MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Lekkere beat Cannabis, ook net gedaan met die voice-samples in het begin. Misschien is het een idee om nog wat effecten over die samples heen te gooien, beetje "Shadow Business" van JMT-stijl.

Drums zijn netjes, dat electronische geluid is best vet, als je hier een rauwe MC overheen kan krijgen, kan het best een heel dope track worden!

Mij viel die een beetje tegen in verhouding tot wat ik laatst van je hoorde. Om iets anders te proberen met de sample in het begin natuurlijk te prijzen alleen op deze manier voegt het naar mijn mening te weinig toe aan het geheel waardoor het wat vreemd overkomt. Beat zit opzich goed in elkaar, maar meer variatie zou alsnog goed zijn

Erg toffe beat Cannabis! Leuke sampletjes in het begin, toffe drums! Good job!

CannabisFristi
Bedankt voor de feedback

@Bedorvenkebab: Ik weet het,variatie is altijd goed

Improvision

Ik kan in herhaling blijven vallen totdat ik een ons weeg of verander in een Eurosport-programma. Maar damn Impro, jouw shit is echt de shit. Lekker hypnotiserend werk dit, de dromerige voicesample zorgt voor dat beetje extra hipheid. Beter word je snel een grote producer.

Improvision
Thanks man!

Nog iemand die wat kwijt wil?

Dat ene wat je doet, dat die synth pulseert/tranformed (op 1:27 hoor je het goed) is nice. Daar had je wat mij betreft nog wel een grotere rol aan kunnen geven.
Die STMB compilatie v.2 draai ik trouwens regelmatig. Wanneer komt deel 3?

Erg dope beat Impro!
Ben benieuwd naar een plaat van jou.
Heb weinig feedback te geven, klinkt gewoon heerlijk.

Keep up the good work!

Improvision
GarnalenPeller schreef:
Dat ene wat je doet, dat die synth pulseert/tranformed (op 1:27 hoor je het goed) is nice. Daar had je wat mij betreft nog wel een grotere rol aan kunnen geven.
Eind deze maand normaal. En ik denk dat het de beste tot nu toe wordt. Shameless advertising.

Delars schreef:

Ben benieuwd naar een plaat van jou.

Dat gaat nog wel even duren.

Voor de sample-liefhebbers: ik heb een hele fijne site gevonden; veel originele samples te vinden van o.a. Stoupe en Snowgoons. Van Stoupe kende ik ze bijna allemaal al, maar van de Goons nog vrijwel geen. Erg leuk altijd om te horen.

Oh! Leuke site MJ! Wat ben ik blij met de goede vertaling van Google Translate xD

Hey, ik heb een nieuwe interlude voor een tape mss gemaakt met allemaal samples, zeg zeker wat jullier ervan vinden pro of contra

zSHARE - 03 I_ll Stay.mp3

Improvision
GarnalenPeller schreef:

SHAZAAMMM

toris
Improvision schreef:
(quote)

SHAZAAMMM

Ga ik checken!

Thibaut V schreef:
Hey, ik heb een nieuwe interlude voor een tape mss gemaakt met allemaal samples, zeg zeker wat jullier ervan vinden pro of contra

Iets te druk voor mij...

Thibaut V schreef:

Hij is best nice! Alleen moet je wel proberen de samples goed onbeat te krijgen =D

Improvision

Improvision
Nog verser van de pers.

Gelukkig hebben veel users dit topic in hun updates staan.

panjoe (moderator)
Journey: dope sample, vette drums, een beetje eentonig maar dat heb je met die effecten wel goed verdoezeld. Dat schutterende geluid is soms ietsje te nadrukkelijk aanwezig, maar het geheel klinkt alsnog dope. 7+

Sometimes is niet echt naar mijn smaak, met vocalen zou het nog best eens wat kunnen worden. Doet me een beetje denken aan Obba Supa. 6-

Journey: je hebt een dik stereo effect daarin zitten of niet? Heb boxen, dus merk het niet super goed, maar het irriteert me erg. Verder vind ik de hele melodie irriteren, ik had liever die melodie zachter gehad, en de drums harder, niet mijn soort beat.

Sometimes is een heerlijke beat. Ik zou het niet opzetten, maar het is lekkere achtergrondmuziek. =D

Improvision
Alright! Bedankt beiden!

En ja, in Journey zit een stereo-effect, de bedoeling was om een soort sfeerimpressie weer te geven, niet zozeer om 'iets melodieus' te maken, en ik dacht dat het effect net de aandacht er zou bij houden. Blijkbaar ervaren veel mensen dit anders.

En op Sometimes zouden inderdaad vocalen passen, maar helaas is het een beat voor een beatbattle (dus met opgelegde sample, Journey trouwens ook), en andere nummers samplen mag dan dus niet, misschien dat ik hem later nog uitbreid.

Journey: Vrij irritant stereo geluid, maar ik vind het wel dope gevonden.
Het probleem is alleen dat het soms lijkt dat de beat hapert ( wat niet zo is ) omdat dat effect haperend klinkt.

Ik vind Sometimes heel vet, hele dikke sfeer, en ook dat effect dat erin komt vind ik dope.
Orginele drums btw.

Beat at this time ik dacht laat ik ook maar weer is iets maken.

Het klinkt niet slecht. Zeker niet, maar er zit een soort spanningsopbouw in die nergens heengaat. Ik zat de hele tijd te wachten totdat de drums er keihard in knallen en dat er een drukkere melodie ingaat komen. Maar hetzelfde deuntje blijft zich afspelen met het, op zich wel leuke, echo geluidje er soms bij. Had meer in gezeten!

Improvision schreef:
(quote)

SHAZAAMMM

Fuck yes.

haha ja je hebt het toch over die van mij he?
ja ik vind het moeilijk om die beat er dan goed in te maken en ik weet nog niet precies hoe ik dat moet doen.

ik heb er trouwens nog 1 gemaakt: Madness

Improvision
Ik vind de intro wel goed, beetje vervreemdend, en een inleiding tot iets groots, helaas blijft dat laatste wat achterwege. Beat knalt er niet echt in, dat is wel een anti-climax. Ook je drumgeluiden kunnen wel beter.

Hier een nieuwe van mij, heb wat dansbaar proberen te maken: Let's Make Music.

Dit was de sample.

Hij is inderdaad best dansbaar als ik eerlijk ben. Alleen zit het een beetje op het randje, hij is net niet genoeg om als intru only door te gaan, maar ik betwijfel er MCs bestaan die erover zouden kunnen spitten... Hij is best nice man!
Ik heb zelf ook al aardig wat beats gemaakt, maar ben vooral benieuwd wat mensen hiervan vinden. Het is de bedoeling dat er een MC overheen komt =D

Dope beat Elohim! ik heb meteen op het volgknopje gedrukt.
Zelf had ik die eerste break niet gedaan en het alleen bij die 2de gelaten en de drums daarna 16 mate doorlaten gaan. Je kan ook af en toe de hoofdsample weg laten vallen om het minder eentonig te maken (dope sample maar na een tijdje irriteert ie haast.)

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.