MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:

Improvision
8

Dj2Jelle
hoge cijfers voor wat ik eigenlijk best wel een "klote"nummer vind

raffael77
Precies.

Ik niet en die anderen dus ook niet LOL.

8

Even tussendoor: ik heb een goudmijn ontdekt. Ik heb het over allemaal kleine underground releases uit '97 en '98 van een erg hoog niveau. Net zoals 'Now of Never' en 'Cranium' eigenlijk, twee nummers uit '97 van onbekende artiesten, die ik hier al eerder heb geplaatst. Nu heb ik zowaar een heel lijstje van artiesten die haast vergeten zijn. Het is allemaal een beetje in de stijl van Artifacts en Heltah Skeltah, trouwens.

Harco
Altijd zonde dat zulke groepen maar één of twee 12" hebben uitgebracht en daarna de microfoon aan de wilgen gehangen hebben.

8 voor Quase

Ik beschouw het als een volledig nummer

Wake-up Show ANthem '94 Freestyle
NaS, Lauren Hill, Ras Kass, Organized Konfusion & Shyheim

Ik haal het weg zodra iemand zegt dat het niet kan deel nemen .

Sjaakspeare schreef:
Even tussendoor: ik heb een goudmijn ontdekt. Ik heb het over allemaal kleine underground releases uit '97 en '98 van een erg hoog niveau. Net zoals 'Now of Never' en 'Cranium' eigenlijk, twee nummers uit '97 van onbekende artiesten, die ik hier al eerder heb geplaatst. Nu heb ik zowaar een heel lijstje van artiesten die haast vergeten zijn. Het is allemaal een beetje in de stijl van Artifacts en Heltah Skeltah, trouwens.

Waar kan je die dan luisteren? Ik heb Now Or Never en dat is een geweldige track, ook de remixes.

Die wake up anthem freestyle is natuurlijk een classic...

Rascalz - Soul Obligation; 1 van mn favoriete canadian tracks.

grimy_jason

Esham - Morty's Theme

Zwart Licht - Vanaf Nu

8, dope beat.

Some Japanese stuff

RedLightCityBoy
7.5

7,5 terechte score

Dj2Jelle
Q-Ball & Curt Cazal - One Time

RedLightCityBoy
6.5

Twista ft. Bone Thugs 'n Harmony - Fastest Freestyle Ever

Hahaha... Kijk en luister het vooral helemaal af.

RedLightCityBoy
8,5 die is ziek, kende hem wel al.

Dj2Jelle
IDIEEIPIEPIEIDIEPIDIEPIDIDIPEPIDPIEP TWISTA, dat verstond ik van de eerste zin

Lryics:
IDIEEIPIEPIEIDIEPIDIEPIDIDIPEPIDPIEP TWISTA
IDIEEIPIEPIEIDIEPIDIEPIDIDIPEPIDPIEP FREESTYLE

IDIEEIPIEPIEIDIEPIDIEPIDIDIPEPIDPIEPIDIEEIPIEPIE
IDIEPIDIEPIDIDIPEPIDPIEPIDIEEIPIEPIEIDIEPIDIEP
DIDIPEPIDPIEPIDIEEIPIEPIEIDIEPIDIEPIDIDIPEPIDPIEP
IDIEEIPIEPIEIDIEPIDIEPIDIDIPEPIDPIEP
I'm so sorry IDIEEIPIEPIEIDIEPIDIEPIDIDIPEPIDPIEP
IDIEEIPIEPIEIDIEPIDIEPIDIDIPEPIDPIEP

enz.

Voor wie het niet weet: het is een parodie op BTNH en Twista en de ''raps'' zijn afkomstig van één persoon. Niet echt een geschikt nummer dus voor beoordeling.

Het is inderdaad een parodie. Ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn. Het was ook niet bepaald een serieuze plaatsing, eigenlijk. De reden dat ik het geplaatst heb, is omdat ik al zo'n drie keer helemaal plat ben gegaan om dit 'filmpje'. Man, ik schiet al in de lach als ik aan die 'raps' denk. Of aan 'Biiiiizzzzzy Bouwnnn', of Krayzie Bone's 'yeah', of 'I don't even understand what I'm about to saaa-aay'...

Ik geef trouwens een 7,5 voor Q-Ball & Curt Cazal - One Time. Ik vind de beat wel ontspannend, goed uitgebalanceerd ook; het klinkt heel logisch, zonder dat ik het gevoel heb het al duizendmaal gehoord te hebben. De raps zijn niet heel bijzonder, maar wel goed, en soms behoorlijk creatief. En dat kan ik zeker waarderen.

MJ_DA_MAN schreef:
Voor wie het niet weet: het is een parodie op BTNH en Twista en de ''raps'' zijn afkomstig van één persoon. Niet echt een geschikt nummer dus voor beoordeling.

hoe iets wat ik vreselijk vind ineens leuk kan worden, nee dat wist ik inderdaad niet het klonk wel al melig maar ik dacht dat dát juist de bedoeling was van BTNH en Twista, maar goed, dat laatste stukje is wel geniaal trouwens.

RedLightCityBoy schreef:
8,5 die is ziek, kende hem wel al.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:24 uur

geplaatst: vandaag om 05:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.