Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
Super Elmo
geplaatst: 5 mei 2009, 17:19 uur
Haha, vandaag hoorde ik voor het eerst van R.A. en nu is er hier ook een track van hem gepost. Dan is er toch meer tussen hemel en aarde!
Hij rapt echt geweldig, de man heeft humor en veel long inhoud. Aan de productie moet ik nog wat wennen, klinkt mij nog niet heel goed in de oren. Maar dat kan ook aan de geluidskwaliteit liggen, want het heeft wel wat maar is nog niet vol genoeg...
7,5
Hij rapt echt geweldig, de man heeft humor en veel long inhoud. Aan de productie moet ik nog wat wennen, klinkt mij nog niet heel goed in de oren. Maar dat kan ook aan de geluidskwaliteit liggen, want het heeft wel wat maar is nog niet vol genoeg...
7,5
0
geplaatst: 8 mei 2009, 22:25 uur
Hier wat lokaal hiphop 'talent' 
Nummers stellen kwalitatief niks voor maar zijn wel gewoon grappig.. (ze doen het dan ook puur voor het plezier)
Dit is vooral een leuk gemaakte clip (goede beat ook wel, komt dit misschien van een of andere hiphop-track die ik nog niet heb gehoord?):
Let hier vooral op de personen die hun tekst moeten aflezen omdat ze geen 5 zinnen kunnen onthouden:

Nummers stellen kwalitatief niks voor maar zijn wel gewoon grappig.. (ze doen het dan ook puur voor het plezier)
Dit is vooral een leuk gemaakte clip (goede beat ook wel, komt dit misschien van een of andere hiphop-track die ik nog niet heb gehoord?):
Let hier vooral op de personen die hun tekst moeten aflezen omdat ze geen 5 zinnen kunnen onthouden:
0
geplaatst: 8 mei 2009, 23:07 uur
Dat laatste nummer vind ik wel interessant. Het laat me namelijk weer inzien hoe genuanceerd niveauverschillen liggen wat betreft 'goed kunnen rappen'. Nummers 5, 9, 10, 12, 15 laten hier bijvoorbeeld iets horen wat redelijk tot goed is (eigenlijk vond ik alleen de 10e daadwerkelijk goed). De rest varieert van erg slecht tot matig, als je het mij vraagt. Veel van hen hadden onevenwichtige rijmbalansen, tergend simpele rijmschema's, een slaapverwekkend gebruik van intonatie, slechte articulatie en/of een rotstem. En dan heb ik het niet eens over de teksten.
Laat ik over de beat en het refrein maar niks zeggen..
Laat ik over de beat en het refrein maar niks zeggen..
0
geplaatst: 10 mei 2009, 11:27 uur
Oke,dat Belgische rapgebeuren vind ik niet zo leuk, het accent klinkt veel te lief. Als ze dan heel 'rapperachtig' gaan doen komt dat raar over.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 21:33 uur
10+
Teksten zijn van Jelle en mij de rest heeft Jelle gedaan, niks dan lof en respect voor deze track. Hier gaan we voor zeker de hitlijsten mee bestormen, Nederland onveilig maken.
Jelle heeft een scherpe flow en een meestelijke articulatie, hij legt echt al zijn gevoel in de prachtige raps.
Productioneel is het nu al legendarisch, de sample is wreed en de geluidseffecten maken het helemaal compleet.

Teksten zijn van Jelle en mij de rest heeft Jelle gedaan, niks dan lof en respect voor deze track. Hier gaan we voor zeker de hitlijsten mee bestormen, Nederland onveilig maken.
Jelle heeft een scherpe flow en een meestelijke articulatie, hij legt echt al zijn gevoel in de prachtige raps.
Productioneel is het nu al legendarisch, de sample is wreed en de geluidseffecten maken het helemaal compleet.

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 14 mei 2009, 21:39 uur
8.5
Geniaal op dat eind na. Die boer vind ik ontiegelijk onsamenhangend bij het overige materiaal. Verder wel een shoot-out naar Rob en Jelle, vrede uit.
Geniaal op dat eind na. Die boer vind ik ontiegelijk onsamenhangend bij het overige materiaal. Verder wel een shoot-out naar Rob en Jelle, vrede uit.

0
geplaatst: 14 mei 2009, 21:58 uur
Geniale sample en natuurlijk zeer hoogstaande lyrics, om maar niet te spreken over de flow want die is al helemaal toppie, en ja het refrein... classic.
Oja en het eind natuurlijk
10.
Oja en het eind natuurlijk

10.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 22:59 uur
Sorry, maar ik had na een minuut genoeg gehoord 
Pokémon, Rick Roll..

Pokémon, Rick Roll..

0
geplaatst: 15 mei 2009, 18:06 uur
Damn de tape is nu al legendarisch 
Vette scratches holmes!
10
Btw ik kom ook met een concept track
Rob en Juju weten ervan 

Vette scratches holmes!
10
Btw ik kom ook met een concept track
Rob en Juju weten ervan 
0
geplaatst: 15 mei 2009, 18:09 uur
Die track is nu ook al legendarisch Stapler en hij moet nog gemaakt worden. Kun je nagaan
.
.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 19:11 uur
Heb nog zo hard gelachen om een track 
Gewoon briljant met 2 tieten in je hand.

Gewoon briljant met 2 tieten in je hand.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 23:31 uur
Nieuwsgierig als ik ben heb ik BLCC toch maar even gedownload.
En ja jongens RESPECT
Je hoort duidelijk de old school invloeden en toch lekker die eigen stijl behouden.
Goede flow en scherpe tekst.
Maar ik vrees toch dat dit geen hit wordt. misschien een kleine underground hype. Maar als die EP uitkomt wil ik zeker een gesigneerde limited edition in huis hebben.
Maar verder erg leuk als je zo ongedwongen lekker met muziek bezig kunt zijn.
een 8
En ja jongens RESPECT

Je hoort duidelijk de old school invloeden en toch lekker die eigen stijl behouden.
Goede flow en scherpe tekst.
Maar ik vrees toch dat dit geen hit wordt. misschien een kleine underground hype. Maar als die EP uitkomt wil ik zeker een gesigneerde limited edition in huis hebben.

Maar verder erg leuk als je zo ongedwongen lekker met muziek bezig kunt zijn.
een 8
0
geplaatst: 16 mei 2009, 14:02 uur
En nu tijd voor mijn deel aan de Kleine Meisjes EP.
Stapler - Beste MJ
zSHARE - Stapler - Beste MJ.mp3
En MJ als je dit hoort, ik hoop dat je de humor ervan in kan zien
Stapler - Beste MJ
zSHARE - Stapler - Beste MJ.mp3
En MJ als je dit hoort, ik hoop dat je de humor ervan in kan zien
0
geplaatst: 16 mei 2009, 14:06 uur
En zo niet dan toch, het eerste couplet en het refrein zijn door mij geschreven en Stapler heeft daar nog wat aanpassingen in gemaakt. De rest (het rappen, de productie en de tekst van het tweede en derde couplet) zijn helemaal van Stapler. Het was een fijne samenwerking en binnen 24 uur was de track al klaar.
Het resulaat is geweldig, een heerlijk duistere productie en mooi samplewerk (o.a. Steen). Stapler is een beest op de mic en rapt de track aan stukken. De lyrics zijn geniaal, ik zie het als een ode aan MJ.
10+
Edit. dit is de tweede track die af is en op de Kleine Meisjes EP komt van de Bitches Love Clowns Crew.
Het resulaat is geweldig, een heerlijk duistere productie en mooi samplewerk (o.a. Steen). Stapler is een beest op de mic en rapt de track aan stukken. De lyrics zijn geniaal, ik zie het als een ode aan MJ.
10+
Edit. dit is de tweede track die af is en op de Kleine Meisjes EP komt van de Bitches Love Clowns Crew.
* denotes required fields.