Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 16 maart 2009, 15:36 uur
Ach ja het is een snippet dus er kan nog veel aan gewerkt worden 
En RLCB cool dat je 'm dope vind
En het is Dnb/jungle. De drums (Amen-break) is in veeeeeeeel dnb nummers gebruikt en ook in wat hip-hop nummers. Maar dan heb je de vergelijkingen ook wel gehad
Plus dat er wel eens op gerapt word.

En RLCB cool dat je 'm dope vind
En het is Dnb/jungle. De drums (Amen-break) is in veeeeeeeel dnb nummers gebruikt en ook in wat hip-hop nummers. Maar dan heb je de vergelijkingen ook wel gehad
Plus dat er wel eens op gerapt word.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 21 maart 2009, 12:00 uur
zSHARE - Ambient oldskool.mp3
Wederom een beat van mij. Beetje Ambient-achtige samples gebruikt van Blackfilm. Vraag me niet van welke nummers ze waren want ze lijken allemaal op elkaar. Respect +10 voor diegene die de 0,5 seconde durende sample raad bij 1:12
(Zet je bas trouwens maar lekker hoog.)
Wederom een beat van mij. Beetje Ambient-achtige samples gebruikt van Blackfilm. Vraag me niet van welke nummers ze waren want ze lijken allemaal op elkaar. Respect +10 voor diegene die de 0,5 seconde durende sample raad bij 1:12
(Zet je bas trouwens maar lekker hoog.)
0
geplaatst: 21 maart 2009, 12:12 uur
Ik weet niet, Straight of the D.I.C. the f-word of Scream Phoenix, een van die denk ik 

0
Dj2Jelle
geplaatst: 21 maart 2009, 12:16 uur
Ik had Oxtrumentals gedownload met de instrumentals van Cold Vein. En dan ongeveer wanneer de beat erin knalt?
0
geplaatst: 21 maart 2009, 12:17 uur
Ah shit, dat dacht ik eerst, maar toen dacht ik weer nee toch weer niet 

0
geplaatst: 21 maart 2009, 12:57 uur
Goed gedaan man!
Erg dope, smaakt naar meer.
En die break mag dan wel oldskool zijn maar staat nog steeds als een huis!
Erg dope, smaakt naar meer.
En die break mag dan wel oldskool zijn maar staat nog steeds als een huis!
0
geplaatst: 21 maart 2009, 15:09 uur
Ik vind de drum nog wel erg matig, is een beetje te standaard. Maar al met al vind ik het wel een redelijke productie, misschien iets te veel van het goede. Dat zorgt voor de nodige variatie maar het maakt het ook wat onsamenhangend.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 21 maart 2009, 15:11 uur
Ik kon niet kiezen tussen mijn samples dus deed ik ze allemaal. Maar daar zijn jullie ook voor
. Als dit een "echte" track was geweest had ik een aantal samples geschrapt.
. Als dit een "echte" track was geweest had ik een aantal samples geschrapt.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 22 maart 2009, 00:42 uur
Ik verveelde me net dus ff, dus ik dacht: Ik ga een beat maken!. Tijdens het maken van een beat dan laat ik hem vaak aanstaan en dan loopt hij de hele tijd, en deze klonk zo relaxt. De drums zijn van Amy Winehouse maar dat hoorde je waarschijnlijk al. Het gitaartje van Joanna Newsom en de piano van Kate Nash. 
zSHARE - Snippetjeeeeh.mp3
Als ik er morgen aan toe kom, laat ik de definitieve horen.

zSHARE - Snippetjeeeeh.mp3
Als ik er morgen aan toe kom, laat ik de definitieve horen.
0
geplaatst: 26 maart 2009, 16:35 uur
Nega weer ff bezig geweest, hijs niet af zoals altijd haha sorry:P check hem gwn, maar wel iets creatiever tewerk gegaan.
zSHARE - untitled9999.mp3
zSHARE - untitled9999.mp3
0
geplaatst: 7 april 2009, 16:50 uur
Ik vind hem chill Nega, heb er eigenlijk niks op aan te merken. Alleen dat ik een basis FL-hi hat ondek in de drums 
Ik heb ook een nieuwe, en onthou: helemaal afluisteren
zSHARE - The Dungeon.mp3
En Jelle, die drumbreak wat je hebt gebruikt in Amient Old Skool, van welk nummer komen die origineel? Ik ben daar al lang naar opzoek.
Ook naar die drums die gebruikt zijn in Sound Of Da Police, Deep Cover, Sneakin Up On Ya, en andere nummers, van welk nummer komen die?

Ik heb ook een nieuwe, en onthou: helemaal afluisteren

zSHARE - The Dungeon.mp3
En Jelle, die drumbreak wat je hebt gebruikt in Amient Old Skool, van welk nummer komen die origineel? Ik ben daar al lang naar opzoek.
Ook naar die drums die gebruikt zijn in Sound Of Da Police, Deep Cover, Sneakin Up On Ya, en andere nummers, van welk nummer komen die?
0
geplaatst: 7 april 2009, 17:01 uur
Die van Jelle helemaal over het hoofd gezien, echt een dope demotje. ga zo door.
Juju echt vette beat, aleen ik zou die drums wat harder doen. dat zeggen we vaker bij jou, maar volgens wil je dat zelf zo hebben iedere keer. Ook dope. En ja goed opgemerkt van die hi-hat.
Net ff bezig geweest, probeer is of je kunt buikdansen
zSHARE - untitled.mp3
Juju echt vette beat, aleen ik zou die drums wat harder doen. dat zeggen we vaker bij jou, maar volgens wil je dat zelf zo hebben iedere keer. Ook dope. En ja goed opgemerkt van die hi-hat.
Net ff bezig geweest, probeer is of je kunt buikdansen
zSHARE - untitled.mp3
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 7 april 2009, 17:13 uur
Deze beat had ik al begin maart, alleen het is nog lang NIET af. En pas heb ik het per ongeluk op FL verwijderd, waardoor ik weer helemaal opnieuw moet beginnen.
nouja, dit is de raw cut . en het is hip-hop electro, dus ook vastlopende snares ja 
zSHARE - new_idm_ambient_hiphop_beat.mp3
nouja, dit is de raw cut . en het is hip-hop electro, dus ook vastlopende snares ja 
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 7 april 2009, 18:11 uur
Haha , tja, ik hou daar wel van, maar ik ga het nummer ook extra remixen zodat het alleen een hip-hop beat is. 

0
Dj2Jelle
geplaatst: 7 april 2009, 19:04 uur
JLjuju schreef:
Het is geen drumbreak, gewoon afzonderlijke kick en snare met een hi-hat. En die drums, ik heb echt heel weinig verstand van drumloops, ik ken er bijna geen een
.Dope. In mijn oren lijkt het weer op je andere beats, maar deze is 2x zo traag. Helaas kan ik niet buikdansen

RedLightCityBoy schreef:
Deze beat had ik al begin maart, alleen het is nog lang NIET af. En pas heb ik het per ongeluk op FL verwijderd, waardoor ik weer helemaal opnieuw moet beginnen.
Deze is megavet dope en fucking relaxt
. 
0
geplaatst: 7 april 2009, 19:07 uur
RedLightCityBoy schreef:
Ben benieuwd naar de definitieve, alleen herken ik geen ambient en IDM erin terug. Gewoon een hiphopbeat met lichte electronic-invloeden; redelijk vergelijkbaar met o.a. Blue Sky Black Death en Shadow.Deze beat had ik al begin maart, alleen het is nog lang NIET af. En pas heb ik het per ongeluk op FL verwijderd, waardoor ik weer helemaal opnieuw moet beginnen.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 7 april 2009, 20:42 uur
Thanks voor de reacties jongens! 
@MJ, idd de IDM elementen zijn nog niet optimaal aanwezig. En echte ambient is het niet, maar ja, ik zou niet anders weten hoe ik m'n sample anders moet omschrijven...jullie enige ideen?

@MJ, idd de IDM elementen zijn nog niet optimaal aanwezig. En echte ambient is het niet, maar ja, ik zou niet anders weten hoe ik m'n sample anders moet omschrijven...jullie enige ideen?
0
Dj2Jelle
geplaatst: 7 april 2009, 21:38 uur
Ik vind hem echt heel dope, goed gelukt. Alleen al die snares met verschillende pitches vind ik nogal wat overdreven aan het einde.
0
geplaatst: 8 april 2009, 17:38 uur
RedLightCityBoy schreef:
Woww vette shit man, fuckinnnn dope. Ga zo door Red, klasse man.
Mag ik mss weten hoelang je al bezig bent ?
Hier Nega nogmaals, dit keer Wereldmuziek uit Mali gesampled.
zSHARE - untitled333.mp3
* denotes required fields.