Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2009, 14:52 uur
Ik wil bij deze Biggie nog bedanken voor de intro.
Dit heb ik via Char het medium kunnen regelen.
Waarvoor ook nog grote dank.
Dit heb ik via Char het medium kunnen regelen.
Waarvoor ook nog grote dank.
0
geplaatst: 16 mei 2009, 17:13 uur
Mensen, wat is er in vredesnaam grappig aan verwijzingen naar pedofilie?
0
geplaatst: 16 mei 2009, 17:26 uur
Ja ik snap de titel ook niet helemaal.
Maar wat vind je van de twee tracks
?
Maar wat vind je van de twee tracks
?
0
geplaatst: 16 mei 2009, 18:00 uur
Sjaakspeare schreef:
Wat is er nou grappig aan mensen die zich laten pijnigen?
Ik weet het niet, ik heb geen vat op wat ik wel of niet grappig vind.
Ik moest hier gewoon erg hard om lachen, ongeacht wat er ook werd gezegt.
0
geplaatst: 16 mei 2009, 19:38 uur
Je hebt me aan het denken gezet, Kill_illuminati... Mijn conclusies: een grap komt eigenlijk altijd neer op iets onverwachts; de clue is altijd dat een standaardprocedure op een subtiele wijze (net) niet goed nagevolgd wordt. Dat kan iets moreels zijn, maar net zo goed iets wat een gebruik is of te maken heeft met kennis van de wereld. Eigenlijk alles waar aannames of regels voor bestaan. De overtredingen kunnen ook heel uiteenlopend van aard zijn. Als regels of aannames betreffende taboes worden overtreden, is dat nog meer in het oogspringend, omdat het al 'niet helemaal klopt' dat de komiek bijvoorbeeld er zo openlijk over spreekt. Verder moet een grap ook op de juiste toon gebracht worden (het moet niet van tevoren al duidelijk zijn dat het een grap is) en in een geschikte context. Dat laatste slaat ook weer terug op hetgeen je verwacht: in specifieke situaties heb je automatisch een daarbij behorend verwachtingspatroon. Dat doorbreken in een grap werkt heel goed, doorgaans.
Maar goed, om bij mijn punt te komen: je smaak in humor kan dus op de volgende punten verschillen: hoe subtiel je de overtreding wil hebben en het onderwerp van de grap. Dat laatste kan fluctueren naarmate men meer hecht aan bepaalde regels of aannames.
Dus, voor dit geval: ik vind een ontkenning van de immoraliteit van pedofilie niet subtiel genoeg (dat kan ook niet subtiel) en bovendien vind ik deze ontkenning te laakbaar om er geen naar gevoel bij te krijgen.
@ Stapler: ik vond dat Pikachu-gedeelte van het eerste nummer wel grappig en ik begrijp niet wat jullie tegen MJ_da_Man hebben. Volgens mij is dit allemaal ook vooral een soort gezamenlijke meligheid, waar je dus deel van moet uitmaken om het te kunnen waarderen.
Maar goed, om bij mijn punt te komen: je smaak in humor kan dus op de volgende punten verschillen: hoe subtiel je de overtreding wil hebben en het onderwerp van de grap. Dat laatste kan fluctueren naarmate men meer hecht aan bepaalde regels of aannames.
Dus, voor dit geval: ik vind een ontkenning van de immoraliteit van pedofilie niet subtiel genoeg (dat kan ook niet subtiel) en bovendien vind ik deze ontkenning te laakbaar om er geen naar gevoel bij te krijgen.
@ Stapler: ik vond dat Pikachu-gedeelte van het eerste nummer wel grappig en ik begrijp niet wat jullie tegen MJ_da_Man hebben. Volgens mij is dit allemaal ook vooral een soort gezamenlijke meligheid, waar je dus deel van moet uitmaken om het te kunnen waarderen.
0
geplaatst: 16 mei 2009, 21:56 uur
Heel mooi hoe je dit heb uitlegt, niets aan toe te voegen. Hier kunnen veel mensen een puntje aan zuigen. Misschien begrijpen mensen na het lezen van dat stuk meer waarom iemand als Hans Teeuwen zo grappig wordt gevonden. Al z'n grappen baseren zich opdat gene wat je net uitlegte.
Humor wordt mede bepaald door een lands ideologie en de ruimte waarin een persoon mag denken. Zo heb je bijvoorbeeld in Amerika waar je kans van slagen heb met grappen over zwart tegen blank en vergelijkingen met sterren (celebs) . Britste humor verschilt in alle opzichtte met dat van de Amerikaanse om maar een voorbeeld te geven.
Humor wordt mede bepaald door een lands ideologie en de ruimte waarin een persoon mag denken. Zo heb je bijvoorbeeld in Amerika waar je kans van slagen heb met grappen over zwart tegen blank en vergelijkingen met sterren (celebs) . Britste humor verschilt in alle opzichtte met dat van de Amerikaanse om maar een voorbeeld te geven.
0
Relax
geplaatst: 17 mei 2009, 00:05 uur
Laagste cijfer wat mogelijk is.
Stapler schreef:
En nu tijd voor mijn deel aan de Kleine Meisjes EP.
Stapler - Beste MJ
zSHARE - Stapler - Beste MJ.mp3
En MJ als je dit hoort, ik hoop dat je de humor ervan in kan zien
En nu tijd voor mijn deel aan de Kleine Meisjes EP.
Stapler - Beste MJ
zSHARE - Stapler - Beste MJ.mp3
En MJ als je dit hoort, ik hoop dat je de humor ervan in kan zien
Laagste cijfer wat mogelijk is.
Niet grappig.
0
Social_Mask
geplaatst: 17 mei 2009, 11:10 uur
Aceyalone - The Thief in the Night
Album is ook een aanrader.
Edit:
Ook het luisteren waard.
2Pac - My Block (Original 1995) Klinkt heerlijk weemoedig.
Album is ook een aanrader.
Edit:
Ook het luisteren waard.
2Pac - My Block (Original 1995) Klinkt heerlijk weemoedig.
0
geplaatst: 17 mei 2009, 17:17 uur
Één van de beste hiphopnummers ooit naar mijn idee. Ik heb dit nummer al ontiegelijk vaak beluisterd, maar het blijft boeien, of eigenlijk veel meer dan dat. Betoverende beat, betoverende intonatie, betoverende stem, betoverende timing, betoverende poëzie, betoverend stukje spoken word.
9,9
Trouwens:
Goede observatie ook. Rassenspanning en vergaande decadentie als uitkomst van 'de Amerikaanse Droom' zijn inderdaad typisch Amerikaanse taboes. Tenminste, die specifieke rassenspanning daar is typisch Amerikaans.
9,9
Trouwens:
Kill_illuminati schreef:
Goede observatie ook. Rassenspanning en vergaande decadentie als uitkomst van 'de Amerikaanse Droom' zijn inderdaad typisch Amerikaanse taboes. Tenminste, die specifieke rassenspanning daar is typisch Amerikaans.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 17 mei 2009, 17:44 uur
7
Ken dit nummer nog niet, maar het spreekt me erg aan. Is de rest van het album vergelijkbaar?
Ken dit nummer nog niet, maar het spreekt me erg aan. Is de rest van het album vergelijkbaar?
0
ManMonster
geplaatst: 18 mei 2009, 13:59 uur
Zeker doen, vet album is dat!
Murs (Living Legends) - Real Slow The Fast Way
Living Legends â€" Real Slow the Fast Way â€" Listen at Last.fm
Staat niet op YouTube, dan maar zo..
Murs (Living Legends) - Real Slow The Fast Way
Living Legends â€" Real Slow the Fast Way â€" Listen at Last.fm
Staat niet op YouTube, dan maar zo..
0
Dj2Jelle
geplaatst: 20 mei 2009, 11:22 uur
Wel vet nummer, maar wel een irritant refreintje en het is niet echt mijn smaak.
Guilty Simpson - Stress
Geproduceerd door Dilla.
Volgens mij is dit de sample trouwens.
Guilty Simpson - Stress
Geproduceerd door Dilla.
Volgens mij is dit de sample trouwens.
0
geplaatst: 20 mei 2009, 17:56 uur
Erg dope beat.
Je moet wel goed luisteren om The Beatles erin terug te horen. Wanneer All the lonely people wel is gesampled, dan is het er goed gedaan.
Staat/komt dit nummer nog op een album?
Je moet wel goed luisteren om The Beatles erin terug te horen. Wanneer All the lonely people wel is gesampled, dan is het er goed gedaan. Staat/komt dit nummer nog op een album?
0
Dj2Jelle
geplaatst: 21 mei 2009, 00:49 uur
Deze komt op het Jay Stay Paid album, die rond Juni/Juli volgens mij uitkomt. MF DOOM, en Blackthought voor zover ik weet zijn ook van de partij.
En dat het van de Beatles is gesampled dacht ik zelf te horen, geen idee of het ook echt zo is
. Maar de melodie is exact hetzelfde dus het zal wel.
Edit: 2 Juni komt het nieuwe album al

En dat het van de Beatles is gesampled dacht ik zelf te horen, geen idee of het ook echt zo is
. Maar de melodie is exact hetzelfde dus het zal wel.Edit: 2 Juni komt het nieuwe album al

0
Dj2Jelle
geplaatst: 21 mei 2009, 16:21 uur
Nog een dan maar,
Fresh Daily - Universal Medicine feat. Oddisee & Mela Machinko
Fresh Daily - Universal Medicine feat. Oddisee & Mela Machinko
0
geplaatst: 22 mei 2009, 14:24 uur
Dit noem ik nu 'gelikt'. Uitstekende, zeer netjes, ambachtelijk zelfs, afgewerkte beat binnen de standaard die bestaat voor soulvolle beats. Maar dat maakt het nu juist ook zo clichématig. Deze beat lijk ik al duizendmaal gehoord te hebben. Net zoals het zoetsappige refrein; hoe vaak dat melodietje al niet gezongen is... Bovendien zijn de raps was gezapig, eveneens verre van verfrissend, maar ze passen goed bij de beat. Als geheel klinkt het ook gewoon goed. Dit is gewoon een smaakvol gerecht dat ik echter al te vaak gegeten heb om er nog van te kunnen genieten. Een 7.
0
geplaatst: 22 mei 2009, 19:01 uur
Wat een gevoel zit er in dat nummer! Was niet echt bekend met Killah Priest, maar dit is heel goed. 8.5
0
geplaatst: 23 mei 2009, 16:02 uur
7,5 en nog even een 9 voor Guilty Simpson - Stress wat een beat! En een heel vet reffrein.
0
Rene1979
geplaatst: 24 mei 2009, 01:44 uur
http://current.com/items/88996181_invincible-feat-finale-locusts-docu-music-video.htm
Invincible en Finale - Locusts...
Kijk lekker even heel de clip van 11 min..
Invincible en Finale - Locusts...
Kijk lekker even heel de clip van 11 min..
0
Dj2Jelle
geplaatst: 25 mei 2009, 00:15 uur
@Rene, vind beide nummers wel vet, maar het weet me nergens echt te boeien.
A Tribe Called Quest - Bound To Wreck Your Body
A Tribe Called Quest - Bound To Wreck Your Body
0
geplaatst: 25 mei 2009, 00:27 uur
Is wel een fijne track, maar toch gewoon een remix van "Oh My God" en dan vind ik de originele versie toch wel beter.
8
8
0
geplaatst: 25 mei 2009, 15:32 uur
Beste nummer 2009 no doubt, mischien wel Cage zijn sterkste track tot op heden. Alleen die video klopt helemaal niet met wat er gebeurt in het nummer zelf.

You should cherish the words that I got in my mouth, the only words that can truly explain how I got in your house.
Wat een psychopaat is het ook.
* denotes required fields.