Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
Gekkenhuis
geplaatst: 13 januari 2008, 13:34 uur
6,2, beetje te eentonig, wel een lekkere bass. MC werk staat me ook niet zo aan.
0
raffael77
geplaatst: 13 januari 2008, 14:49 uur
Lol. Maar hij is wel 1 van de beste Freestylers van hiphop land
0
raffael77
geplaatst: 13 januari 2008, 18:09 uur
Nog een classic maar dan van:
Nice & Smooth - Sometimes I Rhyme Slow
http://nl.youtube.com/watch?v=myqQGg_s-Pw
Nice & Smooth - Sometimes I Rhyme Slow
http://nl.youtube.com/watch?v=myqQGg_s-Pw
0
Gekkenhuis
geplaatst: 13 januari 2008, 21:06 uur
7
Heel bekend deuntje..net zoals die vorige van Naughty by Nature. De MC's vind ik hierop wat beter en ook de productie is redelijk.
Trouwens ik vind wel dat er téveel oldschool wordt gepost hierzo. Zo laat je telkens maar een kant van hip-hop zien.
Heel bekend deuntje..net zoals die vorige van Naughty by Nature. De MC's vind ik hierop wat beter en ook de productie is redelijk.
Trouwens ik vind wel dat er téveel oldschool wordt gepost hierzo. Zo laat je telkens maar een kant van hip-hop zien.
0
Harco
geplaatst: 13 januari 2008, 21:06 uur
8,5.
Is ook de beste kant van hip hop. Voor morgen heb ik trouwens weer een leuke.
Is ook de beste kant van hip hop. Voor morgen heb ik trouwens weer een leuke.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 21:12 uur
^^^^^^
ben ik niet met je eens, ik hou zelf heel veel van old skool, maar wat nu uitgebracht word is met vlagen ook geweldig. Ook al moet je misschien wat dieper graven. New Skool kan nog makkelijk mee met de old skool, qua tekst, qua beats. En dan is het gewoon een kwestie van smaak, wat je beter vind.
8,8 voor het nummer, de meeste zullen dit wel kennen.
ben ik niet met je eens, ik hou zelf heel veel van old skool, maar wat nu uitgebracht word is met vlagen ook geweldig. Ook al moet je misschien wat dieper graven. New Skool kan nog makkelijk mee met de old skool, qua tekst, qua beats. En dan is het gewoon een kwestie van smaak, wat je beter vind.
8,8 voor het nummer, de meeste zullen dit wel kennen.
0
Gekkenhuis
geplaatst: 13 januari 2008, 21:15 uur
Het is toch de bedoeling dat je kennis maakt met nieuwe hip-hop in dit topic? Niet telkens die dertien in een dozijn oldschool tracks.
0
Harco
Kijk naar mijn stemmen: ik heb nu 71 albums uit 2007 beluisterd, en het gemiddelde ligt op een 2,90. Nu heb ik nog 115 albums liggen, en ik verwacht dat het gemiddelde daardoor nog iets gaat dalen, zelfs.
Niet bepaald hoog.
Niet bepaald hoog.
0
Harco
Gekkenhuis schreef:
Het is toch de bedoeling dat je kennis maakt met nieuwe hip-hop in dit topic? Niet telkens die dertien in een dozijn oldschool tracks.
Want dat klinkt natuurlijk allemaal hetzelfde.

Trouwens, sinds wanneer is het de regel dat het hier alleen om nieuwe hip hop draait?
0
Gekkenhuis
geplaatst: 13 januari 2008, 21:21 uur
Exact hetzelfde is het uiteraard niet, maar er is meestal geen greintje orginaliteit te bespeuren.
Ik bedoel met nieuw hip-hop dat er verschillende stijlen in de hip-hop aan de orde zouden kunnen komen. Wat geexperimenteer kan toch geen kwaad denk ik. Anders blijft men maar 9's geven aan dikke underground classics die de meesten hier toch al kennen.
Ik bedoel met nieuw hip-hop dat er verschillende stijlen in de hip-hop aan de orde zouden kunnen komen. Wat geexperimenteer kan toch geen kwaad denk ik. Anders blijft men maar 9's geven aan dikke underground classics die de meesten hier toch al kennen.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 21:21 uur
Gekkenhuis schreef:
Lees het hier Het is toch de bedoeling dat je kennis maakt met nieuwe hip-hop in dit topic? Niet telkens die dertien in een dozijn oldschool tracks.
.
0
Gekkenhuis
geplaatst: 13 januari 2008, 21:24 uur
Harco schreef:
Kijk naar mijn stemmen: ik heb nu 71 albums uit 2007 beluisterd, en het gemiddelde ligt op een 2,90. Nu heb ik nog 115 albums liggen, en ik verwacht dat het gemiddelde daardoor nog iets gaat dalen, zelfs.
Niet bepaald hoog.
Niet bepaald hoog.
Daarom moet je ook een soort van filter ingaan bouwen. Als je alles op hip-hop gebied van 2007 gaat luisteren zal waarschijnlijk niemand boven de 3* uitkomen. Hip-hop die je niet trekt moet je ook niet gaan luisteren, want ik ga er niet vanuit dat je in elk van die 200 albums potentie zag.
Goed, dan heb ik het verkeerd begrepen, maar dan vind ik dit een vrij nutteloos topic.
0
Harco
geplaatst: 13 januari 2008, 21:24 uur
Gekkenhuis schreef:
Exact hetzelfde is het uiteraard niet, maar er is meestal geen greintje orginaliteit te bespeuren.
Tja, het hangt maar net van de poster af en wat hij/zij prefereert. Als raffael post, kun je er vanuit gaan dat het een classic wordt, etcetc.
0
Harco
geplaatst: 13 januari 2008, 21:27 uur
Gekkenhuis schreef:
Daarom moet je ook een soort van filter ingaan bouwen. Als je alles op hip-hop gebied van 2007 gaat luisteren zal waarschijnlijk niemand boven de 3* uitkomen. Hip-hop die je niet trekt moet je ook niet gaan luisteren, want ik ga er niet vanuit dat je in elk van die 200 albums potentie zag.
(quote)
Allemaal artietsen die ooit of nog steeds goed materiaal hebben uitgebracht. Alleen Kempi had ik natuurlijk totaal geen verwachtingen van, maar T.I.'s King was bijvorbeeld mijn favoriete release van 2006 (of één van). College Dropout en Late Reg vond ik super.
Maar dat ik bijvoorbeeld Timbaland en Opposites een stem heb gegeven, is omdat een vriend van me die steeds in de auto draait, en ik vond dat ik elke cd op hip hop gebied uit 2007 die ik (bijna) helemaal geluisterd heb, moet beoordelen. Ik heb ze zelf wel opnieuw beluisterd thuis hoor, dat wel. Dus de stem is geldig, haha.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 21:58 uur
Harco schreef:
Whoa, hoeveel/hoe snel luister jij! Voor mij is zoiets écht onmogelijk.Kijk naar mijn stemmen: ik heb nu 71 albums uit 2007 beluisterd, en het gemiddelde ligt op een 2,90. Nu heb ik nog 115 albums liggen, en ik verwacht dat het gemiddelde daardoor nog iets gaat dalen, zelfs.
0
Harco
geplaatst: 13 januari 2008, 22:04 uur
De laatste dagen luister ik helemaal niet zoveel eigenlijk, haha.
0
raffael77
geplaatst: 14 januari 2008, 08:08 uur
Gekkenhuis schreef:
7
7
Newschool clips zijn er niet zo veel en anders is dat elke alleen maar wu, Brother Ali, Ghostface, Reakwon.
Maar ik heb wel nieuwe nummers gedropt. oa UD, Abdominal & Lone Catalysts.
0
raffael77
geplaatst: 14 januari 2008, 08:11 uur
Gekkenhuis schreef:
Larie koek. Het maakt niet uit welke hiphop als het iets is wat veel niet kennen.
Het nadeel ervan is dat ik persoonlijk al veel ken zowel new als oldschool.
Veel droppen hier dezelfde artiesten en ook bij video kom je regelmatig dezelfde personen tegen.
0
raffael77
geplaatst: 14 januari 2008, 08:14 uur
Harco schreef:
Tja, het hangt maar net van de poster af en wat hij/zij prefereert. Als raffael post, kun je er vanuit gaan dat het een classic wordt, etcetc.
(quote)
Dom gelul man.
Wie kwam hier nou met UD, PUTS, Lone Catalysts & Abdomonal.
0
raffael77
geplaatst: 14 januari 2008, 08:19 uur
http://nl.youtube.com/watch?v=vgAR1Dgpg_U
Voor alle huilebalken hier die zeggen dat ik geen nieuwe shit drop.
JMT - Razorblade Salvation
Voor alle huilebalken hier die zeggen dat ik geen nieuwe shit drop.
JMT - Razorblade Salvation
0
geplaatst: 14 januari 2008, 12:16 uur
10
Beste JMT nummer dat ik ken. Luister dit nummer nog regelmatig.
Beste JMT nummer dat ik ken. Luister dit nummer nog regelmatig.
0
geplaatst: 14 januari 2008, 14:33 uur
7. Fijne beat, leuk dat Vinnie Paz een ander onderwerp neemt, maar ik vind hem hier niet altijd even lekker op de beat komen en heb het rond de derde verse wel weer gezien.
* denotes required fields.