MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
toris
tovast schreef:
ik ben in voor een beat battle

Me 2
Ik zal vast niet winnen maar het is altijd leuk.

Als er een beatbattle komt ben ik ook wel in.

Improvision
Ik wil ook wel meedoen. Wie kiest een sample?

Ok dus:

- tovast
- toris
- Sjoerd_
- Improvision
- Stapler

doen mee. Ik vind dat iemand die niet mee doet de sample mag kiezen . Dus iemand die dat wil? En als die bekend is een week later de beat inleveren?

Ik doe alleen mee als het een normale sample is.
Ik heb nogal bewezen gigantisch te zuigen met dit soort wedstrijdjes. Ik kan gewoon niks voorgezegds (als dat een woord is) maken.

toris
Stapler schreef:
Ok dus:

- tovast
- toris
- Sjoerd_
- Improvision
- Stapler

doen mee. Ik vind dat iemand die niet mee doet de sample mag kiezen . Dus iemand die dat wil? En als die bekend is een week later de beat inleveren?

Ik kan niet beloven dat ik ook echt iets inlever want met veel samples kan ik echt helemaal niks

Slappelingen! .
Juju ik snap alleen je laatste zin niet helemaal?

Zullen we anders deze van MJ doen?

Kan iemand een normale download ervan maken? of die iedereen via msn versturen ofzo. Ik heb nogal geouwehoer vaak om iets te downloaden van youtube.

toris
ik kan het gewoon over youtube downloaden met een youtube converter...

Ok zou je het op zshare o.i.d. willen zetten en rond pmen?

SuperOlaf
Sample het nummer van Broken Social Scene genaamd Anthem for a seventeen year old girl!!

Stapler schreef:
Slappelingen! .
Juju ik snap alleen je laatste zin niet helemaal?

Als iemand een sample voorschrijft kan ik daar geen beat van maken .

Waar slaat dat dan op? Of je nou zelf een sample kiest of iemand anders...als het een dope sample is maakt het toch niet uit?

Edit: ookal doe ik zelf mee, ik wil opzich ook wel een sample kiezen, ik heb er genoeg.. laat maar weten wat jullie er van vinden.

Improvision
Zo lang iemand de track die we moeten samplen maar op zshare gooit, is het voor mij allemaal goed.

Inderdaad Impro, zshare . en we deden deze toch? Darjeeling By William Sheller
Kan iemand die aub op zshare gooien? Dank u.

Improvision
Link: zSHARE - 01-Darjeeling.mp3

Regels:
- Enkel samples uit dit nummer.
- Geen synth's (uitzondering: bass).

Zo goed?

Ach, Beatronome wint toch.

ik weet me neit echt raad met deze sample, maar misschien probeer ik wel wat.
ik vrees dat iedereen hetzelfde deel zal samplen

toris
Het is de eerste keer dat ik een beat maak door een ander nummer te samplen... heeft er iemand een tip voor me om te beginnen?

waarom doen we niet dat iedereen die meedoet juist omstebeurd een sample kiest. diegene heeft dan waarschijnlijk ook wat meer verstand van samplen enzo.

Improvision
Omdat die persoon dan voordeel heeft.
Ik heb mijn beat al bijna af. Gaan we nu door met de sample of niet?

toris
ik vind het wel een goede sample... gekozen door mj die toch niet meedoet...

tovast schreef:
waarom doen we niet dat iedereen die meedoet juist omstebeurd een sample kiest. diegene heeft dan waarschijnlijk ook wat meer verstand van samplen enzo.
Ik heb, naar eigen zeggen, toch een neusje voor hiphopsamples. Dat ik ze niet toe kan passen in een beat is een tweede .

toris
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ik heb, naar eigen zeggen, toch een neusje voor hiphopsamples. Dat ik ze niet toe kan passen in een beat is een tweede .

Ik vind het knap hoe je een hiphop sample kan zien in een nummer als dat. Ik was er niet snel opgekomen maar toen jij het zij zag ik het ook Hoe kom je eigenlijk op een franstalig popnummer als ik vragen mag

Ik vind deze sample best kut eigenlijk...ik heb in ieder geval betere samples gehoord. We kunnen beter een sample kiezen waar je meerdere beats uit kunt halen, want zoals Tovast al zegt, iedereen gaat waarschijnlijk hetzelfde stukje pakken.

Improvision
Ik vind het ook geen leuke sample, totaal niet mijn stijl, en ik heb ook al veel betere nummers gehoord, maar is dat nu een reden om deze niet te gebruiken? Volgende keer is het een andere, je kan niet altijd voor iedereen goed doen.

Overigens denk ik niet dat iemand anders een nummer gaat maken waarin hij de sample op dezelfde manier gebruikt als mij.

En bovendien je kan toch van alles met de sample uithalen? Wees creatief joh

Improvision
WILDE_FRANS schreef:
Ach, Beatronome wint toch.

Welnee, Jelle doet ook mee.

toris schreef:
(quote)
Hoe kom je eigenlijk op een franstalig popnummer als ik vragen mag
Volgens mij is diezelfde artiest verantwoordelijk voor de sample in Deltron 3030 - 3030.

Overigens heb ik alleen gevraagd of iemand dat nummer wil samplen, meer niet .

Mijn schuld . Ik vond het een mooie sample .

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.