MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
rico-bballer
9 supervet nummer !

raffael77
Prima song. 8

Top nummer 9,

Dat album ook zeer binnenkort is checken, ik had nog nooit van die groep gehoord.

Binary star is dan ook niet een gast.;).

Binary Star is Senim Silla en One.Be.Lo. En als je dit vet vind, raad ik je zowel Binary Star's - Masters of the Universe, als One.Be.Lo's solo-album S.O.N.O.G.R.A.M. aan!

|Joël|
Nieuwe: E-Life - K.I.T.A. (Bring It On)

Ik dacht laten we maar weer eens iets uit Nederland doen. Er bestaat gelukkig ook genoeg goeie Rap uit Nederland om kennis mee te maken

Klassieker van eigen bodem, al vanaf het jaar dat ie te bestellen was via The Box (zucht, the good old days) een favoriet van me.

8,5 krijgt ie.

Dope track ik geef hem een dikke 9 !

K.I.T.A. is echt een wereldtrack. Als ik een verzamelaar zou moeten maken van vaderlandse hip-hop, zou deze er zeker opkomen. Een 9.

Een 9 is wel erg hoog, ik ga toch voor de 8,5.

raffael77
Ik ga voor 7 omdat ik E-Life nooit echt goed heb gevonden en Postmen ook niet echt.

Shyrock deed het in de late '90 goed maar verder........

E-Life (Elvis) is voor Nederlandse maatstaven een van de betere MC's in ons land. Zijn flow is goed maar niet origineel. Het is echt jammer dat hij niet echt een eigen sound heeft ontwikkeld. Hiermee bedoel ik dat hij niet creatief is geweest om een typische Nederlandse stijl te ontwikkelen en altijd vast is blijven houden aan een Amerikaanse sound sedert zijn tijd bij de Dope Syndicate. (Waren mooie tijden , leuke dingen uit Rotterdam:o.a. Unique, Total Kaos, Supersonic cru, Secret recipe, Musical Messengers, DCO ) Neemt niet weg dat zijn producties smooth klinken en lekker in het gehoor.

Ik geef hem een 7,5.

Tof nummer 8,

Gweldig nummer dat nog steeds goed klinkt, in mijn oren. Uit 1989.

Big Daddy Kane - Young, Gif...

Edit: Sample is van Albert King: I'll play the blues for you.

O ja, daar komt dat nummer van DMX vandaan (of is deze ook weer gesampled?). Leuk nummer, een verdiende 7.

raffael77
MJ deze komt nogmaals uit '89 en DMX niet.

een 8,5

Dat bedoel ik niet. Maar ik zie dat ewalk zijn bericht al ge-edit heeft, nu weet ik het.

eazyfan
voor Big Daddy Kane - Young Gifted & Black:
9

Wat een fantastische track!

Mijn favoriete track van dat album!!!

9,5!

Heerlijke sample en ja, Big Daddy Kane ript het uiteraard. Eind jaren '80 was hij toch wel één van dé lyricists samen met Rakim. Heerlijke track op een verder genietbaar album!

Valt me op dat de top 10 tot nu toe, voor 70% bestaat uit tracks van voor 1996? Klopt dit?Zegt dit wat over het stemgedrag of over de ingebrachte tracks?

Beide waarschijnlijk, maar als ik eerlijk ben denk ik dat er toch wat milder op 'klassiekers' wordt gestemd dan op de 'onbekende underground'. Aan de andere kant, de klassiekers zijn niet voor niets klassiekers. Maar toch heb ik 't idee dat de golden oldies wat meer in het voordeel zijn, als ik eerlijk mag zijn.

8.5 dik nummer blijft het.

Krijgt van mij een 8. Big Daddy Kane is sterke rapper en die blazers zijn erg fijn.

Ik denk dat er veel nummers van voor 1996 instaan, omdat mensen die van golden age hip-hop houden niet noodzakelijkerwijs van hip-hop na die tijd houden, terwijl mensen die van de hip-hop van nu houden, meestal wel waardering hebben voor nummers van voor 1996.

Dat's waar.

En van mij ook een 8, fijn nummer inderdaad.

Heerlijk nummertje van Kane. Het zelfvertrouwen van die man spat gewoon van de track af, lekkere beat ook.

9

Social_Mask
Heerlijke nummer, ik hoorde wel vrij snel de Albert King sample, geweldige artiest trouwens! Lekkere beat, precies wat ik mooi vind. Fijn gerapt..

9,3

Gast
geplaatst: vandaag om 14:17 uur

geplaatst: vandaag om 14:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.