Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 13 mei 2013, 22:07 uur
Klinkt top man die Mother Nature. Een beetje Emancipator achtig vind ik zelf
0
geplaatst: 13 mei 2013, 22:13 uur
Aan drums kan je volgensmij nog wel iets werken, verder heb je goed gebruik gemaakt van samples en instrumenten
0
geplaatst: 28 mei 2013, 17:32 uur
Hoi, hoi!
Voor alle mensen die: Hard Techno, Breakcore, .... Kortom Electronische beats maken: Bio4Ema (waar ik Are We Gonna Die van heb geremixed, en zijn remix van mij bijna uitkomt) heeft me nu benoemd tot Moderator bij deze groep: Klik!
Dus als je je beat opstuurt naar die groep ben ik bereid hem zeker te accepteren.
Voor alle mensen die: Hard Techno, Breakcore, .... Kortom Electronische beats maken: Bio4Ema (waar ik Are We Gonna Die van heb geremixed, en zijn remix van mij bijna uitkomt) heeft me nu benoemd tot Moderator bij deze groep: Klik!
Dus als je je beat opstuurt naar die groep ben ik bereid hem zeker te accepteren.
0
Improvision
geplaatst: 29 mei 2013, 03:11 uur
Voor een online beatbattle, samples waren opgelegd, bijkomende regels waren: 2 cartoons samplen, 2 industriële geluiden en nog vanalles... Resultaat is dit.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 09:14 uur
Als de beat verandert rond 2.10 wordt ie echt vet Impro!
Ik voel hem wel! Alhoewel ik het cartoonsample niet érg goed gekozen vond... Er zijn veel beteren te vinden, die beter passen bij de beat, maar ach, details...
Ik voel hem wel! Alhoewel ik het cartoonsample niet érg goed gekozen vond... Er zijn veel beteren te vinden, die beter passen bij de beat, maar ach, details...
0
geplaatst: 30 mei 2013, 00:59 uur
Ik vind het stiekem een beetje jammer dat die sample van vanaf ong 0:30 niet terugkomt op het moment dat de drums invallen. maar zeer dope uiteraard
0
geplaatst: 14 juni 2013, 23:02 uur
Eerste beat: Eerste stuk best fijn, maar wanneer het sample erin komt voel ik hem niet echt meer. Klinkt lekker chaotisch, maar niet erg goed uitgewerkt, heb ik het gevoel.
Wat voor synthesizer is dat trouwens in het begin? (Kan zelf bijna geen aardige vsts vinden, ik werk dan ook praktisch alleen met samples dus is dat geen groot probleem)
Verder is de beat aardig dope! Klinkt ook best origineel! Toch zie ik er meer snippets in, dan één volledige track. Mist echt eenheid. Het laatste stuk is het dopeste trouwens, van rond 2.25!
Zelfde vraag geldt voor de tweede beat! Wat is die synthesizer in het begin? De snare had iets subtieler gemogen hier. Voelt meer als geheel aan, trouwens! Leuk piano sample ook! Met nog meer perfectie kan dit echt heel dope worden! Ik raad je aans eens contact op te nemen met Bob42jh (channel van youtube, heeft zijn eigen label waar over het algemeen trip-hop achtige chill-ish muziek op uitkomt, zeker het proberen waard)
Wat voor synthesizer is dat trouwens in het begin? (Kan zelf bijna geen aardige vsts vinden, ik werk dan ook praktisch alleen met samples dus is dat geen groot probleem)
Verder is de beat aardig dope! Klinkt ook best origineel! Toch zie ik er meer snippets in, dan één volledige track. Mist echt eenheid. Het laatste stuk is het dopeste trouwens, van rond 2.25!
Zelfde vraag geldt voor de tweede beat! Wat is die synthesizer in het begin? De snare had iets subtieler gemogen hier. Voelt meer als geheel aan, trouwens! Leuk piano sample ook! Met nog meer perfectie kan dit echt heel dope worden! Ik raad je aans eens contact op te nemen met Bob42jh (channel van youtube, heeft zijn eigen label waar over het algemeen trip-hop achtige chill-ish muziek op uitkomt, zeker het proberen waard)
0
geplaatst: 22 juni 2013, 18:54 uur
Ik zou thuis m'n pc moeten checken maar volgens mij is het gewoon een Wasp, een synth die al standaard bij FL zit. Een synthesizer die ik echt constant gebruik omdat ie zeer makkelijk en basic is, maar wel alle 'knopjes' heeft die die nodig heeft.
Er is geen synthesizer in het begin, je hoort een stukje sample dat ik met effecten bewerkt heb.
0
tuktak
geplaatst: 30 juni 2013, 00:54 uur
Ik was even klaar met mijn 170bpm waar ik normaal mee bezig ben en had een bassje die ik wel hiphop vond. Daarna dit gemaakt na een beetje aanrommelen. Vind het resultaat te leuk om niet te delen. Ik wilde eigenlijk een rappende Atmosphere maar daar kon ik geen goede acapella van vinden, dus nu maar Onyx haha.
0
geplaatst: 30 juni 2013, 15:31 uur
De acapella past er niet echt bij en ik moet eerlijk zeggen dat ik de basslijn ook niet erg vet vind. Percussie die er verder in zit klinkt niet slecht trouwens! Verder leuk dat je eens iets met hiphop doet natuurlijk! 

0
geplaatst: 1 juli 2013, 14:27 uur
Ik vind hem wel zeer vet hoor! Accapella past er inderdaad niet zo lekker over nu en dan, maar past er wat mij betreft wel heel goed bij qua stem en agressieve rap. Percussie past er idd ook goed bij.
0
geplaatst: 1 juli 2013, 20:09 uur
Hoi, hoi! 
Na een hele tijd bezig geweest te zijn met IDM met Breakcore climaxen wou ik eens iets heel anders doen. Ja, een Mixplaat.
Hoop dat jullie het goed vinden het is een vrij melancholische Mix met als rode draad regen. Geef zeker jullie mening aub. 
Tracklist:
- Aphex Twin - Kladfvgbung Misck
- Swans - Lunacy
- Aphex Twin - MT Saint Michel + Saint Michaels Mount
- Find Hope In Darkness - Are We Gonna Die (Remix) Eigen Werk
- 7E Phalanx - Pulse
- Burial & Four Tet - Nova + Burial - Intro (Untrue)
- Flying Lotus - Fall In Love
- Mount Kimbie - Maybes
- Aphex Twin - Nannou
Klik!

Na een hele tijd bezig geweest te zijn met IDM met Breakcore climaxen wou ik eens iets heel anders doen. Ja, een Mixplaat.
Hoop dat jullie het goed vinden het is een vrij melancholische Mix met als rode draad regen. Geef zeker jullie mening aub. 
Tracklist:
- Aphex Twin - Kladfvgbung Misck
- Swans - Lunacy
- Aphex Twin - MT Saint Michel + Saint Michaels Mount
- Find Hope In Darkness - Are We Gonna Die (Remix) Eigen Werk

- 7E Phalanx - Pulse
- Burial & Four Tet - Nova + Burial - Intro (Untrue)
- Flying Lotus - Fall In Love
- Mount Kimbie - Maybes
- Aphex Twin - Nannou
Klik!
0
geplaatst: 3 juli 2013, 17:58 uur
Na wat nutteloos geknutsel met dit gekomen. Sample + ik met mijn drumcollectie, meer niet. Niet echt wat ik meestal maak, maar toch... Leek me leuk om te delen.
@Kobe, kan zelf altijd weinig met een mix... Weet eigenlijk niet goed wat ik zou moeten beoordelen, dan.
@Kobe, kan zelf altijd weinig met een mix... Weet eigenlijk niet goed wat ik zou moeten beoordelen, dan.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 18:12 uur
@Elohim: dacht ik 2 weken geleden ook, tot ik James Holden ontdekte. Een mix is veel meer dan wat nummers achter elkaar zetten. Althans bij Holden & Four Tetn je hebt waarschijnlijk heel wat DJ's die niet veel meer dan dat doen.
Maar een mix gaat om een gevoel of opbouw creeëren. Een mooi sfeer scheppen, of nu net van donker naar euforisch gaan. Mijn mix heeft bijvoorbeeld een 43 minuten durende field recording van regen, waardoor dus ieder nummer toch melancholischer klinkt dan het al was.
De opener van het nummer heb ik bv. ook met 1/2e versneld, waardoor de tikjes totaal anders klinken. Soms neem ik van een nummer van 6 minuten bv. ook maar één minuut en dient het als verbindmiddel. Bij sommige nummers speel ik ook Live mee met effecten en draai ik dus aan de knoppen.
Als je interesse toont hoe goed een mix wel niet kan zijn kan ik je: At The Controls van James Holden aanraden.
Of je kan misschien toch even mijn mix proberen, zitten heel wat bekende namen tussen: Aphex Twin, 7E Phalanx, Burial, Flying Lotus, ... 
Maar een mix gaat om een gevoel of opbouw creeëren. Een mooi sfeer scheppen, of nu net van donker naar euforisch gaan. Mijn mix heeft bijvoorbeeld een 43 minuten durende field recording van regen, waardoor dus ieder nummer toch melancholischer klinkt dan het al was.
De opener van het nummer heb ik bv. ook met 1/2e versneld, waardoor de tikjes totaal anders klinken. Soms neem ik van een nummer van 6 minuten bv. ook maar één minuut en dient het als verbindmiddel. Bij sommige nummers speel ik ook Live mee met effecten en draai ik dus aan de knoppen.
Als je interesse toont hoe goed een mix wel niet kan zijn kan ik je: At The Controls van James Holden aanraden.
Of je kan misschien toch even mijn mix proberen, zitten heel wat bekende namen tussen: Aphex Twin, 7E Phalanx, Burial, Flying Lotus, ... 
0
geplaatst: 3 juli 2013, 19:32 uur
Ik snap hoe die dingen gemaakt worden, maar kan er weinig mee als ik niet in de disco sta of iets dergelijks. Een goede of slechte DJ is inderdaad goed te onderscheiden, maar daar gaat het om het inspelen op het publiek, en niet echt op de pre-made mix.
Maarja, er zijn genoeg mensen die er wel wat mee kunnen
Maarja, er zijn genoeg mensen die er wel wat mee kunnen

0
geplaatst: 3 juli 2013, 19:37 uur
Dat je ervan kunt genieten alleen in een Disco hangt ook van Mix tot Mix af. Die van mij bv. bestaat haast uitsluitend uit IDM waar ik toch niet direct wat pasjes op zo zetten. De eerste CD van At The Controls bestaat toch voornamelijk uit minimale Electronic waarop ik niet direct zou dansen.
0
geplaatst: 4 juli 2013, 10:06 uur
Ik had het niet over genieten, maar als ik niet in een disco hoef ik niet een 'mix' te horen, maar luister ik liever wat ik zelf samenstel.
0
geplaatst: 11 juli 2013, 20:08 uur
Heren en mogelijk dames, ik wil even schaamteloos reclame maken.
Ik had vorig jaar een beat tape gemaakt Opin - TwentyFourSeven Beat... en was eigenlijk benieuwd wat jullie er van vinden.
Het was in aardige stilte uitgebracht http://www.musicmeter.nl/al... en heeft zoals je kan zien geen mening of stem.
De beat tape is volledig gratis en mag non-commercieel gebruikt worden voor je eigen projecten, denk aan filmpjes op youtube of zelf overheen rappen, als je mij links kan sturen van je creatieve projecten waar je mijn muziek gebruikt zou ik dat erg waarderen, misschien maak ik dan zelfs schaamteloos reclame voor jou!
Of je nou negatief of positief erover bent, ik vind het altijd leuk om opbouwende kritiek te lezen en mogelijk kan ik er veel van leren.
Persoonlijke favorieten van de tape: Night and Day, When Dragons Attack, Mental Glitch, The Rain, Alone
Ik had vorig jaar een beat tape gemaakt Opin - TwentyFourSeven Beat... en was eigenlijk benieuwd wat jullie er van vinden.
Het was in aardige stilte uitgebracht http://www.musicmeter.nl/al... en heeft zoals je kan zien geen mening of stem.
De beat tape is volledig gratis en mag non-commercieel gebruikt worden voor je eigen projecten, denk aan filmpjes op youtube of zelf overheen rappen, als je mij links kan sturen van je creatieve projecten waar je mijn muziek gebruikt zou ik dat erg waarderen, misschien maak ik dan zelfs schaamteloos reclame voor jou!
Of je nou negatief of positief erover bent, ik vind het altijd leuk om opbouwende kritiek te lezen en mogelijk kan ik er veel van leren.
Persoonlijke favorieten van de tape: Night and Day, When Dragons Attack, Mental Glitch, The Rain, Alone
0
geplaatst: 12 juli 2013, 12:07 uur
Vette beat Impro. Een van de beste beats die ik tot nu toe heb gehoord van jou.
0
Improvision
geplaatst: 16 juli 2013, 18:49 uur
Glaciers of Ice schreef:
Haha, was zelf nog aan het twijfelen om hem in te zenden omdat ik er zelf nog niet 100% tevreden van was. Zo zie je maar.

@Septua, beide tracks zijn nice, wel een vreemde galm op de tweede.
Ook:
0
geplaatst: 16 juli 2013, 22:33 uur
Improvision schreef:
Haha, was zelf nog aan het twijfelen om hem in te zenden omdat ik er zelf nog niet 100% tevreden van was. Zo zie je maar.
Ook:
(embed)
(quote)

Ook:
(embed)
Thanks, moet nog veel leren over afmixen, ik doe veel op gevoel.. blijkbaar pakt het niet altijd goed uit.
Dope beat to you too sir.
* denotes required fields.