MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Dunno, bij mij kraakt ie niet iig. Heb best dure headset. Thnx nog

RedLightCityBoy
klinkt aardig maar ik snap niet waarom je niet meer speelt met die sample. Het is nu erg sterk, maar ik zou veel meer experimenteren met die sample. het is nu allemaal iets te braaf. (maar die sample is goddelijk, goed uitgezocht) .

Ik weet dat ik het kan, maar is gewoon verspilde tijd, omdat ik verder toch nix mee doe. Als ik een beat voor een track zou moeten maken, dan zou ik dat zeker wel doen. Thnx dat jullie checken maar, jullie zijn ook bijna altijd de enige volges mij geheh

Vette sample en toffe drums.
Maar waarom doe je dat dan niet?
En vraag je of iemand erop wil rappen?
Zou een mooie track worden!

Omdat er nog niet echt iemand is waarmee ik serieus mee kan werken, diegene moet mij ook kunnen motiveren en inspireren om echt mee bezig te zijn. Dan wil ik wel echt tijd stoppen in mijn beats. Mijn vrienden rappen niet enzo, en ze vinden dit nix dusja. En over internet wil ik niet te werk gaan.

Thnx dat je checkt Stap. Hoe is het met jou, nog wat beats?

Dj2Jelle
Dj2Jelle schreef:
Beat van mij:

zSHARE - Holy_ Beat allah Jelle.mp3

Speciaal voor Improvision, de melodie bestaat voor 100% uit samples Het heeft een lang intro met een koortje om je even warm te draaien. Dus ik verwacht een uitgebreide review Improvision .

Mensen nog commentaar op mijn beat?

raffael77
Jawel. Ik vind je sample echt cool maar weer is je beat niet lekker.

Dus de drum is goed alleen gebruik je de verkeerde drumkit. Als je begrijpt wat ik bedoel. Voor de sample geef ik een 7.

Yo Nega. Dope beat. Hij kraakt idd iets maar niet storend.

Idd iets minder gespeeld metde sample die ietsje saaier is dan die van Jelle maar en plus is de beat. Ook een 7.

Jo thnx Raf, het was ook niet de bedoeling om het sample interessant te houden, maar ik snap wat jullie bedoelen etc. Ik vind raar want bij mij kraakt er niets

RedLightCityBoy
Bij mij ook geen kraak te bekennen.

Improvision
Dj2Jelle schreef:
Beat van mij:

zSHARE - Holy_ Beat allah Jelle.mp3

Speciaal voor Improvision, de melodie bestaat voor 100% uit samples Het heeft een lang intro met een koortje om je even warm te draaien. Dus ik verwacht een uitgebreide review Improvision .
Het klinkt in ieder geval al homogener en voller dan die vorige beat. De drums zijn ook goed. Ik voel deze meer dan je vorige.

nega schreef:
Omdat er nog niet echt iemand is waarmee ik serieus mee kan werken, diegene moet mij ook kunnen motiveren en inspireren om echt mee bezig te zijn. Dan wil ik wel echt tijd stoppen in mijn beats. Mijn vrienden rappen niet enzo, en ze vinden dit nix dusja. En over internet wil ik niet te werk gaan.

Thnx dat je checkt Stap. Hoe is het met jou, nog wat beats?

Ah ok, duidelijk.
Ja gaat redelijk, ben vooral met Juju voor Post Mortem bezig.
Stuur je anders wel een keer weer wat via msn.

Vandaag een nieuwe beat gemaakt:

zSHARE - Nighttime Massacres.mp3

Wat vind men ervan?

Ik vind hem dope serieus, aleen die kick had wat "harder" mogen zijn vind ik.

Ik moest aan dees track denken: Inspectah Deck - A Lil Story

raffael77
Slechte beat Juju. Bedoel wel de drumkit.
Duistere sample is prima alleen de bassdrum mag iets voller.

RedLightCityBoy
ik vind de beat wel dope. Op de kick mag wel iets meer bas, maar ik vind hem zo eigenlijk ookwel goed. Mooi duister sfeertje.

Oke thanks ,
is ie zo beter:
zSHARE - Nighttime Massacres Edit.mp3

Als je er een hele dikke, vieze contrabas en wat gepingel op een stoffige, niet helemaal optimaal afgestelde piano bijgooit, en de sample evenwichtiger verdeelt, is 'ie beter.

Nu is dat waarschijnlijk niet jouw stijl. In dat geval: kom dan met andere oplossingen, wat ik voor mogelijk houd omdat je met het nummer 'The House of Horror' toch al eens een behoorlijke productie afgeleverd hebt (hoewel het wel typisch een instrumentale beat was). Die zogenaamde 'Asian Style Beat' van je vond ik trouwens ook wel aardig.

JLjuju schreef:
Ik heb weer wat snippets gemaakt:

32:
zSHARE - 32_2.mp3
33:
zSHARE - 33_2.mp3
34:
zSHARE - 34.mp3

Check ze uit aub, ze zijn niet zo lang, dus het neemt niet veel tijd in beslag
Goede beats, ze doen me meer dan die gehele Halloween-mixtape (met Stapler) bij elkaar. Check anders deze plaat, kun je denk ik een hele hoop van opsteken.

Weet iemand waar die piano sample van is van dit nummer?
YouTube - Propaganda ft. MOD the Black Marvel - Nobody Knows pt. II

Het zit ook in een ander nummer en daar hoorde ik een stukje van op tv.
Ik wil graag weten welk nummer.
Alvast bedankt!

Ik heb er naar gezocht, maar nix gevonden. helaas:( ik zou het ook wel willen weten.

MJ_DA_MAN bedankt

|Joël|
nega schreef:
nega hier met wat andere shit, heb ff stukje gemaakt, aleen de basis, check it out ff
heb eigk niet echt tijd om beats aftemake:( 2 banen:(

zSHARE - untitled.mp3
Dat dit, in dit topic, het eerste stukje muziek is dat ik daadwerkelijk heb gedownload zegt genoeg, toch?

ik moest even paar keer overlezen wat je precies bedoelde, maar ik snap hem nu. thanks joel. btw je avatar-(album) vandaag gekocht:) step into the realm!!!

Relax

Mooie sample, wel simpel gedaan tbh, maar wel vet.

Maar wat een kut kick heb je gebruikt en probeer de hi-hat wat gevarieerder te maken.

Oke bedankt en bedankt aan iedereen die ik nog niet bedankt had

Btw, ik ben nu met een Jungle (Dnb) productie bezig. De amen-samples zijn me nu eindelijk goed gelukt met knippen (geloof me, dit was FUCKING moeilijk), en ik heb voor reggae samples eroverheen gekozen (lekker old-skool). Het klinkt nog allemaal erg amateuristisch en slecht maar ach, ik heb nog nooit een jungle-track gemaakt.
Binnenkort staat ie hier, misschein vanavond nog.

Dj2Jelle
JLjuju schreef:
Oke bedankt en bedankt aan iedereen die ik nog niet bedankt had

Btw, ik ben nu met een Jungle (Dnb) productie bezig. De amen-samples zijn me nu eindelijk goed gelukt met knippen (geloof me, dit was FUCKING moeilijk), en ik heb voor reggae samples eroverheen gekozen (lekker old-skool). Het klinkt nog allemaal erg amateuristisch en slecht maar ach, ik heb nog nooit een jungle-track gemaakt.
Binnenkort staat ie hier, misschein vanavond nog.

en?

Ow, vergeten, hahah.

Hier is alvast een snippet hij is nog niet helemaal af.
zSHARE - Mighty Junglist.mp3

RedLightCityBoy
DopE!!!!! heerlijk die vrolijke uptempo hip-hop! mooie samples, het is echt een aanstekelijk leuke snippet!

Dj2Jelle
Je "moet" hem veel langzamer opbouwen. Nu zat je na 3 seconden al bij de climax. Als je luistert naar nummers van Pendulum en Future Prophecies, die lui die hebben intro's van anderhalve minuut soms.
Verder vind ik hem wel goed

Dj2Jelle
RedLightCityBoy schreef:
DopE!!!!! heerlijk die vrolijke uptempo hip-hop!

hip-hop?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:34 uur

geplaatst: vandaag om 15:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.