MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Relax
Ik vind het echt .. een grappige beat, Hakunna Matatta ofzo.

Voorderest klinkt het te "nep" en te gameboy achtig, toch zijn de deuntjes... leuk.

Dj2Jelle
Ik ben het wel met jullie eens, ik heb hem hier alleen gedropt omdat ik nog nooit op deze manier een beat had gemaakt, daarom was ik even trots op mezelf

Eerste poging tot drums samplen, ik weet eigenlijk echt niet wat ik van deze beat moet vinden xD;

Korhymes - jazzyflipflop.mp3 - speedyshare.com

raffael77
Heb je dat echt zelf gedaan. Zo ja dan heb je het prima gedaan.

Waarom dat vraag is dat het 90's klinkt en best lijkt op andere nummers. Het klinkt zelfs bekent.(Dat Jazz deuntje)

RedLightCityBoy
Mooi Korhymes, jazzy hip-hop, dat kan ik wel erg waarderen.
Uit welk nummer heb je de drums gesampeld? die zijn ook erg dope vind ik.

Ohh, nja de sample is ook van Cannonball Adderley, die is vaak genoeg gesampled denk ik En ik heb het allemaal zelf gedaan hoor, Korhymes bite niet xD
En thanks ;D De drums komen uit Get Out My Life Woman van Solomon Burke

Zalige beat Korhymes, daar hou ik wel van

Lekkere beat. Zijn de drums precies hetzelfde als het orgineel? Of heb je wat veranderd.

Ik heb er wat effectjes overheen gegooit maar de originele drums zijn ook al behoorlijk hard

Dj2Jelle
Vette beat Korhymes

Tijd om dan maar even een doorsnee beat van mij te droppen. Een kick, snare, 2 hi-hats en dan lekker spelen. En in dit geval houd je een soort abstracte garage over.

zSHARE - Hallo.mp3

Veel te El-P-achtig, en dat is niets voor mij .

Improvision
Hier zou je nog een lekker DnB nummer van kunnen maken.

Dj2Jelle
Doe ik ook regelmatig

Ik ook, ik post wel eens een dnb-nummerke hier.
Ik luister zo die beat van jou

Dj2Jelle
Hier zou je een vet nummer van kunnen maken

YouTube - Libyan Maloof

vet muziek, mijn stijl:P

check waar ik mee bezig ben, this een demotje:

zSHARE - untitled543.mp3

Dj2Jelle
Chill... .

Ik kan even geen kritiek bedenken , best goed als je het mij vraagt.

RedLightCityBoy
Ik heb ook eens iets anders dan hip-hop gemaakt. Het is een soort Lounge achtige mix van electro en jazzy invloeden. Het is niet al te serieus gedaan, dus ik hoop dat het gewaardeerd wordt. Ik zelf ben namelijk best tevreden.

zSHARE - Jazz-Electro MIX 2009.mp3

Dj2Jelle
Ik had na het woord Electro stiekem gehoopt op een keiharde zaag die erin zou knallen, maar het gebeurde niet

RedLightCityBoy
Electro is nogal breed dus dat hoeft er niet in te zitten.

Improvision
Jazztronik

RedLightCityBoy

Dit was een idee van Pooiertje, hij dwong me ertoe dit te doen..

Oei, de ondergang van RLCB. Uitschrijven is de enige optie en je dan weer aanmelden onder een andere naam (nieuwe identiteit aannemen etc.).

Nog proberen andere mensen de schuld te geven .

Kom laten we buiten stenen zoeken, dan gaan we hem bekogelen.

RedLightCityBoy
Nogmaals, het was Pooiertje's idee. Laat hem zich maar lekker uitschrijven.

En als het idee van Pooiertje is om van een gebouw te springen, doe jij dat dan ook?
In mijn jonge jaren hadden we nog de schandpaal voor dit soort incidenten.

RedLightCityBoy
Nee, maar dit is wel ietsjes minder erg dan van een gebouw af springen, toch? en tja, ik volg mensen raad graag op, vind ik wel grappig.

Achja, RLCB en ik waren gisteren in een rare bui, dus stelde ik voor om hem een jazz achtig nummer te laten horen van een producer die hij net ontdekt had en te doen alsof het van hem was (voor de grap) nou en toen deed die sukkel het ook nog

Dj2Jelle
Ik heb nogmaals geprobeerd om een soort orkest op te bouwen zonder samples te gebruiken, en deze keer is het beter gelukt

zSHARE - Orkestbeat.mp3

Rhythm & Poetry schreef:

In mijn jonge jaren hadden we nog de schandpaal voor dit soort incidenten.

, triester dan dit zal het toch niet worden, verpest het ook een beetje voor mensen die hier daadwerkelijk zelf serieus mee bezig zijn.

RedLightCityBoy
Ik ben hierzelf wel daadwerkelijk serieus mee bezig, dus voor wie verpest ik 'voor de grap' wat?

Gast
geplaatst: vandaag om 08:03 uur

geplaatst: vandaag om 08:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.