MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Dankje voor de goeie feed man
Drop binnenkort wel weer es iets.

JET_JAGUAR
Stapler ik bedoel het niet negatief, wil ze juist helpen met mn opmerkingen en dat blijf oefenen bedoel ik niet sarcastisch ofzo.

Ja ik snap het J_J.
Ik bedoelde mijn opmerking daarintegen dan wel weer een beetje sarcastisch maar goed.
Ik vond het alleen een beetje raar dat jij (ik heb je geloof niet eerder hier op dit topic gezien?) al die feedback gaf.
Maar is cool! Je wilt ze helpen (wat vind je trouwens van mijn nummers ?)

Bij de weg: 31 oktober droppen JLjuju en ik een album.
Wie meer wil weten vraag maar aan ons.

2de Bij de weg: Ik ben ook bezig met een album wat voornamelijk over mijzelf zal gaan.
Ik heb zelf al alle beats gemaakt (hier en daar wat verbeterpunten) maar ik moet nog rappen, ik heb al wel aardig wat teksten door de jaren heen geschreven.
Hoe dan ook het zal voornamelijk over mij gaan, over mijn hometown en over mijn kijk op het leven .
Ik hoop dat er mensen geïnteresseerd zijn en ik zal sowieso wel een link sturen

Nieuwe Beat:

"Killed By The Wind"
Samples:
The Tramps - That's WhereThe Happy People Go
The Charmels - As Long As I've Got You
Average White Band - Pick Up The Pieces
juju - killed by the wind.mp3 - 4.22MB

Check deze beat effe aub

JET_JAGUAR
de basis klinkt goed, alleen de samples die je eroverheen laat komen hebben nog niet echt een mooi geluid vind ik en lopen hier en daar uit de maat. misschien kan je die nog wat EQ'en, probeer ook wat met delay te spelen en misschien nog wat samples erbij.
Ook gebeurd er iets raars op 1:13 trouwens.

Stapler:
lees je bericht nu pas en check je myspace.
Die sound of the city beat klinkt dope, dope pianosample, die strings passen ook als verse gedeelte, alleen vind ik de bassline in je intro net niet lekker qua timing. Verder voel ik deze wel, blijf shit maken man!

Ik heb een nieuwe beat op m'n Myspace staan.
www.myspace.com/breakcutta

Hij heet Definition

Relax
Is wel erg simpel, sorry dat ik het zeg, vind die begin sample met de saxofoon ook niet erg mooi.

JET_JAGUAR schreef:

lees je bericht nu pas en check je myspace.
Die sound of the city beat klinkt dope, dope pianosample, die strings passen ook als verse gedeelte, alleen vind ik de bassline in je intro net niet lekker qua timing. Verder voel ik deze wel, blijf shit maken man!

Dankje man! En ja ik blijf zeker weten skeit maken haha

Improvision
Het is weer een tijdje geleden, maar hier is er weer een.

http://www.zshare.net/audio/19651439831c5c82/

En wat vinden jullie ervan?

Improvision
Improvision schreef:
Het is weer een tijdje geleden, maar hier is er weer een.

http://www.zshare.net/audio/19651439831c5c82/

En wat vinden jullie ervan?
Iemand?

raffael77
Ik vind de strings die je gebruikt niet zo mooi maar voor de rest weer een dope track.

Een tijdje geleden heb ik Fruity Loops gedownload en voor het eerst een beat gemaakt. Nadat ik een tijdje niks meer met het prog gedaan heb, kreeg ik toch weer zin om iets te maken..just voor de fun
Zie hier, hoor hier het begin van mijn nieuwe beat:Mijn beat

Kritiek is meer dan welkom!!!.
Ik heb mijn samples gehaald uit deze compositie van Bach:

Als het filmpje niet werkt hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=LU_QR_FTt3E

Ik vind hem ietjses te symplistisch gemaakt. Een paar samples (Wel mooie) op een drumbreak. Had er wat meer variatie in de drums of wat samples van andere klassieke stukken ingezet.
Maar voor een eerste beat is dit al best goed hoor
Alleen geloof ik dat eerste beat verhaal niet echt meer bij de meeste mensen... Maar begrijp me niet verkeerd het kan best je eerste beat zijn hoor

Improvision
Wat simpel inderdaad.

Ik vind ook dat de snares op 'de verkeerde plaats staan', ik hoor het ritme in de sample anders dan hoe jij het hoort, misschien ligt het aan mij.

Maar voor een eerste beat is het wel ok.

Het was ook niet mijn eerste beat hoor, maar dat zei ik ook in mijn post. Het is mijn derde ofzo..
Maar bedankt voor de feedback. Ik weet dat het simpel is gemaakt. De timing was wel echt veel werk. Met Fruity Loops kun je niet zo handig de bpm van een sample aanpassen, heb ik wel gemerkt.
En Improvision.. ik heb nog eens goed naar de sample geluisterd, maar ik hoor niet precies wat je bedoelt. maare thanks voor je reactie.

Eeen simpele beat is soms ook leuk.

Improvision
Inzpired schreef:
Maar bedankt voor de feedback. Ik weet dat het simpel is gemaakt. De timing was wel echt veel werk. Met Fruity Loops kun je niet zo handig de bpm van een sample aanpassen, heb ik wel gemerkt.

Ik doe altijd het volgende:
Eerst een pattern naar 16 zetten, en dan de loop die je wil gebruiken plaatsen in het begin (of het begin en het midden, of in het begin, in een kwart, het midden en drie kwart afhankelijk van de lengte van de sample) en dan gewoon pitchen tot ze op elkaar aansluiten. Als je ze goed geknipt hebt zitten ze dan in het juiste ritme.

Inzpired schreef:
En Improvision.. ik heb nog eens goed naar de sample geluisterd, maar ik hoor niet precies wat je bedoelt. maare thanks voor je reactie.

Mja, daarnet zou ik een kick of snare gezet hebben als die sample zo even een lage toon maakt. Je beat deed dus wat reggae-achtig aan bij me, omdat die snare wat "off-beat" zat. Maar ondertussen vat ik hem.

Inzpired schreef:
Mijn beat
Leuk !

Seven Sins van het album The House of Horror.
Dit album heb ik samen met Juju gemaakt en komt 31 oktober uit.
Ik houd jullie op de hoogte!

Improvision
Nieuwe:

Kool G Rap & Nas - Fast Life Remix

JET_JAGUAR
Sample is erg dope, je hebt hem alleen vrij saai gebruikt en je drums klinken ook niet echt spannend of hoogstaand.

http://www.youtube.com/watch?v=r321LDzaLA4

raffael77
Impro. Je hebt een leuke beat gemaakt. De vergelijking die Jet doet is met een beat van premier. Altijd leuk als ze je vergelijken met een pro als Premier.

Improvision schreef:
Nieuwe:

Kool G Rap & Nas - Fast Life Remix
Mijn mening weet je al maar nogmaals, ik vind hem super .

Een nieuwe super donkere beat.
Please check het!
http://www.zshare.net/audio/5230143572aea3cf/

Samples gehaald uit klassiek (Elgar - Cello Concerto In Minor) en opera (Madame Butterfly)

Ik heb hem zojuist ontvangen van JLjuju en ik moet zeggen dat ik wederom erg onder de indruk ben. Persoonlijk vind ik dit je beste productie (en ik vond de eerdere al zo goed). De sfeer is het wederom die de track maakt, ik hou er enorm van. Maar ook de effecten (kerkklokken en het koor) vind ik tamelijk briljant. Chapeau!

Wel aardig, hoor. Sample zit volgens mij ook in dit nummer.

Ow lijkt er idd wel wat op. Vet nummer, kon ik nog niet

Nog iemand wat te zeggen erover?

lambf
Leuk, maar de Snare-drum (ik ben geen kenner, dus weet het niet zeker of dat de snare is) is veel te overheersend.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:11 uur

geplaatst: vandaag om 20:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.