Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
Relax
geplaatst: 5 juli 2008, 22:30 uur
JLjuju schreef:
@Relax, vind je het wel goed gesampled? want daar draait 't op dit moment om. Is gewoon een test om het samplen een beetje door te krijgen.
@Relax, vind je het wel goed gesampled? want daar draait 't op dit moment om. Is gewoon een test om het samplen een beetje door te krijgen.
Jawel de ritme zit erin, dat is natuurlijk ook belangrijk om te leren ja.

Dus dat heb je wel onder controle.
0
geplaatst: 5 juli 2008, 22:33 uur
Improvision schreef:
Surviving the Times
(quote)
Surviving the Times
Ok dankje erg mooi nummer.
0
geplaatst: 20 juli 2008, 18:16 uur
Ik zie dat dit topic alweer een hele tijd dood is en dat is zonde.
Daarom wou ik een discussie ontketenen.
Ik lees wel eens bij Hip-Hop albums hier op de site (vooral bij de commerciëlere/pop-achtige) dat ze een nummer gejat vinden.
In veel gevallen denk ik dat noemen ze nou samplen maar daar is het blijkbaar niet iedereen mee eens.
Dus de stelling: Samplen is altijd (ordinair) jatten.
En de vraag waneer is het jatten en wanneer is het samplen.
Ik ben benieuwd naar de meningen.
Daarom wou ik een discussie ontketenen.
Ik lees wel eens bij Hip-Hop albums hier op de site (vooral bij de commerciëlere/pop-achtige) dat ze een nummer gejat vinden.
In veel gevallen denk ik dat noemen ze nou samplen maar daar is het blijkbaar niet iedereen mee eens.
Dus de stelling: Samplen is altijd (ordinair) jatten.
En de vraag waneer is het jatten en wanneer is het samplen.
Ik ben benieuwd naar de meningen.
0
Relax
geplaatst: 20 juli 2008, 18:51 uur
Tegenwoordig maken al die producers (Scott Storch o.i.d.) allemaal van die goedkope keyboard Frans Bauer beats...
Ik vind het samplen als het 'gejatte' stuk lekker klinkt.
Maar als je het zoals P. Diddy doet, gewoon de beat jatten... dat is... jatten.
Ik vind het samplen als het 'gejatte' stuk lekker klinkt.

Maar als je het zoals P. Diddy doet, gewoon de beat jatten... dat is... jatten.
0
raffael77
geplaatst: 20 juli 2008, 19:22 uur
Jatten is dat als je een sample of zelfs een cover doet er geen toestemming voor vraagt aan de artiest die het nummer heeft gemaakt. Dat is jatten in pure vorm.
Nu ff het jatten zoals velen het kennen.
Met dezelfde soort beat op de markt komen plus de muzikale stukjes erin zoals dat van een ander maar dan toch niet weet te combineren zodat het verschil ver te zoeken is.
De eeuwen oude dezelfde samples gebruiken als anderen producers omdat je zelf niet iets kan bedenken.
Wat ik ook jatten vind is Look a Like producer.
Iemand die dus te veel op andere wil lijken.
Wat betreft de commerciele producers maken vaak en meestal van die cheape beats. Neem nou het nummer Lolipop dat klinkt toch erg wack.
Beat jatten is een moeilijke term omdat eigenlijk de meeste beats gejat zijn. Veel is in het verleden al gedaan en herhaald zich iedere keer weer, maar als je het dan mooier maakt vind ik het niet erg.
Maak je het orgineel naar je eigen stijl dan is het goed en anders dood schieten dat soort figuren.
Nu ff Jatten zoals Relax bedoeld denk ik dan maar.
Het nummer van Jeniffer Lopez - Jeny From The Bloch met 2 gejatte beats en dat zijn:
BDP - South Bronx
The Beatnuts - Watch Out Now
En nummers zoals van P Diddy - D.I.D.D.Y.
Een soort satire naar BDP met het nummer JIMMY
Nu ff het jatten zoals velen het kennen.
Met dezelfde soort beat op de markt komen plus de muzikale stukjes erin zoals dat van een ander maar dan toch niet weet te combineren zodat het verschil ver te zoeken is.
De eeuwen oude dezelfde samples gebruiken als anderen producers omdat je zelf niet iets kan bedenken.
Wat ik ook jatten vind is Look a Like producer.
Iemand die dus te veel op andere wil lijken.
Wat betreft de commerciele producers maken vaak en meestal van die cheape beats. Neem nou het nummer Lolipop dat klinkt toch erg wack.
Beat jatten is een moeilijke term omdat eigenlijk de meeste beats gejat zijn. Veel is in het verleden al gedaan en herhaald zich iedere keer weer, maar als je het dan mooier maakt vind ik het niet erg.
Maak je het orgineel naar je eigen stijl dan is het goed en anders dood schieten dat soort figuren.
Nu ff Jatten zoals Relax bedoeld denk ik dan maar.
Het nummer van Jeniffer Lopez - Jeny From The Bloch met 2 gejatte beats en dat zijn:
BDP - South Bronx
The Beatnuts - Watch Out Now
En nummers zoals van P Diddy - D.I.D.D.Y.
Een soort satire naar BDP met het nummer JIMMY
0
Relax
geplaatst: 30 juli 2008, 02:48 uur
Beetje valse en opvallende bassline.. maar je brengt stiekem wel die donkere Mobb Deep style van Havoc door die sample.
Vind het geen geweldige beat dankzij de bassline en de standaard kick & snare geluidjes.
Vind het geen geweldige beat dankzij de bassline en de standaard kick & snare geluidjes.

0
Improvision
geplaatst: 30 juli 2008, 09:04 uur
Relax schreef:
Beetje valse en opvallende bassline.. maar je brengt stiekem wel die donkere Mobb Deep style van Havoc door die sample.

Deze keer had ik met mijn toetsenbord live de basslijn ingespeeld, maar dat is dus nog niet zo goed gelukt.

0
geplaatst: 31 juli 2008, 22:10 uur
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 15:42 uur
Ik heb een soort van ''megamix'' gemaakt met Audacity van een aantal hiphopnummers uit de hedendaagse undergroundwereld (voornamelijk Babygrande-achtige shizzle).
Tracklist:
- Jedi Mind Tricks - Death Falls Silent Interlude (intro)
- Snowgoons - Casualties Of War (feat. Smif-N-Wessun)
- Virtuoso - Man Of The Hour
- Jedi Mind Tricks - The Age Of Sacred Terror
- Ill Bill & La Coka Nostra - Soldiers Of Fortune
- Army Of The Pharaohs - Battle Cry
- Canibus - Poet Laureate II
- Outerspace - Angels Of Death (feat. Immortal Technique)
Heb tussendoor ook wat film-samples geplakt uit de film Se7en (hadden de meesten vast wel herkent) om een beetje te experimenteren, is niet echt geweldig gelukt maar ik ben dan ook niet echt een expert
. In de mix zitten natuurlijk nog wel wat foutjes e.d., maar dit is pas de eerste keer dat ik zo'n nummer in elkaar heb gezet.
Link.
Tracklist:
Heb tussendoor ook wat film-samples geplakt uit de film Se7en (hadden de meesten vast wel herkent) om een beetje te experimenteren, is niet echt geweldig gelukt maar ik ben dan ook niet echt een expert
. In de mix zitten natuurlijk nog wel wat foutjes e.d., maar dit is pas de eerste keer dat ik zo'n nummer in elkaar heb gezet.Link.
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 17:27 uur
@Improvision: Ik ken het origineel niet, maar het klinkt wel heel dope als je die beat zelf gemaakt heb.
@MJ: effe checken dan.
Dit is een nieuwe beat van mij:
http://www.speedyshare.com/757988125.html
Juju - The Prelude Of Love
@MJ: effe checken dan.
Dit is een nieuwe beat van mij:
http://www.speedyshare.com/757988125.html
Juju - The Prelude Of Love
0
Improvision
geplaatst: 5 augustus 2008, 17:36 uur
JLjuju schreef:
@Improvision: Ik ken het origineel niet, maar het klinkt wel heel dope als je die beat zelf gemaakt heb.
Die beat heb ik zelf gemaakt ja.

0
geplaatst: 5 augustus 2008, 18:01 uur
Oke good job man, klinkt erg goed.
Waar is die snare toch ook alweer van...
Verder idd is die sample erg Mobb Deep-style, mijn style dus :
Dope shit, al is ie wel simpeltjes
0
Improvision
geplaatst: 5 augustus 2008, 18:10 uur
JLjuju schreef:
(quote)
Die snare zat in een van de vele drumkits. Ik weet niet precies meer welke. Onbegonnen werk om te achterhalen dus.

Iets van Pete Rock of Premier misschien?
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 19:18 uur
Oh oke 
En wat vinden jullie van mijn beat?
Samples mogen jullie raden

En wat vinden jullie van mijn beat?
Samples mogen jullie raden

0
raffael77
geplaatst: 6 augustus 2008, 10:23 uur
Ipro.
Dat orgel stukje is wat minder en het is bovendien al meerdere malen gebruikt door andere artiesten.
Voor de rest is het een leuke beat.
PS. Zou je niet eens gaan denken aan serieuze plannen voor album ofzoiets.
Advies dat ik je meegeef is dat je niet te veel hier laat horen omdat mensen je beat kunnen jatten en uit laten komen, maar dan heb jij er niets meer over te zeggen. Althans als zij eerder het nummer uitbrengen.
Dat orgel stukje is wat minder en het is bovendien al meerdere malen gebruikt door andere artiesten.
Voor de rest is het een leuke beat.
PS. Zou je niet eens gaan denken aan serieuze plannen voor album ofzoiets.
Advies dat ik je meegeef is dat je niet te veel hier laat horen omdat mensen je beat kunnen jatten en uit laten komen, maar dan heb jij er niets meer over te zeggen. Althans als zij eerder het nummer uitbrengen.
0
geplaatst: 6 augustus 2008, 11:03 uur
Tegen wie had je het nou eigenlijk?
Tegen mij of Improvision?
Tegen mij of Improvision?
0
raffael77
geplaatst: 6 augustus 2008, 11:20 uur
Sorry Juju die was voor jou bedoelt. Maar ik kan jou dit advies ook wel geven.
Dus geld ook voor jou en alle anderen die wat willen gaan doen in de muziek.
Hij de muziek voor jezelf en laat het horen aan mensen die het nummer niet kunnen pakken.
Want de linken die jullie maken zijn te kraken op eenvoudige wijze lol.
Maar ik heb er geen baat bij omdat ik een andere weg ben ingeslagen.
0
geplaatst: 6 augustus 2008, 18:48 uur
Myspace toch niet?
En bij die share sites kan je sowieso gewoon downloaden hahah.
En bij die share sites kan je sowieso gewoon downloaden hahah.
0
geplaatst: 8 augustus 2008, 18:42 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ik heb een soort van ''megamix'' gemaakt met Audacity van een aantal hiphopnummers uit de hedendaagse undergroundwereld (voornamelijk Babygrande-achtige shizzle).
Tracklist:
. In de mix zitten natuurlijk nog wel wat foutjes e.d., maar dit is pas de eerste keer dat ik zo'n nummer in elkaar heb gezet.
Link.
Niemand Ik heb een soort van ''megamix'' gemaakt met Audacity van een aantal hiphopnummers uit de hedendaagse undergroundwereld (voornamelijk Babygrande-achtige shizzle).
Tracklist:
. In de mix zitten natuurlijk nog wel wat foutjes e.d., maar dit is pas de eerste keer dat ik zo'n nummer in elkaar heb gezet.Link.
?
0
Improvision
geplaatst: 8 augustus 2008, 19:05 uur
MJ_DA_MAN schreef:
?
(quote)
Niemand
?De nummers zijn wel allemaal in dezelfde sfeer, misschien een idee om er eens een keer net het tegenovergestelde tussen te gooien. (Zoals bv een stuk met de 2e beat van Poet Laureate II).
En Audacity lijkt me hier niet het beste programma voor. Virtual DJ is bijvoorbeeld al veel handiger om mixen te maken, vooral qua overgangen. Met Audacity zijn op mix-gebied de mogelijkheden wat beperkt vind ik...
Maar het zijn natuurlijk wel allemaal goeie tracks, en de samples van se7en hebben een zeker een meerwaarde.

0
geplaatst: 14 augustus 2008, 22:22 uur
Die is vet man, op het begin ietwat simpel, maar naarmate de track verder gaat word ie heel mooi. Samples uitgeknipt en er zelf wat van gemaakt? Good job man
Ik heb ook een nieuwe.
Nee, geen donkere beat.
Eerder vrolijk
Check 'm op mn boomr: http://www.boomr.nl/jljuju
Hij staat onder Albums>overige Shits>Bring It On Pt 2
Samples:
Sam Cooke - Bring It On Home To Me
Organized Kofusion - Bring It On
2pac - Hit Em Up
Wu Tang Clan - Bring The Ruckus
Het begin is overigens expres een beetje slecht gemaakt, omdat mijn eerste Bring It On (ook mijn eerste beat) super gaar was
Ik heb ook een nieuwe.
Nee, geen donkere beat.
Eerder vrolijk
Check 'm op mn boomr: http://www.boomr.nl/jljuju
Hij staat onder Albums>overige Shits>Bring It On Pt 2
Samples:
Sam Cooke - Bring It On Home To Me
Organized Kofusion - Bring It On
2pac - Hit Em Up
Wu Tang Clan - Bring The Ruckus
Het begin is overigens expres een beetje slecht gemaakt, omdat mijn eerste Bring It On (ook mijn eerste beat) super gaar was

0
geplaatst: 15 augustus 2008, 19:19 uur
Ik heb weer een beat gemaakt met fruityloops
wat geprobeert met samples wat best wel is gelukt vind ik
http://www.zshare.net/audio/17087831855953f2/
wat geprobeert met samples wat best wel is gelukt vind ik
http://www.zshare.net/audio/17087831855953f2/
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 15:35 uur
Ik weet niet Backslap.. Maar het lijkt net alsof je het met een telefoon hebt opgenomen... De kwaliteit is erg slecht... of heb je dat expres zogedaan? Verder vind ik 'm ook niet erg bijzonder...
En wat vonden jullie van mijn beat?
De hip-hop samples zijn overigens vocals
En wat vonden jullie van mijn beat?
De hip-hop samples zijn overigens vocals

0
JET_JAGUAR
geplaatst: 22 augustus 2008, 16:47 uur
JLjuju je drums zijn niet echt spannend geplaatst, dat hoeft ook niet maar met zo'n sample als deze zou het wel wat toevoegen, want het klinkt erg saai en statisch op dit moment.
Ook zit er een soort laag reversed geluid in wat erg lelijk klinkt, weet niet of je dat als bass had bedoelt, maar een bassline mag er sowieso wel bij en dat geluid eruit.
alleen die piano sample is ook een beetje saai, het klinkt gewoon als gepingel, speel zelf wat dingen erbij (strings ofzo) of zoek andere samples erbij.
Backslap, hoor je zef niet dat je kick ontzettend scheef is geknipt? er zit gewoon een 'klik' op, niet naar te luisteren, verder lijkt het ook een beetje een willekeurig samenraapsel van geluiden.
Blijf oefenen!
Ook zit er een soort laag reversed geluid in wat erg lelijk klinkt, weet niet of je dat als bass had bedoelt, maar een bassline mag er sowieso wel bij en dat geluid eruit.
alleen die piano sample is ook een beetje saai, het klinkt gewoon als gepingel, speel zelf wat dingen erbij (strings ofzo) of zoek andere samples erbij.
Backslap, hoor je zef niet dat je kick ontzettend scheef is geknipt? er zit gewoon een 'klik' op, niet naar te luisteren, verder lijkt het ook een beetje een willekeurig samenraapsel van geluiden.
Blijf oefenen!
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 18:07 uur
Die laatste twee woorden maken toch wel een hoop goed he jongens 

* denotes required fields.