MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
ManMonster
Thx.. zal ze eens luisteren als ik niet op het werk zit (geen geluid hier).

Ik heb weer een nieuwe gemaakt:

zSHARE - Everlasting Nights.mp3
Sample: Moody Blues - The Day Begins

Dj2Jelle
Jij hebt ook altijd hetzelfde drumritme ofniet? . Kick kick snare, kick kick snare, kick kick snare. Wederom dope. Beter dan de vorige en ik heb er niks op aan te merken.

5* sterren

Ja ik gebruik vaak het zelfde ritme idd
Thank you very much
Nog iemand iets?

Ja ik dadelijk, maar nu nog even niet .

Klinkt wel ok, ik stoor me alleen beetje aan de drums. Die zijn wat saai en heel erg aanwezig. Verder wel nice.

Oke bedankt man
En R&P ik wacht

En opeens schoot het me weer te binnen, ik moest hier nog een reactie plaatsen . Eindelijk heb ik de track beluisterd en dit is mijn oordeel:

JLjuju, je sample is meesterlijk. Het heeft iets dramatisch en daardoor is het ook nog eens zeer spannend. Het klinkt werkelijk als muziek in de oren. Wel mag je van mij eens iets anders proberen met het drumritme, het is misschien wel je kenmerk maar het is ook erg standaard. Je speelt mij iets te veel op safe. Maar verder heb ik er erg weinig op aan te merken het is gewoon een van je vele heerlijke nummers!

Thank you very much!
Ik zal wat aan de drums doen

Dj2Jelle
Dj2Jelle schreef:
Als we dan toch bezig zijn:

zSHARE - Yeah_.mp3

Kheb 6 drumloops over elkaar lopen (experimentje). En als je het mij vraagt pakt het best goed uit .

Iemand hier nog wat over te zeggen?

Zo.... lang geleden dat ik hier iets gepost heb. Anyway...ik heb vanavond weer ff iets in elkaar geflanst, hij is nog lang niet af maar ik wilde hem even laten horen.

SoundClick artist: Zjoerd - page with MP3 music downloads

@Dj2Jelle: Ik vind hem wel hard opzich. Ik hou sowieso van die drums. Voor de rest klinkt ie soms een beetje te druk, maar niet dat het echt stoort. Keep it up zou ik zeggen.

RedLightCityBoy
Klinkt goed man! strakke drums die een heerlijk 90's gevoel geven. Verder ook goed gesampled, alleen vind ik de sample niet erg mooi.

Oke thanks man!

Improvision

RedLightCityBoy
Aight, aight, aight.

Dit is dus echt 'precies' de rede waarom ik van hip-hop hou. Machtige warme samples! perfect geflipt Impro, doet denken aan degene die ik verwijs in mijn avatar.

Het doet me echt aan een intro of anthem denken van een gigantisch goed album dat voor een waar spectakel zal zorgen.

Dubbelvla
RedLightCityBoy schreef:
doet denken aan degene die ik verwijs in mijn avatar.

Een brug?

Erg dope beat trouwens Improvision.

Improvision
Dit is een beat van Dj2Jelle, hij had me gevraagd hem te posten. Hij is namelijk zelf geband.

zSHARE - Dope Beat.mp3

Rene1979
Dubbelvla schreef:
(quote)

Een brug?

Erg dope beat trouwens Improvision.

Ken je die he Dubbelvla?
Dj Jelle is echt een baas

RedLightCityBoy
Dubbelvla schreef:
(quote)

Een brug?

Toen ik dat schreef had ik een avatar met: Jay Dilla Changed My Life.

Hier ben ik nu aan bezig:
zSHARE - 53.mp3
Het is een snippet hij's dus niet af.
Hijs wel erg rauw.

@Impro: zeg dit tegen Jelle: Ik vind hem erg goed. Maar ik vind de variatie wel erg groot. Na 50 sec ongeveer komt een nieuwe beat die totaal niet meer bij het eerdere gedeelt past. Verder wel dope beat ga zo door

ben altijd benieuwd naar jou shit juju! alweer dope gedaan, maak hem snel af. ik vind dat geruis/gekraak helemaal niet erg, bij sommige samples hoorje dat

Oke cool bedankt man
heeft iemand nog nadelen gevonden?

Super Elmo
Vanwaar die avatars, zijn jullie een tweeling?

Gaaf dat jullie nummers maken, ik bak er helaas nog niet zoveel van. Ben meer bezig met rappen, niet dat ik daar wel wat van bak maar dat vind ik leuk om te doen. Zal binnenkort eens wat nummers van jullie checken.

JLjuju schreef:
Oke cool bedankt man

Hij is wel hard, maar vind zelf niet alles even veel bij elkaar passen. Die belletjes ben ik zelf ook geen fan van. En die sample waarmee je begint loopt niet al te soepel vind ik. Alle geluiden bij elkaar wat je op één moment hebt vind ik zelf ook minder. Ik heb beter werk van je gehoord

oke thanks for the feedback

JLjuju schreef:
Oke cool bedankt man

Afgezien van dat ik ook een afkeer heb van kerstbelletjes, heb ik nog wel een licht punt van bezwaar; de opbouw. Het klinkt namelijk niet erg samenhangend. Als basis heb je nu een zwaar trombone-achtig iets, en gooi je er later een hoog pianoriedeltje in. Ik vind ze allebei vet, maar heb het idee dat het nog guurder zou klinken wanneer je de positie van beide geluiden om zou draaien. Waarbij er dus op een gegeven moment boven op dat mysterieuze riedeltje en de bas die er ook al inzat nog zo'n dreigend stuk koper bij zou komen. Maar misschien werkt dat ook niet helemaal, omdat het pianostukje wel wat snel is om mee te beginnen. Bovendien weet ik ook niet wat je dan met dat orgelachtige toontje dat er ook nog bijzit zou moeten, hoe dat er dan bij past.

Verder vind ik de geluiden an sich wel goed bij elkaar passen, met uitzondering van die belletjes dan.

Ik vind het wat druk met die kerstbelletjes de hele tijd..

Voor de rest vrij goed..

Ja dit is idd een beat met samples niet niet te best bij elkaar horen. Ik zal er aan werken thanks Sjaakspeare

JLjuju schreef:
Ja dit is idd een beat met samples niet niet te best bij elkaar horen. Ik zal er aan werken thanks Sjaakspeare

Ik bedoelde juist dat ik ze wel bij elkaar vond passen, maar dat ze niet optimaal opgestapeld waren, om het zo maar te zeggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:44 uur

geplaatst: vandaag om 03:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.