Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 26 september 2009, 23:09 uur
JLjuju schreef:
Ik vind het wel goed gelukt. Wat voor soort muziek is dit? Neem aan Electronic, maar wat voor subgenre? Ik vind die melodieen wel goed, waar maak je die mee?
Deze twee nummers zijn met Reason gedaan. De meeste melodieën zijn met de geweldige Thor synthesizer daarin gemaakt (de andere synthesizers in Reason brengen minder kwalitatief geluid voort vind ik). Verder moet bij dat tweede nummer eigenlijk de Atmosphere synth-module gebruikt (of de nieuwere Omnisphere) gaan worden om een echt mooi resultaat te krijgen. Dat is een programma wat geniaal is voor allerlei synths en ik kan aanbevelen legaal of illegaal te bemachtigen als je hele mooie synths wil. Hele mooie geluiden daarin. Het genre houdt ik me niet zo mee bezig, omdat het niet ergens precies invalt. Maar kan soms wellicht onder idm worden geschaard of gezien worden als aparte ambient-techno. Er kunnen oldschool electro / hiphop / house invloeden in voorkomen. Ik raad Autechre aan als je er meer van wilt horen.Ik vind het wel goed gelukt. Wat voor soort muziek is dit? Neem aan Electronic, maar wat voor subgenre? Ik vind die melodieen wel goed, waar maak je die mee?
Jou nummer is leuk gedaan, klinkt niet eens irritant in die stijl (hardstyle), hoewel het ook niet echt binnen die stijl valt. Het achterwaardse (althans lijkende) geluid dat op 13sec voor het eerst begint zou ik iets anders gebruiken, dat kan iets mooier, als ik een tip moet geven.
0
geplaatst: 29 september 2009, 11:32 uur
0
geplaatst: 29 september 2009, 16:34 uur
Lekkere beats van jullie allemaal. Ga zo door jongens.
Iedereen dropt dus ik ook. Check hem
Op het begin hoor je de orginele sample.
zSHARE - INS Nega - Lone.mp3
Iedereen dropt dus ik ook. Check hem
Op het begin hoor je de orginele sample.
zSHARE - INS Nega - Lone.mp3
0
Frostyx
geplaatst: 29 september 2009, 16:36 uur
Die is dope, die intro is echt classy beat is wat gedaan maar toch issie wel dope.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 30 september 2009, 19:24 uur
Een nieuwe (demo) van mij:
zSHARE - leol.mp3
Aan de drums moet nog het een en ander gemasterd worden, maar het idee is er. Ik heb vooral geprobeerd om de drums zo goed mogelijk op te bouwen.
zSHARE - leol.mp3
Aan de drums moet nog het een en ander gemasterd worden, maar het idee is er. Ik heb vooral geprobeerd om de drums zo goed mogelijk op te bouwen.
0
Social_Mask
geplaatst: 1 oktober 2009, 15:46 uur
Die drums had je wat beter moeten afbouwen, want nu komt het zo abrupt, onnatuurlijk over aan zijn einde. Voor de rest is het een aardige beat, niet vervelend om naar te luisteren. Beetje.. loungy.
Ennuh, Frostyx dood? Ik zal een glimlach proberen te onderdrukken.
Ennuh, Frostyx dood? Ik zal een glimlach proberen te onderdrukken.

0
geplaatst: 1 oktober 2009, 17:58 uur
Ach ja ik vond het wel leuk geweest, er zitten ook nadelen aan een dubbelleven.
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 18:00 uur
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 18:14 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ik niet:Nee ik hou me ook niet in
.

0
geplaatst: 2 oktober 2009, 18:35 uur
Mensen die haten op Frostyx mogen Ed zijn blanke kont kussen.
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 20:39 uur
JLjuju schreef:
Stapler heeft ooit eens een nummer gemaakt: Vapor. Ik heb daar een Hardstyle versie van gemaakt
Stapler heeft ooit eens een nummer gemaakt: Vapor. Ik heb daar een Hardstyle versie van gemaakt
http://stapler1990.hyves.nl/ Hier is het origineel
.Iemand reacties over mijn nummer en eventueel de anderen?
0
Improvision
geplaatst: 7 oktober 2009, 12:47 uur
zSHARE - Beatronome - Kept in the Dark.mp3
Nieuwe, kwaliteit is wel een beetje verloren gegaan met het exporten.
Ben de laatste tijd bezig met wat te experimenteren met VST's en Synth's.
Nieuwe, kwaliteit is wel een beetje verloren gegaan met het exporten.
Ben de laatste tijd bezig met wat te experimenteren met VST's en Synth's.
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 10:49 uur
Hij is wel goed vind ik. Maar hij dreunt wel een beetje in je oren, door alle geluiden die samen komen, vooral tegen het einde. Wel een echte electronic beat.
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 14:08 uur
Coffee Cold.mp3 - 0.42MB 
Weet iemand trouwens of je in Reason specifieke samples met een mixpaneel kan bewerken? of gaat het alleen per sampler?

Weet iemand trouwens of je in Reason specifieke samples met een mixpaneel kan bewerken? of gaat het alleen per sampler?
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 15:32 uur
Het mixpaneel lijkt me voor de volumeregeling bestemd. Maar je kunt wel effecten (devices) op het mixpaneel zetten waar de sample op wordt afgespeeld. Wat trouwens ook kan is samples in de drumcomputer stoppen en dan aan knopjes ervan draaien en effecten erop zetten.
0
Relax
geplaatst: 8 oktober 2009, 15:45 uur
Je moet echt geen sample beats maken met Reason.. daar is het helemaal niet voor bestemd, die is meer gemaakt om met synthesizers en drums te klooien.
Gebruik dan tenminste Cubase, Pro Tools of Fruity Loops.
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 15:48 uur
Net even gecheckt, Ik bedoelde eigenlijk die dingen in parameter automation, dat je een lijntje kan tekenen voor bv. volume. Is er een manier om dat voor één sample te laten gelden zonder de rest te beinvloeden?
@Relax, Ik gebruik Reason omdat ReCycle zo handig is. Wat is het verschil met Cubase qua samplen? Ik vind dat NN-XT geval best goed eigenlijk. En alle DAW's zijn gemaakt om alles mee te kunnen, ze zijn niet voor niks rond de 400$, als je ze koopt.
@Relax, Ik gebruik Reason omdat ReCycle zo handig is. Wat is het verschil met Cubase qua samplen? Ik vind dat NN-XT geval best goed eigenlijk. En alle DAW's zijn gemaakt om alles mee te kunnen, ze zijn niet voor niks rond de 400$, als je ze koopt.
0
Relax
geplaatst: 8 oktober 2009, 16:06 uur
Ik vind dat je bijzonder weinig kan met de sample in Reason.. alleen loopen.
Tenminste, ik vind het ongelofelijk beperkt.
Tenminste, ik vind het ongelofelijk beperkt.
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 16:30 uur
GarnalenPeller schreef:
Net even gecheckt, Ik bedoelde eigenlijk die dingen in parameter automation, dat je een lijntje kan tekenen voor bv. volume. Is er een manier om dat voor één sample te laten gelden zonder de rest te beinvloeden?
Als je 1 kanaal neemt voor die sample kan dat natuurlijk.Net even gecheckt, Ik bedoelde eigenlijk die dingen in parameter automation, dat je een lijntje kan tekenen voor bv. volume. Is er een manier om dat voor één sample te laten gelden zonder de rest te beinvloeden?
0
Dj2Jelle
geplaatst: 8 oktober 2009, 16:38 uur
Relax schreef:
Je moet echt geen sample beats maken met Reason.. daar is het helemaal niet voor bestemd, die is meer gemaakt om met synthesizers en drums te klooien.
Ik vind Reason ook niet fijn om te samplen. Fruity Loops vind ik daar wel het makkelijkst in denk ik. Maar daarmee ben ik het ook gewend. Ik ben trouwens ook begonnen met Ableton en Logic. Logic meer voor het opnemen van dingen en Ableton voor dancemuziek. En Pro Tools is gewoon belachelijk duur.
0
Relax
geplaatst: 8 oktober 2009, 16:40 uur
Je kan volgens mij gewoon pindakaas op die Pro Tools smeren, nooit een poging naar gewaagd.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 8 oktober 2009, 16:43 uur
Nee want je hebt er ook zo'n M-Audio Box voor nodig. En 1 kaartje die je in je pc stopt.
0
geplaatst: 10 oktober 2009, 17:09 uur
Dit klinkt inderdaad goed, maar dan niet voor een geheel nummer, maar voor een begin. Met andere woorden: als het aan mij ligt kun je er het best nog iets aan toevoegen. Een middelsnelle vioolsample bijvoorbeeld, die dan natuurlijk ook weer wat ondersteuning behoeft...
In ieder geval: vet dat je er ook mee bezig bent.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 08:26 uur
thanks.
Ik ben er eigenlijk maar heel af en toe mee bezig. Als ik deze afmaak fix ik uiteraard nog wat variatie.
Ik ben er eigenlijk maar heel af en toe mee bezig. Als ik deze afmaak fix ik uiteraard nog wat variatie.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 11:40 uur
* denotes required fields.