MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Snap echt het probleem niet. Er zijn toch ook zat grote producers geweest die allemaal van dezelfde drumbreaks sampelde. Zonder snare, bass etc. aan te passen. En die vind ik verre van oncreatief.
Zolang het goed klinkt zie ik geen probleem. Vind zulke dingen altijd van die principe onzin.
Als je een hele dope beat hoort en hem vet vind en daarna ziet dat de drums hetzelfde zijn als in andere nummers is het opeens wack.

Nee je begrijpt het niet. Wat je zegt over samplen van dezelfde drumbreak, dat is niet erg aangezien het een drumbreak is die waarschijnlijk is ingespeeld met een echt drumstel. Rauwe drums dus die je nog kan bewerken etc. Drums uit een hiphop nummer zijn meestal al bewerkt. Als je drums uit een hiphop nummer knipt en er verder niets mee doet vind ik het dus niet creatief.

Ik weet een leuke beatbattle: Als iemand een acapella dropt dan moeten anderen daar een beat op maken en de rest kan dan stemmen idee?

vet idee stapler ! moet er wel een rapper onder ons zijn ..

Hij bedoeld een acapella van een bestaande track..

Accapela's van Tupac zijn makkelijk te vinden daarnaast merk ik dat veel youtube producers moeite hebben om een beat om hem heen te bouwen. Misschien een uitdaging?

Sjoerd_ schreef:
Hij bedoeld een acapella van een bestaande track..

In eerste instantie wel, maar ik dacht ook wel aan een rapper van hier alleen is dat meestal moeilijker te realiseren.
Laten we dan maar beginnen met eentje van Tupac.
Wie dropt er een van hem?

Deelnemers:
- Stapler

Ik doe mee, heb even gezocht maar heb toevallig geen Tupac accapella, wel van andere rappers, maar geen tupac

Waarom 2Pac? Er zijn toch veel dopere artiesten waar acapellas van zijn. Ik heb er nog wel een paar, wil ze wel droppen tenzij iemand anders al iets heeft.

goed drop maar

doe je zelf ook mee dan , sjoerd ?
Ik doe in ieder geval die van Rakim, vind ik erg dope

Ja denk dat ik wel mee doe.

ik zeg rakim

heb hem al af
Rakim - The Saga Begins (Remix By Lars).mp3 - File Shared from Box.net - Free Online File Storage

express zonder kick gedaan, omdat ik het nu veel vetter vind.
De beat had ik eerder al gemaakt maar heb de kick snare en hat er uitgeknipt.

alvast als tip, je moet strijkers nooit laten stoppen als de andere noot begint, het moet zeg maar vloeiend overlopen, beetje door elkaar heen. Verder is ie wel mooi hoor .

Yay we doen dus die van Rakim .

Yes, ik ben al met de beat bezig.

Is zondag de deadline?

Ligt het aan mij of is die acapella niet langer dan driekwart verse?

Het zijn 3 verses..de refreinen zijn stil omdat daar in de originele track scratches zitten.

Nee ik had een foute versie. 't Is nu goed

goed goed, ik maak er nog 1, heb toch geen leven

Mijne is bijna af. Wanneer droppen we hem?

volgende week zondag ofzo? Ik ben er wel aan bezig, maar dit weekend heb ik waarschijnlijk weinig tijd, en aanstaande week inhaalweek op school. Ik moet nogal veel inhalen dus heb niet veel tijd om beats te maken.

Waarde allen, bij dezen presenteer ik u de bijdrage van een of andere Jelle-gast:
Jelle - The Saga Begins

Ok volgende week zondag is the deal. Wel lame dat die van Jelle er al op staat nu maar goed .

Delars, over je beat..probeer de acapella wel goed op de beat te plaatsen..

Misschien handig om te weten: Het BPM van de acapella is 90.

Goed, dank u Sjoerd, zal ff kijken, en lukt het bij jouw daar?

Jazeker, en goddamn die flow van Rakim is SICK.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:39 uur

geplaatst: vandaag om 16:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.