Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 maart 2011, 20:12 uur
Ik vind het geen geweldig nummer maar het is te horen dat je je vak verstaat. Haunted Circus bijvoorbeeld is doodziek
.
.
0
geplaatst: 6 maart 2011, 21:05 uur
Vraag beantwoord 
Ik vind alle beats die ik zojuist van jou beluisterd heb wel goed en enkele zelfs gewoon ziek, eigenlijk. Ga dat album zeker luisteren

Ik vind alle beats die ik zojuist van jou beluisterd heb wel goed en enkele zelfs gewoon ziek, eigenlijk. Ga dat album zeker luisteren

0
Improvision
geplaatst: 7 maart 2011, 11:52 uur
Improvision schreef:
Ik ben momenteel aan iets bezig ja. Verwacht het ergens dit jaar.
Ik ben momenteel aan iets bezig ja. Verwacht het ergens dit jaar.
Be prepared!
0
geplaatst: 10 maart 2011, 15:25 uur
De site van Juju en mij is weer online!
Twee beattapes die voor veel van jullie al bekend zijn maar toch:
Downloads - bockeryders.com
Twee beattapes die voor veel van jullie al bekend zijn maar toch:
Downloads - bockeryders.com
0
geplaatst: 21 maart 2011, 17:33 uur
0
geplaatst: 26 maart 2011, 20:01 uur
hey, kheb een nieuwe intro gemaakt maar nog niet veel goede respons gekregen ikzelf vind em wel vet, maar hy is mss een beetj teveel all over the place
zSHARE - nieuwste.mp3
zSHARE - nieuwste.mp3
0
geplaatst: 26 maart 2011, 21:54 uur
Niet echt all over the place, is wel een redelijke beat. Maar het is wel echt een intro die ik sowieso zou overslaan. Leuk om een keertje te horen, maar niet iets dat echt interessant is. 

0
geplaatst: 4 april 2011, 23:07 uur
Heb even een soundcloud aangemaakt en daar 2 nieuwe beat opgezet. Ik hoor graag wat jullie er van vinden 
A. Noir's sounds on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

A. Noir's sounds on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
0
geplaatst: 4 april 2011, 23:37 uur
Oke, bedankt. Ik hoor wat je bedoelt.
Heb daar wel een beetje bewust voor gekozen. De andere vond je niks?
Heb daar wel een beetje bewust voor gekozen. De andere vond je niks?
0
geplaatst: 5 april 2011, 20:08 uur
Die heb ik nog niet beluisterd, had nog andere muziek openstaan
Dat zal ik vanavond eens doen.
Dat zal ik vanavond eens doen.
0
geplaatst: 5 april 2011, 20:11 uur
Guitar vind ik een dope beat, ik irriteer me niet echt aan de snare .
Walking In The Rain, vind ik ook hard, behalve de snare/clap !
Ga zo door man, je samples zijn echt hard
Walking In The Rain, vind ik ook hard, behalve de snare/clap !
Ga zo door man, je samples zijn echt hard

0
geplaatst: 5 april 2011, 20:12 uur
Samples zijn dope inderdaad, maar ik vind de mix erg storen, Het klinkt allemaal net niet lekker vind ik zelf.
0
geplaatst: 5 april 2011, 20:14 uur
Ik vind die stukjes waarneer de samples vertragen , erg storend.
0
geplaatst: 5 april 2011, 20:51 uur
Hier een nieuwe beat van mij. Zal graag wat feedback krijgen (op de vorige die ik gedropt heb ook niet gehad lol). Ikzelf vind het een best geslaagde beat, maar vraag me af wat jullie ervan vinden. =D
AtSS - WhatchaGonnaDo by SoulSeeker on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
AtSS - WhatchaGonnaDo by SoulSeeker on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
0
toris
geplaatst: 5 april 2011, 21:25 uur
Dat intro vind ik wat irritant. De beat zelf is wel aardig. De drums zijn goed gedaan, maar de bass en piano zijn niet heel erg bijzonder. Die valse tonen in de piano klinken niet erg goed in mijn oren.
0
geplaatst: 5 april 2011, 21:31 uur
Valse tonen? Wuuuts... mij niet opgevallen O.o
Bedankt voor de feed in ieder geval!
Bedankt voor de feed in ieder geval!
0
Improvision
geplaatst: 6 april 2011, 13:18 uur
Beat.
Vers van de pers, wou eens wat anders proberen (of niet, geen idee hoe hard hij afwijkt van de rest).
Vers van de pers, wou eens wat anders proberen (of niet, geen idee hoe hard hij afwijkt van de rest).
0
geplaatst: 6 april 2011, 15:42 uur
@Delars, Bedankt man
Die clap ben ik het helemaal met je eens. Moest de beat even een tijdje
niet horen en toen ik hem gisteren weer opzette viel hij me ook op.
@Elohim, Wat bedoel je precies met de mix? De opbouw van de beat (zeg maar de volgorde), of de volumes van de verschillende geluiden/intrumenten ten opzichte van elkaar?
Bedankt voor de opbouwende kritiek, dat is natuurlijk altijd welkom
.
Edit: @Improvision, Heel tof, ik vind je drums belachelijk vet en die bass ook goed. Aan het begin gaat die back-up imo nét iets te lang door, maar na de 'swag' klopt het wel weer helemaal
.
@Elohim, Ook vet. Als ik hoor hoe jij je drums in elkaar zet vind ik de mijne maar saai. Zoveel variatie! Klinkt erg goed, de piano is oke (vind hem niet slecht klinken). De bass en de intro vind ik wat minder.
Die clap ben ik het helemaal met je eens. Moest de beat even een tijdje niet horen en toen ik hem gisteren weer opzette viel hij me ook op.
@Elohim, Wat bedoel je precies met de mix? De opbouw van de beat (zeg maar de volgorde), of de volumes van de verschillende geluiden/intrumenten ten opzichte van elkaar?
Bedankt voor de opbouwende kritiek, dat is natuurlijk altijd welkom
.Edit: @Improvision, Heel tof, ik vind je drums belachelijk vet en die bass ook goed. Aan het begin gaat die back-up imo nét iets te lang door, maar na de 'swag' klopt het wel weer helemaal
.@Elohim, Ook vet. Als ik hoor hoe jij je drums in elkaar zet vind ik de mijne maar saai. Zoveel variatie! Klinkt erg goed, de piano is oke (vind hem niet slecht klinken). De bass en de intro vind ik wat minder.
0
geplaatst: 6 april 2011, 16:28 uur
De mix bedoel ik inderdaad de volumes en de manier waarop je ze EQt (hoe je het in elkaar zet me de equalizer, geen flauw idee of daar überhaupt een werkwoord voor is). Als je niet weet hoe dat precies werkt, raad ik je aan wat tutorials te kijken. Dat kan namelijk je beats erg goed doen!
Trouwens, over de drums: drumbreaks.
Bedankt voor de feed. Basslines zijn ook gewoon veruit mijn minste punt... De intro vind ik zelf wel vet, maarjah... das denk ik omdat ik het origineel (waar ik het van gesampled heb) heel vet vind heheh.
Trouwens, over de drums: drumbreaks.
Bedankt voor de feed. Basslines zijn ook gewoon veruit mijn minste punt... De intro vind ik zelf wel vet, maarjah... das denk ik omdat ik het origineel (waar ik het van gesampled heb) heel vet vind heheh.
0
geplaatst: 6 april 2011, 16:57 uur
@ Improvision, erg vette beat (weer). Kreeg een beetje een Hayzee gevoel bij dat harde, duistere stuk. Ben erg benieuwd naar een echte release van jou.
@ Elohim: Dat WhatchGonnaDo ertussendoor vind ik persoonlijk bijzonder storend, verstoord dat mooie stuk met de piano ontzettend. Ik vind die piano door de hele beat heen dan juist weer erg vet, mooi gedaan. Valse noten hoor ik niet of storen mij in elk geval niet. Drums zijn ook hard, alleen misschien iets té veel variatie?
@ Elohim: Dat WhatchGonnaDo ertussendoor vind ik persoonlijk bijzonder storend, verstoord dat mooie stuk met de piano ontzettend. Ik vind die piano door de hele beat heen dan juist weer erg vet, mooi gedaan. Valse noten hoor ik niet of storen mij in elk geval niet. Drums zijn ook hard, alleen misschien iets té veel variatie?
0
geplaatst: 6 april 2011, 17:02 uur
Té veel variatie in de drums? Ik heb drie verschillende drumspatroontjes, met één extra voor het refreintje (die langzaam harder wordende, van links naar rechts glijdende drumsroll).
Ik heb twee verschillende drumpatroontjes in de verses (één patroontje is dan simpel gezegd: kick, snare, kick, snare) en dan nog het stukje aan het einde van de verse. Ik vind het sterk meevallen, lijkt misschien zo omdat de drums best druk zijn ofzo...
Erg bedankt voor de feed trouwens!
Ik heb twee verschillende drumpatroontjes in de verses (één patroontje is dan simpel gezegd: kick, snare, kick, snare) en dan nog het stukje aan het einde van de verse. Ik vind het sterk meevallen, lijkt misschien zo omdat de drums best druk zijn ofzo...
Erg bedankt voor de feed trouwens!
0
geplaatst: 6 april 2011, 17:09 uur
Ik weet niet, ik kreeg het idee dat er teveel rolletjes inzaten.
Nog een keer geluisterd: De variatie valt inderdaad mee. De drumrolletjes gaan wel, ze storen me hoogstens minimaal maar het is waarschijnlijk beter dan dat je de beat gewoon laat doorlopen, omdat het dan weer zou vervelen. Alleen dat drukke stuk aan het einde van de 'verses' (de ingewikkeldere drumroll), die wel knap gemaakt klinkt, vind ik echt minder, een beetje té, als je begrijpt wat ik bedoel. Over het geheel zijn de drums erg vet, alleen die kleine stukjes storen mij en gaven mij dat gevoel. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, misschien vind de rest dat niet. Maar al met al complimenten hoor, voordat het lijkt dat ik negatief ben omdat ik één klein stukje aan het uitpluizen ben
Nog een keer geluisterd: De variatie valt inderdaad mee. De drumrolletjes gaan wel, ze storen me hoogstens minimaal maar het is waarschijnlijk beter dan dat je de beat gewoon laat doorlopen, omdat het dan weer zou vervelen. Alleen dat drukke stuk aan het einde van de 'verses' (de ingewikkeldere drumroll), die wel knap gemaakt klinkt, vind ik echt minder, een beetje té, als je begrijpt wat ik bedoel. Over het geheel zijn de drums erg vet, alleen die kleine stukjes storen mij en gaven mij dat gevoel. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, misschien vind de rest dat niet. Maar al met al complimenten hoor, voordat het lijkt dat ik negatief ben omdat ik één klein stukje aan het uitpluizen ben

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 april 2011, 17:23 uur
@ Impro, ik vind de drums ietsje te veel swingen. Verder is 'ie sick as usual.
0
geplaatst: 6 april 2011, 18:32 uur
Elohim schreef:
De mix bedoel ik inderdaad de volumes en de manier waarop je ze EQt (hoe je het in elkaar zet me de equalizer, geen flauw idee of daar überhaupt een werkwoord voor is). Als je niet weet hoe dat precies werkt, raad ik je aan wat tutorials te kijken. Dat kan namelijk je beats erg goed doen!
Oke ja, klopt. Mixen is niet mijn sterkste punt. Vindt de mogelijkheden in Reason daarvoor ook een beetje te gelimiteerd (of gewoon erg onhandig). Bedankt voor de tip iig. Ga pas andere software gebruiken als ik mijn mac heb gekocht.
Heeft iemand trouwens ervaring met Logic? Ben van plan daar binnekort in te gaan werken.
0
geplaatst: 6 april 2011, 21:36 uur
Joh, ik gebruik zelf FL Studio...
@niels, ik snap wat je bedoelt hoor. Erg bedankt!
@niels, ik snap wat je bedoelt hoor. Erg bedankt!

* denotes required fields.