MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
raffael77
Niet slecht Juju maar ik vind de hi-hat iets te overheersend.

Mooie atmospherische samples. Dat zang(of viool) sampletje is echt perfect.
Alleen klikt het nog niet helemaal tussen dat fluitje en de rest, en die hi-hats klinken veel te geprogrammeerd.

Oke bedankt ik ga er aan werken . Die hi-hats was ik zelf ook neit zo'n fan van en staan idd te hard. Die zang wat je perfect vond ben ik zelf ook wel over tevreden, heb ik 't een en ander aan liggen kloten. Het komt uit Blood Sweat & Tears - I Love You More Then You'll Ever Know.

Ik heb nog het een en ander gemaakt vandaag:

zSHARE - Lost in This World.mp3

zSHARE - 105.mp3

Dj2Jelle
Ik zou de attack iets omhoog doen bij je sample, anders hoor je de hele tijd een tik als hij afgespeeld word. Lost in This World klinkt erg nice tho.

Bij 105 vind ik de drums gewoon niet klinken. Verder wel dope.

RedLightCityBoy
Sigur Ros samplen vind ik zeer matig.. en ook de drums liggen me niet z goed op beide nummers.

Waarom vind je Sigur Ros samplen matig? xD

En thanks Jelle

RedLightCityBoy
Hmmm.. moeilijk uit te leggen. De muziek van Sigur Ros is zo gedetailleerd en is echt gemaakt voor die mooie piano stukken... ik vind het nogal apart om dat dan te samplen en zou het zelf nooit doen. een remix kan wel dope zijn, zoals Blue Sky Death dat deed.

Dj2Jelle
Gisternacht tot ver in de ochtenduren (ik heb vakantie ) gewerkt aan deze beat.

zSHARE - Life_s a bitch.mp3

supervet (doet me weer eens aan de stijl van Odd Nosdam denken trouwens)

De JLjuju tracks. Lost in this World is lekker warm ondanks het melancholische karakter. Bij 105 moet je wat mij betreft ook iets aan de snares doen, erg fijn nummer verder. Misschien een tikkeltje voller maken nog die strijkers die af en toe inkomen?

Ben zelf hiermee bezig: zSHARE - in fall.mp3

Dj2Jelle
Klinkt heel goed, al vind ik de hoofdsynth bij het begin een beetje een goedkoop geluid hebben. Desondanks klinkt het allemaal heel lekker en mooi uitgewerkt. Ik moet er ook maar eens achteraangaan hoe je zulke lange ambient tonen kunt genereren.

Dj2Jelle
Tot voor kort was het enige wat ik met Logic deed vocals en gitaar opnemen. Ik heb afgelopen week een beetje geëxperimenteerd met beats maken en hier een paar voorbeelden:

zSHARE - Output 1-1.mp3

zSHARE - Output 1-2.mp3

zSHARE - Output 1-3.mp3

zSHARE - Output 1-4.mp3

Er zijn geen dieren mishandeld bij het produceren van deze beats

Probeer nog meer lange tonen met subtiele overgang, distortion en vaagheid in het algemeen. Volgens mij kan je dan echt iets geweldigs maken met al die synths.
Die op 2, en die bass synth op 3 klinken al erg goed.

Dj2Jelle schreef:
Gisternacht tot ver in de ochtenduren (ik heb vakantie ) gewerkt aan deze beat.

zSHARE - Life_s a bitch.mp3

Heel netjes; het steekt uitstekend in elkaar, en de combinatie van geluiden is erg vet. De variatie bij het refrein is ook heel goed afgewogen. De stemsampling op het einde is hier ook van toegevoegde waarde.

Aparte biets Jelle. Vind ze wel chill klinken. Anders, maar toch leuk.

Speciaal voor Sjaak:

zSHARE - Vibrate.mp3

(dit is niet de middeleeuwse beat, maar ik hoop dat je toch een paar samples herkend ).

Iemand wat te zeggen over die van mij?

Hij is lang en harig.

Dat ook natuurlijk, maar over mijn beat?

Ja daar had ik het over.

Ik zal het even uitleggen: Vibrate is dope, het kent namelijk heerlijke samples die ik stuk voor stuk niet herken. Geweldig ook dat het niet Oosters is, want dan had ik dat wel gemerkt. Het is anders dan dat ik van je ken, maar ook in het maken van niet duistere tracks ben je dus goed.

7,5

Tah very much .
Ik weet niet waarvoor ik 'm ga gebruiken, misschien wel voor Het Blije Kopje Koffie ::
Nog iemand iets?

Paar dagen geleden ook begonnen een beetje te kloten met fruity loops. Erg leuk moet ik zeggen
Heb nu eerste 'beat' af, laat maar horen wat jullie ervan vinden.

eerste beat.mp3 - 3.44MB

RedLightCityBoy
Voor een eerste beat is het best wel goed man! als je pas net een paar dagen bezig bent en nu al dit kunt maken dan vind ik dat heel knap. Leuke stemsamples ook (van Hocus Pocus haha). Keep going!

thanx man, haha idd hocus pocus Ik weet van fruity loops denk ik nog maar 10 procent ofzo van wat je er allemaal mee kan, maar het werkt echt handig.

JLjuju schreef:
Aparte biets Jelle. Vind ze wel chill klinken. Anders, maar toch leuk.

Speciaal voor Sjaak:

zSHARE - Vibrate.mp3

(dit is niet de middeleeuwse beat, maar ik hoop dat je toch een paar samples herkend ).

Dank voor deze natuurlijk volledig op zijn plaats zijnde ode. De samples zijn simpel, maar ze passen hier zeer goed bij elkaar, vanwaar ik dit ook als een suikerbeat beschouw.

Dj2Jelle
hank2 schreef:
Paar dagen geleden ook begonnen een beetje te kloten met fruity loops. Erg leuk moet ik zeggen
Heb nu eerste 'beat' af, laat maar horen wat jullie ervan vinden.

eerste beat.mp3 - 3.44MB

Wow klinkt echt goed. Ik was 2 jaar bezig voordat ik dat kon . Heb je dan ook al met andere programma's gewerkt?

Dan wil ik ook nog even 2 beats van mezelf laten horen. De eerste is met een sample van Santana. Bij de 2e beat heb ik dezelfde sample gebruikt als J Dilla op So Far To Go, en dan met wat spacey effectjes enzo. (Je hoort hem bij 0:49) De rap van Nas die ik erbij heb gedaan past trouwens niet helemaal lekker, maar die shizzel is tijdelijk.

zSHARE - Jelle - De antikut.mp3

zSHARE - Jelle - De Bril.mp3

Ik vind de eerste nogal onsamenhangend. Hij is op 1 manier erg druk en op 1 manier rustgevend. Luisterd niet echt lekker.

De tweede is beter, maar ik kan me neit echt op de biet concentreren want Nas praat erdoorheen xD.
Wel exprimenteel, maar niet slecht.

Dan post ik deze maar, speciaal voor Sjaak alweer (die 'm overigens al gehoord heeft):

http://www.jljuju.hyves.nl/ en dan: Medieval Celebration (staat tussen de tracks)

Sander vind hem naar verschillende keren zeggen erg vet en Seedorf schijnt 'm ook cool te vinden.
Wat vinden jullie?

Dj2Jelle
Hij in zekere zin wel goed gelukt, maar mooi vind ik anders.

Aandacht, aandacht, aandacht!!

en oke tenks jelle

JLjuju schreef:
Sander vind hem naar verschillende keren zeggen erg vet en Seedorf schijnt 'm ook cool te vinden.

Gadverdamme, autoriteitsargumenten... Ik zou bijna gaan denken dat je mijn mening daarom via deze weg nogmaals wilt horen! Vanwaar die schreeuw om aandacht? Een Italiaan zonder Italiaanse moeder zeker?

Sjaakspeare schreef:
(quote)

Gadverdamme, autoriteitsargumenten... Ik zou bijna gaan denken dat je mijn mening daarom via deze weg nogmaals wilt horen! Vanwaar die schreeuw om aandacht? Een Italiaan zonder Italiaanse moeder zeker?

Hahahaha dat laatste is nog waar ook, auch.. Juju .

Gast
geplaatst: vandaag om 06:22 uur

geplaatst: vandaag om 06:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.