MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Je kan het jezelf zo moeilijk maken als jezelf wil, maar das met alles.
En laten we eerlijk zijn, met eJay Hip-Hop Producer telt natuurlijk niet echt .

Pastichio Rocker
Ben er best tevreden over. Mijn track klinkt vetter dan die eerste hit van 50ct van een paar jaar geleden. En wetende dat ik maar een uurtje nodig had om zo'n vette track te maken bewijst wel dat Hip-Hop vrij simpel in elkaar te zetten is. Het enige wat nog ontbreekt is een rapper, maar die komen vanzelf wel zodra ze mijn superdope beats horen.

Met hoeveel korrels zout moet ik je berichten nemen? Of beter gezegd, met hoeveel pakken zout?

Pastichio Rocker
Hoor je vanavond wel hoe serieus ik ben.

Relax
Hahahaha E-Jay, daar maak je niets zelf, dat is gewoon standaard loops, drumloops en basslines erin slepen.. en alles wat je daar sleept bijelkaar klinkt gewoon niet vals.

Dat is kinderspel, dus hou maar op please.

Zou wel grappig zijn als het zomaar een fucking masterpiece is. We wachten af...

Pastichio Rocker schreef:
Hoor je vanavond wel hoe serieus ik ben.
Of je zit gewoon sarcastisch te doen, of je begrijpt er heel weinig van, ongeacht hoe die (blijkbaar zwaar voorgekauwde) beat klinkt. Ik doel hiermee natuurlijk hierop:
Een Hip-Hop-track produceren is echt een eitje.

Maar goed, can't wait .

Relax
Waarom leest niemand mijn bericht..?

Er word niets zelf gemaakt in E-Jay, dat is gewoon een kinderspelletje waarje loops en dergelijke onderelkaar kan slepen.

Relax schreef:
Waarom leest niemand mijn bericht..?

"ongeacht hoe die (blijkbaar zwaar voorgekauwde) beat klinkt"

Rustig maar, we begrijpen het. Neem Pastichio Rocker toch vooral niet serieus..

Ik zeg dan ook ''die (blijkbaar zwaar voorgekauwde) beat''. Zo'n programma heb ik een aantal jaren geleden ook gehad dus weet precies wat je bedoelt. Dat heeft natuurlijk niks met producen te maken.

Edit: hank2 is me akelig exact voor .

Post die beat dan Pastichio.
Ben nu wel erg benieuwd.

Pastichio Rocker
Ik zit nu nog op mn werk en daarna ga ik gelijk door de stad in, want het is koopavond. En dan als ik thuis ben post ik die ubervette beat (die jullie allemaal omver zal blazen).

Dj2Jelle
Dan kunnen mijn fans in tussentijd genieten van mijn laatste beat. Vocals van 2pac en Nas eroverheen gedaan.

zSHARE - Nas - THugs mansion.mp3

Echt heel gaaf, dope ook. Hoe doe je dat toch? Dope enzo.

Dj2Jelle
Joanna Newsom samplen en dan de dopeness opbouwen.

Ik zit nu nog op mn werk en daarna ga ik gelijk door de stad in, want het is koopavond. En dan als ik thuis ben post ik die ubervette beat (die jullie allemaal omver zal blazen).
Oftewel: het wordt een onserieuze überslechte crapbeat waarmee je ons wil Rick Rollen. Je hebt de ''grap'' nu helaas al verraden.

Improvision
Zou wel een van de meest geniale Rick Roll's ooit zijn.

Pastichio Rocker
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Oftewel: het wordt een onserieuze überslechte crapbeat waarmee je ons wil Rick Rollen. Je hebt de ''grap'' nu helaas al verraden.

Mja, luister en leer.

ik ben alvast een fan

ik zou zeggen kijk voor een keer even op State,
het kan het waard zijn:
Statemagazine - Nieuws
tenzij je absoluut geen beat voor het nieuwe slum village album wil producen

Pastichio Rocker
Hm, heb gisteravond geen tijd gehad om m'n dikke beats te uploaden. eJay deed ook raar toen ik 'm wilde exporteren naar .wav. Hopelijk vanavond dan.

Slum Village lijkt me wel een aardig groepje die kunnen kunnen worden door mijn dope hiphop beats. Nu klinkt het allemaal maar matigjes.

Hm, heb gisteravond geen tijd gehad om m'n dikke beats te uploaden. eJay deed ook raar toen ik 'm wilde exporteren naar .wav. Hopelijk vanavond dan.

Slum Village lijkt me wel een aardig groepje die kunnen kunnen worden door mijn dope hiphop beats. Nu klinkt het allemaal maar matigjes.

ik hoop dat je heel cynisch bent.

Pastichio Rocker
Ik ga ze wel een paar dikke tracks sturen hoor. Misschien dat het nog wel wat kan worden met ze wanneer ik beats voor hun maak. Ik ben nu uit aan het vogelen hoe je effecten toevoegt aan je loops in eJay, dus wanneer ik dat onder de knie heb dan is het helemaal feest, aangezien ik nu al supergoed ben. Jullie horen hopelijk vanavond het resultaat van mijn gepiel (als mijn programma tenminste een beetje meewerkt).

Ok Pastichio Rocker, je hebt je momentje aandacht gehad. Hopelijk is dat genoeg voor dit moment en blijf je hier voortaan weg, mits je gewoon normale berichten plaatst. Als je nou onserieuze maar toch grappige berichten plaatste was het nog wel vermakelijk, maar dat is het óók niet.

Pastichio Rocker
Don't worry, zodra je mijn beats hoort zul je er anders over denken. Ben niet voor niets een lid van Beatsfactory.com. Ik kan met de simpelste programma's de vetste beats maken. Waarom? Omdat ik goed ben. Klinkt arrogant he. Maar dat heb je ook wel nodig als je ergens wil komen in de 'Music Biznizz' en vooral als je Hip Hop maakt.

Dj2Jelle schreef:
Dan kunnen mijn fans in tussentijd genieten van mijn laatste beat. Vocals van 2pac en Nas eroverheen gedaan.

zSHARE - Nas - THugs mansion.mp3

Die beat klinkt te moeilijk. Nou ja, de beat niet... dat melodietje. Teveel noten. De beats zijn wel okee, maar klinken heel erg vlak. Er zit totaal geen 'oomph' in, asje begrijpt wat ik bedoel... Lijkt me toch wel iets wat belangrijk is in een Hip Hop track? Of het moet je bedoeling zijn geweest om er zo'n 80's Electro sound aan te geven. Anyway... gooi er eens een dikke zoemende baslijn in (met wellicht een beetje vervorming erop) om het nummer wat power te geven, en geef die kick wat meer laag. En Ik heb het nummer over mn koptelefoon beluisterd en daarna over mijn speakers.

Dj2Jelle
Het interesseert me niet echt wat belangerijk is in een hiphoptrack, ik maak gewoon dat waarvan ik denk dat het vet klinkt. En de sample is idd een beetje druk.

Don't worry, zodra je mijn beats hoort zul je er anders over denken. Ben niet voor niets een lid van Beatsfactory.com. Ik kan met de simpelste programma's de vetste beats maken. Waarom? Omdat ik goed ben. Klinkt arrogant he. Maar dat heb je ook wel nodig als je ergens wil komen in de 'Music Biznizz' en vooral als je Hip Hop maakt.
Aan dat simplistische voorgekauwde beatprogramma van je hecht ik geen waarde; iedereen kan daarmee een niet lelijke beat maken. Als je nou eens met echte samples e.d. gaat werken met bijv. FL kan ik je zogenaamde talent pas op waarde inschatten. Krijg ook niet echt het idee dat je echt thuis bent in hiphop, maar dat is slechts gebaseerd op je berichten en gegeven stemmen.

Pastichio Rocker
Dj2Jelle schreef:
Het interesseert me niet echt wat belangerijk is in een hiphoptrack, ik maak gewoon waarvan ik denk dat het vet klinkt. En de sample is idd een beetje druk.

En ik geef gewoon mijn mening over hoe ik vind dat het zou moeten klinken.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Aan dat simplistische voorgekauwde beatprogramma van je hecht ik geen waarde; iedereen kan daarmee een niet lelijke beat maken. Als je nou eens met echte samples e.d. gaat werken met bijv. FL kan ik je zogenaamde talent pas op waarde inschatten. Krijg ook niet echt het idee dat je echt thuis bent in hiphop, maar dat is slechts gebaseerd op je berichten en gegeven stemmen.

In gangsta-rap ben ik inderdaad niet thuis. Ik ben meer van de X-ecutioners, DJ Krush, Blackalicious, Spank Rock, Saul Williams en Roots Manuva. 2Pac en Biggie die hier nogal hoog in het vaandel staan vind ik zelf dan ook maar matige rappers. Heb het totaal niet op die 'niggas, hoes, bitches, monies en cap in yo ass' teksten van die twee.

Maar je hebt ergens wel gelijk. Ik zit meer in het Electronic hoekje. Heb ook hele vette dingen gemaakt met House eJay en Magix. Die programma's heb ik aardig onder de knie.

Liefhebber van bijvoorbeeld Blackalicious zijn en een zin als "Maar dat heb je ook wel nodig als je ergens wil komen in de 'Music Biznizz' en vooral als je Hip Hop maakt." Dat rijmt niet echt met elkaar.

Pastichio Rocker
Rhythm & Poetry schreef:
Liefhebber van bijvoorbeeld Blackalicious zijn en een zin als "Maar dat heb je ook wel nodig als je ergens wil komen in de 'Music Biznizz' en vooral als je Hip Hop maakt." Dat rijmt niet echt met elkaar.

Klopt, want het zijn twee totaal verschillende dingen.

Arrogantie, lef en een grote bek heb je nodig om verder te komen in dat wereldje als beatcreator, maar daarom hoef je nog niet te houden van bv Gangsta Rap? Hip Hop is tof, maar ik ga liever voor de wat 'zachtere' variant. Met Gangsta Rap heb ik niks en nooit wat gehad. En voor het produceren van beats hoef je er ook niks mee te hebben. Als 2Pac of Biggie geinteresseerd zouden zijn in mijn beats, mooi. Maar dat zal mijn mening niet veranderen. Dan zou het me alleen om 'the monies & fame' gaan.

Jullie zijn trouwens heerlijk puristisch, denkende dat je met eJay of Magix geen vette dingen kan maken. Het verleden heeft bewezen dat je zelfs met een spelletjescomputer zoals een Nintendo of een Commodore 64 leuke dingen kan doen en dat er mensen zijn die het kopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:01 uur

geplaatst: vandaag om 05:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.