MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Complete beat zit wel okay in elkaar. Een paar leuke sampletjes. Beat(drum en snare)is wel wat stijfjes. Had wat rythmischer gemogen. Stemmetjes vind ik wat vervelend. Maar goed hij komt er mee weg. De stijl en flow is op zich okay. Is op zich recht toe recht aan. Niet uitzonderlijk goed. Tekstueel goed, leuke metaforen.
7

raffael77
Niet echt wat bij mij past. Irri beat eigenlijk. Raps redelijk ok. 6

Raekwon the chef
erg goed nummer, vooral de beat vind ik mooi, flow ben ik niet zo weg van, maar prima tekst verder.

8,5

Poor Righteous Teachers ft....

Geen youtube filmpje maar heb het ff zelf upgeload, is betere kwaliteit.
Conscious Styles van PRT en KRS-One van het album New World Order. Check het uit

Een uitgesproken lekkere no nonsense HipHop snare en Bassdrum. Gewoon harde hiphop 90's style. Tekstueel sterk vooral het onderwerp spreekt aan en is zeer up to date! De teloorgang zette toen al in en jammer genoeg lijkt de stijl waar ze tegen ageren de markt te overheersen.
Now everybody's on that bullshit about killing and so
Eat my pussy, suck my dick, well that's the size of the shit
Overigens ageerde ook De La Soul, in het zelfde jaar van de release van deze plaat, 1996, op "Stakes is High" tegen de hedendaagse mainstream. Misschien later ingebracht.

In ieder geval van mij een 8,5

raffael77
PRT is lekkere shit met veel politieke raps en dingen over apartheid

raffael77 schreef:
PRT is lekkere shit met veel politieke raps en dingen over apartheid

Cijfer??

Ja lekker stevig; en niemand die daar beter op bij past dan KRS-One.
7,5*

raffael77
7,5

Supernummer. Poor Righteous Teachers zijn een classic groep met wat reggae-invloeden en met bewuste teksten, daarom erg vergelijkbaar met KRS.

Erg harde beat die past bij het statement dat ze willen maken, erg toffe sample, heel aardige flow: aggressief, maar toch erg duidelijk en verstaanbaar, waarbij je helemaal niet kan stilzitten!
Inhoud is zoals je van PRT mag verwachten dik in orde.

Topnummer wat mij betreft: 8,5

Score Talib & Morcheeba - Let Me See: 8,5;7,5;8;9;8;7,8;6;6,5;6,5;6,5;8 7,48
Score Onyx - Last Dayz: 8,5;8,5;9;7,5;7;9;9;8,5;8,5;8 8,35
Score Iller Than Theirs - Wash, Rinse, Repeat: 7,5;6;6;7,5;8,5;7;6;8,5 7,13

1 Onyx - Last Dayz: 8,35
2 East Flatbush Project feat. DeS - Tried by 12: 8,25
3 Talib & Morcheeba - Let Me See: 7,48
4 Roots Manuva - Witness (1 Hope): 7,35
5 Iller Than Theirs - Wash, Rinse, Repeat: 7,13
6 Slum Village - Multiply: 6,30

Damn, sterk nummer zeg! Beat is lekker, heeft iets old-schoolerigs en de rhymes zijn ook erg sterk. Conscious, maar hard. Een 8.

8..Heerlijk agressief alles!

Social_Mask
Vette beat! Erg lekker, goede rhymes en idd wat old skool achtig. Iik vind het best wel goed, fijne rappers, vooral KRS-One komt erg sterk.

8,5

7,5/8

Géén Primo-beat, (deze komt namelijk van zijn 3e album af) maar wel gewoon een goed nummer. Mooie en goed verzorgde beat, en een goede Jeru.

Social_Mask
Beat vind ik wel oké. Maar Jeru vind ik erg goed komen. Geweldige rapper, vooral tekstueel gezien. Al is het refrein was simpeltjes..

7.5

rico-bballer
Eerste nummer dat ik van hem kon 8* heel lekker nummer.

Mjah, ik vind de beats op de eerste twee platen toch meer bij hem passen. Niet per sé een slecht geproduceerde beat, maar ik vind hem toch wat minder... iets minder het 'headnodding'-gevoel.
Jeru zelf komt wel hard... het refrein is misschien wat simplistisch, maar vind ik wél hard.

7.5

9,5

Heerlijke laid-back beat, die zeker niet misstaat in het oeuvre van Jeru.

Jeru zijn flow daar ben ik nu eenmaal helemaal weg van, dus ja... Heerlijk stemgeluid, originele flow, hij ript de beat gewoon altijd aan flarden.

Goede song!

Goede song maar vind de beat niet erg goed zoals de Primo producties idd. De flow van Jeru blijft subliem. Daarom een 8!

Gwn goed nummer ja;
7,5 lijkt me goed.

Raekwon the chef
Erg goed inderdaad, ook wel vette beat hoor, een 9,0 voor onze Jeru

Aardig dikke beat en Jeru is goed op dreef. Een 7,5.

raffael77
Prima nummer 8.

Toen Jeru in deventer was heb ik hem gevraagd of hij ooit weer iets ging doen met Premier maar hij zij dat het niet zou gebeuren.

Hij zij wel dat ze nog steeds vrienden waren en wist mij ook al te vertellen dat Gang Starr niet meer was en dat in 2005.

raffael77 schreef:
Prima nummer 8.

Toen Jeru in deventer was heb ik hem gevraagd of hij ooit weer iets ging doen met Premier maar hij zij dat het niet zou gebeuren.

Hij zij wel dat ze nog steeds vrienden waren en wist mij ook al te vertellen dat Gang Starr niet meer was en dat in 2005.

Mooi dat je hem gesproken hebt. Wat zei hij nog meer?

Kos
8,5 van mij.

ShinSight Trio - Freedom of Speech

Een projectje van de Bostonse MC/producer Insight. Beat verzorgd door de Japanse producer Shin-Ski.

Erg fijne productie, en een dikke flow. 8* hiervoor.

raffael77
ewalk schreef:
(quote)

Mooi dat je hem gesproken hebt. Wat zei hij nog meer?

Dat het goed ging met hem en hij zou eigenlijk een album droppen in 2006 maar niets gezien.

Hij probeerde een zusje van een kameraad te versieren en vroeg of ze mee wilde naar het hotel.

Jeru is ook heel aardig en heel gewoon.

Tim Dog was minder netjes en deed een beetje popie jopie.

Guru heb ik helaas niet kunnen spreken die was zo weg en dat zelfde geld voor KRS-One.

Grandmaster Flash was ook relax.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:02 uur

geplaatst: vandaag om 02:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.