MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
@Raffael, het is een hobby. Mijn ultieme droombaan zit in de muziek, maar die is te ver van reëel. Mijn beats zijn matig op zijn best en mijn stem is ook niet echt om aan te horen. Het stoort me verder niet echt bij mijn studie. Ik had waarschijnlijk meer tijd besteed aan mijn studie als ik geen muziek maakte, maar ach, ik vind het ook leuk om te doen.

Raffael1977
@Elohim

Je kan van alles doen in de muziek, recording, mixen, mastering, produceren. Dat laatste wil mij ook gaan verdiepen maar moet eerst mijn piano skills verbeteren.

Improvision

Ja, klopt, maar voor de andere dingen heb je een grote voorsprong als je een studie erin hebt gedaan. Ik doe voor mezelf ook het liefst het creatieve deel, omdat het ook voor mezelf helpt en omdat ik er veel plezier in heb. Ik denk dat ik het houd bij zolderkamermuziek vanuit mijn eenkamerappartement en ik zie wel wat ervan komt.

Ik zou graag een carrière in de muziek nastreven, maar schat mijn kansen niet groot in. Vandaar dat ik het hierbij houd.

Ik denk dat ik het niet zie als tijdverspilling omdat hier en daar een ander het vet vind, en soms wil die ander dan regelmatig dingen horen, en soms wil die ander met mij muziek maken, wat gewoon erg vet is. Een carrière vergt echter een veel grotere fanbase die ik mezelf niet zie vergaren.

@Impro, dope beat! Misschien dat een iets swingendere bassline een leuke additie was geweest.

Raffael1977
Ooit wel eens gehoord van in jezelf geloven!

Met de discussie hier gaande ga ik een beat van Tusal plaatsen:

vette beat, my head bobbin

@Raffael, ja hoor, zeker. Daar wordt je tegenwoordig mee platgegooid haha. "Geloof in jezelf, werk hard en je maakt je dromen waar!" Ja, tuurlijk, daarom voetbal ik tegenwoordig bij AC Milaan, ben ik een astronaut en weet ik DE oplossing voor ons kapitalistische systeem.

Exact.

Ik schrijf in de trein naar en van mijn faculteit filosofie, maak regelmatig een beat en neem soms wat op tussendoor. Dat is goed zo. Ik heb nou eenmaal het talent niet om het daarop te redden en niet de sociale vaardigheden om het zo te redden. Als ik om me heen kijk en zie hoeveel mensen er écht geld verdienen met muziek, zijn dat er niet veel. Elke MC waar ik mee werk is nog een student of heeft werk ernaast. Sommigen zijn echt kapot dope. Daarnaast ken ik ook iemand die opneemt voor mensen, mixt en dat soort gedoe. Hij komt moeilijk rond. Tijden zijn bar en mensen zijn meer geneigd te kiezen voor een matige mix dan voor een weekje geen eten, snap je?

Daarnaast is mijn liefde voor muziek geëvenaard door mijn liefde voor filosofie. In beiden is weinig werk, maar met een universitaire opleiding filosofie hoop ik meer kans te hebben op een redelijk baantje.

Maarja, iedereen zijn eigen keuzes natuurlijk! Dit is waarschijnlijk ook een grote reden dat ik nooit door zal breken, dat ik niet snel bereid ben er alles voor te geven.

Een nieuwe, die er waarschijnlijk niet echt meer thuis hoort.
Althans oner de noemer: R&B/Hip-Hop. Want omdat ik er de laatste tijd veel naar luister is mijn nieuwe: Dying In The Rain. Een mix geworden van: Breakcore/IDM/Klassiek en eigenlijk ook Ambient omdat ik er natuurgeluiden in laat voorkomen. Bon, genoeg gepraat. Ik zou zeggen luister even aub. Want ik hoop dat ik toch weer wat vooruitgang hebt gemaakt.

Glennatian Snares.

Haha. Ik denk dat het luisteren van die plaat de dag ervoor mijn inspiratiebron is geweest.
Met dat hele violen, regen idee liep ik al een hele tijd. Maar nu kwam het idee erbij voor de breaks.
En heb je ook nog feedback voor me?

Walvisgeluiden. Die wil ik horen.

Geef de Ambient iets meer ademruimte in de eerste minuut, de beats bij 0:40 komen er namelijk vrij abrupt in. Voor de rest hoor ik weer vooruitgang in het structuren van een nummer.

Bedankt.
Oorspronkelijk zat ik aan een 1:30 song, maar ik besloot nog de interlude en nog een break te maken.

Raffael1977
Klinkt wel dope al die glichted sounds.

Raffael1977
Elohim schreef:
@Raffael, ja hoor, zeker. Daar wordt je tegenwoordig mee platgegooid haha. "Geloof in jezelf, werk hard en je maakt je dromen waar!" Ja, tuurlijk, daarom voetbal ik tegenwoordig bij AC Milaan, ben ik een astronaut en weet ik DE oplossing voor ons kapitalistische systeem.

Exact.

Ik schrijf in de trein naar en van mijn faculteit filosofie, maak regelmatig een beat en neem soms wat op tussendoor. Dat is goed zo. Ik heb nou eenmaal het talent niet om het daarop te redden en niet de sociale vaardigheden om het zo te redden. Als ik om me heen kijk en zie hoeveel mensen er écht geld verdienen met muziek, zijn dat er niet veel. Elke MC waar ik mee werk is nog een student of heeft werk ernaast. Sommigen zijn echt kapot dope. Daarnaast ken ik ook iemand die opneemt voor mensen, mixt en dat soort gedoe. Hij komt moeilijk rond. Tijden zijn bar en mensen zijn meer geneigd te kiezen voor een matige mix dan voor een weekje geen eten, snap je?

Daarnaast is mijn liefde voor muziek geëvenaard door mijn liefde voor filosofie. In beiden is weinig werk, maar met een universitaire opleiding filosofie hoop ik meer kans te hebben op een redelijk baantje.

Maarja, iedereen zijn eigen keuzes natuurlijk! Dit is waarschijnlijk ook een grote reden dat ik nooit door zal breken, dat ik niet snel bereid ben er alles voor te geven.

Ik weet niet hoe ver ik kom en hoe lang het gaat duren maar ik focus mij ook op meer dingen. Zo mix ik meer stijlen muziek, de hiphop kant hier in nl is schrijnend en ga je niet commercieel dan verdien je er niets. Zelfs commerciele hiphop acts zijn naar een paar jaar verdwenen. Ik zelf wil meer met buitenlandse mensen werken om mijn horizon te verbreden en zie wel wat er van komt. Mijn producties gaan er op vooruit en dat vind ik belangrijk. Ik ben helaas ook genoodzaakt om er weer bij te gaan werken maar blijf wel muziek mixen en maken maar dat neemt niet weg dat ik er niet in geloof en gewoon doorga met wat ik doe.

Wat ik geleerd hebt met het onderdeel time management van mijn opleiding is dat je meer bezig moet zijn met wat je leuk vind dan met het ander wat minder belangrijk is. Niet vasthouden aan zekerheid of veilige omgeving omdat je dan juist nooit een stap waagt in de goede richting.

Ik solliciteer overigens wel naar baantjes in de studio maar tot nu toe geen succes.

@Raffael: Thanks.

Ik heb je beats allemaal geluisterd Kobe, maar het is voor mij allemaal wat te druk. Ik mis de organisatie in de beat. Ik zie wel dat er een audience is voor die alternatieve sound, dus ga vooral door waar je mee bezig bent

Bedankt.
Dat structuurloze is inderdaad een bewuste keuze.
De platen waar ik naar luister hebben meestal ook totaal geen structuur.
Ik vind het alleen moeilijk om leifhebbers te vinden voor dat soort muziek. Althans op Soundcloud. Want ik ben benieuwd hoe kenners van het genre er over oordelen.

Raffael1977
kobe bryant fan schreef:
Bedankt.
Dat structuurloze is inderdaad een bewuste keuze.
De platen waar ik naar luister hebben meestal ook totaal geen structuur.
Ik vind het alleen moeilijk om leifhebbers te vinden voor dat soort muziek. Althans op Soundcloud. Want ik ben benieuwd hoe kenners van het genre er over oordelen.

Je moet gewoon groeien en fans krijgen kost wel wat tijd. In het begin ging het bij mij ook langzaam maar begint nu toch wel leuke te worden met al die volgers. Het gaat nu een stuk sneller en wees gerust er zijn altijd wel mensen die het leuk vinden. Kijk maar eens bij mijn volgers lijst. Zitten een paar gasten bij met hele aparte dingen.

Hier heb je er een. Voeg hem toe zou ik zeggen

SoundCloud - Hear the world?s sounds

Raffael1977
Je denkt tenminste outside the box en dat is heel belangrijk bij muziek maken en zeker als je ver wil komen.

Ver wil ik zeker niet komen. Mijn visie daarover is zowat hetzelfde als bij: Elohim.
Maar vanaf dat ik eens een lovende pm of comment krijg spring ik al een gat in de lucht.
Maar Outside the box denken vind ik ook heel belangrijk. Of je nu een amateurproducertje bent of een proffesioneel artiest. En ook in alle genre's vind ik dat.
Ik hou ook van verschillende genres te mixen. Zoals in mijn nieuwe: Breakcore/IDM en Klassiek.

Raffael1977
Je bent pas een amateur als je muziek echt nergens naar klinkt, ook pro's verdienen niet altijd geld met wat ze doen.

Ikzelf schaar me dan zeker nog onder een amateur hoor.
Het is altijd leuk om goede commentaren te krijgen (de eerste love is binnen voor de nieuwe. ) maar ik zelf ben nog niet altijd erg tevreden. En probeer zo kritisch mogelijk te zijn voor mezelf.

Ik ben het wel met Raffael eens. Als je er echt van houdt en je stopt je ziel erin dan moet je er gewoon wat mee doen. Eerste stap is sowieso geloven in jezelf, anders gaat het mis. Ik snap ook wel dat je er misschien geen perspectief inziet, maar dan moet je gewoon wat meer tijd maken zodat je, je nog wel op je toekomst kunt richten als het niet lukt met de muziek.

Kritisch zijn is trouwens erg goed kobe, dat maakt je scherper waardoor je beter gaat worden. Soms moet je ook wel inzien dat je goed werk hebt geleverd, zo ken ik ook beatmakers die goed zijn maar veel te zelfkritisch zijn.

Op dit moment zijn er veel pro's die nog amateur zijn en teveel pro's die eigenlijk zware amateurs zijn. Jullie snappen wel wat ik bedoel .

Raffael1977
Nieuwe track komt snel met rap vocal en die wordt super.

Pro komt van professioneel/professional, een 'profession' is een baan/beroep. Ben je Pro, is het je baan, verdien je er je brood mee. Ben je dat niet, dan ben je geen pro.

Zoals Glaciers zegt zijn er veel pro's die slecht zijn, en veel dope producers die niks verdienen. =]

SoundCloud - Hear the world?s sounds (hier de gewone link maar, er staat bij mij: This track is currently unavailable)
Ik share het hier maar, omdat dit topic leeft, en de andere 'share je eigen raps'-topics niet. Heb zelf ook de beat gemaakt natuurlijk.

Beat is prima en je flow ook, ik erger me stiekem een beetje aan je engelse uitspraak.

Tsja, een Nederlands accent zal ik altijd wel houden, denk ik.
Ik klink vervelender in het Nederlands, trouwens =]

Bedankt!

@Kobe, misschien wat meer variatie in je breakcore-stukken. In plaats van de snare te herhalen, de kick te herhalen, en de hi-hat te herhalen, het wat meer door elkaar gooien. Misschien wat meer spelen met de drumbreak, hoewel je dat wel redelijk doet, hoor, het is gewoon niet echt aan mij besteed.

Ben het eigenlijk wel met jellemans eens. Ik denk niet eens dat het zozeer met je Nederlandse accent te maken heeft, maar met het stem geluid zelf. Helaas niet voor mij weggelegd.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:21 uur

geplaatst: vandaag om 09:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.