MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
RedLightCityBoy
Ik was even enthousiast toen ik hem weer zag maar ja de 8.5 was meer voor de lol dan voor de oprechte kwaliteit.

The fuck is dat nou? Een beetje Bone belachelijk zitten maken?
Dat jullie Bone niet diggen en hen niet verstaan begrijp ik. Maar dat zijn dus gewoon skills, die snelheid.

Check dit maar dan.

lambf
Die beat, verschrikkelijk

Ik ben absoluut geen rap en hiphop liefhebber maar heb onlangs kennisgemaakt met "The Calling" van Hilltop Hoods en laat ik dat nou een prachtig album vinden. Er is hier maar weinig aandacht voor deze band maar misschien "begrijp" ik het genre niet goed. Zou een kenner hier wat meer over kunnen zeggen?

Hoe kom je in godsnaam nu weer bij Hilltop Hoods? Die zijn nu niet echt heel erg bekend ofzo . Ik ken alleen A Matter of Time (ik kon nooit een geschikt plaatje vinden, dank voor de toevoeging) en die vind ik best ok. Wel grappig die rap met zo'n dik Australisch accent.

Het nummer "The Nosebleed Section" werd als achtergrondmuziek gedraaid bij een filmpje over schaatsongelukken via Nu.nl.
Googlen op de zin "I fell in love with the people on the front row" bracht mij bij de Hilltop Hoods

Hoop niet dat ik al te veel voordring maar volgens mij wordt er beoordeeld op videos?

Dit ventje is echt schattig, vooral als hij 4 minuten lang als een sneltrein doorgaat. 't Is jammer dat Axiom niet om YouTube staat, maar dit clipje moet duidelijk genoeg zijn. Leukste grime die ik al gehoord heb.

(al vliegt hij wel even de bocht uit rond de 2 minute mark)

Dj2Jelle
7 (die track werd een paar dagen eerder al gepost bij de Track vs Track KO)

The Troubleneck Brothers - Back To The Hip-Hop

heerlijke track, alles past precies in elkaar, op het stemmetje na dat hiphop schreeuwt

Relax
Wat is dat voor valse videoclip en beat???

Totaal geen BTNH

Ik geef een 8,5 voor The Troubleneck Brothers. De beat vind ik erg goed. Hij is vooral meesterlijk uitgewerkt (wat een harmonie), maar klinkt niettemin ook nog redelijk verfrissend. De raps zijn minder, maar wel te pruimen. Vandaar geen 9 of hoger.

raffael77
prima nummer. Lekkere sfeer zit erin. 8

raffael77
prima nummer. Lekkere sfeer zit erin. 8

Lekker nummer 8.5

Zeker een goed nr; heb het lange tijd geleden ook eens geplaatst hier. 8,5

Illogic & Aesop Rock (Productie van Blockhead)

Weer een 8,5. Dit nummer kende ik nog niet. Op welk album staat het?

Ik heb eigenlijk geen idee, staat ook niet bij de video.

Illogic & Aesop Rock:

De geluidskwaliteit is wat minder (van hard naar zacht) maar het is goed te horen dat het een fijn nummer is met een uistekende productie (niet Blockhead's beste) en twee vreselijk sterke MC's.

8

Rhythm & Poetry schreef:
Dit is toch niet meer serieus te nemen, eerlijk gezegd kan ik er niet eens meer kwaad om worden. Daarom zal ik het nog een keer uitleggen: voor dit topic geldt de 24-uurs regeling.

Illogic & Aesop Rock:

De geluidskwaliteit is wat minder (van hard naar zacht) maar het is goed te horen dat het een fijn nummer is met een uistekende productie (niet Blockhead's beste) en twee vreselijk sterke MC's.

8

Zo goed

Dj2Jelle
Ik ben trots op je jongen, 7,5

Je weet dat ik nooit lang kwaad op je kan blijven skattie .

Dj2Jelle
Rhythm & Poetry schreef:

Argh

Osiris Apis schreef:
Weer een 8,5. Dit nummer kende ik nog niet. Op welk album staat het?

Hier staat ie op, waarschijnlijk alleen op de Vinyl versie.
http://www.discogs.com/release/639644

Rhythm & Poetry schreef:

Ik was al bang

Jay-Z - I Can't Get Wit That [1994 Rare & Unreleased]

Jay-Z die wat meer uptempo rapt, nee ik moet daar nog erg aan wennen. Verder is het wel een leuke track met een fijne clip. De productie vind ik het sterkste aan de track.

7

8,5

erg tof nummertje

P Jay schreef:
8,5

erg tof nummertje

Het blijft erg lang in je hoofd spoken.

Hook: I can't get with that
I gotta keep it thick never miss so I hit em like this

You're fearin my clout, if weed got you runnin your mouth
You better blow that shhhiiitt out
geweldig stukje is dat.

Zeker een nr uit zn sterke periode; vandaar datik toch enigszins respect heb voor de man. wordt vaak vergeten dathij ooit een goed rapper was
8.

Hard 2 Obtain - Ghetto Diamond

Gast
geplaatst: vandaag om 03:34 uur

geplaatst: vandaag om 03:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.