MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Inzpired schreef:
@ Dj2Jelle ik kan je beat niet beluisteren. Ik weet niet of ik de enige ben?
Same here.

Dj2Jelle
en als je op download klikt?

koray je beat is serieus erg dope !! erg lekker sample

tuktak
ik heb wat samples beluisterd, en opzich vind ik het wel leuk dat mensen bezig zijn met het samplen van muziek. het nadeel van samplegebruik is dat de samples niet op elkaar afgestemd zijn, en daardoor lastig zijn te combineren. ik hoor daardoor veel beats die uit de maat lopen met de melodie, ik zou daar echt op letten. tel je beats uit en maak een compositie met opbouw en knip je samples helemaal uit elkaar zodat je flexibel bent hierin. zelf vind ik dat sowieso ook veel mooier dan het timestretchen van je samples 'tot het past'. en verder zou ik beats opbouwen uit nog veel meer lagen, gewoon de zelfde beats verdubbelen werkt al, en eventueel een beetje aanpassen met wat filters om meer dynamiek te creëeren. beter een eenzelfde beat met dynamiek, dan een afwisselende beat zonder dynamiek. dus misschien heeft iemand er wat aan en anders succes verder.

klasse tip thnx man

RedLightCityBoy
Ik heb de eer om de 1e beat uit 2009 te plaatsen!
Het is dezelfde sample die in de users KO werd geplaatst, maar dan mijn eigen versie

http://www.zshare.net/audio/54266647aab3dc3f/

Improvision
RedLightCityBoy schreef:
Ik heb de eer om de 1e beat uit 2009 te plaatsen!
Het is dezelfde sample die in de users KO werd geplaatst, maar dan mijn eigen versie

http://www.zshare.net/audio/54266647aab3dc3f/

Bij het begin vind ik je drumkeuze niet zo goed, de snares mochten wel harder, de kicks misschien ook... Ook zou ik meer hi-hats gebruiken en meer kicks, nu klinkt het wat te leeg. Als je daarop let krijg je al een heel ander nummer.
En 'and in this love' (of iets dergelijks) zou wat energieker mogen, nu klinkt het te 'clean' en te hard òp de beat, het mag wel wat ruwer.

Maar het klinkt wel aardig, doe zo verder!

Ik ben het met Improvision eens. De drums zijn niet echt goed. De rest vind ik eigenlijk best wel goed. Lekker rustig.

RedLightCityBoy
Dankje voor jullie tips.
Ik zelf vond die rustige snares en kicks wel bij die smooth sample passen eigenlijk. Maar toch bedankt, ik zal het onthouden voor de volgende keer.

Ongeveer een week geleden heb ik zelf weer eens een poging gewaagd om iets leuks te maken. Zie hier het resultaat:

http://www.zshare.net/audio...

Dj2Jelle
En dat is goed gelukt als je het mij vraagt

RedLightCityBoy
leuke sample, de beat is ook wel goed.
Alleen misschien iets meer variatie in de beat of sample waardoor het interessant blijft. Welke sample als ik vragen mag, goede keuze.

Dj2Jelle
Sinds wanneer heeft een rapbeat variatie nodig?, er zat volgens mij de nodige variatie in.

Improvision
Klinkt wel leuk, misschien nog een basslijn eronder?

Jo Nega hier weer. heb een nieuwe beat gemaakt met nieuwe prog(reason)

check it pls:D
http://www.zshare.net/audio/54659524b0fef863/

Dj2Jelle
Weinig variatie, en een beetje simpele drums, maar het klinkt goed.

RedLightCityBoy
Beetje saai, de sample is wel mooi, alleen ik zou er veel meer mee mixen. Nu klinkt het gewoon als die sample met jou beat eronder. Ik zou zelf iets meer aandacht besteden in de beat, dan komt er zeker iets mooier uit.

Hier is een interessant artikel over of het kwaad kan dat wij tegenwoordig via internet op kunnen zoeken welke samples een artiest heeft gebruikt: http://hiphopisread.blogspot.com/2008/03/sample-sets-hurting-hip-hop.html

Erg boeiend, zo is bijv. Madlib er niet erg blij mee.

Relax
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet erg fijn, zo ontkrachtig je de hiphop versie.

Ik vind het zelf altijd leuk om de samples terug te horen, om te kijken hoe de producer het heeft geflipt, of er gewoon drums onder heeft gegooid Maar als Madlib bijvoorbeeld zijn samples niet heeft gecleared, en door deze pakketjes in de problemen kan komen, dan snap ik het wel dat hij het liever niet heeft.
Ik ben blijkbaar 1 van die lucky 76 mensen, want ik herinner me dat ik hem toendertijd had gedownload =o jammer dat ik em nu niet meer heb ^^;

Improvision
Ik heb hem nog.

Relax
Mnr Korhymes jij gooit er ook alleen drums onder?

En wat heeft dat met iets te maken wat ik net zei ? xD
En ik heb wel eens niet alleen drums er onder gegooit hoorr, EN ik heb niet gezegd dat ik het erg vind als er alleen drums onder worden gegooit, er zijn teveel classic nummers gemaakt met beats waar alleen drums onder gegooit is om het erg te vinden ;D

Whajoow koray heeft veel tegenargumenten vandaag (L)

Relax
Oooh ik dacht dat jij Madlib inelkaar zou slaan als hij dat zou doen ofzo...

Tegenargument Turk.

raffael77
Wat een bitch die gast van dat forum. In welke vorm van muziek gebeurd dat niet lol.

Daarnaast weet ik zeker dat Madlib het met respect gebruikt anders was hij wel op Kanye's plek gaan zitten.
Dat zelfde gold voor P Diddy.

Samples gebruiken met toestemming wil niet zeggen dat het ergens moet staan. Vaak staan op album boekjes wel vaak welke sample gebruikt is. Toestemming vragen gaat via contact met diegene en daarna schriftelijk via het rechtshof om het zwart op wit te krijgen op papier zodat ze later niet in de problemen komen.

Aangezien Madlib de zoon is van Jazz muzikant Otis Jackson en hij dus op bluenote dat album heeft uitgebracht zal het wel geen probleem zijn geweest.

Maar je bent wel een snitch als je niet zeker weet of dat zo is.

Dat is hetzelfde als iemand veraden omdat ie wiet kweekt.
Afgunst heet zoiets of jaloezie.

Improvision
Maar daar gaat het niet om. Die man van het forum heeft nergens gezegd dat Madlib geen rechten of toestemming zou hebben om die nummers te mogen samplen.
Hij had gewoon een pack geupload met alle originele nummers in die Madlib had gebruikt. Mijns inziens is hier niks verkeerd mee.

Dj2Jelle
Ik dacht dat het maar weer tijd was om een beat van mij up te loaden:

beat

Ik heb 2 samples gebruikt, die afrikaanse drums en het vogeltje op de achtergrond. Ik heb me een beetje laten inspireren door het nummer For the Children van Nomak wat je trouwens niet echt terug hoort.

edit: oja, voor de mensen die hier beats maken, kan ik de Edirol Orchestral plug-in aanraden, hier een willekeurige demonstratie. Je kunt er zo'n beetje alle akoestische instrumenten vreselijk realistisch uithalen. Luister naar de viool in mijn stukje rond 1:40.

reacties plz

Dj2Jelle
Iemand wat erover te melden?

(afbeelding)

Niemand? ook niet 1 woord?

Improvision
Het klinkt origineel en steekt wel goed in elkaar. Die edirol vst heb je ook goed gebruikt, want vaak klinkt het wat te smooth of te emotieloos in vergelijking met een sample.
Maar ik word warm noch koud van het nummer. Het boeit me niet zo, ik weet ook niet echt wat ik ermee aan moet. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen.

raffael77
Precies. Ik vind hem niets. Klinkt een beetje Lounge achtig maar dan in slechte zin.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:33 uur

geplaatst: vandaag om 06:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.