Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
Raffael1977
geplaatst: 29 januari 2013, 22:38 uur
@Kobe
Je kan vocals ook uit songs filteren maar het vereist wel wat werk. Eerst mid/side eq gebruiken om de vocal te isoleren van de rest, het is wel lastig maar te doen en daarna een multiband compressie om de omliggende delen te ducken (dempen) zodat de vocal meer naar voren komt.
Acapelle's zijn helaas behoorlijk schaars en zeker in goede kwaliteit. Ik ga eens kijken of ik via mijn netwerk eraan kan komen via acapella cd's ofzo.
Je kan vocals ook uit songs filteren maar het vereist wel wat werk. Eerst mid/side eq gebruiken om de vocal te isoleren van de rest, het is wel lastig maar te doen en daarna een multiband compressie om de omliggende delen te ducken (dempen) zodat de vocal meer naar voren komt.
Acapelle's zijn helaas behoorlijk schaars en zeker in goede kwaliteit. Ik ga eens kijken of ik via mijn netwerk eraan kan komen via acapella cd's ofzo.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 23:23 uur
Raffael, je hebt inderdaad gelijk over dat de kwaliteit tegenwoordig digitaal beter leverbaar is in FLAC kwaliteit (bijvoorbeeld op Bandcamp), maar het verschil is minimaal (mits vinyl helemaal nieuw is) wanneer het om een oude album gaat waar nog met oude apparatuur is gewerkt en daarmee ook is opgenomen. Ik juich WAV & FLAC toe omdat het Lossles is en hierdoor geen kwaliteit is verloren in het proces, maar het zal de kwaliteit van een nummer die al ooit is opgenomen met een bepaalde kwaliteit nooit beter maken. Ik vind remasters vaak lelijk, tuurlijk zijn ze hier en daar beter afgemixt maar de sound van de album verdwijnt heel langzaam als je goed luistert of tenminste zo ervaar ik dat. Een classic album moet niet mee gefuckt worden, daar heb ik een hekel aan. De reden dat er nog mensen zijn die het met vinyl doen is niet puur vanwege de kwaliteit, maar vinyl hoort gewoon bij hiphop en dan heb ik het niet eens over puur scratchen; beluisteren op vinyl vind ik altijd leuker dan een WAV-file op PC. Het is ook gewoon vet om die plaat op de speler te doen. Tegenwoordig kan je met Final Scratch, Serato, Traktor noem maar op gewoon 2 van die replica vinyl erop doen en dan via de PC nummers klikken en ermee scratchen al zul je dit vast en zeker weten 

0
geplaatst: 30 januari 2013, 18:12 uur
@Raffael: Zal eens kijken op Youtube voor zo'n Tutorial.
Al gaat het hopelijk beter dan bij FL want daar moesten de vocals precies gecentreerd staan anders kreeg je zo'n lelijk effect.
Al gaat het hopelijk beter dan bij FL want daar moesten de vocals precies gecentreerd staan anders kreeg je zo'n lelijk effect.
0
Raffael1977
geplaatst: 30 januari 2013, 18:46 uur
kobe bryant fan schreef:
Vocalen zijn meestal ook gecentreerd bij opnames Kobe en dat is niet het probleem van programma. Het is ook psychologisch omdat veel mensen gewent zijn dat stemmen van voren komen. Luister maar naar veel oude opnames hoe veel daar geëxperimenteerd wordt met stereo beeld. Drums compleet links en dan gitaren rechts en bas gitaar ook rechts.
Ik heb ook wel albums waar vocalen links of recht zitten en dat is toch apart om te horen maar je wendt er wel aan.
Normaliter bij moderne muziek stijlen zijn de vocal's meestal in het midden.
Het beste blijft wel acapella's en dan het orgineel erbij halen Kobe. Je kan dan het orgineel inladen en dan acapella ernaast. Wat je dan doet is precies de vocalen gelijk zetten met het orgineel. Dan luister je naar het orgineel en kijk je waar bepaalde aanzetten op de maat zitten. Heb je die gevonden en je ziet bij je vocal track dat sommige stukjes niet op de juiste lijn zitten. (altijd met een marker naar het dichtst bijzijnde maat line klikken)
Doe je dit met de hele track dan is je accapella op de juiste manier op de maat gezet en kan je de acapella sneller of langzamer zetten maar als beste is nog dat je in principe een willekeurige beat eronder kan zetten zonder dat het uit de maat klinkt.
0
Raffael1977
geplaatst: 30 januari 2013, 18:47 uur
Glaciers of Ice schreef:
Raffael, je hebt inderdaad gelijk over dat de kwaliteit tegenwoordig digitaal beter leverbaar is in FLAC kwaliteit (bijvoorbeeld op Bandcamp), maar het verschil is minimaal (mits vinyl helemaal nieuw is) wanneer het om een oude album gaat waar nog met oude apparatuur is gewerkt en daarmee ook is opgenomen. Ik juich WAV & FLAC toe omdat het Lossles is en hierdoor geen kwaliteit is verloren in het proces, maar het zal de kwaliteit van een nummer die al ooit is opgenomen met een bepaalde kwaliteit nooit beter maken. Ik vind remasters vaak lelijk, tuurlijk zijn ze hier en daar beter afgemixt maar de sound van de album verdwijnt heel langzaam als je goed luistert of tenminste zo ervaar ik dat. Een classic album moet niet mee gefuckt worden, daar heb ik een hekel aan. De reden dat er nog mensen zijn die het met vinyl doen is niet puur vanwege de kwaliteit, maar vinyl hoort gewoon bij hiphop en dan heb ik het niet eens over puur scratchen; beluisteren op vinyl vind ik altijd leuker dan een WAV-file op PC. Het is ook gewoon vet om die plaat op de speler te doen. Tegenwoordig kan je met Final Scratch, Serato, Traktor noem maar op gewoon 2 van die replica vinyl erop doen en dan via de PC nummers klikken en ermee scratchen al zul je dit vast en zeker weten
Vroeger hadden ze niet zoveel mogelijkheden dan nu met bewerking van audio en als je hinderlijke ruis eruit kan filteren is dat toch zeer prettig.
0
geplaatst: 1 februari 2013, 18:47 uur
Nieuwe:
Slow Motion
Sample deze keer wat bekender en toegankelijker: Limit To Your Love van James Blake.
Al hoop ik dat het nog bij m'n stijl past (ik merk dat ik meestal koude tracks maken, die passen bij de winter. Nu nog de kwaliteit.
)
Feedback is zoals altijd zeer welkom!
Slow Motion
Sample deze keer wat bekender en toegankelijker: Limit To Your Love van James Blake.
Al hoop ik dat het nog bij m'n stijl past (ik merk dat ik meestal koude tracks maken, die passen bij de winter. Nu nog de kwaliteit.
)Feedback is zoals altijd zeer welkom!

0
Raffael1977
geplaatst: 1 februari 2013, 21:06 uur
James Blake is niet koud maar treurig en donker en dat vind ik juist geweldig, ik zal je track morgen ff checken met fris gehoor en feedback geven.
0
geplaatst: 1 februari 2013, 21:18 uur
Klopt.
Maar ik heb de sample zou koud mogelijk te doen klinken.
Er zit trouwens ook een haast onmogelijk te vinden sample in.
Namelijk de ruis, die komt uit 'Rough Sleeper' van Burial.
Maar ik heb de sample zou koud mogelijk te doen klinken.

Er zit trouwens ook een haast onmogelijk te vinden sample in.
Namelijk de ruis, die komt uit 'Rough Sleeper' van Burial.
0
geplaatst: 2 februari 2013, 15:44 uur
kobe bryant fan schreef:
Tuurlijk. Ik denk dat in al m'n beats samples zitten.
Maar bij deze had ik er geen behoefte aan.
Bedankt overigens.
Maar veel meer dan een leuke sound kiezen + effecten en dan wat jammen op m'n toetsenbord was het niet hoor. 
Vocal samples mogen ook zeker. Maar ik zoek accapella's liefst vrouwelijke en ik vind alleen maar Hip-Hop klassiekers zoals: C.R.E.A.M ea.
En zelf acapella's maken kan ik niet.
Ik snap je probleem... Soms als ik melodieuze vocal samples gebruik is dat puur omdat ik het tegenkom in een track. Zoeken naar "acapella" gaat hem over het algemeen niet worden, op enkele jazz acapella-groepen na (wat vaak ook niet is wat je zoekt). Tuurlijk. Ik denk dat in al m'n beats samples zitten.
Maar bij deze had ik er geen behoefte aan.
Bedankt overigens.
Maar veel meer dan een leuke sound kiezen + effecten en dan wat jammen op m'n toetsenbord was het niet hoor. 
Vocal samples mogen ook zeker. Maar ik zoek accapella's liefst vrouwelijke en ik vind alleen maar Hip-Hop klassiekers zoals: C.R.E.A.M ea.
En zelf acapella's maken kan ik niet.
@Glaciers: Waar is die winkel dan? Ik kom regelmatig in Groningen en zou echt graag nog een adresje willen weten voor CD's/Vinyl etc.
Hier in Leeuwarden heb je een klein winkeltje genaamd King Kong Records. Heeft aardig wat bakken met tweedehands vinyl voor een euro en ook aardig wat vette hiphop. Ze hadden onder andere de nieuwe Brother Ali, de nieuwe Evidence en dergelijken.
0
geplaatst: 2 februari 2013, 16:34 uur
@ Elohim
Je kan de platenzaak gewoon vinden in de centrum. Ze zijn met hiphop wel altijd erg snel en je kunt LP's die je vet vind ook gewoon bestellen. De Jongens van Hemmes is de naam van de zaak. Ik ben er laatst nog geweest met nega
Gegevens:
Steentilstraat 10 9711 GM Groningen.
Je kan de platenzaak gewoon vinden in de centrum. Ze zijn met hiphop wel altijd erg snel en je kunt LP's die je vet vind ook gewoon bestellen. De Jongens van Hemmes is de naam van de zaak. Ik ben er laatst nog geweest met nega
Gegevens:
Steentilstraat 10 9711 GM Groningen.
0
geplaatst: 3 februari 2013, 02:04 uur
Ik zit er al een hele tijd over de denken om zelf samples te maken. Bijvoorbeeld met een piano of een fluitje! Wat denken jullie hierover? Ik denk dat je hierdoor creatiever en betere beats gaat maken.
0
geplaatst: 3 februari 2013, 02:25 uur
@ Glaciers of Ice
Er zijn een aantal vette platenzaken in Groningen. Maar ik zal niks verklappen! Ik haal namelijk mijn samples daarvandaan, toedeledokie hé!
Er zijn een aantal vette platenzaken in Groningen. Maar ik zal niks verklappen! Ik haal namelijk mijn samples daarvandaan, toedeledokie hé!
0
geplaatst: 3 februari 2013, 11:09 uur
Wat?! Dahero, hoezo zou je niet een platenzaak noemen?!
Dat is goed voor zowel ons als de platenzaak!
@Glaciers, bedankt! Ik zal er binnenkort eens langsgaan!
Dat is goed voor zowel ons als de platenzaak!
@Glaciers, bedankt! Ik zal er binnenkort eens langsgaan!
0
geplaatst: 3 februari 2013, 11:31 uur
@Dahero1: Doe ik soms ook, ik heb hier nog een aantal beats liggen van me met mijn gitaarspel. Erg leuk om te doen, maar gitaren verwerken in Hip-Hop achtige beats vind ik vrij moeilijk.
0
geplaatst: 3 februari 2013, 12:54 uur
Wat voor gitaar speel je dan?
Akoestische gitaar is erg goed te verwerken. Denk aan Guaranteed van Atmosphere en de helft van de Cecil Otter beats =]
Akoestische gitaar is erg goed te verwerken. Denk aan Guaranteed van Atmosphere en de helft van de Cecil Otter beats =]
0
geplaatst: 3 februari 2013, 15:54 uur
Dahero1 maakt wacke beats. Hij probeert Luther Vandross the samplen, maar het lukt hem niet. Ik heb zijn beats gehoord en het zijn lachertjes. Je kent hem ook wel als P-DawG maar die heeft zijn account een tijdje terug opgeheven en nu is hij terug met meer onzin.
0
Raffael1977
geplaatst: 3 februari 2013, 16:19 uur
De nummers van Atmosphere zijn ook niet echt hiphop te noemen Elohim en zeker niet zijn laatste paar albums en ep's.
Slug heeft een goede flow en dat maakt het anders, het leid je af van de rest maar puur muziek gezien is het niet echt hiphop getint. (op een paar nummers na)
Slug heeft een goede flow en dat maakt het anders, het leid je af van de rest maar puur muziek gezien is het niet echt hiphop getint. (op een paar nummers na)
0
geplaatst: 3 februari 2013, 17:14 uur
@Glaciers of Ice
Ik zoek al heel lang naar de gritty witty slitty sound die mijn beats moeten hebben. Ik ben nog volop in mijn experimentele fase als producer. Ik vind het niet erg dat je mijn beats wack vind, want ik probeer de game toch niet te rockin' met mijn beats. Als je denkt dat je Luther Vandross niet goed kan samplen, dan ben je echt een mitty flitty close minded person. But you will see it one day man.. you will understand this game of hiphop soon and love me and my friends!
Ik zoek al heel lang naar de gritty witty slitty sound die mijn beats moeten hebben. Ik ben nog volop in mijn experimentele fase als producer. Ik vind het niet erg dat je mijn beats wack vind, want ik probeer de game toch niet te rockin' met mijn beats. Als je denkt dat je Luther Vandross niet goed kan samplen, dan ben je echt een mitty flitty close minded person. But you will see it one day man.. you will understand this game of hiphop soon and love me and my friends!
0
geplaatst: 3 februari 2013, 18:56 uur
@Elohim: Akoestisch, maar volgende week moet ik mijn elektrische gaan ophalen. 
Guarantees van Atmosphere is overigens wel met een elekktrische bespeeldt.

Guarantees van Atmosphere is overigens wel met een elekktrische bespeeldt.

0
geplaatst: 4 februari 2013, 12:07 uur
Glaciers of Ice schreef:
Je kent hem ook wel als P-DawG maar die heeft zijn account een tijdje terug opgeheven en nu is hij terug met meer onzin.
Nee, dat is deze user.Je kent hem ook wel als P-DawG maar die heeft zijn account een tijdje terug opgeheven en nu is hij terug met meer onzin.
0
geplaatst: 4 februari 2013, 12:50 uur
Inderdaad oei. Ik ben verkeerd geïnformeerd. Dahero1 is niet alleen een slechte beatmaker, maar ook een leugenaar.
0
geplaatst: 4 februari 2013, 13:06 uur
Glaciers of Ice schreef:
Dahero1 maakt wacke beats. Hij probeert Luther Vandross the samplen, maar het lukt hem niet. Ik heb zijn beats gehoord en het zijn lachertjes. Je kent hem ook wel als P-DawG maar die heeft zijn account een tijdje terug opgeheven en nu is hij terug met meer onzin.
Wow.
Edit. Glaciers of Ice heeft me het één en ander duidelijk gemaakt.
0
geplaatst: 4 februari 2013, 19:20 uur
Ik vind Dahero z'n beats zeker niet slecht.
Goed zelfs.
Leuk samplegebruik ook. Ze zijn alleen te kort om te kunnen in z'n greep te houden.
Wanneer je net de vibe voelt is ie alweer gedaan.
Goed zelfs.

Leuk samplegebruik ook. Ze zijn alleen te kort om te kunnen in z'n greep te houden.
Wanneer je net de vibe voelt is ie alweer gedaan.
* denotes required fields.