Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 1 maart 2013, 14:30 uur
Deze vond ik zowaar best tof, Glenn! Eerder leek het soms te gekunsteld, het paste naar mijn idee vaak niet helemaal (met die DMT samples bijvoorbeeld), maar nu is het gewoon een geslaagde teringzooi, bij wijlen. Gaaf contrast tussen die treurige viool en die breaks
Dat concept is sowieso al tof, natuurlijk. Blijf lekker je eigen ding doen 
Ik ga zometeen Xanopticon maar weer eens beluisteren
Dat concept is sowieso al tof, natuurlijk. Blijf lekker je eigen ding doen 
Ik ga zometeen Xanopticon maar weer eens beluisteren

0
geplaatst: 1 maart 2013, 16:06 uur
Stemgeluid is inderdaad niet mijn beste punt.
Toch bedankt! (Y)
Toch bedankt! (Y)
0
geplaatst: 1 maart 2013, 17:56 uur
@Elohim: zou wel leuk geklonken hebben (al denk ik dat ik zowel hi-hat; kick en snare heb gereapet. Als je goed luistert. Maar selectief loopen is erg moeilijk. Want het glitchen, vervormen, ... van de breaks heb ik allemaal live ingespeeld.
@Niels: Bedankt.
Deze track is ook de enige van mij die al voor mijn begrip op heel wat aandacht kan rekenen. Al 4 likes een paar comments en 1 download. Ben ik al heel blij mee.
@Niels: Bedankt.

Deze track is ook de enige van mij die al voor mijn begrip op heel wat aandacht kan rekenen. Al 4 likes een paar comments en 1 download. Ben ik al heel blij mee.

0
geplaatst: 4 maart 2013, 17:01 uur
SoundCloud - Hear the world?s sounds
Mijn meest recente upload.
Before Order Crushed Knowledge zal binnenkort het daglicht zien. Ik ben nu bezig aan een video voor Mother Nature.
Mijn meest recente upload.
Before Order Crushed Knowledge zal binnenkort het daglicht zien. Ik ben nu bezig aan een video voor Mother Nature.
0
geplaatst: 10 maart 2013, 19:36 uur
Hoi, ik was wat aan het spelen met beats en acapella's en toen kwam ik op een hele goede combinatie (vind ik zelf) van een beat en een rapper die eigelijk helemaal niet bij elkaar passen...
AZ - Envious +
Emancipator - First Snow = Resultaat
Het is nog niet helemaal perfect maar vooral de eerste verse vind ik goed gelukt. Wat vinden jullie?
AZ - Envious +
Emancipator - First Snow = Resultaat
Het is nog niet helemaal perfect maar vooral de eerste verse vind ik goed gelukt. Wat vinden jullie?
0
geplaatst: 10 maart 2013, 21:07 uur
Ik heb net de nieuwe Ableton Live 9. Is overigens geniaal goed!
En net zo'n twee uurtjes mee gklooit. En heb er toch iets vrij deftigs kunnen uithalen vind ik.
Die Burial achtige drums die je hoort, zaten gewoon ingebouwd in Ableton Live 9.
Geweldige break vind ik het. Feedback is opnieuw meer dan welkom!
Underground
En net zo'n twee uurtjes mee gklooit. En heb er toch iets vrij deftigs kunnen uithalen vind ik.
Die Burial achtige drums die je hoort, zaten gewoon ingebouwd in Ableton Live 9.
Geweldige break vind ik het. Feedback is opnieuw meer dan welkom!

Underground
0
geplaatst: 14 maart 2013, 21:21 uur
De lange koude winter heeft voor nog wat inspiratie gezorgd.
Een electronische winterse track. Sample komt van CMYK van James Blake.
Een electronische winterse track. Sample komt van CMYK van James Blake.
0
geplaatst: 22 maart 2013, 01:41 uur
Vette beat, maar probeer aan je drums te denken. Programmeer je die zelf of gebruik je gewoon standaard kits zonder er iets aan te veranderen? Verder vet hoor, ga zo door. Aparte stijl, maar spreekt me wel aan.
0
geplaatst: 22 maart 2013, 01:48 uur
Aangezien Raffael hem zelf niet heeft geplaatst en ik denk dat mensen hem wel diggen:
0
geplaatst: 22 maart 2013, 18:38 uur
@Glaciers of Ice: Soms gebruik ik Breaks, die ik dan slice.
Hier is het gewoon een kit, maar met effecten op.
Multiband Dynamics, Reverb, ...
Bedankt, overigens.
Overigens begin ik vanavond aan iets nieuws, na heel wat PM contact met Bio4Ema (elektronische artiest die kleinschalig live sets speelt), vroeg hij me of hij een track van me mocht remixen. Hij vroeg me ook zelf iets te remixen van hem. Ben benieuwd naar zowel zijn als mijn resultaat.
Ook heb ik voor mezelf een mijpaal bereikt en dat is: een track maken die meer dan 100 plays krijgt.
Dying In The Rain is de eerste. Ook zo'n 7 keer gedownload en geliket. Lijkt weinig, maar betekent toch heel wat voor me.
Hier is het gewoon een kit, maar met effecten op.
Multiband Dynamics, Reverb, ...
Bedankt, overigens.

Overigens begin ik vanavond aan iets nieuws, na heel wat PM contact met Bio4Ema (elektronische artiest die kleinschalig live sets speelt), vroeg hij me of hij een track van me mocht remixen. Hij vroeg me ook zelf iets te remixen van hem. Ben benieuwd naar zowel zijn als mijn resultaat.

Ook heb ik voor mezelf een mijpaal bereikt en dat is: een track maken die meer dan 100 plays krijgt.

Dying In The Rain is de eerste. Ook zo'n 7 keer gedownload en geliket. Lijkt weinig, maar betekent toch heel wat voor me.

0
geplaatst: 22 maart 2013, 23:44 uur
Omdat er hier en daar nog wel een persoon FL Studio gebruikt (wat mij betreft één van de meest onderschatte programma's door de 'serieuze' mensen... Wat kan je er toch veel uithalen
), de plugin FPC. Gewoon een MPC plugin, komt standaard bij FL Studio. Als je bij de Record button (naast play) Automation & Score klikt, kan je vanaf je toetsenbord direct in de Piano Roll opnemen. Werkt dus eigenlijk gewoon als een drummachine. Ook erg handig om best simpel wat verschillende manieren uit te proberen om je samples te flippen. Schijnt dat FL Studio de laatste 3 minuten van je toetsaanslagen in het programma registreert. Dat zou je op één of andere manier kunnen terughalen en gebruiken. Voor het geval je tijdens het spelen toevallig die paar juiste toetsen drukt, en niet meer weet welke dat waren. Weet niet precies hoe dat werkt, trouwens.
Hoop dat iemand hier wat aan heeft. Ik gebruik het nu om bijna al mijn samples te flippen. Je kan ook leuk layeren en dergelijken. Het enige vervelende is dat je (voor zover ik weet), binnen de FPC samples niet naar verschillende mixerchannels te doen. Het is dus handig om je sample te flippen, en je drumbreak neer te zetten, maar ik zou je andere kicks and snares gewoon op de oude manier doen, vanwege de mixerchannels. Als iemand uitvindt hoe je binnen de FPC naar verschillende mixerchannels kan gaan, hoor ik dat graag, trouwens.
), de plugin FPC. Gewoon een MPC plugin, komt standaard bij FL Studio. Als je bij de Record button (naast play) Automation & Score klikt, kan je vanaf je toetsenbord direct in de Piano Roll opnemen. Werkt dus eigenlijk gewoon als een drummachine. Ook erg handig om best simpel wat verschillende manieren uit te proberen om je samples te flippen. Schijnt dat FL Studio de laatste 3 minuten van je toetsaanslagen in het programma registreert. Dat zou je op één of andere manier kunnen terughalen en gebruiken. Voor het geval je tijdens het spelen toevallig die paar juiste toetsen drukt, en niet meer weet welke dat waren. Weet niet precies hoe dat werkt, trouwens.Hoop dat iemand hier wat aan heeft. Ik gebruik het nu om bijna al mijn samples te flippen. Je kan ook leuk layeren en dergelijken. Het enige vervelende is dat je (voor zover ik weet), binnen de FPC samples niet naar verschillende mixerchannels te doen. Het is dus handig om je sample te flippen, en je drumbreak neer te zetten, maar ik zou je andere kicks and snares gewoon op de oude manier doen, vanwege de mixerchannels. Als iemand uitvindt hoe je binnen de FPC naar verschillende mixerchannels kan gaan, hoor ik dat graag, trouwens.

0
geplaatst: 23 maart 2013, 10:35 uur
FPC is niet gemaakt om te samplen en om te flippen, maar je kunt ermee wel samplen. Zoals ik je al eerder vertelde, verdiep je in de FL Slicer en je zult me eeuwig dankbaar zijn. Je moet alleen even weten hoe het in zijn werking gaat. Stuur me een PM als je uitleg wil. Het geheim: FL Slicer heeft automatische BPM-Sync 

0
geplaatst: 27 maart 2013, 19:26 uur
Mijn Remix van Bio4Ema - Hip Hop Instrumental 02 is af. 
Ik werd gevraagd die track te remixen (een andere mocht ook van hem), en m'n bedoeling was om van een donkere Hip-Hop track een donkere apocalyptische IDM/Breakcore track te maken.
Hopelijk vinden jullie het niet slecht, feedback is opnieuw broodnodig.
"Are We Gonna Die?"

Ik werd gevraagd die track te remixen (een andere mocht ook van hem), en m'n bedoeling was om van een donkere Hip-Hop track een donkere apocalyptische IDM/Breakcore track te maken.
Hopelijk vinden jullie het niet slecht, feedback is opnieuw broodnodig.

"Are We Gonna Die?"
0
geplaatst: 31 maart 2013, 01:31 uur
Ik voel de synthesizer niet echt, eigenlijk. De kleine variaties erin zijn wel aardig, de kleine glitches, trouwens.
Nadat de synth meer de overhand krijgt, en de drums rustiger worden en meer wegvallen, zat ik eigenlijk erop te wachten dat de beat weer in zou komen en dan gewoon echt los zou komen, snap je? Ik vind dat piano en vioolgedeelte er totaal niet in passen eigenlijk. Als de synth er dan ook weer bij komt voel ik hem echt niet meer. De synth, piano en viool passen gewoon niet echt, en niet op een goede manier (kan meehelpen met de chaos natuurlijk).
Maar zeker niet slecht! Hoe maak je die drums zo glitchy, eigenlijk?
Nadat de synth meer de overhand krijgt, en de drums rustiger worden en meer wegvallen, zat ik eigenlijk erop te wachten dat de beat weer in zou komen en dan gewoon echt los zou komen, snap je? Ik vind dat piano en vioolgedeelte er totaal niet in passen eigenlijk. Als de synth er dan ook weer bij komt voel ik hem echt niet meer. De synth, piano en viool passen gewoon niet echt, en niet op een goede manier (kan meehelpen met de chaos natuurlijk).
Maar zeker niet slecht! Hoe maak je die drums zo glitchy, eigenlijk?
0
geplaatst: 31 maart 2013, 11:30 uur
Die Synhtesizer is een Bass, de viool en piano en bass komen uit het origineel.
Het breakcore gedeelte en de drums, afmixen en effecten heb ik gedaan.
Piano en viool zijn erin geplaatst idd voor de chaos en omdat het een remix blijft natuurlijk. Mijn bedoeling was vooral om van die donkere Hip-Hop track een donkere, apocalyptische IDM/Breakcore track te maken. Hij doet ook een remix van mij van Underground. Kan je binnekort verwachten.
Die drums glitchy maken? Als je de kleine glitches bedoelt in het eerste stuk: simpel.
Ableton Live 9 heeft heel wat coole packs die je kan downloaden (gratis en betalend).
Dit is gewoon zo'n pack, met vervormde synthesizer/drum geluiden. En daarmee heb ik een soort van melodie mee proberen maken. Het Breakcore gedeelte is gewoon hetzelfde patroon als in het eerste deel maar geglitcht met het programma: DB Glitch.
Dat programma bevat heel wat knoppen, ed. en je moet gewoon je patroon laten spelen en live met je Controller of muis het laten glitchen.
Het breakcore gedeelte en de drums, afmixen en effecten heb ik gedaan.
Piano en viool zijn erin geplaatst idd voor de chaos en omdat het een remix blijft natuurlijk. Mijn bedoeling was vooral om van die donkere Hip-Hop track een donkere, apocalyptische IDM/Breakcore track te maken. Hij doet ook een remix van mij van Underground. Kan je binnekort verwachten.
Die drums glitchy maken? Als je de kleine glitches bedoelt in het eerste stuk: simpel.
Ableton Live 9 heeft heel wat coole packs die je kan downloaden (gratis en betalend).
Dit is gewoon zo'n pack, met vervormde synthesizer/drum geluiden. En daarmee heb ik een soort van melodie mee proberen maken. Het Breakcore gedeelte is gewoon hetzelfde patroon als in het eerste deel maar geglitcht met het programma: DB Glitch.
Dat programma bevat heel wat knoppen, ed. en je moet gewoon je patroon laten spelen en live met je Controller of muis het laten glitchen.
0
geplaatst: 31 maart 2013, 15:25 uur
Ik snap het idee erachter ja =]
Toch vind ik het op de een of andere manier niet als een vette chaos klinken. Ik weet niet precies waar dat aan ligt =]
DB Glitch, is dat dit programma? Als dat zo is, zal ik daar me eens in gaan verdiepen!
Toch vind ik het op de een of andere manier niet als een vette chaos klinken. Ik weet niet precies waar dat aan ligt =]
DB Glitch, is dat dit programma? Als dat zo is, zal ik daar me eens in gaan verdiepen!
0
geplaatst: 31 maart 2013, 17:36 uur
Lijkt qua uitkomst erg op IL Gross Beat, alhoewel ik bij GB vaak nog een idee heb van waarom het gebeurt... XD
0
Raffael1977
geplaatst: 31 maart 2013, 18:39 uur
Ik heb al een schitterend progje genaamd Saturn van Fabfilter waar ik dat mee kan doen.
0
geplaatst: 31 maart 2013, 21:29 uur
@Elohim: Na een tijdje merk je wel welk knopje wat doet. 
Ik denk wel dat als ik bij m'n volgende beat weer ga glitchen, ik het nu eens handmatig ga doen. Zal wel milimiterwerk worden, en zal een eeuwigheid duren voor het deftig zal klinken en ik een halve minuut aan geluid heb. Maar dan weet je wel welk klikje, snare, ... waar terechtkomt.

Ik denk wel dat als ik bij m'n volgende beat weer ga glitchen, ik het nu eens handmatig ga doen. Zal wel milimiterwerk worden, en zal een eeuwigheid duren voor het deftig zal klinken en ik een halve minuut aan geluid heb. Maar dan weet je wel welk klikje, snare, ... waar terechtkomt.
0
geplaatst: 31 maart 2013, 23:24 uur
Ik heb zelf momenteel intenties eigen beats te gaan maken, iemand nog tips voor me? Of misschien mensen die een lijstje hebben voor me van wat ik nodig zou kunnen hebben?
0
Raffael1977
geplaatst: 1 april 2013, 00:33 uur
Minimale vereiste is een DAW plus een paar Monitors en een midi controller/drumpad en als laatste een pc of mac en het liefst een snelle om zo alles lekker te laten lopen zoals plug-ins en meer van dat soort dingen.
0
geplaatst: 1 april 2013, 04:23 uur
Je laat het nu klinken alsof een PC met DAW een minimale vereiste is, maar dat is niet waar. Je kan ook dope beats maken met de SP1200. Minimale vereiste is je inzet.
0
geplaatst: 1 april 2013, 09:45 uur
Klinkt goed, ik heb hier al een aantal best goed klinkende beats gehoord en dacht ik spreek jullie maar eens aan
. Maar ik heb momenteel echt helemaal geen verstand hiervan, eerst is wat met FL Studio prullen en proberen voordat ik mezelf aan de wat professionelere dingen ga wagen denk ik zo
. Maar ik heb momenteel echt helemaal geen verstand hiervan, eerst is wat met FL Studio prullen en proberen voordat ik mezelf aan de wat professionelere dingen ga wagen denk ik zo* denotes required fields.