4,5* staan voor zn debuut. Alleen hij klinkt soms zo emotieloos. Daar lijdt zjin flow ook onder. Vond hem vroeger wel zwak, maar nu best sterk.
0
geplaatst: 2 mei 2007, 18:51 uur
4-4
Wel close. Cage op Hell's Winter vind ik stukken beter dan vorige albums. Op vorige albums was hij minder persoonlijk en tekstueel minder inhoud. Het gaat daarop alleen over drugs, dood en sex.
Louis Logic vind ik ook een goede mc. Erg grappige lines. Alleen zijn stem vind ik iets te hoog en daardoor minder aangenaam.
Wel close. Cage op Hell's Winter vind ik stukken beter dan vorige albums. Op vorige albums was hij minder persoonlijk en tekstueel minder inhoud. Het gaat daarop alleen over drugs, dood en sex.
Louis Logic vind ik ook een goede mc. Erg grappige lines. Alleen zijn stem vind ik iets te hoog en daardoor minder aangenaam.
0
geplaatst: 2 mei 2007, 20:19 uur
Jah nou even ophouden over Jay-Z, hij is best goed voor iemand die kut muziek maakt.
0
Improvision
geplaatst: 2 mei 2007, 20:38 uur
waxs schreef:
Jah nou even ophouden over Jay-Z, hij is best goed voor iemand die kut muziek maakt.
Jay-Z heeft echt wel skills hoor. OK, de laatste tijd met Kingdome Come is het wat afgezwakt. Maar Mos Def heeft ook maar 1 goed album gemaakt (2 met Black Star erbij), is hij daarom een slechte rapper?
0
Raekwon the chef
geplaatst: 2 mei 2007, 20:49 uur
Jay-Z is één van de meest overgewaardeerde rappers
0
geplaatst: 2 mei 2007, 20:59 uur
Jah op dat eerste album kwam hij wel hard he?
Wel eens "echt" geluistert naar wat voor een saaie verhalen hij ophangt? Screaming through the sun roof money ain't a thang! [Can't Knock the Hustle] of Hah man, you know man, I'm just dealin that hoe money [Cashmere Thoughts] en natuurlijk nog meer scherpe woorden op Brooklyn's Finest No more, Mister, Nice Guy, I twist your shit the fuck back with them pistols, blazin! Zo diep gaat het niet.
Meest voorkomende woorden: Player, Pimp, Bitch, Ho, Cash, Drugs, Hustle, Crime en Sex, dat zijn zo'n beetje alle topic's die besproken worden. Ik vind het een dope CD, maar de CD wordt gemaakt door de producties.
Wel eens "echt" geluistert naar wat voor een saaie verhalen hij ophangt? Screaming through the sun roof money ain't a thang! [Can't Knock the Hustle] of Hah man, you know man, I'm just dealin that hoe money [Cashmere Thoughts] en natuurlijk nog meer scherpe woorden op Brooklyn's Finest No more, Mister, Nice Guy, I twist your shit the fuck back with them pistols, blazin! Zo diep gaat het niet.Meest voorkomende woorden: Player, Pimp, Bitch, Ho, Cash, Drugs, Hustle, Crime en Sex, dat zijn zo'n beetje alle topic's die besproken worden. Ik vind het een dope CD, maar de CD wordt gemaakt door de producties.
0
Social_Mask
geplaatst: 2 mei 2007, 21:25 uur
Maar dan ook wel heerlijke producties, en ik vind Jay-Z daar toch best wel sterk.
0
Improvision
geplaatst: 2 mei 2007, 21:50 uur
waxs schreef:
Wel eens "echt" geluistert naar wat voor een saaie verhalen hij ophangt? Screaming through the sun roof money ain't a thang! [Can't Knock the Hustle] of Hah man, you know man, I'm just dealin that hoe money [Cashmere Thoughts] en natuurlijk nog meer scherpe woorden op Brooklyn's Finest No more, Mister, Nice Guy, I twist your shit the fuck back with them pistols, blazin! Zo diep gaat het niet.
Meest voorkomende woorden: Player, Pimp, Bitch, Ho, Cash, Drugs, Hustle, Crime en Sex, dat zijn zo'n beetje alle topic's die besproken worden. Ik vind het een dope CD, maar de CD wordt gemaakt door de producties.
Wel eens "echt" geluistert naar wat voor een saaie verhalen hij ophangt? Screaming through the sun roof money ain't a thang! [Can't Knock the Hustle] of Hah man, you know man, I'm just dealin that hoe money [Cashmere Thoughts] en natuurlijk nog meer scherpe woorden op Brooklyn's Finest No more, Mister, Nice Guy, I twist your shit the fuck back with them pistols, blazin! Zo diep gaat het niet.Meest voorkomende woorden: Player, Pimp, Bitch, Ho, Cash, Drugs, Hustle, Crime en Sex, dat zijn zo'n beetje alle topic's die besproken worden. Ik vind het een dope CD, maar de CD wordt gemaakt door de producties.
En de flow:
Nine to five is how to survive, I ain't trying to survive
I'm trying to live it to the limit and love it a lot
En zo'n lines als jij hier bovenhaalt kan je ook bij Biggie vinden hoor.
0
Dr.Greenthump
geplaatst: 3 mei 2007, 12:11 uur
Mee eens. Ik kan zoveel rappers aankaarten die al die woorden gebruiken. Het zegt verder helemaal niks over de artiest behalve de inhoud. Jay-Z vind ik hier op MM toch een redelijk onderschatte rapper. Hij heef een zalige flow, kan goed rijmen, freestylen (check die collabo's met Big L) fijn stemgeluid, geniale lines en kent tientalle leuke nummers. Een album met barslechte inhoud kan nog altijd een (dikke) voldoende scoren als de vorm goed wordt uitgewerkt, maar een album met goede inhoud en barslechte vorm kan NOOIT een voldoende scoren. Daarnaast zorgt vorm (flow, stem, sound, stijl, intonatie etc.) ervoor dat de inhoud goed kan overkomen. Daarom is Tupac ook zo'n artiest van formaat. Anyway, inhoud komt bij mij pas op de 2e plaats. Jay-Z is gewoon dope 

0
geplaatst: 3 mei 2007, 17:34 uur
Improvision schreef:
Ja dus? Ik vind Tupac en Biggie alle twee paupers, die gasten hebben de hele Hip-Hop scene verneukt en nu jij weer

0
Improvision
geplaatst: 3 mei 2007, 17:42 uur
waxs schreef:
Ja dus? Ik vind Tupac en Biggie alle twee paupers, die gasten hebben de hele Hip-Hop scene verneukt en nu jij weer
(quote)

Ik wil maar zeggen dat vele rappers zo'n lines gebruiken, en dat je argument dus eigenlijk redelijk zwak is.
0
geplaatst: 3 mei 2007, 17:55 uur
Er is een verschil, als je geweld in je teksten gebruikt om een discussie op gang te brengen ofwel een topic aan de orde te brengen vind ik het oké.
Maar als je geweld gebruikt om je muziek te verkopen vind ik het de verkeerde kant op gaan. Jay-Z, Biggie en Tupac zijn allemaal wel tof om te horen maar ze zijn gewoon zwaar overschat ze hebben 0,0 toegevoegd aan de Hip-Hop scene, alleen maar een heleboel verpest.
Maar als je geweld gebruikt om je muziek te verkopen vind ik het de verkeerde kant op gaan. Jay-Z, Biggie en Tupac zijn allemaal wel tof om te horen maar ze zijn gewoon zwaar overschat ze hebben 0,0 toegevoegd aan de Hip-Hop scene, alleen maar een heleboel verpest.
0
Improvision
geplaatst: 3 mei 2007, 18:07 uur
waxs schreef:
Er is een verschil, als je geweld in je teksten gebruikt om een discussie op gang te brengen ofwel een topic aan de orde te brengen vind ik het oké.
Ze hebben HipHop inderdaad commercieler gemaakt en in die zin wel bijgedragen tot de verloedering (als dit je punt zou zijn) , maar dat neemt niet weg dat ze alle 3 skills hebben.
Dit is natuurlijk mijn mening maar. Ik begrijp jou standpunt wel, maar op dit moment ga ik gewoon niet met je akkoord.
0
raffael77
geplaatst: 3 mei 2007, 19:08 uur
Improvision schreef:
Ze hebben HipHop inderdaad commercieler gemaakt en in die zin wel bijgedragen tot de verloedering (als dit je punt zou zijn) , maar dat neemt niet weg dat ze alle 3 skills hebben.
Dit is natuurlijk mijn mening maar. Ik begrijp jou standpunt wel, maar op dit moment ga ik gewoon niet met je akkoord.
(quote)
Dat komt omdat jij mee gaat met de menigte die alleen 50 shit ass niggaz laten zien en horen. Jij dent dat wat je ziet op tv hiphop is maar dat is niet zo. Big L heeft ervoor gezorgd dat Jay-Z ging rappen en dat deed hij ook voor Diddy vriendje Mase die toen ook underground was en wat gebeurdt Het beste album van Jay is ook altijd zijn eerste cd en mase heeft er niets van gebakt. 50 ct is niet ondekt door Eminem of aftermath maar door Onyx en toen hij bekend werd heeft hij hun de rug toegekeerd net als 2Pac, Biggy, Jay-Z, Dre, Fat Joe en Snoop om er wat zo te noemen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.