MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Als er maar een reactie (/stem) blijft, mag ie dan wat langer dan 4uur blijven staan?

Chrisseh schreef:
Als er maar een reactie (/stem) blijft, mag ie dan wat langer dan 4uur blijven staan?

Laten we nou gewoon maar blijven hangen bij de regels die gelden, wel het makkelijkste. Ikzelf had de track al, het hele album van shinsight trio is trouwens de moeite waard.

Trackscore: niet de beste track (passing me by!!!) op het album maar wel leuk. Insight heeft een aardige flow. De beat is redelijk al ben ik dit geval niet zo'n fan van dat up tempo.

Trackscore: 7,5

Vriend van me had Shinsight tijdje terug gesproken, had hem ook gevraagd wat hij zelf veel luisterde. Zijn tip was Dooley O - watch my moves (sowieso een underrated album hier, denk dat velen dat album wel zouden kunnen waarderen).

Back on topic: tijd voor een nieuwe track:

http://www.youtube.com/watch?v=Uy75KeDDVhU
(een van de eerste tracks waarop Canibus te horen is overgens).

Trackscore: 7.5

Erg lekker nummer, vooral die eerste twee verses en de beat zijn erg goed, Redman helaas wat minder, Canibus daarna weer zeer goed, heerlijke lange verse.

(Uit welk jaar komt dit?)

Revo schreef:
Laten we nou gewoon maar blijven hangen bij de regels die gelden, wel het makkelijkste. Ikzelf had de track al, het hele album van shinsight trio is trouwens de moeite waard.
Ja, misschien wel 't makkelijkst idd. Wel jammer dat ie maar twee stemmen heeft.

Klopt 't dat het Dooley O album niet op musicmeter staat?

Zal de track later beoordelen.

Chrisseh schreef:
(quote)
Ja, misschien wel 't makkelijkst idd. Wel jammer dat ie maar twee stemmen heeft.

Klopt 't dat het Dooley O album niet op musicmeter staat?

Zal de track later beoordelen.

http://www.musicmeter.nl/album/40420/info/ Zie hier.....

@beast from the east komt uit 97 als ik me niet vergis.

Oh, bij mij pakte die 'm niet. Is het trouwens pas in 2003 uitgegeven (en komt dus al uit 1990), of heeft hij dat '1990' erbij geplakt?

Chrisseh schreef:
Oh, bij mij pakte die 'm niet. Is het trouwens pas in 2003 uitgegeven (en komt dus al uit 1990), of heeft hij dat '1990' erbij geplakt?

Gecomliceerd verhaal. Hier staat het uitgelegd: http://www.rapreviews.com/archive/2003_02_watch1990.html

Maar stem effe op beast from the east.

Damn, Canibus ript die track echt hard

An Emcee So Ill I got AIDS Scared to Catch Me

Tis een lekkere beat, ik vind alle MC's wel lekker komen en Canibus komt gewoon keihard, dus ik geef het een 8,5

Wel een vet lied. Ik vind vooral de eerste en de laatste MC (Canibus) goed komen, A+ wat minder. Ligt 't aan mij, of is Canibus' stem zo erg veranderd? Heb Rip The Jacker wel van hem, maar ik vond toen z'n stem echt niet lekker klinken. Hier heeft hij een normale stem.
Maar OK. Lekker lied, wordt lekker gespit, productie OK.

An emcee so ill I got AIDS scared to catch me
Edit: Zie dat Korhymes die net voor me ook quote. Hm.

7.5

Standaard-verzen, standaard-beat MAAR topvers van Canibus.
Eindresultaat is niet zo denderend ondanks Canibus die inderdaad 'the beat into smithereens' ript!

Toch nog een 7, maar de rest vind ik niet zo speciaal.

Dikke 7,5. Tot mijn schaamte kende ik dit nummer nog niet , maar Canibus (nog steeds mijn favoriete living MC) bewijst nog maar eens wie ''the illest'' is. Wát een verse! Door de rest wel aardig, goede beat, maar Bis heerst echt in het nummer. Overigens klinkt Bis hier idd nog een stuk rustiger i.t.t. zijn latere werk.

Wat dikke lines van Bis uit het nummer:

Canibus brings the sickest drama
Fierce enough to pierce the thickest armor
I smack bitches for trying to suck dick through a condom

Fuck y'all, you don't impress me and no one can test me
An emcee so ill I got AIDS scared to catch me

But if you want to battle, I'm down
If you got nine lives, I'll take eight of them off your hands right now
Step up, and get your neck cut, from ear to ear
If you survive, then you can cover your scar with a beard

Been rocking longer than niggas twice my age
Back in the days, before Bob Marley was rocking a fade
Before Honest Abe signed the paper to free slaves
Before Neanderthals was drawing on walls in caves
I existed, in the Garden of Eden, getting lifted
Sticking dick in Eve, before she was Adam's mistress
Before Christ created Christmas, I been in lyrical fitness
The Canibus is spitting, 'till he's spit less

Idd een goeie Canibus, maar de beat én de andere emcees vallen minder op. Doorsnee goeie track, dus een 7.

eazyfan
8
Vind ik erg aardige track Vette beat en Canibus zo goed

Echte Lostboys flow. Af en toe wat offbeat stijl. Vind de beat ook kenmerkend voor deze groep. Af en toe wat platgetreden paden. VInd het niet zwaar maar wel okay. Canibus´ flow spreekt wel aan.
7.

rico-bballer
Lost boyz komen wel goed maar niet geweldig, A+ komt matig, redman komt in zijn eigen stijl ook wel goed en canibus killt hem.
Voor de rest vind ik dat die beat heel wat had kunnen zijn als die niet op zo'n laag pitje stond. 7,5

Hypno
8,8

Dope track vette beat Canibus kom fucking ill, Redman komt ook Dope Lost Boyz komen ook wel aardig maar worden gewoon verbleekt Door Redman en Canibus

Brother Reade - Life Ain't Easy for Y'All

This is for the strippers and the fans of The Clippers, 'cause life ain't easy for y'all

Chrisseh schreef:
Brother Reade - Life Ain't Easy for Y'All

This is for the strippers and the fans of The Clippers, 'cause life ain't easy for y'all

Ik had een beetje hetzelfde met de track Be van Common, daar zat ook zo'n fisherpricekeyboard beat in. De een zal het spectaculair en vernieuwend vinden. Ik vind het niets, beat is net niet lekker en dat heeft verder ook de invloed op de track.

5,5 derhalve.

Que lyrics wel leuk, maar de beat spreekt me ook niet echt aan. Gaat nogal snel vervelen.
6*

De beat vind ik relaxt! Brother Reade is sowiezo dope. Check hun albums. Nieuwe album heeft hardere beats dan vorige werken.
Ook de lyrics zijn in orde.
Waar is "Jams? is chillin, Bobby is chillin, what more can i say?" nog meer van. Pharrell?

8*

Social_Mask
Beat gaat idd snel vervelen, maar voor de rest wel in orde. Dus nog net 6,5.

Osiris Apis schreef:
De beat vind ik relaxt! Brother Reade is sowiezo dope. Check hun albums. Nieuwe album heeft hardere beats dan vorige werken.
Ook de lyrics zijn in orde.
Dat vond ik dus ook, blijkbaar is het iets wat je leuk vind of niet Ik heb net hun nieuwe album Rap Game.

Ik vind dit wel een lekker nummertje... Ik hou normaal echt van die old-school 90's beats, lekker jazzy en shit like that... Maar ik digg deze beat ook echt zwaar, ik vind het lekker catchy. Gewoon goede lyrics, goede MC...
Ik geef het een 7,5

raffael77
http://www.youtube.com/watch?v=kILNalq0yBI

DJ Premier Remix voor wie het wisten.

Social_Mask
De beat vind ik best vet, en Mobb Deep komt best goed. Ik geef het een

7,7

Maar daar waren we nog niet vrienden, eerst de beat van Chrisseh nog.

raffael77
Elke dag om 16:00 een nieuwe toch. Kunnen we niet ff de tijd later maken ofzo rond 19:00, omdat ik moet werken en niet altijd een nieuwe kan neerzetten dan.

raffael77 schreef:
Elke dag om 16:00 een nieuwe toch. Kunnen we niet ff de tijd later maken ofzo rond 19:00, omdat ik moet werken en niet altijd een nieuwe kan neerzetten dan.

Laten we nou niet om de pagina de regels proberen aanpassen. Werkt prima zo.

Maargoed ik zou zo nog 10 tracks kunnen opvissen, maar ik zal je een plezier doen, we gaan met jouw track verder.

http://www.youtube.com/watch?v=kILNalq0yBI

Ik geef het een 8, lekkere beat. Goede productie en verrassend goede MC's voor hun leeftijd.

Kleine 6,5, vind The Large Professor remix echt veel beter.

I wasn't down with the mainstream,
or should I say their team

Ha, gesampled stukje ondekt! Altijd leuk. (Gesampled in Non Prophets - Mainstream 307)

Anyway, het lied zelf is wel leuk. Ik vind het iets oudere werk een heel stuk beter, dat wel. MC's wel goed. Najah, het is wel een prima lied.
7/10

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.