MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
CaliLove schreef:
Ik had het met jou al n's eerder over dat woord, maar je wilt het blijkbaar maar niet leren...
En dat noemt zich dan Hip-Hop fan...

neger neger neger neger neger

Sorry moest echt even. Kom maar met de haatberichten people

Ik denk dat we het bericht van Korhymes maar het best kunnen negeren .

Tijd voor een nieuwe track, iets totaal anders dan normaal, ditmaal uit het zonnige Ecuador. Het topic exotische hiphop nummers k.o. staat op het punt om te beginnen en daar heb ik dit nummer ook geplaatst:

http://nl.youtube.com/watch?v=rIBJ2aw9V-k

QUITO - CONEXION SUR

Ondanks dat ik niks van het nummer begrijp (vind ik normaal wel een vereiste) vind ik het een erg goed nummer.

Kende het nummer zelf ook nog niet dus een:

7

kArIzMa_TuRk
Relax schreef:
Want ik wil niet graag vergeleken worden met een papiertje, Blanco, Blank.
Dus jij bent ook onwetend.

Haha

Maar neger is niet echt normaal om in die context te gebruiken.

Ik heb gister dankzij de Just a joke-topic de show van Roué Verveer gekeken, en daar verteld hij wat hij van het woord vindt. Mensen moeten wat mij betreft hem als voorbeeld gaan nemen.

Nummer: 6,5

Harco
Van mij ook een 7.

rico-bballer

geweldig nummer!!

dj kool-let me clear my throat

Harco
9.

raffael77
Meer grappig. Vind de gast bijdrage van Biz & E Fresh leuk.

Wat ik minder vind is dat dit nummer kapot is gedraait.

Wat ik ook minder vind is dat dit The 900 Number is van DJ Mark The 45 King aka 45 King.

7

LET ME CLEAR MY THROAT! yeah!

9.

8

Eyedea - Shadows Have Shadows

kArIzMa_TuRk
Vrij leuk,

6,5.

Edit: 7.

Leuke beat, maar Eyedea vind ik maar een matige rapper, zeker vergeleken met anderen in diezelfde hoek.

6je

6.
Next: Greg Osby (jazz jegende) Ft CL Smooth & Ali Shaheed Muhammad (Tribe Called Quest)
érg verslavend nummertje, dit.

Harco schreef:
Wat is er nou weer erg aan het woord neger als het niet racistisch bedoeld is?

Ik vind 'neger' best wel een beetje denigrerend. 'T shoqueerde me ook toen ik in een biologie boek een foto zag met als onderschrift: 'een albino neger'. Daar zag je een stel Kenianen en twee 'albino negers' .

Opvallend, ik vind eerder dat iemand het denigrerend (voor zich maakt). Het woord op zich wordt helemaal niet bedoeld met negatieve bijklank. Dat het in een biologieboek staat, lijkt mij juist een punt maken; het is een manier om gekleurde mensen te classificeren. (Net zoals 'blanken'/caucasians en aziäten).

Ook een 8 trouwens, lekker nummer.

Jouw voorbeelden zijn niet hetzelfde als "neger". Ten eerste spreek je van het Aziatische ras of het kaukasische ras/ blanke ras. Tot dit rijtje behoort niet het Neger ras omdat dat een 'afkorting' is van het "negroïde" ras, alleen dan met een nare bijklank. Graag had ik gezien dat er stond "een groep negroïde mensen". Ik vind "geel" het Aziatische equivalent van "neger". Dus aan twee mensen van het Aziatische ras refereren als "Twee gele mensen" wat overigens net als "neger", gruwelijk irritant klinkt vind ik een beetje hetzelfde.

raffael77
Neger neger neger neger, Geel geel geel geel, Blank blank blank.

Allemaal klaar nu met die onzin.

On Topic nu graag allemaal.

Greg Osby is altijd leuk.

9

@LapraS: ja, ik snap je punt, en wist dat ik die voor m'n kiezen zou krijgen. Ja, ik kan 't moeilijk te verwoorden, en tja, ik 'snap' gewoon niet waarom je door een woord als 'neger' beledigd zou voelen. Dit alhoewel de context natuurlijk uitmaakt hoe het is bedoeld. Maarja, meningen verschillen.
Overigens vind ik het dan wel weer apart dat negroïde rappers vaak wel 'niggaz' heen en weer schreeuwen, en als een blanke het doet het meteen uit den boze is. Maarja, daar is nu ook weer zo'n hele anti-movement van aan het ontstaan (negroïde mensen die het woord 'nigger' gebruiken).

Social_Mask
Nigger betekend volgens mij duivel.. Waar het woord oorspronkelijk vandaan komt

Of natuurlijk van het Latijnse woord 'niger' wat betekent..... zwart.

Ideaal moment om deze track te posten:

4th Pyramid & CRayz Walz - `Blackout'

We're white but we wanna be black

kArIzMa_TuRk
6

raffael77
9 wat een nummer lol.

SinX
Haha
8

Wel komisch, maar natuurlijk wel veel té.
Gelukkig kan de man wel heel aardig rappen 7,2

8

Het nummer kende ik al. Maar de clip nog niet. Grappige video

Harco
Fu-Schnickens - True Fuschnick:

Zal bij iedereen wel bekend zijn. Dopeste Fu-Schnickens nummer voor mij, vooral door het refrein.

kArIzMa_TuRk
7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.