MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Ik denk dat je er niet met arrogantie komt, ik geloof ook niet dat Chief Xcel arrogant is (producer Blackalicious) of neem iemand als Ant die zelfs erg bescheiden is. Dus je hebt geen arrogantie nodig, het is beter om je zelf te zijn. Dus alleen als je van nature arrogant bent vind ik dat je als producer arrogant mag zijn. Dat is meer wat ik bedoel.

Improvision
Pastichio Rocker schreef:

Jullie zijn trouwens heerlijk puristisch, denkende dat je met eJay of Magix geen vette dingen kan maken. Het verleden heeft bewezen dat je zelfs met een spelletjescomputer zoals een Nintendo of een Commodore 64 leuke dingen kan doen en dat er mensen zijn die het kopen.

Denken dat je met eJay een goede hiphopproducer bent, is zoals denken dat je gitaar kan spelen als je goed bent in Guitar Hero

Pastichio Rocker
Rhythm & Poetry schreef:
Ik denk dat je er niet met arrogantie komt, ik geloof ook niet dat Chief Xcel arrogant is (producer Blackalicious) of neem iemand als Ant die zelfs erg bescheiden is. Dus je hebt geen arrogantie nodig, het is beter om je zelf te zijn. Dus alleen als je van nature arrogant bent vind ik dat je als producer arrogant mag zijn. Dat is meer wat ik bedoel.

Oh, je kan van nature zo bescheiden zijn , maar die wereld is hard. Enige arrogantie, lef en overtuigingskracht is wel noodzakelijk. Vooral als je in je uppie bent. Mensen die constant zichzelf in hun schulp terugtrekken of niet roepen dat hun shit niet dope is komen er niet en als ze er wel komen dan hebben ze ontzettend veel geluk gehad, of een invloedrijk netwerk.

Improvision schreef:
(quote)

Denken dat je met eJay een goede hiphopproducer bent, is zoals denken dat je gitaar kan spelen als je goed bent in Guitar Hero

Guitar Hero maakt je ook een betere gitaarspeler, omdat je hiermee vingervlugheid krijgt die je nodig hebt om de snaren te bespelen. Als je de buttons kan vinden dan zou gitaarspelen ook moeten kunnen, want het is hetzelfde principe.

Obviously, mastering a Guitar Hero controller is not the same as mastering the real instrument. Hero kings who have never played the guitar won't be able to pick one up and pound out a riff that would make Slash hang his head in shame. Transferring your video game supremacy to the six-string will require time and practice.

But here comes the good news. According to various teachers and musicians, certain aspects of Guitar Hero and its rival video game Rock Band can improve your skills, particularly for the novices.

Jesse ben jij in het dagelijks leven een clown ?
Er is nogal een groot verschil met 5 knopjes vinden en vijf snaren (of zes) vinden die ook nog verschillende vakjes hebben enz etc.

Pastichio Rocker
Stapler schreef:
Jesse ben jij in het dagelijks leven een clown ?
Er is nogal een groot verschil met 5 knopjes vinden en vijf snaren (of zes) vinden die ook nog verschillende vakjes hebben enz etc.

Lees het schuingedrukte eens van mijn vorige bericht.

(quote)

Oh, je kan van nature zo bescheiden zijn , maar die wereld is hard. Enige arrogantie, lef en overtuigingskracht is wel noodzakelijk. Vooral als je in je uppie bent. Mensen die constant zichzelf in hun schulp terugtrekken of niet roepen dat hun shit niet dope is komen er niet en als ze er wel komen dan hebben ze ontzettend veel geluk gehad, of een invloedrijk netwerk.

(quote)

But here comes the good news. According to various teachers and musicians, certain aspects of Guitar Hero and its rival video game Rock Band can improve your skills, particularly for the novices.[/i]

Ja dat schiet dus geen reet op. Pak gewoon een echte gitaar

Pastichio Rocker
Ik heb deze jongens/dit nummer geremixed twee jaar geleden. Ze waren er erg tevreden over. Heeft een hele tijd op hun MySpace gestaan. En dat met Magix!! En dan te bedenken dat ik die remix in een paar uurtjes heb gemaakt. Daarom ben ik ook zo goed.

Audio Grand Prize Winner: "This remix really grabbed my attention right after the beats kicked out and the swooooossssh dropped. I still can't get the beat out out of my head. I thought the vocal editing was a little sloppy. But we know how it goes! Would love to get a copy with the cleaned up vocals for our myspace. The guitar editing was sick as was the vocal breaks in the verses. I really feel Pastichio Rocker knows how to take a track, remix it, yet keep some of the original flavor. This guy obviously has a lot of talent!" - Daddy O (Illegal Substance)

Magix . Dat programma had ik dus ook ( of ja, een van die programma's van hun), en ik vond van mezelf ook dat ik dat goed onder de knie had. Een hele tijd later begon ik aan FL, waarbij Magix in het niets valt.

Nee, ik hoop nog steeds dat je (gedeeltelijk) loopt te dollen hier. Je bent er namelijk niet voor niks voor geband op MoMe, iets wat je trouwens in andere topics per bericht lijkt te herhalen .

Heey vet! een banaan .

Pastichio Rocker
MJ_DA_MAN schreef:
Nee, ik hoop nog steeds dat je (gedeeltelijk) loopt te dollen hier. Je bent er namelijk niet voor niks voor geband op MoMe, iets wat je trouwens in andere topics per bericht lijkt te herhalen .

Nee hoor. Ik dol niet. Ik ben echt goed. Check die quote. Hopelijk kan ik vanavond wel de boel uploaden zodat je kan horen hoe fucking goed ik wel niet ben.

En ik ben geband op MovieMeter omdat bepaalde mods daar hun werk iets te serieus nemen. Wat trouwens wel grappig is, is dat ik gisteren dus uit betrouwbare bronnen hoorde dat het kamp nog steeds verdeeld is over mijn permban daar. Maar dat moet je niet verder vertellen en ik noem verder geen namen wie dat hebben gezegd.

Lekker voor je! Ik zeg: rechtzaak aanspannen.
(afbeelding)

Hahaha als je hier ook geband word heb je straks misschien wel tijd voor een muzikale carrière!

Pastichio Rocker
Je word + t

Ik zou niet weten waarom ik hier geband zou worden. Ik blijf toch ontopic, en er is niets mis mee dat ik mezelf een goeie producer vind. Daar is dit topic toch voor bedoeld? En als ik vanavond wat nummers upload dan zou er helemaal niks meer aan de hand moeten zijn, voor zover er al iets aan de hand was. Ik kan tenslotte alles onderbouwen.

Om per zin te herhalen dat je jezelf zo goed vindt? En dan zeg je ook nog dat je niet loop te dollen . Niemand neemt je nu nog serieus (al blijf ik herhalen dat je ook daadwerkelijk zit te dollen), ongedacht de kwaliteit van je voorgekauwde beat die je niet zelf hebt geproduceerd maar slechts in elkaar hebt geplakt.

+

Pastichio Rocker
Heb je al iets van me geluisterd dan?

Het gaat hier over Samplen en Beats maken zoals de titel al aangeeft, niet over hoe goed je je zelf vind.

Hier staan 3 beats van mij en Vapor is een electronic/dance nummer. Daarmee bewijs ik dat ik veel beter ben dan jou .

Heb je al iets van me geluisterd dan?
Heb je mijn berichten over dat soort programma's over mij gelezen hier (en die van Relax)?

+

Pastichio Rocker
Stapler schreef:
Het gaat hier over Samplen en Beats maken zoals de titel al aangeeft, niet over hoe goed je je zelf vind.

Hier staan 3 beats van mij en Vapor is een electronic/dance nummer. Daarmee bewijs ik dat ik veel beter ben dan jou .

Doe eens wat linkjes? Ga ik ze vanavond eens luisteren. Maar ik betwijfel dat je beter bent dan mij.

Op het moment heb ik alleen maar dancenummers tot mijn beschikking, maar omdat jullie zo aandringen... En hier zit ook een soort van rap bij.

Het begon goed en het idee van het nummer is ook wel tof. Alleen door het slechte afmixen en misschien doordat je teveel wilt is het af een bak herrie (in negatieve zin). Verder hoor ik dat drums uit een kit komen(toch?) Houd ik iig niet van en door het zelf te samplen of op te nemen of te layeren maak je ook meer je eigen stijl. Ik vind de melodie trouwens wel heel vet en de vocals ook .

Jij btw iets over mijn beats te zeggen ?

Pastichio Rocker
Stapler schreef:
Het begon goed en het idee van het nummer is ook wel tof. Alleen door het slechte afmixen en misschien doordat je teveel wilt is het af een bak herrie (in negatieve zin). Verder hoor ik dat drums uit een kit komen(toch?) Houd ik iig niet van en door het zelf te samplen of op te nemen of te layeren maak je ook meer je eigen stijl. Ik vind de melodie trouwens wel heel vet en de vocals ook .

Jij btw iets over mijn beats te zeggen ?

Thanx voor de feedback. Het zit af en toe net op het randje van druk, maar dat komt omdat ik een stukje van het originele nummer moest rippen (die female 'mother nature' vocals), aangezien die niet bij de remix stems zaten. Daarnaast is YouTube kutkwaliteit vergeleken bij het origineel, die een stuk helderder is afgemixed. Alle drums zijn opgebouwd uit one shots. The Orb was er erg over te spreken btw.

http://www.myspace.com/thecorpral (De zanger/rapper die je hoort in het nummer)
Hij heeft mijn remix zelfs op z'n myspace gezet.

Ik zal vanavond eens luisteren naar jouw dingetjes. Heb niet de mogelijkheid om te luisteren waar ik nu zit... althans, niet goed.

RedLightCityBoy
Wat een ophef allemaal rond Pastichio.

Robhef?

Pastichio Rocker
Dit is toch geen ophef? Maar kennelijk wordt 't niet gewaardeerd als je jezelf goed vindt en dit ook uitspreekt. Verder blijf ik erbij dat met een beetje oefening Hip Hop beats en backing tracks vrij makkelijk te produceren zijn ivm bv dance tracks.

RedLightCityBoy
ophef... mensen maken zich druk in ieder geval.

Dit is toch geen ophef? Maar kennelijk wordt 't niet gewaardeerd als je jezelf goed vindt en dit ook uitspreekt.
Raar hè met de ''agrumenten'' die je geeft (hiphopbeats maken is een eitje, gebruik maken van Magix enz.)? Overigens weet ik inmiddels dat je een dance -en trance-producer bent, maar hiphop is toch wel een tikkeltje anders. Maar maak jij je vooral maar wijs dat je zo goed bent in hiphopbeats maken d.m.v. voorkauwprogramma's (zonder zelf opgezochte samples dus, iets wat het om draait bij hiphopbeats en 100% centraal staat) tesamen met je beperkte kennis over hiphop en haar beats maken (op de creactieve manier dan, niet de Soulja Boy-way). Nogmaals: ga gebruik maken van een ''echt'' producerprogramma en doe de uitspraak nog eens dat het allemaal zo easy is, hiphopbeats maken. En nu is het mooi geweest voor vandaag, of iig de komende uren.

+

Pastichio Rocker
Nah, Trance heb ik het niet zo op. Vooral Breaks en House maak ik. Maar ik heb ook aardig wat Hip Hop tracks geproduceerd hoor, dus ik spreek uit ervaring. Daarnaast vind -ik- dat Hip Hop tracks maken een eitje is. Hoef jij niet te vinden natuurlijk, maar als je zelf geen muziek produceert heb je sowieso geen recht van spreken. Verder weet je ook niet hoe mijn beats klinken, dus om maar alvast aan te nemen dat het toch kut zal zijn..?

Maar goed, hopelijk heb ik vanavond wel iets om te showen.

RedLightCityBoy schreef:
ophef... mensen maken zich druk in ieder geval.

Mensen zijn het niet gewend dat hier zomaar iemand naar binnen banjert en verklaart dat Hip Hop beats maken een eitje is. Het is maar een mening heren.

Laatste bericht dan maar (onder voorbehoud):

Ik heb nooit gezegd dat je beats bij voorbate kut zijn, en heb ook nooit gezegd dat ik nooit heb geproduceerd. Als je mijn berichten leest had je dat kunnen weten, het laatstgenoemde heb ik nota bene meerdere malen herhaalt. Heb je het niet gelezen, of wil je het niet lezen? Of wil je gewoon weer aandacht (omdat je bepaalde dingen waarvan je weet dat ze reacties uitlokken blijft herhalen), iets waar je duidelijk een tekort aan hebt?

Pastichio Rocker
Dan heb ik daar zeker overheen gelezen. Staan er ook linkjes van je naar je producties?

Ik ben met producen (met FL) gestopt omdat ik het gevoel had dat het te lang zou duren voordat ik het helemaal onder de knie zou krijgen en ik er simpelweg te weinig tijd voor had/heb. Zie mij dus absoluut niet als een producer, maar ik kan er dus iig wel over meepraten omdat ik ook gebruik heb gemaakt van deze programma's en wel producionele (als dat een woord is, denk het haast niet) trekjes heb.

Daarnaast vind -ik- dat Hip Hop tracks maken een eitje is. Hoef jij niet te vinden natuurlijk, maar als je zelf geen muziek produceert heb je sowieso geen recht van spreken.

Ik produceer ook en ik zeg je dat het geen eitje is. Maargoed aangezien je een programmatje gebruikt waar je de gebruiksklare samples zelf in elkaar moet zetten kan ik me voorstellen dat je het een eitje vind.
Misschien moet je eens een programma als FL of Reason e.d gebruiken. Die zijn bedoeld om beats te maken waar je zelf ook wat voor moet doen.

Verder weet je ook niet hoe mijn beats klinken, dus om maar alvast aan te nemen dat het toch kut zal zijn..?

Ja post dan, ik wacht al dagen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:44 uur

geplaatst: vandaag om 06:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.