Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 25 januari 2008, 17:05 uur
Aangenaam nummer. Kan ik ook beter hebben dan de vorige. Alhoewel ik geen tere oortjes heb! 
7,5

7,5
0
Relax
geplaatst: 25 januari 2008, 18:39 uur
Huh ligt het aan mij of playbacked Slug die neger en die neger Slug ?
0
geplaatst: 25 januari 2008, 19:56 uur
Relax schreef:
Nee toch?Huh ligt het aan mij of playbacked Slug die neger en die neger Slug ?
7 overigens.
0
CaliLove
geplaatst: 25 januari 2008, 22:15 uur
Relax schreef:
Ik had het met jou al n's eerder over dat woord, maar je wilt het blijkbaar maar niet leren...
En dat noemt zich dan Hip-Hop fan...
0
Social_Mask
geplaatst: 25 januari 2008, 22:16 uur
Volgens mij heeft hij playbacked wel goed gespeld hoor.
Edit: Ohw. Die hoort zeker Dat te zijn..?
Maak je er toch niet zo over druk, CaliLove. Alhoewel ik het wel begrijpen kan...maar je moet ook kijken hoe het bedoeld is hé.
Maak je er toch niet zo over druk, CaliLove. Alhoewel ik het wel begrijpen kan...maar je moet ook kijken hoe het bedoeld is hé.
0
Harco
geplaatst: 25 januari 2008, 22:22 uur
In het Nederlands zou het geplaybackt zijn, omdat de k in het ezelsbruggetje 't Kofschip voorkomt. In de Nederlandse taal komt de e er ook niet achteraan; dat is afgeleid uit het Engels, maar is eigenlijk foutief.
Grappig weetje: we hadden het vorig jaar bij Nederlands over Engelse werkwoorden die opgenomen zijn in het Nederlands, en het voltooid deelwoord van quoten is gequotete, dus met dubbel te. Dit natuurlijk omdat in het werkwoord zelf te ook al voorkomt, maar de regel voor voltooide deelwoorden gaat nog steeds op, dus komt er nogmaals te achter.
Grappig weetje: we hadden het vorig jaar bij Nederlands over Engelse werkwoorden die opgenomen zijn in het Nederlands, en het voltooid deelwoord van quoten is gequotete, dus met dubbel te. Dit natuurlijk omdat in het werkwoord zelf te ook al voorkomt, maar de regel voor voltooide deelwoorden gaat nog steeds op, dus komt er nogmaals te achter.
0
geplaatst: 25 januari 2008, 22:26 uur
Het ligt CaliLove zwaar als mensen in het ''openbaar'' het woord ''neger'' gebruiken.
0
Harco
geplaatst: 25 januari 2008, 22:32 uur
Social_Mask schreef:
Dus eigenlijk is het Geplaybacked.
Dus eigenlijk is het Geplaybacked.
Als de laatste letter van de stam van een werkwoord in 't Kofschip / 't Fokschaap voorkomt, dan komt er een t achter. Is dat niet het geval, dan komt er een d achter. Geldt overigens alleen voor zwakke, regelmatige werkwoorden.
Voorbeelden met een t:
Playbacken (stam is playback) - geplaybackt.
Dansen (stam is dans) - gedanst.
Blaffen (stam is blaf) - geblaft.
Voorbeelden met een d:
Voeteren (stam is voeter) - gevoeterd.
Geloven (stam is geloof) - geloofd.
Krabben (stam is krab) - gekrabd.
etc, etc. Zo moeilijk is het allemaal niet.

0
Harco
geplaatst: 25 januari 2008, 22:35 uur
Oh shit, ik dacht dat het over een voltooid deelwoord ging, dus daar ging ik maar op door, maar dat is dus niet het geval, haha.
Het is dus tegenwoordige tijd wat Relax gebruikte, dus:
Ik playback
Jij playbackt
Hij/zij playbackt
etc, etc. Dan is het ook gewoon met een t.
Het is dus tegenwoordige tijd wat Relax gebruikte, dus:
Ik playback
Jij playbackt
Hij/zij playbackt
etc, etc. Dan is het ook gewoon met een t.
0
Harco
geplaatst: 25 januari 2008, 22:43 uur
Haha, heel veel mensen op mijn school (zowel basisschool als middelbare) begrepen er ook geen hol van. Zelfs niet toen ik voor de tweede keer havo vier deed. Ik was eigenlijk de enige die het onder de knie had. In groep zes zelfs al.
Maar ik ben redelijk goed in talen, I guess. Exacte vakken als natuurkunde en scheikunde zijn dan weer totaal niet mijn ding. Je kan me van alles wijs maken, maar ik vergeet het na vijf tellen toch weer, haha.
Maar ik ben redelijk goed in talen, I guess. Exacte vakken als natuurkunde en scheikunde zijn dan weer totaal niet mijn ding. Je kan me van alles wijs maken, maar ik vergeet het na vijf tellen toch weer, haha.
0
Hypno
geplaatst: 26 januari 2008, 10:09 uur
Ik hou totaal niet van Oldskool maar Run DMC vind ik toch de beste Oldskool omdat hiphopbeats in de jaren 80 gewoon niet werkt Simpelweg omdat het te simpel en te kaal is dus ik vind het erg Aangenaam dat Run DMC rock invloeden gebruikte want dat was Wel nodig in die tijd.
6
6
0
CaliLove
geplaatst: 26 januari 2008, 13:51 uur
Social_Mask schreef:
Ik moet me er niet druk om maken dat een (ik vermoed) blanke Hip-Hop fan(!) zomaar dat woord gebruikt...
Blijkbaar snapt ie van het hele Hip-Hop gebeuren geen reet...
0
geplaatst: 26 januari 2008, 14:24 uur
Een 7.
Zou je dat willen uitleggen?
Ikzelf vind die hele 'omg the n-word' discussie redelijk vermoeiend en onnodig. Zolang het niet als scheldwoord wordt gebruikt...
Zou je dat willen uitleggen?
Ikzelf vind die hele 'omg the n-word' discussie redelijk vermoeiend en onnodig. Zolang het niet als scheldwoord wordt gebruikt...
0
Harco
geplaatst: 26 januari 2008, 15:07 uur
CaliLove schreef:
Ik moet me er niet druk om maken dat een (ik vermoed) blanke Hip-Hop fan(!) zomaar dat woord gebruikt...
(quote)
Wat is er nou weer erg aan het woord neger als het niet racistisch bedoeld is?
0
CaliLove
geplaatst: 26 januari 2008, 15:20 uur
Harco schreef:
(quote)
Hahahaha, een blanke die een zwarte persoon "neger" noemt heeft hoe je het ook draait of keert altijd wel een negatief of racistische ondertoon... Weet ik natuurlijk ook wel dat Relax het zo niet bedoelt, anders had ie waarschijnlijk niet naar Hip-Hop geluisterd etc. maar ik vind het gewoon een vorm van onwetendheid.
En ja jullie zijn het misschien beu die discussies over het N-woord, maar als een blanke dat woord gebruikt voel ik me altijd geneigd om hem op z'n plaats te zetten.
0
Harco
geplaatst: 26 januari 2008, 15:37 uur
Dan vind ik blanke ook racistisch, want dat is het tegenovergestelde van als je een neger een zwarte noemt, en zwarte klinkt een stuk racistischer dan neger.
Maar omdat we van oorsprong in een "blank" land leven, is blank weer niet racistisch, maar zwart weer wel.
Doe alsjeblieft niet zo kinderachtig. Relax gebruikte het gewoon om onderscheid te maken, en als je een blanke en een neger hebt, dan is het gewoon makkelijk om de ene de blanke te noemen en de andere de neger.
Zometeen wordt je nog racistisch genoemd als je een persoon met lang haar en een persoon met kort haar, en je noemt de ene "de persoon met het korte haar".
Puur omdat je onderscheid maakt tussen twee verschillende personen...
Maar omdat we van oorsprong in een "blank" land leven, is blank weer niet racistisch, maar zwart weer wel.
Doe alsjeblieft niet zo kinderachtig. Relax gebruikte het gewoon om onderscheid te maken, en als je een blanke en een neger hebt, dan is het gewoon makkelijk om de ene de blanke te noemen en de andere de neger.
Zometeen wordt je nog racistisch genoemd als je een persoon met lang haar en een persoon met kort haar, en je noemt de ene "de persoon met het korte haar".
Puur omdat je onderscheid maakt tussen twee verschillende personen...
0
Relax
geplaatst: 26 januari 2008, 16:20 uur
CaliLove schreef:
Hahahaha, een blanke die een zwarte persoon "neger" noemt heeft hoe je het ook draait of keert altijd wel een negatief of racistische ondertoon... Weet ik natuurlijk ook wel dat Relax het zo niet bedoelt, anders had ie waarschijnlijk niet naar Hip-Hop geluisterd etc. maar ik vind het gewoon een vorm van onwetendheid.
En ja jullie zijn het misschien beu die discussies over het N-woord, maar als een blanke dat woord gebruikt voel ik me altijd geneigd om hem op z'n plaats te zetten.
(quote)
Dus als een neger mij blanke noemd is het ook racistisch ?
Want ik wil niet graag vergeleken worden met een papiertje, Blanco, Blank.
Dus jij bent ook onwetend.
0
rico-bballer
geplaatst: 26 januari 2008, 20:32 uur
Het heeft natuurlijk allemaal wle een verleden ik snap het hele individualiseren gedoe ook niet . Waarom word dat gedaan? Iedereen wil wle bij zijn groep horen maar als gelijke behandeld worden. Als je iemand nou gewoon naar zijn gedrag behandeld krijg je die kortzichtigheid niet en hebben al die zinloze woorden geen lading meer.
0
Hypno
geplaatst: 26 januari 2008, 22:23 uur
Calilove stel je toch niet zo aan damn man ik snap echt niet dat Mensen zich serious beledigd kunnen voelen op het internet grow Up people.
* denotes required fields.